Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:47

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: Ma Helmi 08, 2010 11:04 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Tällä oli ihmettelyä H2:n öljypumpusta, jossa on 4 lähtöä.
Tällainen pumppu oli malleissa H2B ja H2C.
Pumpulta lähtee yksi putki koneen lohkoon. Tämä putki on kolmihaarainen ja syöttää öljyn kampiakselin laakereille.
Loput kolme putkea menevät kaasuttimien kohokammioihin.
Vanhemmissa malleissa on kolmilähtöinen pumppu, josta jokainen putki menee koneen lohkoon ja jakaantuu siellä kampiakselin laakereille ja sylinterin imukanavaan johtaviin porauksiin.
Tästä: http://www.3cyl.com/mraxl/manuals/hseri ... ies8ed.pdf on ladattavissa H-sarjan huoltomanuaali (287M) jonka H2B:tä ja C:tä käsittelevässä liitteessä tuo nelilähtöinen pumppu ja sen toiminta on esitelty (sivulla 139, pdf-tiedoston sivu 147).

Kuva

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: Ke Helmi 17, 2010 12:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:59
Viestit: 13
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos
Tätä tietoa juuri kaipasin. Kun koneeseen on vaihdettu sellaset litteäluistiset Mikunit niin ilmeisesti ajatus on sittenkin ollut oikea, kolme lähtöä pumpulta on laitettu kiinni ja ajettu seosbensalla.
Neljäs lähtö jakautuu kolmelle banjoliittimelle lohkoon.
Olenko kuivilla vai metsästänkö orkkis kaasarit jostain ?

Sain jopa varaosanumeron kaipaamalleni öljysäiliön lähtöpuolen korkille, mutta osaa ei löydy mistään ?
Meneekö omavalmistustekniselle osastolle vai olisko jollain myydä käytetty korkki ?
Onkohan sama muissa -73 ja uudemmissa tripleissä ? Jenga on melkein kuin M16x1,5 mutta ei sittenkään aivan sama...

Pekka :ope:

_________________
Hot Bikes
and
Fast Women


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: Ke Helmi 17, 2010 18:21 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Jos tarkoitat liitintä, josta leku öjypumpulle lähtee (52020-001, nimeltään FILTER-OIL), samaa on käytetty seuraavissa malleissa:
H1-D (1973)
H1-E (1974)
H1-F (1975)
H2 (Mach IV) (1972)
H2-B (Mach IV) (1974)
H2-C (Mach IV) (1975)
KH250-A5 (1976)
KH400-A3 (1976)
KH400-A4 (1977)
KH400-A5 (1978)
KH500-A8 (1976)
S1-A (Mach I) (1973)
S1-B (Mach I) (1974)
S1-C (Mach I) (1975)
S2 (Mach II) (1972)
S2-A (Mach II) (1973)
S3 (Mach II) (1974)
S3-A (Mach II) (1975)
Z1 (Z1) (1973)
Z1-A (Z1) (1974)
Z1-B (Z1) (1975)

Z1:ssä tuo sama osa on ketjuöljysäiliön lähdössä. Mistä saa, en tiedä.

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: Ke Helmi 17, 2010 20:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Mr. Walker kirjoitti:
Jos tarkoitat liitintä, josta leku öjypumpulle lähtee (52020-001, nimeltään FILTER-OIL), samaa on käytetty seuraavissa malleissa:
H1-D (1973)
H1-E (1974)
H1-F (1975)
H2 (Mach IV) (1972)
H2-B (Mach IV) (1974)
H2-C (Mach IV) (1975)
KH250-A5 (1976)
KH400-A3 (1976)
KH400-A4 (1977)
KH400-A5 (1978)
KH500-A8 (1976)
S1-A (Mach I) (1973)
S1-B (Mach I) (1974)
S1-C (Mach I) (1975)
S2 (Mach II) (1972)
S2-A (Mach II) (1973)
S3 (Mach II) (1974)
S3-A (Mach II) (1975)
Z1 (Z1) (1973)
Z1-A (Z1) (1974)
Z1-B (Z1) (1975)

Z1:ssä tuo sama osa on ketjuöljysäiliön lähdössä. Mistä saa, en tiedä.

Z1:ssä ei ole ketjuöljysäiliötä, kuin -73 mallissa. Siinnä ei ole erillistä lähtöä..

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: Ke Helmi 17, 2010 22:00 
Poissa
Hamsteri
Hamsteri

Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 20:59
Viestit: 117
Paikkakunta: riihimäki
Kyllä on tuo filsu zeta ykköses! 72 73 ja 74 vuosimalleissa.. Eli on erillinen lähtö säiliössä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: To Helmi 18, 2010 07:51 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Tuolla on sekä öljytankki että liitin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawasaki ... ccessories

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: To Helmi 18, 2010 09:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Aika hintoihin nuo filsut nousee....

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: To Helmi 18, 2010 16:33 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
z1-900 kirjoitti:
Kyllä on tuo filsu zeta ykköses! 72 73 ja 74 vuosimalleissa.. Eli on erillinen lähtö säiliössä..


Ei näköjään kannata ulkomuistista vedellä tietoja :surrender:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: To Helmi 18, 2010 20:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Jarru kirjoitti:
z1-900 kirjoitti:
Kyllä on tuo filsu zeta ykköses! 72 73 ja 74 vuosimalleissa.. Eli on erillinen lähtö säiliössä..


"Z1:ssä ei ole ketjuöljysäiliötä, kuin -73 mallissa. Siinnä ei ole erillistä lähtöä.."

Minä jo luulin että Jarru on alkanut :jook: kun tuollaisia kirjoittelee, :soso2:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 Öljypumppu
ViestiLähetetty: Ke Helmi 24, 2010 19:05 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:59
Viestit: 13
Paikkakunta: Helsinki
Tsau, ja kiitos vielä kerran know-how avusta.

Korkki löytyi Etolasta, yläkerrasta, ei teollisuusosastolta.
Kierre käy kuin sormi nenään ja
korkissa on valmiiks lähtö niinkuin erikiipperi pullossa.
Huomenna kokeilen kulkeeko tuoreöljy bensasuodattimen läpi, olis helppo laittaa letkuun.
Vai onko kokemusta tai ehdotuksia ?
Ja laitan korkin öljyyn, pian näkee kestääkö.
Maksoi 40 senttiä.

:ope: Pekka

_________________
Hot Bikes
and
Fast Women


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com