Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 22:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Touko 31, 2011 16:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Tämmöinen staattori pitäisi valmistusnumeron (KZTOOB-527179) perusteella löytyä pyörästäni mutta eipä ole.
http://www.z1enterprises.com/detail.aspx?ID=4132

KZ1000-B4 1980
LTD - Frame numbers
KZT00B-523544 - 535555


Tämä löytyy kuitenkin paikaltaan
http://www.z1enterprises.com/detail.aspx?ID=4081
se on edellisen sarjan pyöriä mitkä menee haarukkaan:

KZ1000-B3 1979
LTD - Frame numbers
KZT00B-515537 - 523543

Onko ihan normaalia vai olisiko joku vaihtanut koko staattorin ja roottorin eri pyörästä?

Mistä osaa tilata oikean korjaamokäsikirjan/osaluettelon jos noissa tiedoissa on heittoa?

Tarkoitus olisi tilailla jenkeistä muutakin tavaraa samaan lähetykseen niin ettei tulisi semmoista palikkaa mikä ei sitten passaakkaan?

terho

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2011 12:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Enpä tuosta tiedä, mutta jotkut mallit on hieman sekoituksia siitä, mitä osia on sattunut olemaan tekeillä.

Voihan myös moottori olla vaihdettu joskus 30 vuoden historian aikana, syystä tai toisesta, tai todennäköisimmin pienestä kaadosta ainakin generaattorin sivukoppa + hilut? Mutta vaihtuukohan tuossa erossa myös kampiakseli pää (kiila/kartio) jotenkin erilaiseksi noiden staattorien/roottoreiden mallierona?

Voisikohan koneen numerosta jotain päätellä (olikos ne tuollaisia http://forums.dragbike.com/forum_posts. ... 20&OB=DESC):

79 KZB3 LTD 1000:
KZT00B-515537 to 523543, koneen numerot: KZT00AE081569 to 090730
Koneita tehdään aina pikkusen enemmän, en tiedä onko ne varaosakoneita vai muita pyöriäkin varten: runkoja 8006, koneita 9161, eli koneen numero alussa kasvaa suht samoissa kuin rungon numerot, pikku hiljaa ero kasvaa ja loppupuolella jo yli tuhannen isompi (onkohan tyhjillä varaosablokeillakin numero), josko tehtaan pomoa on alkanut tuhannen motin kasa harmittamaan ja niitä on tiputeltu seuraavaankin runkoon.

80 KZB4 LTD 1000:
KZT00B-523544 to 535555, koneen numerot: KZT00AE092601 to 092900 & KZT00AE093001 to 110764
runkoja: 12 011
koneita: 299+17 763 =18 062, joka vaikuttaa jo kovin isolta luvulta runkoihin verrattuna, vai puuttuuko sieltäkin jokunen loppupään tuhatluku välistä?

[Edit] Näyttääkin että muutos on tapahtunut jo ennen eli B1 ja B2 samoilla, sitten vaihto ja taas B3/4 samoilla hiluilla?
http://www.kawasaki.com, sieltä Owner Info ->Parts Diagrams, valitsee pyörän ja taas parts diagrams ... pääsee selailemaan jenkkimallien varaosia (melko samat listat kuin http://www.cmsnl.com verkkokaupassakin), toimiikohan tämä linkki? (+ valitse parts diagrams [Edit:poistin, ei toiminut enää suora linkki...]):

Siellä kun tarpeeksi pitkälle osanumeroa kliksuttelee, pääsee kohtaan jossa näkyy kysymysmerkki osanumeron vieressä, siitä näkee, mitkä kaikki mallit käyttää samaa osaa (mutta jossain sytytys/sähkö ja saaste/bensaosissa on ollut eroja jenkkimarkkinoilla)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Viimeksi muokannut oojala päivämäärä To Kesä 02, 2011 19:47, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2011 14:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Moottorin tunnus on KTZOOAE012536

77 KZB1 LTD1000

KZT00B-500001 to 507530 KZT00AE000101 to 044022

Tämän mukaan olisi kone vuosimallia 1977 ja
Runko tuon 1980

Ilmankos oli erilainen staattori!

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Viimeksi muokannut oh2jxn päivämäärä To Kesä 02, 2011 15:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2011 15:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Enpäs tiedä onko se linkin taulukko oikein, mutta minusta se moottori menisi sen mukaan -77 B1:n numeroväliin? Ja B1/B2 staattorin olemassaolo viittaisi hieman samaan suuntaan.

77 KZB1 LTD1000:
KZT00B-500001 to 507530 KZT00AE000101 to 044022

[Edit] oho kirjoiteltiin samaa asiaa samaan aikaan :)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2011 15:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Jep!

Ja vielä omituisemmaksi näyttää menevän:

Rekisteriotteen LJT-mallimerkintä on KZ1000-Z1-R-Z1000D/1015

Näin aloittelevalle (isommalla ilmakawalla) uppoaa jo toisen käden sormet suuhun :?

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 02, 2011 19:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Onkohan tuotu joskus ulkomailta, silloin nuo rekisteriotteen merkinnät voi olla mitä sattuu sopivan likelle... (KZ1000 kohdalta kun löytyy jokunen samaltakin vuodelta )

Mutta mahtaakohan mallimerkinnät muutenkaan ihan natsata suomalaisessakaan vuosikymmenten takaa, onhan runkonumero kuitenkin oikea otteessa :kivi:

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2011 12:00 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Täytyypä tarkastaa tuo runkonumero pyörästä ja verrata sitä tuohon otteeseen.

Pyörä on tuotu joskus maailmalta, edellinen rekisteritunnus on SU-MT9.

Mikähän maa mahtaa olla kysymyksessä jos alkaisi tekemään "sukututkimusta".

Myyjän mukaan tällä pyörällä olisi jotakin tekemistä ollut Japsirauta nimisen yrityksen kanssa.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2011 13:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
oh2jxn kirjoitti:
Myyjän mukaan tällä pyörällä olisi jotakin tekemistä ollut Japsirauta nimisen yrityksen kanssa.

No, sitten se voi todellakin olla aikamoinen sekoitus eri vuosimallien osia :)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2011 14:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Ahaa, no eipä haittaa kunhan vaan sais staattorin että pääsis ajeleen, muutakin kuin akun varassa.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2011 14:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Mitehän muuten toisinpäin sopii nuo moottorit kun vanhempi menee samalle paikalle mutta jos sattuisi sopivasti saamaan uudemmasta vaihtomoottorin niin meneeköhän paikalleen ilman suurempaa modausta?

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2011 19:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Moottori joka tuohon kuuluisi taitaa olla Z1000 mk2 nimellä kulkeva, tehtiin noin pari vuotta, ilmeisesti hieman pieniä eroja vähän joka puolella edeltäjäänsä Z1000 moottoriin (Ainoa jonka muistan (+staattorin :) ) on kampiakselin nokkaketjun hampaiden määrä, ennen oli 15 (ja 30 nokissa) mk2:ssa 16/32)

Google käyntiin:
http://kzrider.com/forum/13-bike-relate ... and-a-mkii

Seuraaja on taasen Z1000 J, mutta moottori muuttui enemmänkin ja sen moottorikiinnikkeiden määrä on ainakin erilainen, lisäksi "kumiset" kiinnikkeet, ei sovi suoraan (mutta on kai soviteltukin, tee-se-itse kiinnikkeillä)

http://www.kawasakimotorcycle.org/forum ... ility.html
Lainaa:
There are several different types of Z 1000 motors.
The 77-78 with the round cam cover.
The 1979-1980 (known also as a MK II) with square cam covers.
The Z 1000 Shaft which is a MK II with shaft drive
The 1981 UP found in the Z1000J model

The Z1100 motors are based on the J motor, some are shaft.

Shaft can not be converted to chain. 1000 shaftys mount differently than 1100s and don't swap.

Early and MK IIs can swap. Early and J mount differently. Js are rubber mounted. Early has a center mount Js don't.
1000J and 1100 J based motors swap if chain drive.
(GPZ1100 on J-mallin perillinen)

Sisuskaluissakin on tiettyjä sääntöjä, jos aikoo sekoittaa osia (kantta, mäntää tms.) eri koneista:
http://www.aperaceparts.com/tech/techkz1000.html

Museoinnin kannalta moottorin vaihto voisi tulla kyseeseen, mutta enpä tiedä miksi muuten kannattaisi? (ulkonäön kannalta mk2:ssa selkeimmät erot taitaa olla rivoitetut moottorinposket(staattorikoppa ja sytytyskoppa) sekä tuo venttiilikansi)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 03, 2011 21:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Joo, näköjään saa isompaa lohkoakin laitettua tuohon koneeseen jos oikein ymmärsin tuota sivustoa. Ei mulla muuten ole siihen tarvetta vaihtaa, paitsi jos saisi tuon vuoden 80 mallisen koneen.
Tuota 1015cc lohkoakin ilmeisesti voi suurentaakin jonkun verran, en tiedä onko siitä mitään hyötyä tehon lisäyksen kannalta.

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 04, 2011 12:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Runkonumero täsmää otteessa kyllä, moottori on todettu vanhempaa sarjaa olevaksi.



oojala kirjoitti:
Onkohan tuotu joskus ulkomailta, silloin nuo rekisteriotteen merkinnät voi olla mitä sattuu sopivan likelle... (KZ1000 kohdalta kun löytyy jokunen samaltakin vuodelta )

Mutta mahtaakohan mallimerkinnät muutenkaan ihan natsata suomalaisessakaan vuosikymmenten takaa, onhan runkonumero kuitenkin oikea otteessa :kivi:

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 04, 2011 14:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 14:56
Viestit: 105
Paikkakunta: helsinki
Onkohan muuten tuo uudempi versio tehokkaampi tai muuten kestävämpi, luin että noita vanhoja staattoreita ei olisi edes tarkoitettu ajettavaksi koko ajan valot päällä?


oh2jxn kirjoitti:
Tämmöinen staattori pitäisi valmistusnumeron (KZTOOB-527179) perusteella löytyä pyörästäni mutta eipä ole.
http://www.z1enterprises.com/detail.aspx?ID=4132

KZ1000-B4 1980
LTD - Frame numbers
KZT00B-523544 - 535555


Tämä löytyy kuitenkin paikaltaan
http://www.z1enterprises.com/detail.aspx?ID=4081
se on edellisen sarjan pyöriä mitkä menee haarukkaan:

KZ1000-B3 1979
LTD - Frame numbers
KZT00B-515537 - 523543

Onko ihan normaalia vai olisiko joku vaihtanut koko staattorin ja roottorin eri pyörästä?

Mistä osaa tilata oikean korjaamokäsikirjan/osaluettelon jos noissa tiedoissa on heittoa?

Tarkoitus olisi tilailla jenkeistä muutakin tavaraa samaan lähetykseen niin ettei tulisi semmoista palikkaa mikä ei sitten passaakkaan?

terho

_________________
454 LTD -1984
1000 LTD - 1980


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com