Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 03:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: H2 Kawan ensikisa Suomessa
ViestiLähetetty: To Syys 04, 2008 12:45 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 15:00
Viestit: 4
Paikkakunta: Turku
Kun mun työmaalla päivät pitkät puhutaan nyt vaan H2 kawasta ja sen kotimaisesta kilpailuhistoriasta, en malta olla kertomatta jotain myös teille H2 fanit.
Täällä A.Kivenkadulla vaikuttaa H2 ikoni Ankka Vesterinen ja Sumekolla tuohon aikaan duunissa ollut Kari Kartturi Karttiala.
Suomeen tuli keväällä -72 neljän kappaleen ensierä näitä sinisiä kulkusia.
Yksi näistä neljästä pelistä syttyi lievästi palamaan uudella onnellisella omistajalla ja vakuutusyhtiö lunasti sen välittömästi. Sumekolla duunissa ollut Karttiala sattui mielestään oikeaan aikaan olemaan paikalla ja sai lunastettua tämän kevyesti kärventyneen Kawurin itselleen muodolliseen 4000 markan hintaan. Vain tunti oli vierähtänyt, kun tämä peli oli ajokunnossa ja riemu oli ylimmillään.
Lienee tarpeetonta mainita, että osiahan oli jo saman seinän sisällä, heh.
Kartturi, itsekin ratamiehiä alkoi välittömästi rakentamaan laitetta, mm. takasvingi vaihtui H1 500sen 5cm pitempään ja toinen levy eteen piti lisätä heti. Ongelma oli, ettei jarrupuristinta ollut kuitenkaan toiselle puolelle vielä tehtaalla tehty, joten toinen keulaputki käännettiin vain toiseen suuntaan ja niin tuplalevyt oli paikallaan. Ankka sai vihiä tästä ja niinhän siinä kävi, että kartturi lainasi pyöräänsä Savonlinnan Vauhtipäiville Ankan ajettavaksi.
Pyörän siirtäminen olikin Savonlinnaan olikin sitten jo tarina erikseen, kuski odotti skraka kaulassa paikanpäällä ja kartturi ajoi pelin yötämyöten lörtsykaupunkiin. Siihen aikaan kun ei ollut yöhuoltareita, piti kawan päälle lastata jerryjä että matka taittui. Sattui vaan niin surkeasti, että samana yönä oli trombi puhaltanut valtaväylälle puita nurin ja niin kartturi nukkui välillä tienposkessa kun raivausmiehet tekivät tilaa route kuudelle.
Turhaa aikaa ei jäänyt paikanpäällä ja Ankka suoraan treeneihin tällä ihmeohjuksella. Ensimmäinen kisa kulkusella tuotti viidennen sijan, muu kärki joukko kun ajoi mm. Suzukin TM400 crosseilla, olihan Savonlinna tuohonaikaan puoliksi asfalttia ja sorapätkää. Loppu onkin sitten historiaa ja legendaarinen Kawakuskimme alkoi voittamaan seuraavalla kaudella lähes kaiken voitettavissa olevan.
Nyt on ympyrä sulkeutunut ja kaikkien näiden vuosien jälkeen samanlaista Kawaa rakennetaan jälleen Classic kilpailuihin kaudelle 2009, niin se aika vierähtää ja miehet senkuin vetristyy.
Rattoisasti päiviä kulutellen

Harri Rintamäki

ps. tarroja on edelleen saatavissa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 05, 2008 09:15 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Se oli silloin kun Äijät ja Mopot oli rautaa! Nykyään enempi muovia ja kaljapakkia ;D

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Syys 06, 2008 09:50 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Kiitos Harri tarinoinnista. Toivottavasti kirjoittelet lisää projektin edetessä. Niin ja noita vanhempia juttuja on oikein mukava lueskella. Itsellänikin on hämärä muistikuva Ankan ajotyylistä, iso mies, korkea stonga ja leveä haara-asento - näyttävää Kawastyleä!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 26, 2008 12:15 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 24, 2008 18:29
Viestit: 10
Paikkakunta: Jyväskylä
TipiH2 kirjoitti:
Kun mun työmaalla päivät pitkät puhutaan nyt vaan H2 kawasta ja sen kotimaisesta kilpailuhistoriasta, en malta olla kertomatta jotain myös teille H2 fanit.
Täällä A.Kivenkadulla vaikuttaa H2 ikoni Ankka Vesterinen ja Sumekolla tuohon aikaan duunissa ollut Kari Kartturi Karttiala.
Suomeen tuli keväällä -72 neljän kappaleen ensierä näitä sinisiä kulkusia.
Yksi näistä neljästä pelistä syttyi lievästi palamaan uudella onnellisella omistajalla ja vakuutusyhtiö lunasti sen välittömästi. Sumekolla duunissa ollut Karttiala sattui mielestään oikeaan aikaan olemaan paikalla ja sai lunastettua tämän kevyesti kärventyneen Kawurin itselleen muodolliseen 4000 markan hintaan. Vain tunti oli vierähtänyt, kun tämä peli oli ajokunnossa ja riemu oli ylimmillään.
Lienee tarpeetonta mainita, että osiahan oli jo saman seinän sisällä, heh.
Kartturi, itsekin ratamiehiä alkoi välittömästi rakentamaan laitetta, mm. takasvingi vaihtui H1 500sen 5cm pitempään ja toinen levy eteen piti lisätä heti. Ongelma oli, ettei jarrupuristinta ollut kuitenkaan toiselle puolelle vielä tehtaalla tehty, joten toinen keulaputki käännettiin vain toiseen suuntaan ja niin tuplalevyt oli paikallaan. Ankka sai vihiä tästä ja niinhän siinä kävi, että kartturi lainasi pyöräänsä Savonlinnan Vauhtipäiville Ankan ajettavaksi.
Pyörän siirtäminen olikin Savonlinnaan olikin sitten jo tarina erikseen, kuski odotti skraka kaulassa paikanpäällä ja kartturi ajoi pelin yötämyöten lörtsykaupunkiin. Siihen aikaan kun ei ollut yöhuoltareita, piti kawan päälle lastata jerryjä että matka taittui. Sattui vaan niin surkeasti, että samana yönä oli trombi puhaltanut valtaväylälle puita nurin ja niin kartturi nukkui välillä tienposkessa kun raivausmiehet tekivät tilaa route kuudelle.
Turhaa aikaa ei jäänyt paikanpäällä ja Ankka suoraan treeneihin tällä ihmeohjuksella. Ensimmäinen kisa kulkusella tuotti viidennen sijan, muu kärki joukko kun ajoi mm. Suzukin TM400 crosseilla, olihan Savonlinna tuohonaikaan puoliksi asfalttia ja sorapätkää. Loppu onkin sitten historiaa ja legendaarinen Kawakuskimme alkoi voittamaan seuraavalla kaudella lähes kaiken voitettavissa olevan.
Nyt on ympyrä sulkeutunut ja kaikkien näiden vuosien jälkeen samanlaista Kawaa rakennetaan jälleen Classic kilpailuihin kaudelle 2009, niin se aika vierähtää ja miehet senkuin vetristyy.
Rattoisasti päiviä kulutellen

Harri Rintamäki

ps. tarroja on edelleen saatavissa


Hieno kirjoitus,kuinka projekti etenee? kuvia kaipallaan!

_________________
H-2 -72
Fotopankki.fi/sami


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 27, 2008 14:49 
Poissa

Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 15:00
Viestit: 4
Paikkakunta: Turku
Joo, ensin pyydän kaikilta Kawa faneilta anteeksi, ettei oo mitään kuulunut aikoihin. Ilman selityksiä kerrotaan nyt kuitenkin, että kotikaupunkini Turku kutsui, tai oikeammin TYKS sairauteni johdosta ja nyt ollaan pihalla kuin lumiukot, toivottavasti ei kuitenkaan ihan kokonaan. Pyrin jossain vaiheessa kertomaan projektista lisää, kunhan tokenen taas ihmisten ilmoille.
Projekti on tietysti nyt hiukan jäissä, eihän kesään taas oo pitkää aikaa, mutta etenee pikkuhiljaa. Sen verran voin kertoa, että perusteellisen mietinnän jälkeen Ankka päätyi kuitenkin vakiorunkoon ainakin tulevalle kaudelle, koska luokka johon hän joutuu kawalla ei vastaa alkuperäistä ajatusta ja nyt vastuksena on mm. Yamaha TZ 750 ja Suzuki RG 500 laitteita ja jotenkin usko loppui menestykseen tuossa seurassa. Tulevan kesän kisat ja testit tulevat kertomaan, kannattaako rakentaminen? Joten... ollaan kuulolla, savut on kuitenkin otettu ja voin vannoa soundien olevan kohdallaan.

terveisin

harri


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 27, 2008 22:33 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Terwetuloa takaisin TipiH2 :jump:
Tässä hieman ihmettelinkin että minne mies on hukkunut :?
Kaikenlaisia hidasteita sitä onkin luotu mutta silti uskon
että tuon pyörän rakentaminen kannattaa 8)
Olihan tuota projektianne muKawa kokeilla Ahvenistolla HGR:ssä, että kiitos wielä siitä ;) ...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 18, 2010 21:25 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Mitähän Tipin rojektille kuuluu :?:

Kaveri penkitti tänään oman H2.sen ja siitä löyty huikeat 115hv takapyörältä ja vääntöäkin 100Nm :beer:

Mielestäni "jarruttomalle" pyörälle ihan hyvin :yesyes:

_________________
krapula tulee kyllä mutta minä määrään päivän.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 18, 2010 21:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Hyvin kun vakio koneteho oli 73 jos ei paljon menny pieleen mutta missä on meidän h2 mies joutunu mitä ruuvattiin turun hyksissä.kuka tietää .meikkkä puhuu karkeesti mutta suoraan .


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com