Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 15:50

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Su Maalis 25, 2012 21:17 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Kuva

Kopioin kuvan tuolta Ameriikan saitilta. Kun bensahana laskee läpi ja täyttää kampikammion on käynnistysyrityksen jälkeen tulos melko murheellinen. Tuntevat ilmiön termillä "hydro lock". Tuo alkuperäinen hana ei kai ole niin paha kuin pingel jonka voi selkeästi unohtaa auki -asentoon. Jostakin syystä ilmiö näyttää maailmalla esiintyvän vasta remontoitujen moottoreiden vitsauksena niinkuin tässäkin tapauksessa. Ja vaatii tietysti jonkun ajan seisottamista. Olisiko ne kaasaritkin sitten läpikäyty ja jotakin ei ollut ihan kohdallaan?

Hanan pettämisen vaara vaanii tietysti 4-t pelejäkin mutta tulviminen ja mahd. lammikko paljastaa vian ennen vahinkoa, siksi täällä 2-t -puolella.

Tietoisena vaarasta käynnistelen siten että ensin varovainen eka potku ilman virtaa, sitten pari rivakampaa ja vasta sitten virta päälle ja käyntiin. Pensahanat on kaikissa vakiot.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2012 16:02 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Tuosta tulee mieleen kun aikoinaan kaverin pianotehtaan tekeleen veivi oli kuin kuvassa oleva hanavuodon jälkeen...

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 26, 2012 20:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
No jopas!!

Pelkällä hanan vuodolla tuo ei selity, vaan kaasarin neulan täytyy myös vuotaa ja laskea bensat kampikammioon, jolloin tietysti jos ne kaksi muuta pyttyä ovat ok niin kolmas bensalla täyttynyt pyörii muuten vaan mukana, vaikka ei mitään poltakkaan.

Sitten käyntiin lähtiessä kun siitä täyttyneestä kampikammiosta pääsee limppujen pyörimisen avittamana roiskahtamaan riittävän suuri annos bensaa kerralla huuhtelukanavista männän päälle niin yläkuoloa lähestyttäessä ja tilan loppuessa jonkun on annettava periksi. Neste ei sitä tee koska se on kokoonpuristumatonta, joten kiertokangen on helpoin siinä kohtaa antautua.

Kyllä mullakin keskimmäisen neula pyrkii vuotamaan jos hana jostain syystä unohtuu PRI asentoon, mutta ainakin sivutuella ollessa lätäkkö ilmestyy maahan eikä kampikammioon. Sitten jos pyörän jättäisi keskituelle, niin tuo varmaan on (valitettavasti) ihan mahdollista.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 27, 2012 05:50 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Niin, tästä alkuperäisestä hanasta. Jollain tavalla sen sielunelämää tunnen, mutta se alipainenippa kolmoskaasarilla on aina ollut tukittuna, siis ainakin viimeiset kaksikymmentä vuotta, ellei paljon pidempäänkin, jostain syystä jota tiedä en. Eli alipaine ei hanaa avaa, kai se on pistettävä PRI-asentoon tms. , en muista kun on niin paljon aikaa kun hanaa viimeksi kääntelin. Mutta onko tämä kalvosysteemi pomminvarma ja pitääkö se bensantulon nollilla aina kun imua ei saa se? Onko tuollaiseen vanhaa hanaan luottamista? Paljonko sen kalvon tapin O-renkaan,(se kai bensantulon sulkee,hä?) kunnolla on merkitystä? Ehjä oli se, mutta miten lie kulahtanut? Purin hanan ja siivoilin sen tuossa talvella, uudet tiivisteet laittelin, paitsi en sitä kalvoa, ehjältä näytti se, mutta näkyy niitä saatavanakin s-nallis-p-kelelliseen hintaan olevan. Nyt ei sellaiseen hankintaan varoja ole. Ja nythän on niin, että valkoisessa tankissa on manuaalinen hana nykyään, ei taida olla Pingel, mutta joku muu Kanaatasta hankittu. (Yhden kalvonräpäleen hinnalla niitä saa monta!) Toiminut on aivan hyvin se ja vähän odottelen sen verran vaurautta jostain päin saapuvaksi että siniseenkin tankkiin sellaisen hankkisin ja kiinni ruuvailisin kun mistään museoinnista kyse ole ei, ainakaan toistaiseksi.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 30, 2012 17:50 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 17:36
Viestit: 9
Paikkakunta: Vantaa
Bensahana on varmaan yksi syy, toinen on öljypumppu, varsinkin näillä nykyisillä notkeilla öljyillä.
Kawasakin Service Bulletin '73 H-16 tätä asiaa valottaa. Öljypumpun O-renkaat vuotavat seisonnassa läpi eikä tätä asiaa pumpulta lähtevissä muoviputkissa olevat jouset ja kuulat pelasta, erityisesti oikean sylinterin osalta.

Tämän asian korjaamiseksi Kawasaki on tehnyt korjaussarjan (sopii H1 ja H2) , joka sisältää kaksi ruuvia, kaksi O-rengasta ja öljypumpun päätykopan. Varaosanumero 99990-016.

Itse olen nämä osat pyöriini muistaakseni vaihtanut, silti se oikea sylinteri savuttaa edelleen seisonnan jälkeen.

Keväällä Triplejen ensikäynnistyksellä irroitan aina ensin kaikki tulpat ja poljeksin ilman kaasua ja tarkkailen sylkeekö oikea pytty mitään. Jos sylkee, jatkan polkemista. Sitten tulpat kiinni ja menoksi.

Terveisin H1


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com