Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 19:21

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Heinä 07, 2011 22:09 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 07, 2011 22:01
Viestit: 1
Tänään tuli hankittua moinen 25th/km ajettu yksilö ja sitä ei ole huollettu talven jäljiltä, pientä pauketta ilmeni ja hiukan tyhjäkäynti ämpyili. Olisin hyvin kiitollinen pienimmistäkin huoltovinkeistä kun en tällaista pyörää aikaisemmin ole omistanut.

Kiitoksia jo etukäteen! :band:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Heinä 07, 2011 22:55 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 13:23
Viestit: 302
Paikkakunta: Haukipudas
vettiilien säätö mahtaa olla tärkein juttu nesteiden vaihdon ohella :lukea:

_________________
Eliminators burn rubber!!!
ZL 900 -85, ZL 900 -86 2987ml on it
Buying a Harley is like paying 3000$ for a 13" black and white TV, then telling people with LED screens to get a "real" tv


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Heinä 18, 2011 21:57 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 16:18
Viestit: 21
Paikkakunta: Tuusula
ONNEKSI OLKOON HYVÄSTÄ VALINNASTA :jump: jo kaksikymmentävuotta takana ja 98500tkm mittarissa, saas nähdä meneekö satku rikki tänä kesänä.
HUOLTO 5000km välein
Ventttiilien säätö imu 0,15 ja pako 0,20 kylmänä
Oljyn vaihto+suodatin suositan 20W50 niin käy kone siistimmin,
Ilmanputsarin pesu ja öljyäminen.
Ja sitten voit huviksesi tehdä seuraavat hommat kun ehdit:
peräöljyn vaihto
jarru- ja kytkinnesteet
jäähdytysneste, koneessa ei ole poistotulppaa vaan vesipumpulle menevää
letkua koneen pohjassa pitää löysätä ,jotta saat nesteet ulos, nesteen vaihdon jälkeen koneen käyntilämpötila laskee hieman.
keulaöljyt, ilmanpaine keulassa noin 1,5.
Osta sitten pienkoneissa käytettävää stabilointiainetta bensan sekaan ja laita tenua vähän tankkiin niin lähtee kosteudet pois ja kone käy siistimmin.
JOs et ole koskaan ennen purkanut GTR:ään venujen säätöä varten niin se tapahtuu seuraavasti:
Bensatakki irti= letkut ja kaksi ruuvia ja sähköpiuha ja huohotinletkut tulee nostaessa.
alakate ensin ja sitten vasemmalta puolelta(kun istut pyörän päällä) musta tuuliohjain ja sitten sivumuovi.
sen jälkeen irroitat puolat ja nostat ne siihen runkoputkenväliin.
ja sitten 6mm avaimella löysäät vähän sitä koneen takana olevaa termostaattikoteloa, että vanttiilikopan kansi lähtee helpommin irti. on aina
vmäisen tiukka, kandee muuten imuroida ta ilmapuhaltaa se kansipuoli ennen venukopan irroitusta, kivet ei voitele hyvin konetta. Parintunnin homma tai ekakertalaiselta hiemaaaaan enemmän.
Työn iloa. :yesyes:

_________________
GTR-91
Mukavaa menoa tuulessa ja tuiskussa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 23, 2015 18:16 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
GTR-91 kirjoitti:
ONNEKSI OLKOON HYVÄSTÄ VALINNASTA :jump: jo kaksikymmentävuotta takana ja 98500tkm mittarissa, saas nähdä meneekö satku rikki tänä kesänä.
HUOLTO 5000km välein
Ventttiilien säätö imu 0,15 ja pako 0,20 kylmänä
Oljyn vaihto+suodatin suositan 20W50 niin käy kone siistimmin,
Ilmanputsarin pesu ja öljyäminen.
Ja sitten voit huviksesi tehdä seuraavat hommat kun ehdit:
peräöljyn vaihto
jarru- ja kytkinnesteet
jäähdytysneste, koneessa ei ole poistotulppaa vaan vesipumpulle menevää
letkua koneen pohjassa pitää löysätä ,jotta saat nesteet ulos, nesteen vaihdon jälkeen koneen käyntilämpötila laskee hieman.
keulaöljyt, ilmanpaine keulassa noin 1,5.
Osta sitten pienkoneissa käytettävää stabilointiainetta bensan sekaan ja laita tenua vähän tankkiin niin lähtee kosteudet pois ja kone käy siistimmin.
JOs et ole koskaan ennen purkanut GTR:ään venujen säätöä varten niin se tapahtuu seuraavasti:
Bensatakki irti= letkut ja kaksi ruuvia ja sähköpiuha ja huohotinletkut tulee nostaessa.
alakate ensin ja sitten vasemmalta puolelta(kun istut pyörän päällä) musta tuuliohjain ja sitten sivumuovi.
sen jälkeen irroitat puolat ja nostat ne siihen runkoputkenväliin.
ja sitten 6mm avaimella löysäät vähän sitä koneen takana olevaa termostaattikoteloa, että vanttiilikopan kansi lähtee helpommin irti. on aina
vmäisen tiukka, kandee muuten imuroida ta ilmapuhaltaa se kansipuoli ennen venukopan irroitusta, kivet ei voitele hyvin konetta. Parintunnin homma tai ekakertalaiselta hiemaaaaan enemmän.
Työn iloa. :yesyes:


Kuten nimimerkistäkin arvaa, niin täällä on aloittelija moottoripyöräilyn alalla. Ensipyöräksi ostin GTR 1000 vm. -88. Ajotuntuma on ihan mukava, pyörä siististi pidetty jne. Pientä huoltoa siihen olen tehnyt ja esitän nyt ja jatkossakin vähän tyhmiä kysymyksiä.

Minulla oli tankki irti, eli kaksinapainen sähköjohto oli irroitettava. Nyt bensamittari lakkasi toimimasta. Tämä johto lienee bensamittarin johto? Onko jossain sulakkeita, vai pitääkö etsiä vikaa johdosta?

Toinen kysymys on, että pyörällä on ajettu 150tkm, niin onko kilometrien puolesta kohta finaalissa? Paljonko näillä ajellaan enimmillään?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Kesä 11, 2015 21:40 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 16:18
Viestit: 21
Paikkakunta: Tuusula
150thk sisäänajettu.... Saattaapi olla nokkaketjunvaihto jossakin vaiheessa edessä. Jos kone on säädetty ja öljyt vaihdettu noin 5tkm:n välein pysynee kunnossa. Noissa 87-88 mylllyissä oli se vika, että imuventtiilien seetit menivät mäsäksi noin 50tk:n kohdalla, jos myllyä ei ollut säädetty noin 5th:n välein.

_________________
GTR-91
Mukavaa menoa tuulessa ja tuiskussa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 02, 2015 22:25 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Nyt vähän tyhmä kysymys! Jostain kuulin tai luin, että GTR venttiilivälykset säädetään vaihdettavilla paloilla. Mutta en minä siellä mitään vaihdettavia paloja missään välissä nähnyt? Venttiilit kyllä säädin, eikä ollut paha homma. Vielä kun saan öljyvuodon venttiilikopan välistä loppumaan, eli vanhalla tiivisteellä laitoin kiinni. :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2015 01:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Nowiisi kirjoitti:
Nyt vähän tyhmä kysymys! Jostain kuulin tai luin, että GTR venttiilivälykset säädetään vaihdettavilla paloilla. Mutta en minä siellä mitään vaihdettavia paloja missään välissä nähnyt? Venttiilit kyllä säädin, eikä ollut paha homma. Vielä kun saan öljyvuodon venttiilikopan välistä loppumaan, eli vanhalla tiivisteellä laitoin kiinni. :roll:


Säätöpaloja on joko nokkakupin päällisiä tai nokkakupin alla, mutta jos sait säädettyä ilman palojen vaihtoa, niin viittaisi että joko ei taida olla palasäätöinen tai sitten et säätänyt venttiileitä?

Kawan tehtaan oman huolto-ohjeen löytänee netistä, kun googleen kirjoittaa: Kawasaki_1000GTR_Service_Manual.zip (tietysti virustorjunta kunnossa ja muutenkin katsoo mistä latailee ja mitä)
(Edit pitihän se katsoa: ruuvisäätöinenhän se on, tuo zippi ei kaikista kivoin formaatti ollut, kun on sivut jpg-kuvina, mutta hakemistosta 04-Engine Top End voi käydä lunttaamassa tuliko oikein säädettyä)

Kawan omissa tehtaan manuaaleissa on aika paljon tarkemmin asiat kuin vaikka Clymerin tms. oppaissa ja rakenne että ensin on perus mallia koskien, mutta tietyn vuosimallin erot täytyy käydä katsomassa sen vuotisen mallin "Supplement" osasta, eli ne kannattaa aina tsekata ensin onko jotain muuttunut, varmaan erilaisia kaasareita on ainakin harrastettu yms. muutoksia vuosien saatossa. Supplementitkin on toisiaan täydentäviä, usein joutuu lukemaan useampia, mutta niiden alussa kerrotaan mitä kaikkia edellisiä kappaleita se täydentää.

Tuo koppa lienee kumitiivisteellä? Niissä kannattaa aika usein suosia alkuperäisiä vaikka joskus kalliita onkin. Yksi lähde alkuperäisosille netissä on http://www.cmsnl.com

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2015 08:38 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Kiitokset infosta! Niin meinasin, että samalla tavalla säätyi, kuin autoissa vanhaan hyvään aikaan, eli keinuvivun ja venttiilivarren nokan välistä, ruuvilla, jossa lukkomutteri.
En tiedä, että koska oli edellisen kerran säädetty ja itse olen ajanut nelisen tuhatta km ja imuventtiilit oli tasaisesti vähän tiukat 0.15 tulkille. Eli suurensin välystä. Pakopuolella vain yksi venttiili oli tiukka 0.20 tulkille. Mutta näin sen kai kuuluikin olla tämän vuosimallin pyörässä.

Niin, ja kumitiiviste on venttiilikopassa. Kiitokset linkistä. Koitan vielä katsoa, jos saisin tuon pitämään, ehkä tiivisteliimalla?

Kiitokset myös mielipiteestä GTR-91 :lle. Eli kyllähän tällä sitten ajelee vielä monta mutkaista tietä näkymättömiin. :)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2015 11:26 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Ja sen tiivisteliiman - jos sen käyttöön varoituksista huolimatta päädyt - kanssa pitää ehdottomasti muistaa "kohtuukäytön" välttämättömyys! Kun ne ylimääräiset liimat/silikonit tuppaa tursuamaan Erinäisiin Paikkoihin... Niitä sitten löytyy yleensä esim. öljypumpun sihdistä.

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 03, 2015 13:29 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
hansci kirjoitti:
Ja sen tiivisteliiman - jos sen käyttöön varoituksista huolimatta päädyt - kanssa pitää ehdottomasti muistaa "kohtuukäytön" välttämättömyys! Kun ne ylimääräiset liimat/silikonit tuppaa tursuamaan Erinäisiin Paikkoihin... Niitä sitten löytyy yleensä esim. öljypumpun sihdistä.

:heppa:


Kiitos varoituksesta, mutta ehdin sen jo liimata! :roll: Mutta joo, koitin olla kohtuullinen siinäkin, niinkuin elämässä yleensä. Katsoin vain, että liimattu se oli ennenkin, tai sitten tiivisteessä on valmiiksi joku liimapinta? Mutta on tosi hankala sovittaa vanhalla tiivisteellä sitä venttiilikopan etupyörän puoleista reunaa tiivisteen kanssa hahloon, kun sinne ei mitenkään näe. Mutta nyt taas pitää ja on pyörä ajoon lähdössä.

Niin, ja tiivisteliimalla sain lähinnä tiivisteen pysymään paikallaan...!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 11, 2015 13:18 
Poissa

Liittynyt: To Touko 21, 2015 21:47
Viestit: 48
Jatkan tätä, kun on niin sopiva aloitus.

Oma -88 vuosimallin GTR kone "rapisee" hetken aikaa vähän epätahtiin, kun koneen käynnistää, eli kylmänä. Samaa rapinaa ei kuulu, kun kone hetken lämpenee. Onko se jakoketju, mikä rapinaa pitää? Olisiko syytä vaihtaa ketju ja kiristäjäsysteemi? Vai mitä muuta? En tiedä, että koska on vaihdettu ja kilometrejä nyt noin 154tkm. :moto:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com