Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Joulu 16, 2018 17:04

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GTR 1400
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 15:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Kävinpä ottaa tyypit pyörällä.
Todella helppo käsitellä hiljaisessa ajossa ja liikkeellelähtö jouhevaa.
Vaihteisto ja perä toimii hienosti mutta ykkönen kloksahtaa kuuluvasti.

Oli selkeästi matkapyörä, odotin kyllä hieman enemmän sporttisempaa fiilistä. Ulkonäkö kun on mielestäni menevä.
Matkapyöränä mainio jos vaan vartalo kestää pystyä ajo-asentoa.
Odotin myös hieman parempaa suorituskykyä, tosin tottunut 12R:ään eikä katteen takana vauhti tunnu..
Kuutonen on selkeästi ylivaihde, 120 vauhista ei viitsi lähteä kiihdyttämään ilman että vaihtaa pienemmälle. yli 150 vauhdista kiihtyy kyllä silläkin kohtalaisesti, jos ei ole kiire. ;)
Pienemmillä vaihteilla kiihtyvyys on riittävää mutta sporttipyörään ei tietenkään voi verrata. Teho tulee tasaisesti ilman rykäisyä.
Kuutosella viitsii ajaa min.70 jolloin kierrokset 2000.

Vääntöä on mutta ei se mitenkään Caterpillarmaisesti puske päälle.
Sitäkun odottaa aina vaan mahtavampia ja mahtavampia elämyksiä niin
mikään ei riitä..
Pyörän paino ja koko ottaa veronsa. Kuitenkin varmaan luokassaan voimakkaimpi ..tai mistäs minä tiedän..

Mitään tärinöitä en huomannut lainkaan.
Tässäkin pitää muistaa että olen tottunut A-mallin 12R:ään.

Pleksin säädöstä ei juuri muuta hyötyä kuin että taajamassa sen voi laskea alas.
Muuten kypärään tuli senverran paljon melua että kovemmassa vauhissa ei viiti käyttää kuin ylä-asentoa, tai sitten jos ajaa oikein isoa kovaa on syytä laskea pleksi alas, muutenkin pleksi väpätti hieman ajossa.
Ylä-asennossaankin tuli kypärään hieman puistelua, mutta jos meni hieman kyyryyn niin pyörä oli täysin hiljainen.
Hieman lyhyemmällä henkilöllä voisi toimiakin.

Jarrut oli tunnokkaat ja alusta miellyttävän pehmeä mutta jämäkkä,
sain tosin 200 vauhdissa nopeassa kaistanvaihdossa etupään hieman elämään, laukut kiinni ja pleksi alhaalla.
En tiedä jousen säädöistä mitä oli, ehkä pitäisi olla kovemmalla noissa vauhdeissa.

Peileistä näkyi osin sivulaukut, joskus piti hiukan kurkistaa peiliin että näki kunnolla taustat laukkujen takaa.
Mittaristosta näkee mm. rengaspaineet ja akun jännitteen.
Virta-avainta ei tarvii työnnellä mihinkään, riittää että on mukana.
Kahvanlämppärit puuttui mikä on hieman ihme tässä hintaluokassa.

Niin, ensimetrit oli vaikuttavat mutta enempi ajellessa pikkuteitä tuli tunne
että jaksaako sitä ajaa pelkästään matkaa...
Voipi vielä tehdä joskus mieli mennä enemmän pää edellä. ..päättömästi.
Hieman yli puolet pitäisi maksaa vaihdossa väliin kuulemma..

Hyvin sivistynyt ja toimiva matkasohva.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Syys 01, 2007 16:08 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
jeesiö, olipa melkoisen tyhjentävä koeajoselostus aiheesta gtr1400. tuon perusteella saattaisin sellaistakin harkita, mutta pitäisi koeajaa tietysti itsekin ensin. tuota pleksiä on moitittu muissakin yhteyksissä, mikähän siinä sitten on mennyt pieleen? onko liian kaukana kuskista, liian matala, liian vähän säätövaroja? eikö ole kaltevuudensäätöämahdollisuutta?

ainakin on kallis pyörä jopa noihin ominaisuuksiinsa nähden ja kun vertailee muiden valmistajien vastaavia malleja, joissa on tingeltangelia enemmän tarjolla pienmmällä rahalla vakiona.

kutonen on hirmu pitkä. luulisi olevan pieni polttoainekulutus sen avulla matkavauhdeissa.

istuma-asento vaikuttaa kuvien ja juttujen perusteella ehkä liian pystyltä makuuni.

mitenhän muuten muuttuva-ajoitteisten nokkien venttiilit säädetään? ei mitään hajua moisesta. mikä siinä muuttuu? liukuuko nokka edestakaisin kierrosten mukaan sivusuunnassa ja erilaistuva nokkien pyöreys saa aikaan ajoitusten muuttumisen? vai mitenkä?

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Ti Elo 30, 2016 21:34 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viimein alkaa näidenkin käytettyjen hinnat lähestyä normaali kuolevaisen maksukykyä. Huomenna pitäisi käydä kokeilemassa oisko tälläisestä matkajuhdaksi meikäläiselle. Jos hyvin käy, saapuu talliin 6. Kawasaki vanhojen seuraksi. Kyseinen yksilö on kohta 100tkm tietä nähnyt, mutta hintakin on kohdallaan. Katsotaan nyt ensin miltä pyörä vaikuttaa.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Ke Elo 31, 2016 19:37 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
No sehän tuli pienen koeajon jälkeen ostettua. Tuuppasin Sipoosta boxin tielle ulosmittaamaan ominaisuudet, mutta pelihän taipui mutkissa kuin uus Z1000, hieman pehmeämmin tietty. Jämäkkä peli, runko ei notkunut ollenkaan. Isoksi pyöräksi yllättävän ketterä.
Jarrupalat alkoivat kahisemaan kovan jarrutuksen jälkeen, ne ilmenivät olevan aivan lopussa, pudottivat hintaa palojen hinnalla.
Olin Z1000 liikkeellä, niin haen pelin myöhemmin.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: To Syys 01, 2016 13:40 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1002
Paikkakunta: Hesa
Tässähän ei kerkiä muuta kuin onnittelemaan Goosea uudesta Kawahankinnasta jälleen kerran. Alkaa olla valikoima jo aika kattava.
Onneksi olkoon!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2016 05:46 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mosanmasa kirjoitti:
Tässähän ei kerkiä muuta kuin onnittelemaan Goosea uudesta Kawahankinnasta jälleen kerran. Alkaa olla valikoima jo aika kattava.
Onneksi olkoon!



Tattis vaan. Kävin ko. mallia uutena kuolaamassa Frank Nymanilla silloin kun se oli vasta tullut markkinoille, siihenpä se silloin jäi juurikin hinnan vuoksi. Lohdutukseksi 2009 hommailin käytetyn Mean Streakin, tuoreempaa keppipeliä alkoi tehdä vuosikymmenten ST:llä ajettujen satojen tuhansien jälkeen. Meaniessa oli sentään jo hyvät jarrut ja keula. Takaiskarithan siinäkin oli mitä oli ja on vieläkin. Vaikka se ihan kelpo peli onkin, ei se korvannut neloskoneen voiman tunnetta, johon ST:llä tottui.
Ei siis ihan pelkkä mielenhäiriö tämä GTR ollut, haavepyörä kumminkin ja kun tuli mahdollisuus se saada, piti toimia.
Aikoinaan tuli käytyä kokeilemassa GTR 1000 mallia, kun se tuli markkinoille. Jostain syystä se ei vaan sytyttänyt omistamishaluja, vaan tuntui oikeastaan hieman tylsältä ajaa, taisi alkaa Tarvon tiellä luomet lupsimaan kiinni. Negatiivisenä siitä jäi mieleen pleksin aiheuttama kypärän huojunta, jotenkin ärsyttävä piirre varsinkin kun se oli kiinteänä siinä.
Z 1000 mallin ketjuveto olikin aika tottumiskysymys vuosikymmenten keppi aikakauden jälkeen. Hyvinhän nekin kestävät tänä päivänä, mutta oma huolensa niissä aina on vaikka laitoinkin OSCO:n ketjuvoitelu systeemin siihen. Aina sitä tavaraa riittää vanteelle asti, onneksi sekin on hypoidiöljyä keppipelistä tuttua tavaraa. tosin keppipeleissä pitääkin jo huolestua jos sitä vanteelle pääsee roiskumaan.
Eilen hain Hanscin kyydillä GTR:n kotiin. Jarrupalojen lopussa olemisen takia piti vältellä enempi jarruttamista, ettei mene metallille asti.
Kävin Sumekolla varovasti kysymässä kahden levyn palojen hintaa, 180 e oli aika paljon pyydetty niistä, eikä kerhon nimellä ruinattu alennuskaan pudottanut kuin 130 e niin päädyin hakemaan Brembon sintteripalat Motonetistä, sieltä otin kyllä mukaan orgis öljyfilsun kumminkin, tulihan se ikäänkuin kaupan päälle Sumekoon verrattuna.
Tänään pitää alkaa palojen vaihtoon, mäntiä saakin pakittaa reilummin taakse, että saa täysmittaiset pailkalleen. Nyt on alla eka ABS jarruilla varustettu pyörä, ehkä ne on tässä pelissä ihan paikallaankin.
Kohta peliin mittariin tuleekin täydet 100000 km. saa nähdä meneekö tikitaalinen mittari nollille vai onko peräti miljoonamittari, jonka nollaamiseen taitaisi mennä jo loppuelämä, jos edes riittääkään. Eihän sitä tiedä jos vaikka lottovoitto tulisi ja voisi lähteä vanhoilla päivillään kiertämään vähän muailmaa, nyt ei se ainakaan pyörästä jäisi kiinni.
Ainakin toivossa on hyvä elää :uaa: :uaa:

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: La Syys 03, 2016 09:21 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1523
Paikkakunta: hyvinge
Komio on el PreZ1denten uusi matkamossukka, viljalti onneksia vaan olkoon! Mutta kyllä oli asiaatuntemattomalle ilmajäähyketjuvetokonepyöräilijälle yksi yksityiskohta suurin sekä mieleenpainuvin ällistyksen herättäjä tuossa: Sähköllä nouseva - ja ennenkaikkea laskeva - tuuliklasi! :laalaa:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Su Syys 04, 2016 07:34 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jarrupaloissa olikin enää millin rippeet jäljellä. Palojen vaihto oli helppo. Satuloita ei tarvinnut edes irroittaa, palat lähtivät tapin irroituksen jälkeen suoraan ulos vetämällä . Männät liikkuivat herkästi ja ne sai vanhoilla paloilla painettua pohjaan näppärästi.
Moottoriöljy olikin aikas mustaa, milloin lie vaihdettu. Nyt siellä pyörii Motul 5000 uuden filsun läpi. Peräöljynkin vaihdoin, kun ei tiedä milloin se on oikeasti vaihdettu. Tässä mallissa peräöljy täytetään kierteiden yläreunaan asti, toisin kuin vanhemmissa keppimalleissa, joissa se täytetään vain täyttöpropun kierteiden alkuun asti. Perän öljymäärä on vain 1,6 dl kun vanhassa ST:ssä se oli 2,5 dl, kun se Mean Streakissa on 2 dl. Yhä pienemmillä öljymäärillä mennään uudemmissa malleissa.

Vähän jo himottaa päästä talvella purkamaan takapää ja tutkimaan voimansiirron mahdollinen kuluminen. Tuota tuskin on kertaakaan avattu 8 vuoden taipaleensa aikana.
Uudet renkaat taidan tilata vielä syksyn aikana.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Su Kesä 11, 2017 05:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Venähti sitten kesään asti kardaanin tarkistus, kun sattuneesta syystä meni renkaanvaihdon vuoksi vanteet pajalle ja siellä oli tasapainotuslaite juuri hajonnut ja renkaat jäivät sitten viikonlopuksi sinne.
Tuumasin sitten että jos käyttäisi kepin irti ja tutkisi ristinivelten kunnon. No uudenveroisessa kunnossahan ne oli. Tehtaan jäljiltä nuo olivat kiinni olleet. Ei satatonnia tunnu tämänkään keppipelin kardaania kuluttavan kaksista ristinivelistä huolimatta. Itse akseli oli maalattu mustaksi tehtaalla, eipähän vedä pintaruosteeseen. Nivelten suojakumit olivat ehjät ja elastiset. Tulihan nyt pestyä nekin.
Kawasakin Tetralever tuntuu aika onnistuneelta ratkaisulta. Harmi ettei moista ole muihin Kawan malleihin laitettu. Tämän kun saisi Z 1000 nakuun, niin siinäpä olisi oikein unelmapyörä itelle. :kiss:
Ensiviikolla sitten pääsee testaamaan Mezikan Roadteck 01 kumit, pitäisi olla Misukan Pilot Road 4 paremmat mikäli testiraportteja on uskominen, eikä nekään huonot ole olleet.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Su Kesä 11, 2017 09:39 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 335
Hämärästi muistelen lukeneeni että kyseisessä mallissa olisi ollut (alkupään vuosimalleissa?) kardaanin kulumishäikkää (vesi pääsi väärään paikkaan tai jotain semmoista?). Oliko kardaanisavotassasi kyse tämän tyyppisen jutun poissulusta vai oliko siellä olevinaan jotakin outoa, ääntä, väljää tmv.? GTR 1400 saattaisi olla vaihtoehto itsellekin (kaikkien tuhansien vimpaimien joukosta...)

_________________
Kantapääakatemia koulii
http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... %20kootut/
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Su Kesä 11, 2017 22:19 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Lahinnä huoletti kulmavaihteen boorien mahdollinen kuivuus, niihin tulee vain kasauksen yhteydessä asennusrasvat ja peli oli 100 tkm ajettuna tehtaan jäljiltä avaamatta olleena hälvensin huoliani, onneksi suotta.
Kytkinpuolelle pitää vielä kajota, sen luistokytkimen liikkeenrajoitus jouset menee ehkä vaihtoon. Ei haittaa ajamista, mutta piirre ärsyttää vaihtaessa, kun veto päällä ja pois tuntuu pieni löysäliike. Menee ehkä ensi talven touhuiksi.
Joissakin yksilöissä on ollut sen langattoman virtalukon kanssa ongelmia. Omassa ei mitään häikkää onneksi ole ollut. Kalliit komponentit jos jotain menee vaihtoon, eli ei korjattavaa mallia.
Olen kyllä tykännyt masiinasta, ajettavuutta ja ruutia koneessa. Itsekkin odottelin että pelit halpenevat riittävästi, eikä enemmät kilsat tuossa pelissä edes tunnu. Tuo eka vuosimalli on ilman huippunopeus rajoitinta, kuten seuraavissa malleissa jo oli.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Pe Kesä 16, 2017 17:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Onnea Concurssille :mrgreen: (täällähän tuon mallinimi on Concours)
Itteekin on tuo jo jonkun aikaa himottanu eli alan olla ns. Concourssikypsä :yesyes: .
Jos saan tuon Buimurin hukattua niin sitten tulee tilalle juurikin GTR/Concours.
Lähi-Kawahuoltaja kiroili venttiilien säädön vaikeutta, liekkö totta sitten..

Kohtuuevukkaastikkin näkys olevan vanhempaa tyrkyllänsä:
https://sandiego.craigslist.org/esd/mcy/6141249857.html

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Pe Kesä 16, 2017 21:24 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuo venan säätö on oikeasti aika syvältä. Monokokki rungosta johtuen pyörää pitää purkaa aivan päreiksi.
eräällä Concours foorumilla kaveri oli käärinyt hihansa ja tehnyt sen itse. Ekalla kerralla 11 tuntia ja sen jälkeen oli jo 7 riittänyt. Jos peukalot on keskellä kämmentä, ei ehkä kannata kokeilla.
Toisaalta se tarvii tehdä vain 42000 km välein, joten ei ihan joka suvi tarvi sitä stripata päreiksi.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2018 06:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Jahans, panokset kovenee.. Meinaan ZRX meni kaupaks par viikkoo sitten ja Bemmikin on melkeen myyty eli nyt aletaan olla ihan oikeesti Concurssicypsiä. 2015 tuli pikkusen päivitetty malli joten semmosta sitten katellu. Tuommonenkin olis tyrkyllänsä justiisa https://sandiego.craigslist.org/nsd/mcy/d/2017-kawasaki-concours-only/6441305473.html
Kohtuullisen vähillä maileilla ja mukavasti varusteltukin.

Tuohon sitten kokoputkisto ja ECU Ivansille http://www.ivansperformanceproducts.com/ZG1400.htm flässättäväks niin vot, olis tehonpaskaakin soppelisti, ajettavuudesta puhumattakaan :mrgreen:
Rexissä oli juurikin Ivansin suutinsetti ja se toimi kyllä erinomaisen loistokkaasti.

Onhan tuo Buimuri kaikkien matkalehmien äiti, ellei isoäiti, vaan ei sillä oikein taho mutkapätkät taittua.. Eli eikun reippaasti taalat tililtä toisten taskuihin ja iloisesti Concurssiin :yesyes:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: To Helmi 01, 2018 18:15 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuohan vaikuttaa lupaavalta yksilöltä. Varaudu vaihtamaan plexi, tahtoo nuo normi tuuliklasit olla tosi meluisia ja helteellä kuumia ajossa.
Sieltä Ameriikan maalta löytyisi kovasti kehuttu Copperdawg sportscreen, on tosin hieman hinnakas, mutta hyvän näköinenkin on vielä. Eikä näytä viriteltyltä pappatunturilta sen jälkeen.
http://www.copperdawg.com/c14sportscreen.htm

Ja niitä kehuja

https://www.youtube.com/watch?v=3D_MvqKuF0U

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Pe Helmi 02, 2018 06:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Iso Kiitos Gooselle klasivinkistä ja linkistä.

2015 mallissa on joku kolmeasentoinen läppä lasissa jonka pitäs auttaa pyörteilyyn jne. Noh, sitten näkkee jahka joskus pääsee oikeesti ajeleen.

Mutta first things first eli ei nuoleskella ennesku oikeesti tipahtaa Concurssi pesään :tooth:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2018 04:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
No ny on sitten vihroin viimein Concurssi pesässänsä tuolla tallissa. Eilen sen Phoenixista kotio ajelin eli vajaa kuussataa kilsaa kolmella pysähdyksellä kuuteen tuntiin. Alko käymäänkin paremmin loppumatkasta kun etellinen omistaja,vanhahko herrasmies, oli saanu sen vajaan seittämän tuhannen mailin aikana karstoteltua. Jaajuuja 2016 on vuosimalliltansa tämä.
Kuva

Nyssitten pääsee Kalifornian DMV:n kaa taisteleen että saa sen täällä kilpiin..

Tulikin muutama kuukaus oltua ihan Kawattomana, hui! :mrgreen:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Ma Huhti 02, 2018 08:22 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Dodiin, onnea hienosta valinnasta. Mites kate, oliko kovaa hurinaa ilmanpyörteistä, vai jeesaako aukko klasissa ?
Siinä olikin näköjään Canyoncage jo asennettuna.
Sillä kyllä vetää pitkiä pätkiä, ei puudu pyörä eikä kuski. Tuossa on vielä kaikki ajoavustimet käytössä, parempi vetää vaikka millä alustalla.

8) Ajokelit siellä aika kohallaan, täällä just lumimyräkkää pukkaa :storm:

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Ti Huhti 03, 2018 16:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Jim Goose kirjoitti:
Dodiin, onnea hienosta valinnasta. Mites kate, oliko kovaa hurinaa ilmanpyörteistä, vai jeesaako aukko klasissa ?
Siinä olikin näköjään Canyoncage jo asennettuna.
Sillä kyllä vetää pitkiä pätkiä, ei puudu pyörä eikä kuski. Tuossa on vielä kaikki ajoavustimet käytössä, parempi vetää vaikka millä alustalla.

8) Ajokelit siellä aika kohallaan, täällä just lumimyräkkää pukkaa :storm:


Kiituis. Ei se hirveesti humise kun luukun aukasee mutta selkeesti enempi kun Bemmin ladonovenkokonen lasi, sillä voikin ajella visiiri auki. Ehkä joku spoileri pitää tuohon viritellä. Bar riserit ja sumaritkin se oli sihin asentanu sekä ledivalohässäkän tarakan alle. Niijja TwoBrothersin sliparikin löytyy. Perse puutu aika railakkaasti eli parempi jakkara ja ehka highway pegit pittää lissäillä jossaan vaiheessa. Niijja ECU tarttee lähettää Ivansille uudelleenohjelmoitavaks, aika töksähtelevä täkäläinen vakio-ohjelma on. Voi johtua osittain tuosta viripöntöstäkin.

Vaan on se kyllä kiva kampe, yhtä hymyä on kypärä täynnä :mrgreen:

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: To Huhti 19, 2018 17:28 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipä se GTR ihan paskimmasta päästä ole edes pujotteluradalla.. Laukut paikallaankaan.
https://www.youtube.com/watch?v=1bgMN4syVVM

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: To Huhti 26, 2018 11:47 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1523
Paikkakunta: hyvinge
Sorry, lainaaan topiccia: Joku (honta-"mies" vissiin...) puhui taannoin, jotta "Kawan ZedRex vois olla ihan kiva rätkä, mutta kun on niin kömpelö... Tässäpä parikin todistetta väittämälle, ihan vilmillä:

https://www.youtube.com/watch?v=2cQSzNDpQyw

https://www.youtube.com/watch?v=AUl6VBYFFd4

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Ke Heinä 04, 2018 19:45 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 04, 2018 14:13
Viestit: 5
Joo nääs 8.vuosi GTR:llä. Vaihdoin tähän kun lopetin hoippumisen matkaendurolla hiekkateillä ja siirryin asfaltille. On tähän pyörään kaikenlaista joutunut vääntään, jotta matka Suomenmaassa maittaisi vaimo peräpenkillä jarruttamassa. Täytyy sanoa, että on tää vähän väkisin väännetty ZZR 1400 mallista. Me kaksi ja kamat yli 200kg kuormana on GTR vielä ajettavissa. Kantaa kyllä kuormansa paremmin kuin joku muu merkki. Puutteita on korjattu: Geelisatula ilmatyynyillä, takatapit 3 tuumaa alemmas, Korkeampi tuulisuoja lipalla. Ohjaussarvet 2 tuumaa korkeammalle, kurasuojat eteen ja taakse. yms. Etujousitus on säädöistä huolimatta pintakova, lyö käsille. Yli 40 tkm on kurvailtu ilman teknisiä ongelmia. Huoltokustannukset ovat tähtitieteelisen korkeat. Huomenna vaimon kanssa kohti Taiwalkoskea.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: To Heinä 05, 2018 05:49 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tyyppivikanahan joissakin yksilöissä on venakopan vuotaminen moottorin etupuolelta. Öljy käryää sitten pakosarjaan osuessaan pyörää lämmitellessä. Nähtävästi yksi osasyyllinen olisi liian pitkät venakopan pultit,jotka eivät paina tiivistettä tarpeeksi kasaan, vaan kumin vanhetessa ja kutistuessa alkaisi oireilemaan vuotamalla öljyä. Olisi kuulemma ilmennyt jopa pyörissä, joista venakoppaa ei koskaan ole vielä avattu tehtaan jäljiltä. Näin ainakin Atlantin takaiset Concours foorumit todistavat.
Ohuetkin prikat pulttien alla auttaisivat. Myös venakopan nokka-akselin asentoanturin O-rengas olisi syytä vaihtaa uuteen samalla, kuten myös tulppien tiivisteet sekä pulttien kumi/metalliprikat.

Omassani tuota kärytysoiretta on ilmennyt välillä, joten pitänee tulevana talvena riipaista koppaa auki. Tässä oli koppa viimeksi ollut auki RM Heinolla 85tkm kohdalla ja jostain syystä myös moottorin pesu etupuolelta oli huoltokuitissa mainittu venavälysten tarkistusten yhteydessä, joten ongelma on ollut olemassa jo aikaisemmin.
Pitää ihan mielenkiinnosta mittailla pulttien pituus ilman koppaa, pohjaako ne ennen määräasemaa. Pultithan ovat sellaiset leveämmällä sileällä osuudella varustetut, joten sen puolesta em. Ongelma olisi kyllä mahdollinen syntyä. Varmasti pienistä toleransseista puhutaan, millin kymmenyksistä.

Nuo tangon korokkeet olisivat toivottu muutos omaanikin, saisi aavistuksen korotettua tankoa.
Penkin kanssa olen pärjännyt vakionakin, pitäisi kokeilla geeliversiota livenä, olisiko se vielä vaihtolistalla. Toki pitkillä taipaleilla joutuu nousemaan tapeille seisomaan välillä "jaloittelemaan" kun tuota elopainoakin on kertynyt yli lääkäriliiton suositusten.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Ke Heinä 11, 2018 08:52 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 04, 2018 14:13
Viestit: 5
Katselin noita vanhoja huoltokuitteja, joista kävi ilmi, että 42tkm huollossa oli vaihdettu 15 venakopan tiivistettä. Osien hinta yht 140€. Loppui käry käynnistettäessä. Tulpanvaihtoväli oli ennen 12tkm. Kysyin huoltomieheltä miksi niin lyhyt ajomatka Iridium tulpilla. Niin oli tehdas määrännyt. Itse olen mennyt 24tkm. Ei se mitään mutta vaihtotyö tulppineen on teetä se toisella hintaan n. 350€. Se kustannuksista, niitä kyllä piisaa... Niin ne ajo- ominaisuudet. Alkuperäinen satula on matkustajalle takaosastaan huonosti muotoiltu. Sopiva ehkä jollekin köykäselle...Takapyörä heittää kurat matkustajan käsille kiinnipitokahvoihin. Älysin vasta tänä kesänä hommata erilliset kiinnipitokintaat rouvalle sateen varalle. Hyviä ominaisuuksia tänä kesänä: Kauniit ilmat.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Ti Heinä 24, 2018 16:00 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viimeksi pesun jäljiltä kävin tankkaamassa. Kun avasin korkin,oli korkin syvennyspotero vettä täynnä piripintaan korkin reunusta. En tiedä ehtikö paljon mennä tankin sisään. Sen verran oli räkäpaperia taskussa, että sain varovasti imeytettyä poteron kuivaksi.

Vesihän pitäisi poistua vasemmalla puolella olevan viemärin kautta tuosta poterosta. Kotona rupesin hommaa tutkimaan. Viemäri johtaa tankin takana vasemmalla olevaan kumiletkuun. Letku irti ja tuuppasin tankin puolen lähtöön paineilmapistoolin ohimolle ja laukaisin pistoolin. Kättä pidin varoiksi viemäriaukolla poteron viemärillä, jotta kulkeeko ilma ollenkaan. Jessus sitä paskan määrää joka viemäristä sinkosi pitkin tankkia ja pistoolin käyttäjän naamaa. Hieman toivuttuani yllättävätä sylkäisystä, kuivailin rätillä pyörää roiskeilta. Nyt tarjosin ilmaa rätti poterossa ja lisää shaissea tuli.

Kumiletkusta puhaltamalla ilma kyllä virtasi eteenpäin. Problem solved. Letku takaisin kiinni lähtöön ja taas kaikki oli niinkuin ennenkin.
En tiedä kuinka pitkään tuo tankin sisällä kulkeva kanava oli ollut tukossa, ekaa kertaa ainakin kiinnitin huomiota poterossa killuvaan vesimäärään.

Eli tarkistakaa kaikki tuo samanlaisen tankin korkkityypin potero, liekkö ZZR1400 mallissa samainen rakenne.
Letku siis irti ja painetta lähdöstä korkin suuntaan, ettei paska mene syvemmälle kanavaan. Rättiä reijälle korkin päähän varuiksi.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: GTR 1400
ViestiLähetetty: Ti Elo 21, 2018 20:22 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3121
Paikkakunta: Nurmijärvi
GTR:n tuo avaimeton KIPASS mokkula FOB key, joka elää omaa elämäänsä pyörän läheisyydessä, saatikka kun niitä on sitten 2 matkassa.
Itse pakkaan toisen mukaan pitemmille reissuille varuiksi.
Tuo varamokkula kannattaa kääriä folion sisään, jolloin se ei keskustele ajossa tai tauolla suotta pyörän ECUN kanssa. Näin sen uskaltaa jättää pyörän varusteisiin ajotauon ajaksi ilman että joku veisi pyörän ajamalla paikalta.
Testattu livenä, edes virtalukon lähelle vietynä folioitu mokkula ei antanut lupaa kääntää virtoja päälle.

Mittariston ärsyttävin toiminto on low fuel vilkkuminen, joka halvaannuttaa kaikki muut toiminnot mittaristossa olemassa olevaa valintaa, lämpötilaa sekä vilkkuvaa vaihdenäyttöä lukuunottamatta.
Ei ole tullut testattua tankin todellista tilavuutta, ainakin 5 litraa tuntuisi olevan tankissa jäljellä low fuel vilkkumisen jälkeen, paljonko siitä on oikeasti sitten käytettävissä, tuskin se ihan pohjamudista soppaa imee.

_________________
We have 100% snafu !


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com