Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 15:38

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Kesä 07, 2007 05:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 13:14
Viestit: 244
Paikkakunta: Hausjärvi
Möhkö ei ole tosiaan aina vianetsinnän suhteen niitä helpoimpia - olen myös kokenut saman. Viime kesä oli itselläni eka täys kesä möhkön kans, ja kyllähän se hivenen joskus vastustikin. Vikoja oli mm. laturi, vesipumpun stefa ja pari katkaisijaa hajos. Itselläni ei oikeestaan usko hirveesti pyörään horjunut - no ehkä hiukan joskus... Toisella Kawalla ajettiin välillä muutenkin kun möhkö seisoi. Oikeestaan ihan ok muistot kesästä jäi, kun näin jälkeenpäin muistelee. 16 450 ajettua kilsaa möhköllä kertoo jotain...eli kyllä möhköillä oikein ajetaankin...eikä aina korjata vikoja...

Tosiasiahan on möhköt ovat kaikki jo vanhoja pyöriä. Kaasarimöhköt keskimäärin museoikäisiä. Se ja kuusi sylinteriä ja mm. puolat tuovat hiukan haastetta hommaan...Eli ei "kuutonen" kannata vielä luovuttaa...kyllä se siitä...
_________________

_________________
Gpz 1000 RX, ZZ-r 1100 D1, Z 1300 A5 ja pari "hontaa"


Viimeksi muokannut rosso päivämäärä To Kesä 07, 2007 05:54, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Kesä 08, 2007 10:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 13:30
Viestit: 33
Paikkakunta: juankoski
Mitäs olette -84:n kytkin ropleemasta mieltä:
-riippumatta vaijerin tai kopan alla olevasta vivun säädöstä,kytkin ei irrota.
-levyt ja floaterit ajettu noin 6000km
-onko vika kytkin kruunun ison mutterin löystyminen?
-kun aika antaa periksi,otan kopan auki,mutta spekuloiminen on kivaa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 09, 2007 23:42 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Kuutonen kirjoitti:
Liekkö sitten kuitenkin noiden möhköjen ongelma noi facking
alipainekaasarit, mut suoravetosetkaan ei taida istua siihen
ihan heittämällä.

Tähän asiaan liityen tutkailin ihan pelkästä mielenkiinnosta möhköjen kaasareita kun Japsistarojen kokkareissa oli muutama Z-1.3 paikalla, yhdessä yksilössä oli suoravetoiset asennettuna, ainakin mahdollista tuollainen setti on asentaa, mutta tuskin ihan heittämällä onnistuu.
Kerrottu ongelman kuvaus on minullekin tuttu, ratkaisu löytyi kaasarien säädöistä jonka toteutti MJL-HUOLTO malmilla,
EDIT:
Haynesin manuskan suosittelemista ohjearvoista poikettiin säädöissä tosi rankasti noudattaen Autodatan arvoja ja tuntuu nyt toimivan, pyörän merkki on tosin jotain ihan muuta mutta mikunin vacuumit oli kyseessä tässäkin tapauksessa.
Ei se ota jos ei annakaan kun ottaa ja kysyy, mutta tuon putiikin bosse tuntui olevan kiinnostunut teknisistä haasteista.
Pari GTR-Kawasakia oli pihassa huollettuna joten merkkinäkin lienee heille tuttu juttu. :)

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Kesä 23, 2007 21:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Pikkuhiljaa elämä hymyilee.

Tänään oli hetki aikaa ja ajattelin että nostan kaasaripaketin pöydälle mutta piruuttani kokellin sitäennen puhaltaa paineilmaa vitosen tyhjäkäntiruuvin reijästä ja niistä kaasarin kurkun vieressä olevista reijistä ja voila.. Sehän auttoi.

Möhkö kävi kauniisti kaikilla kuudella tyhjäkäyntiä eikä kruisailu viitonen pesässä viidenkympin vauhdissa aiheuttanut enää mitään kakomisia.

Yksi murhe vielä jäi nimittäin kun reilumman lenkin jälkeen kävin tankkaamassa niin sitä ei meinannut saada käyntiin joten jossain vielä mättää kun kuumana se on huono käynnistymään. Kylmänä tai puolilämpöisenä se lähtee kyllä aina kun palmupuun alta ilman mitään kommervinkkejä.

Seuraavaksi taidan kokeilla ilman etuvastusta. Jotenkin tuntuu että tulta ei riitä männän päälle kun sitä kuumana starttaa koska nytkin se lähti työntämällä heti kun kytkimen nosti joten huomenna taas tankki irti ja hetki ropailua.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Kesä 24, 2007 06:15 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
joppe kirjoitti:
Pikkuhiljaa elämä hymyilee.

Fantsua

joppe kirjoitti:
Yksi murhe vielä jäi nimittäin kun reilumman lenkin jälkeen kävin tankkaamassa niin sitä ei meinannut saada käyntiin joten jossain vielä mättää kun kuumana se on huono käynnistymään. Kylmänä tai puolilämpöisenä se lähtee kyllä aina kun palmupuun alta ilman mitään kommervinkkejä.


Asiasta mitään tietämättömänä ihan hatusta heittäisin, että onko tulppien lämpöarvot kohillaan? Mulla oli aikanaan "väärät tulpat" eli ei lähteny lämpimänä käyntiin kunnolla, joutu sahaamaan niin maan perusteellisesti et läks käyntiin.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Möhkön käyntiongelma
ViestiLähetetty: Ma Kesä 25, 2007 08:27 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 06:15
Viestit: 76
Paikkakunta: Helsinki
Onneksi olkoon Joppe!
Ellet olisi jo sitä itse sanonut niin olisi sanonut että kokeile ilman
etuvastusta koska mulla on samanlaiset puolat kuin sulla,
ja etuvastuksen poisjättäminen korjasi käynnistymisongelman,
jännää vaan että möhkön orkkispuolat antoi saman 2,6ohm
arvon kun noi uudet :?: .
Itse ajelin ilman sitä virranjakajan kantta kuten Joppe sanoit, ja tuntui toimivan
vähän paremmin, tosin ajokeli ei ollut kovin kuuma, eli ei
välttämättä vielä kerro totuutta.pick upit vastus mittauksessa ok.
Mun tapauksessa kuitenkin kaikista huvittavinta on se, että kun koko
ajan olen valittanut tosta olemattomasta alaväännöstä, (pyörä on
ollut alle 3000rpm käytännössä aika kuollut). Niin ihan vaan kokeillessa
otin ne laittamani auton kromikäyrät kollektorien päistä pois, ne on
jotain vajaa 50mm paksut, niin pyörään tuli vääntöä alakierroksille
ihan uskomattomasti lisää :twisted: Miten noi tumpit voi ahdistaa
niin paljon, en uskoisi jos joku näin väittäisi, mutta nyt uskon.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: sähkön puute
ViestiLähetetty: La Kesä 30, 2007 20:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
moro en ole vielä tehnyt möhköön sähköistä ohitusleikkausta mutta teen kooska se auttaa käyntiin lähdössä koska olen kuullut tämän luotettavalta taholta .


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Heinä 01, 2007 12:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Älkää rakkaat serkut polttako niitä boksejanne. Ei se etuvastus turhan takia siellä ole!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Syys 04, 2007 22:02 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 13:30
Viestit: 33
Paikkakunta: juankoski
Rohkenen kysyä seuraavaan "onglenmaan" ratkaisua/apua.
-mitä ruisku möhkön mahdolliselle väärälle seossuhteelle on tehtävissä,
ongelma on alakierroksella vedättäessä, tuntuu pientä nykimisen poikasta,
peli haisee käydessä bensalle,perstuntumalta tehot olis tallessa,missä nuo
säätäkohdat/parametrit on,onko näitten dikipoksi ruiskujen ongelma "väärä
tieto" koneen alipaineesta,millä seos pitäis olla kohillaan,ts.vanheten kone
väljenee,haistaa alipaineeta vähemmän,lisää polttoainetta.
Kertokaa hyvät DIGIPOKSI (dfi) miehet.....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2007 06:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ruiskumöhköstä ei ole kokemusta, mutta pari pyttyä vajaammasta kyllä (Vaikkaki ilmajäähy, niin tekniikka muuten muistuttaa kai hieman GPZ-1100 aikakauden pelejä, en tosin ole törmännyt samoihin osiin kuin möhkössä, mutta kylläkin Voyagerissa, ZN-1300. Tosin kawasaki.com ei taida tunnistaa ruiskumöhköjä varaosanumeroissa)

Tuossahan voi olla kyseessä ihan vikakin, esimerkiksi bensapaineen regulaattorin alipaineletkun vuodot aiheuttaa korkeamman bensapaineen ja sitä kautta rikkautta, tai sitten myös lämpötilä-anturien väärät arvot tekee samaa.

Toinen tyypillisempi alakierrosten huonon käynnin lähde on synkronointi, ruiskurungot vaativat sitä samantyyppisesti kuin kaasaritkin.

GPZ ruisku -83
Ei ole imusarjan alipaineelle anturia, tuo on hoidettu läppärunkojen (TB throttle body) päässä olevalla kaasuläppien asentoanturilla (TPS, Throttle Position Sensor tai täkäläinen luistinseura). (Tuossa Voyagerissa tuo on jopa sama osa kuin GPZ)

Ilmanpaineelle on anturi, mutta se on "digiboksin" sisällä, toimintaa en ole saanut ihan varmasti selvitettyä, mutta yleensä käynnistyksen yhteydessä mitataan vallitseva ympäristön paine, että kone osaa sopeutua esimerkiksi vuoristoon.

Kaksi muuta anturia, jotka vaikuttaa seokseen on ilmanlämpötilan anturi sekä koneen lämpötilan anturi. ( 2,5 kohm NTC käynee tilanne)

ÄLÄ TEE TÄTÄ: (tai jos teet, niin älä vaan sano että neuvoin)
Osin seoksensäätöä voi tehdä säätämällä TPS anturia myötä tai vastapäivään, mutta ainakin ulkopuolisten tekemissä (CLYMER) huoltomanuaaleissa se käsketään jättämään rauhaan = eli minä säädin heti ekana :) HUOM! kannattaa kuitenkin merkitä alkuperäinen asento tarkasti tuohon, että voi palata takaisin (eikä saa säätää samalla tyhjäkäyntiruuvia). Kynällä viiva liikkuvan osan yli kiinteään auttanee, minä mittasin myös jännitteen joka on TPS:n keskijalassa. Samoin jännitteen mittaus auttaa säädössä, ei tarvitse arvailla paljonko se on liikkunut. Tuosta voi mitata myös vastuksen, mutta se ei ole ehkä yhtä tarkka ja sitä ei voi tehdä koneen käydessä. Pienikin liike vaikuttaa. Koneen täytyy olla varmasti lämmin.

Perussäädön saa nelipyttyseen huollosta Turussa 50 € ja siinä on myös ilmeisesti pakokaasumittari antamassa tarkempaa palautetta.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 05, 2007 11:00 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 13:30
Viestit: 33
Paikkakunta: juankoski
Kiitos kattavasta vastauksesta,täytyy nuo läpät synkata,siitä on nyt 15K km aikaa kun se muistaakseni tehtiin,ja tarkastaa nuo alipaineen oikea saanti.
Tuo ÄLÄ TEE TÄTÄ,on jo kokeiltu,siihen liittyy tämä ihmeellinen laiha/rikas nappi tangossa:
-käännin muistaakseni vastapäivään,läppä akseli tunnistinta,ja yhden
"naksauksen",kone ei enää sit käynykkään kun tosi ahtaasti ja rykien,mutta
nyt oli ainoa kerta,kun se nappi ylipäätänsä vaikutti koneen toimintaa,sen
kuuli äänestä,kun käänsin tunnistimen takaisin,palasi tuttu tyhjäkäynti,ja rikas/
laiha nappi,ei vaikuta koneen käyntiin
-Liittyyköhän nappi pakoventtiili ropleemaan näissä malleissa,jos liittyy,niin
minkä takia sitä ei osattu digiboksiin laittaa-
-Onko GPZ:tassa tuo sama nappi systeemi?
-alipaine letku näyttää menevän vaan yhteen imukanavaan,jos
synkronointi/ailipaine
on ketuillaan siinä pytyssä,sehän vois jo selittää paljon.....
Mutta kiitos vastauksesta,toivottavasti joku osais kommentoida tuota
nappi systeemiä vielä.
Ja vielä tuosta aikaisemmasta kommentista ottaa jäätelökauhat kollektorin
päästä pois,olen aina välillä ajanu alkuperäisillä äänenvaimentajilla,
ja kone käy jotenkin sivistyneemmin,ja vetää paremmin,mikä lisääntyneessä
pakovastuksessa auttaa koneen käyntiin?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 06, 2007 19:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Yleensä on pikemmin näin päin: jos on laiha seos niin lisä-pakovastus rikastaa ja parantaa käyntiä. ( eli siis alkuperäisten putkien vaihtaminen takaisin)

GPZ:ssa ei ole nappia tuohon, joten enpäs osaa siihen sanoa. Taitaa tuo ilmajäähy käydä aina sillä rikkaammalla vaihtoehdolla. Tämän aikakauden mikroprosessoriohjatuilla ruiskulla ei ollut kauheasti muistia tallettaa ruiskukarttoja, mutta esimerkiksi GPZ-750 turbon ruiskussa on "piilotettu" race-mode, joka tosin ei ole ajon aikana valittavissa vaan ainoastaan kun virrat laittaa päälle. Tuo race-mode antaa lisärikastusta avarilla pakoputkilla ajettaessa.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön käyntiongelma.
ViestiLähetetty: Ti Kesä 15, 2010 20:14 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Moro!

Neuvokaapas kokeneemmat puolien vaihtajat mitä pitää tehdä. Hommasin Kaasutin Expertiltä Nology PFC-30 D -puolat möhköön. Tarvitseeko se etuvastus nyt poistaa vai ei? Ja jos tarvii, niin miksi? En ole vielä käyntiin koittanut, mutta puolat ovat jo paikallaan.

-Ville

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön käyntiongelma.
ViestiLähetetty: Ke Kesä 16, 2010 07:10 
Morjens Möhkömiehet! Omassa möhkössäni ilmeni kuumana 1 ja 6 sylinterin poistippumista.Vaihdoin puolat ristiin, vika siirtyi naapurisylintereille. Elikkäs vika paikallistui pick-uppeihin. Helppo tarkistaa kotikonstein, jos omistaa ohmimittarin. Elikkäs, kuusioruuvit (2kpl) sytkän kotelosta irti oikealta puolelta, sekä oikea sivuposki irti.
Seuraa sytkän kotelosta lähtevää johtosarjaa, ja avaa ensimmäinen liitos sivukotelon sisällä. Liitoksessa 6 kpl johtoa, eli 2 x 3 ,jotka menevät puolille. Ota ohmimittari, ja mittaa johtoparien vastusarvot. Oman mittarin arvot kunnossa olevalle pick-upile n.380-400 ohm.
Tämän jälkeen lämmitä pick-uppeja kuumailmapuhaltimella, ja mittaa samalla ohmeja. Viallinen löytyy melko nopeasti, sillä siinä alkaa ohmit vatkata lämmetessään, kunnes yhteys katkeaa. Liika ei tietysti kannata lämmitellä. Toinen tapa on tietystikkin ottaa koko paketti pöydälle, ja lämmitellä siinä yksitellen. Uudet pick-upit löytyy osoitteesta z1300.de, 99 €/kpl.
Ps. tämän vian takia möhköihin on usein turhaan vaihdettu puolia!
Möhköhän pelaa kuin junan vessa, kunhan on perusasiat kunnosa!
Terv. Sipi


Ylös
  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön käyntiongelma.
ViestiLähetetty: Pe Kesä 18, 2010 08:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Ville Lahtinen kirjoitti:
Moro!

Neuvokaapas kokeneemmat puolien vaihtajat mitä pitää tehdä. Hommasin Kaasutin Expertiltä Nology PFC-30 D -puolat möhköön. Tarvitseeko se etuvastus nyt poistaa vai ei? Ja jos tarvii, niin miksi? En ole vielä käyntiin koittanut, mutta puolat ovat jo paikallaan.

-Ville


Noilla puolilla EI tarvitse etuvastusta, sillä puolissa on senverran vastusta yksinään kuin orkkiksissa etuvastuksen kanssa.

-mulla on nuo samat, ja toimii erittäin hyvin. 2 kesää ajeltu, 3. menossa tuolla puolakonversiolla.

Se etuvastukselle tuleva keltainen karva jaetaan kolmeksi siten että jokaisen puolan + napaan tulee siitä yksi haara, ja värijohdot puolien miinuksiin.
-tuon varmaan tiesitkin, mutta laitoinpa kuitenkin jos joku suunnittelee samaa hommaa....

Helppo projekti, ja taatusti yllätyt kun alat sahaamaan käyntiin. Tai siis siitä yllätyt kun ei tartte sahata vaan napsahtaa samantien tulille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön käyntiongelma.
ViestiLähetetty: Pe Kesä 18, 2010 15:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Ok, kiitos kwaakku informaatiosta, teen siis ohjeidesi mukaan!

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Möhkön käyntiongelma.
ViestiLähetetty: Pe Kesä 18, 2010 22:13 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Kävin tutkimassa tallissa pyörää ja en nyt ihan ymmärtänyt. Eikös ne etuvastuksen kolme punaista oo kuitenkin plussia ja se keltainen miinus, vai olenko ymmärtänyt väärin?

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com