Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 13:43

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 291 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 09:52 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Kuutonen kirjoitti:
Itse uskon kumminkin enemmän kokemusta omaavien "super" mekaanikkojen sanaan sekä siihen että vaikka kone on 70 luvulla kehitetty niin tän päivän öljyt suojaavat korroosiolta ja kulumiselta paremmin.


Ei me käytetäkään 70-luvulla tehtyjä öljyjä, mutta kyllä ne tämän päivän mineraaliöljyt on yhtälailla terästetty suoja-aineilla. Ideanahan on se, ettei noi ohuet laserleikattuihin mopoihin tarkoitetut täyssynteettiset litkut yksinkertaisesti pysy vanhemmissa koneissa sisällä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 11:32 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
jiikoo kirjoitti:
Kuutonen kirjoitti:
ohuet laserleikattuihin mopoihin tarkoitetut täyssynteettiset litkut yksinkertaisesti pysy vanhemmissa koneissa sisällä.


Eikä aina muutkaan :'' :''

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Öljy
ViestiLähetetty: To Elo 17, 2006 23:01 
Poissa

Liittynyt: Ke Elo 09, 2006 11:25
Viestit: 11
Paikkakunta: Ilmajoki
No mä käytän pyöräs valvolinen m-pyörä öljyy 10-40w 4t se vain auttaa niin hyvin tuohon vapaakytkimeen ei pahemmin rasahtele sillä. Pyöränä on gpz900r -84.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Elo 28, 2006 12:01 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt Korpisudessa Shell Rimula X 30 eli yksiasteinen dieselöljy. Ainakin tämän hetkisten kokemusten perusteella toimii hyvin: vaihteet menevät päälle pehmeästi, kytkin irrottaa eikä luista, matka-ajossa öljyjen lämmöt liki 10 astetta alhaisemmat verrattuna X100:een. Eikä tuo suora-30 ole vielä niin paksua, että vaikeuttaisi kylmänä käynnistämistä.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Touko 07, 2007 06:04 
Poissa

Liittynyt: Ke Loka 04, 2006 11:23
Viestit: 95
Paikkakunta: kokkola
mulla oli rempan yhteydessä laitettu quaqer staten 10w40 pitäisköhän vaihtaa noi shellin x100 ajattelin vaihtaa kun tulee 1000km lasiin

_________________
jouni lehtola


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 21, 2007 08:30 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 06:15
Viestit: 76
Paikkakunta: Helsinki
Taas tässä ennen jouluaattoa tuo öljykysymys mielessä kun
pyörän talvitoimenpiteet menossa.
Palatakseni noihin traktoriöljyihin tuli mieleen erään
todella pätevän mekaanikon "luento" aiheesta:
Eli juuri se että öljyn molekyylirakenne on erilainen riippuen
öljystä, tavallinen moottoriöljy nimittäin "leikkautuu" vaihteiston
rattaissa, eikä voitele enää sen jälkeen,
Ns. prätkä öljythän on kehitetty juuri siten että ne voitelee
pannun kuumanakin, mutta molekyylirakenne ei hajoa vaihteiston
hampaiden leikatessa sitä.
Muistuu mieleen nuoruusvuosilta kun kaverit hajotti auton periä
juuri samaisesta syystä, eli laittamalla hammasrattaisiin
"säästösyistä" halpaa delvakkia, vähän aikaa pyöri
mutta sitten rattaat paloi koska öljy leikkautui.
Mulla meni tämän asian tajuamiseen 20 vuotta,
mutta uskon tähän.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 21, 2007 09:15 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Jeps, mutta täällä voorumilla on muutamia reippaanpuoleisestikin ajelevia nuorehkoja herroja, jotka muutaman vuoden kokemuksella hehkuttavat perus mineraaliöljyjen nimeen.

Mun lyhyehköllä kokemuksella voin sanoa, että ainakin mopo toimii reippaasti paremmin ja pehmeämmin X100:sella. Ekat kaksi kesää ajelin super-hyper-mopoöljyillä, joiden ainoa hyvä puoli oli komea hintalappu. Kokeile, ei se niin paljon maksa, mutta veikkaanpa että toimii paremmin kaikin puolin eikä koneen kestävyys lukuisten kokemusten perusteella ainakaan heikenny.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 21, 2007 09:57 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 06:15
Viestit: 76
Paikkakunta: Helsinki
En väitäkään että mineraaliöljy on huono vanhaan japsiin, tahi
Cadillaciin, vaan se että että mineraaliöljyssä on
hyvä olla se vaihteiston lisäaineistus ettei juuri tätä
leikkautumista tapahtuisi.
X-100 :nen varmaan voitelee moottorin ihan ok, mutta kuten
täälläkin moni on sanonut niin se kannattaa ainakin vaihtaa
useammin koska sen voiteluominaisuus häviää aiemmin juuri tästä
syystä.
Kukapa sitä huvikseen maksaisi mistään liikaa, mutta
moottoritkin on kalliita :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: öljy
ViestiLähetetty: Pe Joulu 21, 2007 18:35 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Moro mielenkiintoinen öljy keskustelu.Tuolla ketjun alussa JiiKoo sano että litkut ei pysy sisällä siihenhän vaikuttaa moni seikka meinaan että ne litkut pysyy mp:een sisällä.Asiaan mä olen sitä mieltä että kyllä ne nykyaikaiset ölpit pysyy sisällä jos kone on kaikinpuolin kunnossa jos joka paikka on kulunut vaihtovälin ylärajalle kyllä sitä ölppiä alkaa kulua.Sitten noista vískositeeteistä varmaan kummallakin ölpillä mineraalilla ja synteetisillä pitää paikkansa mutta missä lämpötiloissa?Luulisin että synyeettinen pitää viskositeetin paremmin kuumana.(vanhoihin Britti peleihin lyötiin 60 reisnkiä) Mutta jos on vesipeli kone pysyy paremmin lämpörajoissa mikä vaikuttaa oleellisesti oljyn kulutukseen ja ikään .Ilmakoneella kun seisoo 30 asteen helteessä kaupunki ruuhkassa on kansi varmaan aika paisto tilassa .Öljyt ei varmaan tykkää hyvää? Synteettiset kestää paremmin länpöjä.Sitten noista lisäaineista ja keikkautumisista eikös ne lisäaineet ole kytkimentoimintaa parantavia mömmöjä? Mineissä ja muissakin engelsmannessa missä oli samat öljyt koneessa ja v-lootassa käytettiin tavallista moniaste ölppiä mutta kytkin oli kuiva.Sitten tosta leikkautumisesta kun on Hypoidi ja tavallista perä ölppiä perässähän ne on oikein kovilla.Elikä oiket ölpit kohteisiin mutta mitkä ne on?Jokaisella omat makunsa ja tottumukset.Mutta sehän on pää asia että kaikki ölpit on niin hyviä että KAWAT ei tuhoudu kun sitä on siellä pannussa .HYVÄÄ JOULUA


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 21, 2007 19:28 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Heh...
Tästä aiheesta on wäännetty kättä wissiin jo ennen ristuksen syntymää
ja ei tähän woi muuta sanoa ku:
Toinen tykkää äirestä ja toinen tyttärestä :P ...
Joten taasen:
Makuasioista ei woi kiistellä mutta toisen huonoa makua woi aina ihmetellä :? ...
Jokainen laittaa sitä mikä on mielestään parasta :wink: ...

Esim.Triple Kawoihin suositeltiin jo tehtaalla mm.10w-30 mootorkoneööliwä.
Sitä mineraalisellasta!!!
Jos kerran "leikkaantuu" ni mitä wasten kun toisesta syystä olen awannu
muutaman koneen ni waihteiston osalta on ollu paikat toleransseissaan
:? ...
Onpa myös nähty niitäkin joissa ei ole wälitetty waihtaa ölppejä tai
lisäyksestä puhumattakaan :'' ...
Sitten on joka paikka tummunu tai sinistyny piloille :'' ...

No Jaskassa käytän Castrol 20w-50, syytä siihen en tiedä...
Jonkinlaista hulluutta wissiin mut sitähän
meikäpoika on...
Siis hullu...
Toimishan tuo yhtä hywin Delvacillakin...

Nelipyöräsenä on wanha Torslandalainen wuodelta -66 :shock: ...
Tein testin:
Kone oli melkein UUSI :!:
Kymppitonni ajettu.
Tuttua ja turwallista mineraaliva tuli käytettyva niinku perinteisesti sillä
meidän taloudessahan ei oo mitään muuta uutta ku jääkaapin sisältö...
Kaweri anto huoltsiltaan kokeeks wiimesenpäälle maaaailman parasta
koneööliwä, sitä synteettistä...
Sitä sitte B18 tappikoneeseen ja katos prkl...
Wiikon päästä oli alarajassa :shock: ...
Ei wuotanu eikä sauhuttanu, se waan häwis :roll: ...
Joten mineraalit tilalle ja sit oli kulutus taas normi eli n.litra tonnilla 8) ...
No ny sit joku sanoo et wiehän se ööliwä...
No niinhän sen pitääkin kun otetaan huomioon milloin se on suunniteltu
ja mikä on sen ilmoitettu kulutus...siis öljyn...

No taas mentiin siwuraiteelle et kolina käwi :roll: ...
Mut pysyttii sentäs aiheessa ;D ...
Tästä olis kiwa eepostella lisääkin esim. laita säästösyystä
eli säästä euro ja pilaa perä koneöölillä ku pitäs olla hypoidi
mut antaa olla...
Ihan waan siks että pysyy meilläki joulurauha, meinaan että josko
ottas osaa kämpän järjestelyyn eli laittaa piiloon mm.kirjahyllystä
noi Kawojen ja autojen osat...

Kaikin puolin kiwa aihe...ja loppuwa ei näy eikä tule...


_kunnia meni mutta maine kasvaa- :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: ölppi
ViestiLähetetty: Pe Joulu 21, 2007 20:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
emmää mitään mut ne hypoidit käzittelyyn toi kun siinä oli huomattavaa epämääräisyyttä ja voitaishan sitä muustakin keskustella kun on niin hiljaista ollu foorumilla no kyllä se tästä lähtee?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 21, 2007 20:41 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Joo...
Puhutaanko witu..a waihteeks ku leiwästä :? ...
Kaikki aiheet käy ja kiwaa on 8) ...
Paitsi ehkä jotkut naiset ja naisen mieliset ehkä toiwoo
meitin painuwan helw......
Mut sit pitäs waihtaa joko HuuHaa osioo tai tarttuwa telehwooniin...
Tästäpä tuli likaisen mielikuwitukseni mieleen...
No prkl, ny mä unohdin jonku hywän jutun...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


jk:adminstraattorit poistakoon meitin kauniin keskustelun jos siltä tuntuu...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 22, 2007 19:32 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Noo nyt on taas uusi päiväuudet jutut.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 23, 2007 11:28 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
KooJii kirjoitti:
No Jaskassa käytän Castrol 20w-50, syytä siihen en tiedä...
Jonkinlaista hulluutta wissiin mut sitähän
meikäpoika on...
Siis hullu...
Toimishan tuo yhtä hywin Delvacillakin...

Olen aiemminkin kertonut tämän, mutta kerta kiellon päälle: kokeilin kerran juuri Wisecoidussa Z650SR:ssä Castrolin litkuja. Kylmänä toimi ihan hyvin kytkintä lukuunottamatta (ei irrottanut kunnolla), mutta kuumana koneen käynti alkoi kuullostamaan todella karheelta ja vilkaisin öljynpainemittariin :'' Tyhjäkäynnillä paineet käytännössä nollilla ja kierroksillakaan paineet ei noussut juuri 1,5 kiloa korkeemmalle. Vaihdoin sitten koneeseen Delvacit ja johan öljynpaineetkin alkoivat olemaan Kawasakin suosittelemissa lukemissa ja käyntikin kuullosti paremmalta sekä kytkin toimi ok. Tämä oli siis eka ja vika kerta, kun Castrolin litkua koneeseen laitan - olkoonkin, että se on niin nätin punaista väriltään :P
Tässä hieman tietoa Delvac MX:stä, jota käyttää aika moni tyytväinen Kawasakin omistaja: http://www.mobil.fi/Finland-Finnish/LCW/Files/Mobil_Delvax_MX_SS_FI.pdf

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Joulu 23, 2007 11:35 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Mielenkiintoista...

Täytynee laittaa nuo delvakit seuraavaan vaihtoon. Ei sillä että X-100 olis pettänyt kertaakaan, mut olishan se vaihtelua tuohon purkkirivistöön joka tallin seinää koristaa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Ti Helmi 12, 2008 12:52 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Tietääkseni Delvac on maatalousöljyä jota käytetään raskaissa koneissa joissa myös märkäkytkimiä ja vaihteistoja samassa öljytilassa. Miten eroaa kawasta? Korkeintaan pikkuisen erilaisemmasta kierrosalueesta ja polttoaineesta :P

Tässä jahtaan lähinnä matkan varrella olevista puljuista tuota Delvacin MX -pänikkää vaan taitaa olla öljykartelli päällä. Hessumopo tosin vaatii siitä jo 70 escudoa muiden pysytellessä karvan alle kuudenkympin. Ei taida pks-alueelta saada tuota alta 50 mistään..

Täytyy nyt sitten koukata Autoaasin ja Sumekon kautta niin pääse moponlaittoon... uhkaa noi kotitietkin sulaa siihen malliin.. :moto:

Edit: en sitten ostanutkaan MX:ää aasilta vaan fixulta 1400:sta, mutta kuitenkin 15W-40. Ja 50e maksoi. Sumekolla filsu 7e. Nousua.. :shock:
PS. ruiskusuuttimien O-renkaita ei siellä ole, pitänee kysyä muualta, Boschin noi tais olla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Ti Helmi 12, 2008 20:31 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 18:32
Viestit: 15
Paikkakunta: vihti
pistin justiin sitten shellin x-100 ja uuden filsun, nyt ajatus on että ajan 3000km sitten pihalle öljyt.mobililla oli tosissaan vastaavaa mutta vaan 18l kanussa en ole ajatellut ruveta ruiskutta sitä pitkin tien reunoja ja kun shellilltä saa x-100 litran pullossa niin nyt alotan sillä toivotaan että pysyy sisällä,joskus 15-vuotta sitten oli mulla oli 3-kpl z-1000 tietysti eri kesinä ja sillon oli kova öljy shellin helix en kyllä muista muuta kun että joskus tihutti vaihde polkimesta joku pyörä. muuten on ukko pyörät ollut hyviä.peik z-1000.-83


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Ti Helmi 12, 2008 21:16 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
pe41 kirjoitti:
...ja kun shellilltä saa x-100 litran pullossa niin nyt alotan sillä toivotaan että pysyy sisällä...


Ainakin miul on hyvin pysyny koneessa ja mie ostan 4 ltr kerralla. 3 ltr menee joka ölpin vaihtoon. Joka neljäs vaihto on sitten jo "ilmainen" ko ölpit on jo omasta takaa, eli ostan pelkän suodattimen. Joten limiitti pitää ölpit siellä viivojen välissä sen 3000 km...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Ti Helmi 26, 2008 17:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 10:07
Viestit: 54
Paikkakunta: Tuusula
Siis mun 750 turboonkin tavallista 20W50:stä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Ti Helmi 26, 2008 21:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Meikkä on ajatellu tätä öljy juttua silleen että kun olen laittanu jäähdyttimen niin keväällä kun meinaan ruveta ajeleen niin noi synteettiset voitelee heti kunnolla ja sitten kuumanakin jos helle sattuu kohille ni voitelee paremmin (Britti pyöräiliä entinen tiedän että kusee jos ei ole paikat kunnossa eise ölpillä parane jos falkaa vaan hyvillä tiivisteillä ja onhan se hienoo katella että ei vuoda jos onnistuu siinä.meikäläisellä vielä vähän tihkuu mutta ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Ti Helmi 26, 2008 23:10 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
750boost kirjoitti:
Siis mun 750 turboonkin tavallista 20W50:stä?

Näin kertoo Kawan oma huoltomanuaali GpZ750 Turbon öljystä: luokitus SE, 10W40, 10W50, 20W40 tai 20W50. Ei siis sanaakaan mistään hyper-super prätkäöljystä :P Itse ajoin viime kesän ajot (reilut 11 tkm) Delvac MX:llä ja hyvin toimi Turbo sillä. Aivan kauden lopussa ilmojen kylmettyä ilmeni pientä kytkimen luistamista öljyjen ollessa vielä kylmät, mutta tuokin ongelma poistui öljyjen lämmittyä. Asiaan saattaa vaikuttaa sekin, että kytkinlevyt eivät ole ehkä aivan priimakunnossa, kun piti heittää siihen vain jotkut tallista löytyneet levyt kaikessa kiireessä, jotta ehtisi CBW:hen. Korpisuden myllyhän sai kipeetä juuri sopivasti heinäkuun alussa :''

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2008 04:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Shell X-100:sta mulla nyt on, kun monet on sitä täällä suositelleet ja varmaan laitan seuraavaksikin. Aikaisemmin käytin oikein Motulin parempaa wanhojen mopojen öljyä, joka maksoi kolme kertaa sen mitä Z-100, eikä mulla siitä ollut mitään pahaa sanottavana. Olen laiska vaihtamaan öljyä kamalan usein ja siksi se Motuli sopis mulle ihan hyvin.
Eikö kukaan muu ole sitten huomannut, että X-100:lla kytkin liimaisi kiinni? Jos kylmänä ja vaihde päällä starttaa, niin meinaa mopo melkein karata, kun kytkin ei heti irrota. No, ei se mitään, kun sen tietää ja jos se ei haittaa.
Muutama vuosi sitten laitoin jotain autotallista löytynyttä halpaa €ssoa, jolla kytkin liimasi vielä pahemmin. Ehdin jo pikkusen pelästyä ja siksi siirryin mopoöljyyn.
Mun mielestäni ei kyllä kannattaisi tieten tahtoen kekoilla mitä tahansa öljyä, vaikka ittekin olen taipuvainen ainakin kokeilemaan sitä halpaakin vaihtoehtoa. Kyllä mä näihin meitin foorumin ukkeleiden kokemuksiin uskallan luottaa.
Tekniikan Maailmassa - se on se surullisen kuuluisa nuorisolehti - oli pari vuotta sitten juttua prätkien öljyistä. Ainakin uudempien tehokkaiden mopojen kytkimille mitkä vaan (wanhat) öljyt ei käy. Muistaakseni kytkimeen palaa joku "lasipinta" ja se alkaa luistamaan. Remppa tulee aika kalliiksi säästöön verrattuna.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Viimeksi muokannut laaksonenster päivämäärä Su Maalis 09, 2008 13:22, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2008 09:55 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Itse taidan jatkaa Delvacilla ajoa. Toimivat viimekesän reissun ( 4500km viikossa) ja tynkäajot yli 6000 km vaihtovälillä hyvin. Ei X-100 huono ollut, toimi koneessa tosi hyvin. Delvac toimii mun käytössä paremmin (pitempi vaihtoväli)
Kytkimen liimaantumiseen vaikuttaa monet tekijät, likaisen moottorin öljyyn sekoituu kaikkea shaissea koneen syövereistä ja kuka tietää millaisia liimayhdistelmiä ne siellä muodostaa, varsinkin kun öljymerkkiä ja laatua vaihdetaan koneessa.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2008 13:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Juu, mulla alkoi sitä liimaantumista esiintymään todella pian.
Eikös Delvac ja X-100 olekin peseviä öljyjä, jolloin mun olisi varmaan kannattanut tehdä eka öljynvaihto todella pian ja sitten koneen vähitellen puhdistuessa olisi voinut pidentää vaihtovälejä.
Jotenkin musta alkaa tuntumaan, että tämmöselle vähemmän, alle 10000km vuodessa ajavalle laiskurille saattaa sopia joku prätkäöljy kuitenkin paremmin, kun en mä huomannut mitään ongelmia sitä Motulia käyttäessäni. Mulla on 4-1 vedetty niin, että suodattimen vaihto ei suju ihan heittämällä, vaan pitää avata äänenvaimentajan kiinnitysmutteri jalkatapin juuresta, että sitä voi ihan pikkusen vääntää sivummalle.
Kattellaan nyt ens kesä vielä sillä X-100:lla kuitenkin, että näkee pitemmällä ajolla, miten se alkaa pelittämään. Saa sit kattoo senkin, annanko periksi nuukuudelle, laiskuudelle vai molemmille :roll:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2008 13:30 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
laaksonenster kirjoitti:
Eikö kukaan muu ole sitten huomannut, että X-100:lla kytkin liimaisi kiinni? Jos kylmänä ja vaihde päällä starttaa, niin meinaa mopo melkein karata, kun kytkin ei heti irrota. No, ei se mitään, kun sen tietää ja jos se ei haittaa.


Mie pistän mopon käyntiin aina vaihde vapaalla ja annan hetken aikaa kawan täristä paikallaan. Sellanen aika joka menee kypärän ja hanskojen laittoon. Siin vaiheessa voi jo vääntää loputkin ryypystä laittaa pois ja baanalle.

1. vaihde kolahtaa, niinku aina, mut ei lähde lapasesta. Hyvin on ölpit ja kone tullu toimeen keskenään. Ainaskin tos miun pikkasessa...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2008 13:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Jim Goose kirjoitti:
...kaikkea shaissea koneen syövereistä ja kuka tietää millaisia liimayhdistelmiä ne siellä muodostaa...

Kuva

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Su Maalis 09, 2008 14:01 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
No, V-Maxilta voi odottaa mitä vaan... :rotfl: Kerettiläinen ku on.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 15:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Tänään marssin Prismaan ( :D ) ostamaan Shell X100:a, mutta mukaan tarttui X100 Super moniasteöljy 20w/50. Onko tämä nyt samaa litkua kuin mitä yllä kehutaan? Eli tarkoitatteko X100:lla juuri tuota Superia vai onko olemassa perus X100.
Kunhan varmistelen että tulee laitettua oikeat mehut koneeseen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 16:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Kyllä se ostamasi öljy justiinsa sitä X100:sta on, josta täällä puhutaan.

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Parhaat öljyt koneeseen
ViestiLähetetty: To Touko 15, 2008 11:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Jumangeggana poja :shock: Myllyn Prismas, Raisios on X100 tarjoukses. Litran päniköis sitä myyrä 2,90€/kpl :shock: Yks vaihto vaan ysi,ysiysi :P

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 291 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com