Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ke Marras 21, 2018 16:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Ke Touko 15, 2013 22:10 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 17:07
Viestit: 12
Paikkakunta: Kotka
ÖLJYPUMPPU HYYTYI,MISTÄHÄN TÄHÄN SAISI PUMPUN TAI OSIA,TAITAA OLLA KIVENALLA NÄMÄ -74 PUMPUT


Liitteet:
Tiedoston kommentti: TÄLLAINEN TÄSTÄ NYT TULI
ÄÄNET ON AIKA KOVAT(KIVAT)

089.JPG
089.JPG [ 244.81 KiB | Katsottu 2646 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Ke Touko 15, 2013 22:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 53
Hoi

En usko että vm 74 poikkeaa mitenkään muiden vuosien malleista pumpun osalta.
Jos kavereilta ei löydy, niin Ebayssä näyttää pumput menevän kaupaksi 60-80 dollarin välillä. Tarjontaa on suht säännöllissesti, esim tässä:

http://www.ebay.com/itm/Kawasaki-H2-750 ... c0&vxp=mtr


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: To Touko 16, 2013 06:20 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 899
Paikkakunta: Vantaa
Muistelisin lukeneeni niissä jotain eroa olevan, jos ei muuta niin syöttöputkisto on erilainen, mutta liekö sillä merkitystä. Onko ruokkimismäärässäänkin eroja, siitä en ole aivan varma. Mutta eBay on oivallinen apu asiaan ja kylläpähän tuo kuvan H2B näytti hienolta, onnittelen. H2:ia ei ole koskaan liikaa ja siinä lienee nähty vaivaa tuohon kuntoon saattamisessa? Mitkäs nuo vaimentimet ovat?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: To Touko 16, 2013 09:13 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 212
Paikkakunta: Helsinki
Eipä ole tietoo mistä saisi pumpun mutta B ja C -mallin pumppu on omansa. Niissä pumppu lykkää öljyä myös kaasareille, aik. malleissa pelkille laakereille.
Melko harvinaista tuo pumpun hajoaminen, siinä kun luulisi olevan huippuvoitelu koko ajan!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: To Touko 16, 2013 12:37 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 17:07
Viestit: 12
Paikkakunta: Kotka
Kyllä ne on erilaiset pumput-74 mallissa on 4 öljyn ulostuloa ja vanhemmissa kai 3
varmaan siinä on käynyt edelliselle miehelle joku asennusvirhe tai jotain
Eli pumppu ei pyörinyt kunnolla,vaaka-akselista oli hampaat hävinny,eikä se oikein pyörinyt juuri ollenkaan.
Aloin ihmettelemään kun ei mene öljyä ollenkaan ja aloin tutkimaan pumppua
onneksi minulla oli prosenttibensaa tankissa(2%),kun on noi litteäluistit
Prosenttibensa voitelee yläkerran ja alakerta pumpulla mistä on tukittu kaasareihin lähtevät oljykanavat
Onneksi ei tullut pahemmin luukuteltua
Ebayssa olisi tosiaan uusi pumppu,mutta hintakin on peräti melkein 500 taalaa
Olisikohan jollain purettuna vanhanmallista pumppua,niin voisi mitata vaaka-akselin
pituutta ym mittoja josko kävisi tahän 74 pumppuun
Ei tässä Kawassa paljoa ollut laittamista,kun on tankin maalausia lukuunottamatta
melko alkuperäisessä kunnossa,putkien merkkiä en tiedä,mutta 70 luvulta kuitenkin
ja yllättävän hyväkuntoiset nekin


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: To Touko 16, 2013 13:43 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 212
Paikkakunta: Helsinki
Putkien tekijä on Wheelsmith Engineering Usa.
Pumppua ehkä kannattaa kysyä Rick Brettiltä: http://www.kawasakitriplesuk.com mutta en usko että halavalla saa mistään... muuten tuo seospensa on hyvä konsti. Omissani pumput toimii mutta lorauttelen aina 2-t öljyä pensan sekaan varmuuden vuoksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Pe Touko 17, 2013 12:20 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 17:07
Viestit: 12
Paikkakunta: Kotka
Tilasin uuden pumpun ameriikoista 170 taalaa postikuluineen,ei paha hinta
Se oli joku ruohonleikkuri firma,mutta ainakin kawasakin varaosanumero oli sama
2 pumppua oli vielä jäljellä


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Su Touko 19, 2013 19:13 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 06, 2013 17:07
Viestit: 12
Paikkakunta: Kotka
Ei onnistunut pumput loppu,lupasivat palauttaa rahat


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Su Touko 19, 2013 22:40 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 53
Hoi

Kyllä vanhemmissakin öljyä menee imukanavaan heti kaasareiden jälkeen, mutta sisään menee vain kolme syöttöputkea lohkoon, yksi kunkin sylinterin imukanavan kohdalta. Liityyköhän tuo neljäs putki uudempien mallien öljynkierrätyssysteemiin?
Seosbensa on varmaan hyvä lisä, mutta runkolaaakereita sekään ei voitele! Pelkkänä seosbensaan ei pidä missään nimessä siirtyä.

Jos uudempien lohkojen öljyn siääntulopisteet ovat identtiset vanhempien kanssa niin uskon että tällöin voi vaihtaa vanhemman öljypumpun putkistoineen uudempaan malliin. Vanhemmissa lohkossa ei ole öljyntakaisinkierrätystä, on pärjätty ilmankin. Palaa sitten takaisin uuteen systeemin kun pumppu löytyy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Ma Touko 20, 2013 06:22 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 22:33
Viestit: 32
Paikkakunta: Imatra
No tuota. Viime kesänä 7000km seos bensalla ilman ongelmia.
Seoshan kulkee kampikammion kautta, niin miksi se ei
runkolaakereita voitele?

_________________
RD500
H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Ma Touko 20, 2013 23:07 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 53
Hoi

Kampiakselin runkolaakerit ovat suojattu suht tiiviisti kiertokangen alapään voitelusysteemin takia. Osa oljystä syötetään suoraan runkolaakereille ja laakerista poistuva öjy kerätään kampiakselin limppujen kyljessä olevien levyjen sisään josta öljy johdetaan kiertokangen alapään laakerille. Jos siirrytään pelkkään seosbensaan, niin nuo levyt pitää poistaa limppujen kyljistä, näin laakeri jää avonaiseski ja seosbensakin riittää voiteluun. Jos levyt on paikallaan niin laakerien voitelu on todella niukkaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Ti Touko 21, 2013 06:15 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 22:33
Viestit: 32
Paikkakunta: Imatra
Ainekaan -72 vuos mallin h2kkosessa ei ole mitään levyjä laakereiden suojana.
Jos ottaa pytyn pois ja kattoo kampikammioon laakerit näkyy molemmin
puoltn.
Syy miksi siirryin seos voiteluun on Öljypumpun tuotto. Nykyisillä
synteettisillä öljyillä kuluu aivan tolkuttomasti ja kun moottorin max
kierrokset on 6000 niin 2% Motol 710ä riitää
(ainekaa ei vielä ole leiponnu :jump: )

_________________
RD500
H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Ke Touko 22, 2013 05:20 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2597
Paikkakunta: Hattula
Juurikin noin miten Kari kirjoittaa. 8)
Ne levyt ei näy pyttyjen poistolla.
Tuohon meikän -72:een on tämä kirurginen operazuuni tehty Ebosin toimesta
ja Ebben suosituksen mukaan siinä käytetään 3% seosta.

Tuossa linkki Ebben siwuille ;)
http://ebos.se/

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Ke Touko 22, 2013 09:10 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 22:33
Viestit: 32
Paikkakunta: Imatra
Jos ne levyt on paikallaan, niin näkyykö kampiakselin laakerit kun otaa pytyt pois? Aatelin vaan että onko tästä pyörästä otettu ne levyt pois.
Vai pitääkö kiireesti ruveta pumppua ruuvailee paikalleen.

Elikkä se tasapainotus lovi kampiakselin limpussa ylöspäin, niin jää muutaman
millin rako mistä näkyy runkolaakeri molemmilla puolilla

_________________
RD500
H2


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Ke Touko 22, 2013 16:37 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 07, 2008 21:27
Viestit: 53
Hoi

Oheisesta linkistä näkyy kampiakselin laakerointi ja öljyn keräyssysteemi kiertokangen alapäähän. Jokaisen kierokangen alpäässä on toisella puolella öljynkerääjä, ruuvattu limppuun kiinni (kuvassa: oil holder) joka peittää laakerin ja on tiivistetty laakerin kylkeävasten muovihuulella. Eli jos ottaa sylinterin pois, niin toisen puolen laakeri näkyy, mutta toisen puolen ei. Jos näkyy molemmin puolin laakeri, niin silloin kerääjälevy (=oil holder) on poistettu ja mootori toimii seosvoitelulla.

En ole itse kokeillut "uusia synteettisiä" öljyjä, ajan edelleen "vanhoilla öljyillä" esim. Polar jota kuluu aivan normaali määrä. Ihmettelen, miksi riisua moottoria ja siirtyä seosvoiteluun ja uusiin öljyihin??

http://www.3cyl.com/mraxl/manuals/maint ... principles


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: H2 1974 ÖLJYPUMPPU
ViestiLähetetty: Ke Touko 22, 2013 19:12 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 06, 2011 22:33
Viestit: 32
Paikkakunta: Imatra
Joo toi linkki kyllä selvitti miten toi öljysysteemi pelaa. Onhan nää vehkeet pelannu 40 vuotta tuorevoitelulla. Niin taitaa synteettiset race öljyt olla hätävarjelun liiottelua.

Hyvää kesää kaikille ja savuisia kilometrejä :moto:

_________________
RD500
H2


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 16 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com