Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Ti Maalis 31, 2020 04:36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: vn 750 -89 ongelmia?
ViestiLähetetty: Su Touko 02, 2010 21:21 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 27, 2006 19:37
Viestit: 25
Paikkakunta: Jyväskylä
Ekat kilsat päästiin kokeilemaan vappuaattona. Yllättävän mukava ajoasento ja pirteä kyyti myös kakspäällä! :) Mut sit niihin ongelmiin.
Eli ensimmäinen havainto oli että paukuttaa pakoputkessa moottorijarruttaessa TODELLA komeasti. Mikä sinällään ei ole huonompi asia! :yesyes: Mut lieneekö ihan normaalia ja terveellistä? Häpeäkseni täytyy tunnustaa etten löytänyt (viitsinyt hakea) tulppa-avainta et olis nähnyt edes jotain tulppien väristä!
Aattona emäntä pääs kokeilemaan väinöä parkkipaikalla ja jostain syystä pyörä ei enää sieltä siitä käsittelystä sit halunnutkaan käynnistyä. Jaksoi kyllä hyvin startti pyörittää, mut silti ei luvannutkaan käyntiin. Pakun kyydillä pyörä talliin ja kas kummaa siellä se lähti napista käyntiin. Vaihdoin sit toisen akun kun oli jo startattu virrat vähiin. Sit vapun päivänä cruisingeissa pelas hyvin, mut kun parkista piti lähteä liikkeelle, niin olikin imaissut akun tyhjiin. Kun pysähdyttiin niin jäi puhallin päälle. Pieni napautus sulakerasian pohjaan, niin tuuletin pysähtyi. Oli aika hapettunut sulakerasia, joten lieneekö siellä oikosen mahdollisuutta? Onko tuttuja ongelmia vai miks purkais akkua ja jää puhallin pyörimään?
Mitenkäs sit moottorin äänet? Eli aattona oli aluks tosi metallinen kilkatus etummaisen sylinterin yläosasta. Ääni oli epäsäännöllinen mutta se kuului ihan kokoajan. Tunnin ajon jälkeen, ääni oli vähentynyt tosi paljon ja kuului vain harvakseltaan ja epäsäännöllisesti. Sit vielä jokunen hetki ajoa ja ääntä ei enää kuulunutkaan. Sit tosin pyörä ei enää käynnistynytkään! Kun pyörän sai käyntiin, niin ääni palasi ja kuului harvakseltaan. Vaihdoin nyt keväällä pyörään täällä paljon mainostetut "dieselit" koneeseen joten voisko ne auttaa hiljentämään sitä ääntä? Onko tässä pyörässä hydrauliset venttiilin nostimet ja onko ne kuinka äänekkäät? Voisko äänet tulla sieltä vai mikäs vois olla vika?
Tässäpä nyt jotain ensituntemuksia. Kaikesta huolimatta hyvän oloinen peli! :moto:
t Pasi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: vn 750 -89 ongelmia?
ViestiLähetetty: Ma Touko 10, 2010 03:38 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3235
Paikkakunta: Nurmijärvi
Putkeen paukuttelu moottorijarrulla viittaisi laihaan seokseen. Saattaa olla pientä sakkaumaa jossain kaasarin ohuissa kanavissa. Jos ei haittaa ajossa, eli ei ole kuolleita kohtia vedossa, saattaa parantua itestään liukenemalla kun tarpeeksi bensaaa on virrannut läpi. Jos ei petraannu, kaasarit atomeiksi ja puhdistus. :axe2:
Vaikuttaisi virtalukkovialta tuollaiset vaivat, ei pitäisi flektin jäädä päälle kun virtalukko on OFF asennossa, oireet viitaisi ettei kaikki virrat katkea kuten pitäisi. Jotain jää päälle, jos akkukin tyhjenee. Mittaa virtoja samoin OFF asennossa, virtamittaus akun ja akun kaapelin välistä, ei pitäisi juuri mitään kulkea silloin. Käy liittimiä läpi jos hapettumia alkaa ilmetä. :toks:
Väiskissä on hydrauliset venttiilinnostimet ja ne saattavat äännellä kilisemällä. Jos on öljymerkki vaihtunut Delvaciin, kannattaa ne vaihtaa melko pian ekan kerran, orgis filsu myös. Öljy on aika pesevä ja irroittaa likaa hyvin koneesta, jota sinne on vanhojen öljyjen jäljiltä joka paikkaan kiinnittynyt. :kiipeaa:
Myös nokkaketju voi äännellä kilisemällä vanhetessaan, ne venyvät 80-100tkm korvilla vaihtokuntoon. Kylmässä koneessa nekin ovat löysimmillään, koneen lämmetessä ne kiristyvät hieman (alumiini laajenee enemmän kuin teräs) :kuume:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: vn 750 -89 ongelmia?
ViestiLähetetty: Ma Touko 10, 2010 08:13 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3265
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jim Goose kirjoitti:
Vaikuttaisi virtalukkovialta tuollaiset vaivat, ei pitäisi flektin jäädä päälle kun virtalukko on OFF asennossa, oireet viitaisi ettei kaikki virrat katkea kuten pitäisi. Jotain jää päälle, jos akkukin tyhjenee. Mittaa virtoja samoin OFF asennossa, virtamittaus akun ja akun kaapelin välistä, ei pitäisi juuri mitään kulkea silloin. Käy liittimiä läpi jos hapettumia alkaa ilmetä. :toks:

Ainakaan ZG1200:ssa flektin virta tulee suoraan akulta eli flekti jää pyörimään, jos kone liian kuuma - sammuu sitten, kun on jäähtynyt tarpeeksi. Jos kyseisessä Väinössä flekti pyörii koko ajan, vika luultavimmin joko flektin lämpöanturissa, releessä tai anturin ja releen välisessä johdossa (on suoraan maissa).

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 41 vuotta ainoastaan Kawasakeja (13 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä ZG1200-B16.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: vn 750 -89 ongelmia?
ViestiLähetetty: Ke Kesä 16, 2010 20:37 
Poissa

Liittynyt: Su Elo 30, 2009 13:53
Viestit: 33
Mulla oireili kans tolleen kummasti. Kävin liittimet läpi ja ruikin niihin ccr:ää kuten vaimo tuumasi aineen olevan. Pikkuhiljaa vähenivät ja loppuivat kokonaan ku käytin virtalukonpohjan irti. Siinä pohjassa oli semmonen pieni reikä alapuolella josta ruikin sinne sisään rasvaa ja meisselillä kääntelin. Alko napsahella ko avaimesta vääntää eikä ole enää tarvinu värkätä. En tiiä olisko voinu paikoillaan ruikkia ko näin reiän vasta ko osa oli keittiön pöyvällä.

_________________
vn 750 -93
zzr 1100 -93


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: vn 750 -89 ongelmia?
ViestiLähetetty: Ke Kesä 16, 2010 21:17 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 27, 2006 19:37
Viestit: 25
Paikkakunta: Jyväskylä
Voishan sitä yrittää katsastaa lukon pohjaa jos sinne sais hiukan ruiskittua jotain. Tosin vaihdoin uudet (käytetyt) puolat ja tulpanhatut sekä johdot ja vielä lisäks löytyi uusi sulakerasian pohja. Niiden vaihdon jälkeen on toiminut ihan hienosti. Paitsi että viimeks muutaman kerran risteykseen tullessa kun painoi kytkimen pohjaan, niin tuntui että kone hyytyy eikä ota kierroksia. Kytkimen kun nostaa, niin kone ottaa normaalisti kierroksia. Onkos kenelläkään tietoa mitä kytkinkahvassa oleva katkaisin tekee? Ottaa siitä piuhan irti, niin ei kone starttaa millääntavoin. Sit taas kun laittaa piuhan, niin Jos vaihde päällä niin kone ei starttaa. Mut kun painaa samalla kytkimen pohjaan niin sit starttaa. Eli jonkin sortin hätäkatkaisin taitanee olla kyseessä? Täytynee hiukan purkaa ja yrittää rasvailla myös kyseistä osaa jos siellä olis kans pikkaisen kosketusonkelmaa!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: vn 750 -89 ongelmia?
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 08:54 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
se on kytkimen mikrokytkin ja tarkotus on estää starttaus vaihde päällä jollei kytkin ole vedettynä, on varmaan kaikissa kawoissa 80-luvulta alkaen sellainen. jos kytkimen kytkin on rikki, niin voi startata vain vapaalla.

siis eikö starttaa edes vapaalla? kun kytkimen mikrokytkin irti.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: vn 750 -89 ongelmia?
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 09:11 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 27, 2006 19:37
Viestit: 25
Paikkakunta: Jyväskylä
Ei starttaa ollenkaan kun ottaa piuhan irti. Painaa sit kytkintä tai ei ja on pyörä vapaalla tai ei, niin ei vaan starttaa! Sit piuha takas niin toimii ihan normaalisti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: vn 750 -89 ongelmia?
ViestiLähetetty: To Kesä 17, 2010 14:47 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2558
Paikkakunta: Kausala
LTD 550 sama homma. Starttaa ainoastaan kytkin pohjassa, oli vaihde päällä tai ei.

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: vn 750 -89 ongelmia?
ViestiLähetetty: Pe Kesä 18, 2010 00:57 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
ahaa, no sit nuissa joissakin wanhemmissa kawoissakin on kuten nykyään esim. suzu...*ssa tuo starttaussysteemi.. koeajanu joitakin ja starttaa aina vain kytkin vedettynä. taitaa olla uusissa duca***sa sama. ainakin omat kawat vm. 1983, 1992 ja 2000 lähtee ilman kytkimen vetämistä startista kun vaihde on vapaalla.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com