Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 12:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Maalis 23, 2017 22:17 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Joo kyllä.
Projektit kiinnostaa aina, ja varsinkin ne jotka etenee :ritsa:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Maalis 27, 2017 08:05 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Mielenkiinnolla seuraan tätä rojektia, se on mukava kattella kun joku osaa!

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 03, 2017 05:31 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, tiedä nyt sitten löytyykö osaamista, mutta vilkasta mielikuvitusta nyt ainakin. Tässäpä kauhisteltavaksenne ensimmäinen versio takalippasuunnitelmista valotekeleineen, saattaapi hovissa vielä muuttua, mutta pääpiirteissään nyt kuitenkin tähän on jalo pyrintö periaatteellisesti. Tuo rekisterivalon johdon kulkureitti ei tule olemaan kuvassa näkyvä, jotain muuta on keksittävä sen väyläksi.


Liitteet:
PL4.1..jpg
PL4.1..jpg [ 94.36 KiB | Katsottu 24351 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 03, 2017 22:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Hienoista putkista tulee mieleen että tuohon voisi sopia myös pyöreät takavalot/jarruvalot. Vaikka kolme tai miksei vaikka kaksikin siten että on putkien kanssa "käänteiset olympiarenkaat"... mutta toisaalta myös tiet kuivuu kovaa vauhtia.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 04, 2017 05:47 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, ei olisi pöllömpi idea tuokaan. Tuota valoa hankkiessa päällimmäinen ajatus kuitenkin oli, että kun se soikeudessaan etäisesti muistuttaa H2:n omaa takavaloa, niin valinta kohdistui siihen. Isompiakin olisi tarjolla, mutta josko ensi hätään tällä nyt kuitenkin. Ja tälle keväälle kiirettä ei varsinaisesti ole valmistumisensa kanssa. Niin ketun monta (putken)mutkaa on vielä matkassa.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 04, 2017 10:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Jos on kuvankäsittelytaitoa, voisi myös mallailla miltä näyttäisi kaksi samanlaista rosteriputkenpätkää pakoputkien päälle laitettuna ja sisälle jotkut mini ledit: https://chop-it.de/en/lights/rear-light ... red-20-mm1

Olisi samalla hieman kuin Bondin vekottimet, ohjuspatteri, josta kajastaa sidewinderin kärjet :) Tai jos mahtuu kolme, voisi keskelle laittaa takavalon ja laidoille vilkut :mrgreen:
(ja äänenvaimentimet huolehtii vajentuneesta liikenneturvallisuudesta, jos ei kaikki erota mihin suuntaan tuo on menossa, varsinkin kun kahvaa kääntäessä tulee vihollisen näkyvyyden peittävä usvapilvi...)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 10, 2017 06:18 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, melkeinpä jokamaanantainen riesanne, eli viikonlopun aikana vähän aikaansaatua. Tuo nostopöytä on sitten poikaa, ei tarvinnut kyykkiä vaan selkä suorana sai teippien kanssa ährätä. Puolisen tuntia siinä kuitenkin sai molempain puolten kanssa kulumaan. Saippuavesimetodilla, en tuota kuivateippausta oikein hallitse. Kaipaa vielä muutaman lakkakerroksen tuo perälippa.


Liitteet:
PL5.jpg
PL5.jpg [ 87.39 KiB | Katsottu 24255 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 10, 2017 12:25 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Alkaa niinkuin olemaan komian näköinen. Ja kun kerran näin on niin olisin kyllä samaa mieltä että tuo takavalo tarvitsisi oikein hulppean ratkaisun - meinaan kun on noin komia jo tässä vaiheessa. Vai oliko se Pätkä jossakin Pekka ja Pätkä -elokuvassa kun sanoi että "asiahan ei tietenkään minulle kuulu mutta" ...jne.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 10, 2017 12:56 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, mikään poissuljettu vaihtoehto ei ole joku muukin takavaloratkaisu, (paitsi ehkä Maltanristi, ei mahdu), kunhan vain joku riittävän rivo lampuntekele vastaan kävelee, joten sitä asiaa voi kyllä visioida. Toistaiseksi nykyinen Louikselta hankittu on ykkössijalla, syystä jotta se on jo ostettu, yli kaksi vuotta sitten. Mutta mikään kiveen hakattu asia ei ole se. Mutta kirkaslasista silti kuitenkaan tuohon virkaan kelpuuteta ei.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 10, 2017 15:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Lähes yhtä hienon kuin nuo putket, olisi laittaa punaista läpikuultavaa takavalon kuvun tapaista plexiä H2 perälipan sisälinjaa myöten, putkille pienet päätykantatut kromiholkit ympärille, ettei valo kajastaisi sieltä, jäisi muutama milli ilmarakoakin jäähtyttämään.
Alareunaan voisi kilven leveydeltä olla kirkas plexi, hoitasi se kilvenvalon virkaa ja perälipan taustaan haluttu määrä kirkkaita LED nauha rivejä, jolla saataisiin taustalle putket kiertäen visuaalinen H2 perävalo lookki aikaiseksi.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 10, 2017 18:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Tuossa olis yks ehdotus.

https://www.aliexpress.com/item/12V-Mot ... 08685.html?

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 11, 2017 05:35 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, hyviä ideoita ja ehdotelmia, kiitosta vaan. Eiköhän joku sellainen veretseisauttava vaihtoehtokin löytyne vielä tulevaisuudessa. Nyt kyllä on myönnettävä, että pitäisi tässä vähän enemmän, (kunhan tuo perälippa valmistuu), alkaa tarkemmin sitä takapyörän etupuolelle tulevaa putkistohässäkkää miettimään. Tai, onhan tässä mietitty, mutta jotain valmistakin olisi hyvä saada aikaan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2017 10:37 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, tuolla Polon valikoimissa löytyy tuotenumerolla 50160301070 harkinnanarvoisehko vaihtoehto, noita kuulkaas kaksi sinne käänteisiksi ylemmiksi olympiarenkaiksi, miltäs näyttäisi? Ainut mikä sotii aiemmin kirjoitettua vastaan, on kirkaslasisuutensa, mutta ehkä senkin kanssa voisi elää. Muuten lienisi tuplattuna tuollainen takavalo jotenkin putkien seksikkäisiin leikkauksiin sopivahko, eli k-väkäs sinänsä. Toki joku osaava voinee sen tänne linkittääkin...
Ja tässä vielä kolmannen kerran, (toivottavasti ne olivat nyt tässä), lakattu perälippa, vaatii vielä kuivatuksen sekä roskainpoiston lisäksi kiillotuksen.


Liitteet:
PL6.jpg
PL6.jpg [ 87.72 KiB | Katsottu 24165 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 12, 2017 20:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Tuossa: http://www.polo-motorrad.de/de/led-ruck ... 52434.html Varmaan olis komiaa, kun nuita laittas parin tuohon putkien päälle.

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 13, 2017 05:36 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, kiitos jäsen jukra, juurikin tuollaisia kaksin kappalein on viimeisin päännousema. Kiinnityksensä tapa ratkennee jos tuollaiset joskus käteensä saa, mutta eiköhän näin kaharen insinöörin velii senkin selvittäne. Pulmista pienimpiä tässä nyhertelyssä kuitenkin lienee se.
Perälipan lakkaus onnistui juuri ja juuri siedettävästi joten eiköhän se tuossa pyhäin aikana taas kerran ruuvattane paikalleen. Neljän päivän helpotus kaikille näitten jorinoitten suhteen.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2017 10:41 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, erinomaisen vähäksi ovat saavutukset tällä rintamalla jääneet, muutamia pienen pieniä ja rumasaumaisia hitsauksia tein E-P:llä käydessäni. Mutta miten olisi pienet saivartelut tai muka-nokkelat sanailut? Kun näistä nyt ei sitä "gyllene avgasröretiä" saa minun konsteillani joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää hopeinen väri. (Mustia on kaikilla...). KVG:tin että mikä on "hopeinen" ruotsiksi? Tuli sellainen termi kuin "AV SILVER" ja siinähän ne nyhertelijän nimimerkin kirjaimetkin ovat, pitipäs sattua...,eli "av silver avgasröret" nyt sitten olkoon työnimensä, halusitte tai ette.
Pahus nyt vain kun ei saamattomuutta projektin etenemisen suhteen pysty millään pistämään hyvien ajokelien syyksi, metriäkään en ole vielä tälle keväälle Kawaillut.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 24, 2017 05:47 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, uutiset tällä rintamalla rajoittuvat uhkailtujen takavalojen hankintaan. Sepä ei, vaikka pääkallopaikalla Saksassa tulikin käytyä, niin helppoa kuin olisi voinut luulla. Marssin Wiesbadenissa iljettävässä 35 asteen helteessä paikalliselle Pololle ja olin vain aikeissa tempaista ne mukaani. Vaan ilmeni, etteivät ole enää hyllytavaraa ne. Mutta ystävällinen myyjä tilasi ne pyynnöstäni yhteen Dusseldorfin myymälöistään ja siellähän ne odottivat parin päivän päästä. Ja odottanevat asennustaankin vielä pitkään. Mutta että jotain on tehty ja kyllä ne juuri niin rivot ovat kuin mitä kuvissakin. Kirkkaita lasejaan vähän vielä vierastan, mutta enpä taida niitä värjäämäänkään ruveta, sanomistahan siitä mitä suurimmalla totennäköisyytellä tulisi. Tai ainakin valumia...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 20, 2017 05:44 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, erinäisistä pyynnöistä huolimatta on tätäkin vehtausta vähän polkaistu käyntiin. Putkivärkit itsessään ovat vielä niillä sijoilla johon ne keväällä jäivät, mutta vielä taitaa tulla eteen sekin hetki että niitä pitää alkaa sovittelemaan. Ergonomisesti houkuttelevampaa on ollut tehdä ensimmäinen takavalotelineen prototyyppi. Hyvin hätäinen ratkaisu, seuraavaa neronleimausta odotellessa. Näitä käänteisiä olympiarenkaita ajatellen, valojen väli on tällä ratkaisulla pitkähkö, mutta hidasjärkisellehän saattaa tulla jotain uutta mieleen, saapuva talvi on pitkä. Tämä nyt oli ensimmäisillä käteensattuneilla värkeillä mahdollista. Edellisen takavalovirityksen kiinnikehän oli valkoinen, tästä on tulossa kumman musta.


Liitteet:
Backlight2..jpg
Backlight2..jpg [ 162.93 KiB | Katsottu 23633 kertaa ]
Backlight1.jpg
Backlight1.jpg [ 187.95 KiB | Katsottu 23633 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 20, 2017 10:46 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Hienoa jotta etenee tuo putkihomma, kiitos päivityksestä.
Muuten taitaapi olla tuo makuasiaosaston juttuja että minkälaiset valot tuleepi.. itse tämmöisenä vanhana jääränä suosisin punaista takavaloa, tuo valkoinen on melko moderni.. mutta toisaalta pyörä on valkoinen joten.. ääh. Makuasiaa. Mieluummin miten vaan enkä ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. Noinniinkuin tarkemmin mietittyäni :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 20, 2017 11:46 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, olen aivan samoilla linjoilla jäsen Esan kanssa tästä valon punaisuudesta, mutta lohduttauduttakoon sillä, että se ainakin valot kytkettyinä punaisena loistaa, on pitänyt saada tekstata. Tuo kirkaslasisuutensa, kuten olen jo tuolla aiemminkin jorissut, oli ainut vaihtoehto tämän sortin rivoutta haluttaessa. Joo-o, ja mitä enemmän noita kuvia katselen, sitä vakuuttuneempi olen, että valojen etäisyyttä toisistaan on kavennettava. Ei ole riittävän mallikelpoinen tuo. Muuan siihen toimenpiteeseen tarvittava välirauta vol. 2 on jo koko lailla valmis.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä Ma Loka 23, 2017 05:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 20, 2017 13:38 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Olisiko kohtuutoman näköinen laittaa nuo kaksi sopivalle etäisyydelle toisistaan, ja peittäisi ne molemmat alareunastaan avarretulla original H2 lasilla, vaikka kokeilumielessä ?
Jotenkin nuo erilliset eivät sellaisinaan istu niin perinteisen muodokkaaseen lipan kaareen. :axe2:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 23, 2017 05:27 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, mielenkiintoinen idea El PreZ1denteltäkin, mutta näillä nyt mennään kuitenkin. Sitäpaitsi, siinähän joutuisi teurastamaan osan joita ei nurkissa liiemmälti pyöri ja tilanahtauskin saattaisi olla esteenä. Tässä nyt kuitenkin lauantain satoa, näyttää ainakin äkkiseltään paremmalta kuin edellinen versio. Putkien väärä asento tuossa vaiheessa kuitenkin aiheutti yhden uuden raudan uudelleenrakentelun että sai valoja ½ cm ylemmäksi, etteivät vallan osu putkiin ja sula samoin tein. Tulikuumia pakoputkia kun on nähty ennenkin, sano. Keskiputken, (käyrä, muka-paisuntakammio sekä mutkaputki) ruuvailin eilen paikoilleen. Sieltä sitä olisi lähdettävä takahaarukan yläpuolelta kiipeämään erinäisin virityksin kohti takalippaa. Huoh...


Liitteet:
Backlight3.jpg
Backlight3.jpg [ 161.17 KiB | Katsottu 23590 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 24, 2017 12:45 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 28, 2011 08:07
Viestit: 216
Paikkakunta: Helsinki
Ehdottomasti paremman näkönen kyllä näin on. Siis oli miten oli.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 30, 2017 06:31 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, maanantaimasentelun ajat ovat taasen vieraananne. Terveys ei ole oikein sallinut sellaisia rytmiliikkeitä mitä putkituksen edistäminen vaatisi, joten jatkojohtonyhertelyyn, joka sekin vielä joskus eteen tulisi, oli toimeuduttava. Mikään armoitettu sähkömieshän en ole, mutta sen verran pitää muistaa, että kun tässäkään projektissa ei ole tarkoitus raiskata mitään, on aiheellista jatkojohtoja rakennettaessa käyttää Louiksen "japansteckereitä" kun niitä kerran on tullut hankittua. Ei siis alhaisia abikoja kun ei kerran lattaliitinten tarvetta ole. Jarruvalokatkaisijan johtokin piti reitittää uudelleen, saattaisi alkuperäinen kulkuväylänsä tulla liian lähelle tulikuumia pakoputkia. Loppuliitäntä lienee töistä viimeisiä sitten joskus, mutta sai sitä johdonetsintöineen + tinauksineen taas tovin tallilla kulumaan. Kuvakulma on muuten jotenkin metka, ikään kuin takalippa ja takarunko olisivat jotenkin kierossa, vaan kun totuus on joskus tarua ihmeellisempää, niin siitä välittäkö älkää.


Liitteet:
Johdottelua.jpg
Johdottelua.jpg [ 147.63 KiB | Katsottu 23505 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä To Marras 09, 2017 08:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 30, 2017 19:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Penkinalusen lämpöongelmiin löytyy helppo ratkaisu Wrap eli pakosarjakääreistä. Hieman laadukkaampi versio esim.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/131117/A ... auha-225ft
Race look Wrapilla paisareiden päällä antaisi vapaat kädet niiden asentamista lähelle runkoputkia ilman napalmin katkuista polttovaikutusta.
Jos juuriputket ja nuo putkenpäät jättäisi kromattuina kontrastia antamaan. Hartaasti käärittyinä näistä saa aika hyvän näköiset. Samalla kärsii putkiston saumatkin jättää krouvimmiksi vaikka vahingossa.

Tuli vielä mieleen jotta kääre voisi houkutella joustoputken käyttöön tarvittaessa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Loka 31, 2017 06:41 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, hyvinkin huomionarvoinen seikka El PreZ1denten taholta. Itsekin olen tuota bärssen mahdollista kuumumista, (ja nyt en tarkoita ollenkaan mitään "sellaista" ruotsalais- tai kansanedustaja- saati sitten presidenttiehdokastyyliä tai synkkää mieltymystä), miettinyt ja hyvä kun tuli puheeksi. Se vain saattaa olla niin, että kun putkiin on tulossa useampiakin liitoksia, niin ainakaan kokonaisvaltainen kääreisiin saattaminen ei sen puoleen ehkä ole mahdollista. Satulan alle tuleviin putkenosiin sitä täytynee jollain tavalla ainakin harkita. Tai jotain muuta. Käyristä vielä sen verran, kuten vanhemmista kuvista huomata saattaa, että niistähän on tuo pahin kromin säihke jo ajat sitten hävinnyt, eli av silveriksi on muutettava nekin.
Mutta mutta, Jurvan Kynäilijän hyllystä löytyy muuan, (kuka vielä tietää miten kieroon?), hitsailtu H2:n satulan pohja sekä pyörän mitä luultavimmin alkuperäinen, pahasti lässähtänyt ja mureneva "pehmuste". Sen päällä oli aikoinaan -90-luvulla Ron´s Purple Hazelta hankittu, (juuri muuta ei tuolloin internetin ihmeellinen maailma tarjoillut), tikattu, (heh, miten säälittävää), satulanpäällinen. Josko "pehmusteen" varisemista hieman ehkäisisi pistämällä muovin pohjan sekä "pehmusteen" väliin ja mahdollisen ensikäynnistyksen ajaksi sovittelisi sen paikalleen ja katsoisi, kuinka käy? Kovatöisintä siinä lienee satulan ja rungon väliin tulevien kumien tukkiminen paikalleen. Nykyinen aivan oikeasti pehmusteen virkaa toimittava tuli nykyiselta Diablo Cycleltä ja muistelisin että vuoden 2011 Lännenretkellä se vei mitä melkoisimman tilan Rouvan matkalaukusta. Eli sitä ei viitsisi riskeerata. Kun nyt vain saisi yhdenkää putken ensin paikalleen. Tänään olisi ohjelmassa perälipan kiillotusta, roskat on jo hiottu pois sentään.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Viimeksi muokannut AV päivämäärä To Marras 09, 2017 08:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 09, 2017 06:36 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, taas oltiin jotain tekevinään tulikuumain pakoputkien eteen. Kakkosylinteriltä nyt kohti takapyörää kuvan mukaisesti, ikään kuin. Tuohan olikin se helpoin osuus, tuosta lokasuojan kiinnikkeen alta. Ja aivan kuin ei ajattelemattomuutta olisi muutenkin liikkeellä, jo pelkästään tuon putken alareuna on maksimissaan 5 cm päässä takahaarukan vahvikeraudasta. Siispä tulikin mieleen, mikähän lie joustovara noissa tarvikeiskareissa? 1- ja 3-sylintereiltä tulevain putkien aiheuttama tilanahtaus on vielä valtavampaa. Eli nyt tuleekin eteen joustovarain rajoittaminen, joka siinä samalla vähentänee H2:n laajalti ylivertaisiksi tunnustettuja ajo-ominaisuuksia. Ensimmäisenä tulee mieleen tehdä se jollain kumeilla tai riittävän tukevalla letkunpätkällä iskarin sisävarren liikerajoituksena. Tarkasti ei vain ole muistissa, ovatko nuo ajat sitten hankitut takaiskunvaimentimet purettavaa mallia jolloin tämä plan A olisi mahdollista. Minkään tukevamman liikerajoittimen asennus ei ole ensimmäinen vaihtoehto, kai. Jonkinlaiseksi edistysaskeleeksi luettaneen takalipan yläpinnan kiillotus, tuli kohtalainen vaikka näin itse sanonkin.
Säälinkerjäystä tai ei, mutta hommahan etenisi aivan toiseen tahtiin, mikäli puuhastelutila olisi sellainen, (ja kaikki H2:n virtavehkeet irti), että voisi hitsailla ja kulmahiomakoneella leikkailla, mutta porakonetta, (jonka hyödyntäminen kuvista näkyy kummallisehkoina liitosvirityksinä popniitteineen kaikkineen), kummempaa kipinänaiheuttajaa en tuolla muitten Kawojen seassa oikein viitsi käyttää. Eli nämä kaikki jollain lailla sovitellaan paikalleeen, ruuvaillaan irti ja mallikkaasti kuleksitaan osat kainalossa asianmukaisempaan paikkaan, (lue:yleensä parkkipaikalle), sovitetaan uudelleen ja taas korjaillaan tupelleen mennyttä. Joten voi tätä turhan työn sankaruuden määrää..., sekä häiriintyneisyyttä.


Liitteet:
Kulma 2.jpg
Kulma 2.jpg [ 131.95 KiB | Katsottu 23392 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 14, 2017 07:30 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, viimeaikaiset nyhertelyt ovat saaneet aikaan ovaaliputkentekeleen, johon pitäisi löytää oikea kulma jotta saisi sen matkaamaan luiskahtavasti edellisen kuvan putkeen. Etäisyys renkaasta ei ole suuren suuri, joten miksi ostaa kalliita renkaanlämmittimiä kun tulikuumia pakoputkia löytyy omasta takaa. Taas vain sovitellaan ja viilataan. Perälippaan piti porata 7 mm reikä rekisterivalon johdolle ja läpivientikumille, syystä jotta se ei liikoja ulospäin näkyisi. Reikä kätkeytyy mukavasti sen pakoputkein ulostulon alla olevan neliöpalan alle ja kulkee sieltä perälipan sisälle. Yrittelen tässä nyt alkuun saada tuon keskiputken valmiiksi ja voi olla että perälipan läpi tulevista putkista ainakin yksi, (elleivät sitten kaikki lyhyempinä versioina) mennee vaihtoon, siinä on jotain rihmeellisiä rupia ja pahasta on se. Öljytankki piti ottaa pois työtilan ahtautta vähentääkseen, mutta se oli harmeista niitä pienimpiä.
Iskunvaimentimet eivät ole ihmisen konsteilla purettavissa, mutta riittävän tukeva kulmarauta liikerajoittimeksi on jo löytynyt. Ainut kiinnityspaikka sille lie ketjusuojuksen kiinnitysruuvin paikka, (näkyy edellisessä kuvassa), niitähän on kolme ja vain uloimmat lienevät näillä näkymin jollekin uudelle ketjusuojukselle käytettävissä. Omaa ehjää alkuperäistä kun en halua ruveta rikkomaan. Kaikki johtaa kaikkeen ja paljon pitäisi vielä ottaa huomioon, sano.


Liitteet:
Putki 2.jpg
Putki 2.jpg [ 133.29 KiB | Katsottu 23313 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Marras 17, 2017 18:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Läpi harmaankiven... :yes:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 20, 2017 06:48 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä, kiitos jäsen Tuopille kannatuksesta. Kylmäsovitteluja on harrasteltu. Tuo takahaarukan yläpuolella oleva lähtöpätkä on hiukan väärässä kulmassa, mutta se korjaantunee aivan piakkoin. Satulan alla mennään noin ja ehkäpä tuota rungon poikittaisputken takapuolella olevaa liitoskohtaa joutuu puolisen senttiä madaltamaan. Harkinnassa on myös tuolle keskiputkelle mahdollisesti käyttää viimeistä ovaaliputken pätkää, antaisi korkeussuunnassa tilaa se. Ja joutuuko perälipan läpi tulevia putkia joko siirtämään taaksepäin, vai lyhentämään, on sekin asia vielä mietittävänä. Sarjassamme kaikki johtaa kaikkeen, on tuon lähtöpätkän oikea kulma ensin saavutettava. Mutta löytöjäkin on tehty tätä hommaa helpottamaan. Esim. tuon lähtöpätkän ulkohalkaisijahan on 35 mm ja siihen liiteltävän 40mm putken sisähalkaisija on 37 mm, eli pari milliä olisi väljää. Noh, kuinka ollakaan, nykyihmisten tietämättömyys ja uuslukutaidottomuus on joskus hyödyksi, roskakatokseemme oli joku tuonut pölynimurin jonka imuputki on suht´hengetöntä putkea mitä tulee materiaalivahvuuteensa. Tuota kahden millin välystä pääsee tuolla putkella halkaistuna, lujasti klemmarilla vyötettynä sekä parilla hitsitäppäyksellä hyödyntämään. Putken mahdollisesta menestyksekkäästä käytöstä myöhemmin lisää.
Virkaheitto RD 350:n ketjusuojus löytänee paikkansa H2:sesta. Melko ruhjottu ja lähestulkoon katki oli se. Materiaalinsa oli sellaista ettei se sulanut asetoniin, mutta juotoskolvi puri siihen kovasti hyvin. Vielä siinä on hieman juoteltavaa ja siistittävää, ennenkuin H2-maiset reijät reikäporalla kylkeensä päästään tekemään. Samaten iskunvaimentimen jousen alapään kohdalle on tehtävä avarrus, mutta muuten se istuu paikalleen aivan siedettävästi.
Pieni lisäys tähän projektiin, silmittelin äsken eBay:ta ja muudan "Buy it now" ostos tuli tehtyä. Silläkin rivoutta aikaan saa, päällimmäisenä se ei työlistalla kuitenkaan ole, mutta josko joskus sitäkin hyödyntäisi, nimittäin tämä liitoksilla tehtävä kokoaminen senkin sallii. Noh, kunhan kotiutuu ja päättömiä suunnitelmia eteenpäin viedään, niin tiedottelenpa lisää. Mutta tätä jatketaan näillä päännousemilla toistaiseksi.


Liitteet:
Mutka1.jpg
Mutka1.jpg [ 174.49 KiB | Katsottu 23217 kertaa ]
Mutka 2..jpg
Mutka 2..jpg [ 172.01 KiB | Katsottu 23217 kertaa ]

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...
Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 150 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com