Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 23:41

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Syys 27, 2016 10:40 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 23, 2012 16:57
Viestit: 3
Moe. 1998 erkin vuosihuolto menossa. Oisko jollain antaa kiristysmomentteja?

- Venttiilikoneiston kannen pultit ja niitten kuparisten öljyputkien pultit jotka on venttiilin säädön edessä.
- Ylä- ja alakolmioitten pulttien momentit
- Ohjeet ohjauslaakerin asennukseen

Venttiilikannen irrotus onnistui hyvin, vaikka jossain toisaalla sanottiin, että moottoria joutuu laskemaan. En laskenut konetta. Riitti, että irrotti kaasuvaijereiden ja johtiosarjan nippusiteet. Kaikki venttiilivälykset liian tiukat, tosin en tiedä milloin viimeksi koskettu.

Ohjauslaakeri todella väsyneessä kunnossa. Takkusi keskellä ja rasva oli muuttunut jonkinlaiseksi taliksi jota oli hyvin niukasti. En tiedä minkälainen laakeri kauppaan tulee.

Takasvingin laakerit meinasin vielä tarkistaa, ku saatuon keulan kasaan. 42 tkm mittarissa, onko mitään muuta huoltokohdetta näillä kilsoilla?

Terv. Ile


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2016 10:48 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
MorienteZ, ilmari! Kun Erkki-ymmärtäjät ilmeisesti vielä viimeistelevät vastauksiaan, rohkenen muistuttaa, että merkki-/mallikohtainen korjausopas on käytetyn rätkän ostajalle se ENSIMMÄINEN hankinta rätkäkaupan jälkeen (IMHO). Tai vaikka jo ennen sitä. Paras on tietysti Tehtaan oma kirja, mutta hätätilassa "tarvikeoppaat" (Chilton, Haynes ja mitäniitänytonkaan) on huomattavsati tyhjää parempia. Intterveppisuuntautuneet osaa kaivella niitä Virtuaalitodellisuudestakin, itse kuulun "mieluumin-kirja-ku-läppäri-motorempassa" -ikäryhmään. Onnea ja menestystä huoltohommiin! Toivottavasti ihan kaikkea ei tartte oppia kantapään kautta! :pappa:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 29, 2016 20:30 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 23, 2012 16:57
Viestit: 3
Joo kyllä normioloissa oisin tuon kirjan hankkinutki, mutta kun ei oo oma prätkä niin en vihtiny.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Syys 30, 2016 09:40 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Kirjastoistakin voi katsella, toi on tosin varmaan vanhempaan malliin, minkä vuotinen lienee kyseessä?:
https://vaski.finna.fi/Record/vaski.3273746

Venttiilikopan momenteilla ei varmaan kauheasti väliä, pikemminkin vaara lienee ylikiristää? (ja jos katsoo yleismomenttitaulukoita vaikka haulla M6 momentti, niin yleensä niitä on ilmoitettu kuivalla kierteellä ja öljytyn momentti on 0,7...08 kertaa se)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 01, 2016 10:59 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Venakopan pulttien sopivaksi momentiksi on itsellä vuosien mittaan kristallisoitunut "sormimomentti" - pikkuräikällä sevverran, ku sormia koukistaen kakistelematta kiertyy. Ja se on MAX. arvo! Yhtään ei ole jääny vuotamaan, löystynyt EIKÄ korkannut. Ja käytetyssä kalustossa nimenomaan näitä 'jo korkanneita' on kyllä riittänyt! Ilma-isolohkoneliko nokkapukkipultteihin pätee sama juttu. Tehtaan momentti tuntuu monasti olevan jopa yltiöoptimistisesti ilmoitettu, kun kyseessä on vanhemmat, jo useita kertoja (esim.venasäätöä varten) avatut pultit. Jotka monesti on joku "kotiasentaja" vielä vetänyt "VARRRRRMASTi PYSYY!" -punaniskamomenttiin. Aika monesta vintage-luokan Kawasta löytyykin niitä 'isompi-reikä-ja-siihen-kierteet'-, helicoil-, ja Würth-holkki (paras!) -virityksiä. Tolkku mukana kiristelyissä! Harvemmin näkee pultin löysyyden takia särkynyttä/irronnutta nokkapukkia, mutta sitäkin usiammin ylikiristyksen aiheuttamia vammoja. :pappa:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 14, 2016 09:21 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
ilmari kirjoitti:
Moe. 1998 erkin vuosihuolto menossa. Oisko jollain antaa kiristysmomentteja?

- Venttiilikoneiston kannen pultit ja niitten kuparisten öljyputkien pultit jotka on venttiilin säädön edessä.
- Ylä- ja alakolmioitten pulttien momentit
- Ohjeet ohjauslaakerin asennukseen

Venttiilikannen irrotus onnistui hyvin, vaikka jossain toisaalla sanottiin, että moottoria joutuu laskemaan. En laskenut konetta. Riitti, että irrotti kaasuvaijereiden ja johtiosarjan nippusiteet. Kaikki venttiilivälykset liian tiukat, tosin en tiedä milloin viimeksi koskettu.

Ohjauslaakeri todella väsyneessä kunnossa. Takkusi keskellä ja rasva oli muuttunut jonkinlaiseksi taliksi jota oli hyvin niukasti. En tiedä minkälainen laakeri kauppaan tulee.

Takasvingin laakerit meinasin vielä tarkistaa, ku saatuon keulan kasaan. 42 tkm mittarissa, onko mitään muuta huoltokohdetta näillä kilsoilla?

Terv. Ile

Koodi:
Tighten the cover bolts [E].
Torque - Cylinder Head Cover Bolts: 9.8 N·m (1.0 kgf·m, 87 in·lb


Laittaisin ite lukitetta noihin.

Taitaapa olla pari viikkoa vanha threadi, mutta siltä varalta että asia on ajankohtainen, YV laitettu.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com