Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 14:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kawasi polttoaineenkulutus?
ViestiLähetetty: Ma Huhti 28, 2008 05:34 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
vaikka sanotaan, että maksoi mitä maksoi, harrastusta ei lasketa, mutta nykybensan aina nousevilla hinnoilla tuollakin on jo merkitystä kun ajoreissuja suunnittelee. huomasin eilen ja tänään yöllä kun ajelin heinolaan ja takaisin tusinalla aika reilua moottoritievauhtia, yhteensä n. 250 km ellei vähän yli, niin ei riittänyt 20 litran tankki alkuunkaan sille reissulle!

tankki oli lähtiessä ihan täynnä. takastullessa oli pakko tankata 7 litraa lahdessa kun alkoi olla viimeinen tolppa pensamittarissa. sitten helsingissä piti tankata kun se viimeinen tolppa jo oli vilkutellut pitkään, sinne meni 18,4 litraa. eli melkein 25 litraa eli noin 10 litraa sataselle söi sirkiö. mielestäni noin isoa kulutusta ole ennen ollut tuossakaan vauhdissa ja ajo oli aika tasanopeuksista moottoritietä. noin muun liikenteen vauhtia koko ajan. jokunen meni ohikin ja ite ohitin rekkoja ja pakuja ja muutamia personaalibiilejä. säätelin sitten viimeisessä tankkauksessa powercommanderia laihemmalle, saattaa hieman laskea kulutusta sekin toivottavasti jatkossa. ilmakaan ei ollut erityisen kylmä eikä lämmin. mennessä oli tasan 10C ja takastullessa 7C. no tuo 12r kyllä syö heti enemmän kun lämpö laskee alle 10 asteen ja vielä alle 15 asteenkin vähän enemmän kuin jossain 20 asteessa ajaessa. siinä kun on se lämpötila-anturi ja rikastaa aikalailla seosta kylmässä.

viimekesän reissullakin keskikulutus oli n. 6,7 litraa ja vauhdit suunnilleen samanlaisia. siihen nähden tuo nyt mitattu on hurjan korkea ja mieluummin siitä muutaman litran nipistäisin.

kärry ja rakit oli koko ajan mukana ja ovat aina messissä. ainoat muutokset ovat olleet kylmän ilman lisäksi takaiskarien jousen jäykistys muutamalla kierroksella ja korotus yhdellä prikalla, sekä hyvin toimiviksi osoittautuneet delvacin öljyt.

lohtuna kuulin jossain, että leskentekijä söi jopa 19 litraa sataselle aikanaan, tosin vauhtikin oli melkomoista ja ainakin se on tuntunut hurjalta. tuossa nykymatkasportissa vauhti ei niin tunnu edes kärryn kanssa. tulipahan vähän poltettua karstaa. ja kyllähän se viisari heilahti siellä 160 lukemissakin välillä hetken, hehiö.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 28, 2008 11:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 10:35
Viestit: 82
Paikkakunta: RIKSU
kawabata kirjoitti:
säätelin sitten viimeisessä tankkauksessa powercommanderia laihemmalle, saattaa hieman laskea
kulutusta sekin toivottavasti jatkossa.

Niin se vaan kehitys kehittyy! Muistan ku seitkytluvun alkuvuosina säädeltiin ajaessa Jupiter Sportin säätösuutinta (kalliilla ostettua, tais maksaa vitosen, joka oli siihen aikaan iso raha) pienemmälle, ja kyllä kulki!!! :P


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 28, 2008 13:49 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Aika janoinen tuntuu Sirkiö olevan, mutta toisaalta asiaan vaikuttanee aika paljon se perässä tuleva kärry. Turbo taas käy melkein bensan hajulla: keskikulutus viimeisen vuoden ajalta 4,97 litraa sadalla. Eilen Ilmajoelta tullessa viimeisen pätkän (Parkano - Mäntsälä) kulutus oli 5,32 - ja tuohon pätkään sisältyi reipasta moottoritieajoa Tampereelta Hyvinkäälle, jossa nopeus vaihteli 120 ja 140 välillä, ei paha. Mielenkiintoisinta on, että laukkujen asennus näyttää pudottaneen kulutusta 0,2 - 0,3 litraa satasella 8)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 28, 2008 14:04 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Joo... Soppa-Sirkiö maistelee.. :mrgreen: Oma kulkee nyt tuommoisella alle kuuden litran satakunta kilometriä. Taas oli piripintaan täyttö noin 11 litraa ja trippimittarissa 199,8km. Jos ottaisi seuraavalla kerralla bensasta desimaalitkin muistiin... mutta jotain 5,5 litraa näyttäisi naatiskelevan kohtalaisessa ajossa 100...140 matkavauhdilla.

Vertailun vuoksi kotilolla (Fiesta 1.0) 7,8 litraa :''


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 28, 2008 14:35 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
5,3 - 5,5 Limiitti... 95 oktaani. Jos 98 oktaania ni menee vähä alle. Ehkä 5 ltr/100 km

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Huhti 28, 2008 14:54 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Moe,

SRV kustoomi 4,1 - 5,4 ysiviitosta niinkuin Jim suositteli.

Orggis 4,9 - 7,7 ja myös 95. Just eilen tankkasin Pukarolla. 7,60 eli aikas korkea. Tosin modatulla tulee ajettua rauhallisemmin..

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 07:11 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 18, 2005 15:51
Viestit: 449
Paikkakunta: Kuopion Peikkometsä
Hossan reissulla, kaks päällä ja rensselit messis 6.03 ltr...
Omakohtainen kulutus oli voimakas... :beer: :jump:

_________________
- Leuto meninki... tai jotain -


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 16:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 19:11
Viestit: 11
Paikkakunta: K:nummi
no joo zx 12 ärrän stroker moottori imee semmosta 10l/100 tasasessa moottoritie vauhdissa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 16:55 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Aika maltillisesti on Z650 kuluttanut koko omistuksessanioloaikansa. Yli vuodessa alle litran! :mrgreen: Tosin voi olla, että kulutus nousee lähiaikoina. TOIVOTTAVASTI! :''

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Huhti 29, 2008 23:11 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
zx1427-r kirjoitti:
no joo zx 12 ärrän stroker moottori imee semmosta 10l/100 tasasessa moottoritie vauhdissa


niin siis pitäähän tähän vähän itekin kiriottaa, kun painoin ensin lähetysnappia iliman kiriottamatta mithään. siihen, että taitaa olla enemmän potkuakin tuossa stroukatussa ja vähän poratussa 12ärrässä. ookko mittauttanu jossakin ja kehtaakko laittaa lukemia? edes suunnilleen, vaikka takapyörälle. oma arvaukseni olisi, että takanakilta löytynee 205 - 230 hv ja vääntöä 150 - 160 Nm. ei se tehokaan ihan tyhjästä synny. paitsi hanscilla on jo vuoden syntynyt kun alle litran on syönyt. siis joko se on kuitenkin käyntiin lähtenyt, hehiö. toivottavasti saat sen hirmuisen keskarikawan piankin tulille kun alkaa olla melkein valkoihoisen miehen ajoilmatkin.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 08:46 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Kaikki on aina mennyt mitä tankkiin on laittanut...

Moottoripyörän ja auton kulutuksen vertailusta ei uskalla paljon puhua. Tehoa on mp:ssä tietenkin enemmän, mutta kulutus on kokoon ja kuljetuskykyyn verrattuna aika iso. Onhan noita kuluttavia laitteita muitakin vrt. moottorikelkka, peräprutku jne.
Mikään mp-merkki ei ole vielä tuonut markkinoille pienellä kulutuksella mainostettavia vehkeitä niin kuin autopuolella on jo pitkään ollut tapana. Eikö niitä ole vai eikö asiasta kannata liikaa julkisesti puhua.

Nelitahtikoneiden kulutuslukemat ovat pysyneet samana 30 vuotta. Tehot ovat nousseet kolminkertaiseksi, toisaalta paljon kulutukseen vaikuttavan ilmanvastuksen pienentämisessä on menty aimo harppaus eteenpäin.

Koska tulee markkinoille sataheppainen litralla sata kilsaa kiitävä Kawazingo, kysyy n. 5-6 litraa satasella kuluttava ympäristövalveutunut vihreän merkin kuljettaja?

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 10:01 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
hyvä mosanmasa. samaa mieltä. arvailisin, että kyllä joskus sellainenkin kawazingo tullee. syö litran sataselle ja sitä markkinoidaankin sellaisella ominaisuudella. aikaa siihen voi mennä vuosia vielä, kenties vuosikymmen-parikin, mutta lienee väistämättä tulossa. se vielä, että tehoistahan sellaisessa ei juurikaan tingitä näihin nykyisiin verrattuna. teoriassa ajateltuna, jos joku iso tehdas haluaisi oikeasti valmistaa tehokkaan ja pieniruokaisen prätkä, vaikka kawasaki, niin teknisesti se olisi jo nyt mahdollista.

samalla systeemillä kun vertasit autoihin, ne syövät nyt jo pienimmillään n. 4 litraa sataselle, pihit turbodieselit commonraililla jne. painoa niissä on kuitenkin helposti 1500 kg ja tehoa silti reilusti yli sata heppaa. jos ajattelee, että prätkän paino olisi vaikka maltilliset 200 kg, niin kaupunkikulutus vastaavalla tekniikalla olisi alle litran sataselle helpostikin. maantiellä ilmanvastus on taas prätkissä suhteessa otsapinta-alaan isompi, mutta pienempi otsapinta-ala kompensoi tätä, joten kovin paljoa yli litran ei nousisi maantielläkään kulutus. tämä siis jos prätkä suunniteltaisiin pienikulutuksiseksi alun alkaen. silti sen suorituskyky ylittäisi reilusti useimmat autot ja olisi ns. riittävää normaaliajoon useimmille motoristeille.

ainoa huonompi puoli voisi olla diisselin ääni. nakuttaahan se nykydisselikin jonkin verran kun siitä riisutaan ne eristekerrokset pois prätkäkäyttöa varten. autoissahan on koneet jo oikeastaan täysin koteloituja.

niin ja tuo zzr1100 on tosiaan pieniruokainen suhteessa tehoihin, 5-6,5 litraa syö kovassakin ajossa.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 14:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
http://www.dieselbike.net/kawasaki.htm

Aika villi vehje tuo "Diesel Combat Motorcycle". :yes:

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 16:09 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Selittäkääs nyt (taas) YKSINKERTAISESTI, JOSTA TEKNIIKKAA YMMÄRTÄMÄTÖN HLÖ = riepukin ymmärtää: miksei prätkissä ole dieseleitä? Painoko se asettaa rajoituksia? Kauhea virransyöminen startatessa eli pitäis olla n. miljoona akkua? Mistään kiihtyvyydestä tms. se ei voi olla kiinni - päihittäväthän nämä nykydieselit vanhemmat bensa-autot ihan kevyesti kiihtyvyydessä.

Eikös Pösöllä ollut mp-näyttelyssä joskus vuonna 3 jälkeen Kivikauden diesel-prätkä näytillä? Ainakin mä luulen nähneeni sellaisen, joskus 80-luvun alussa. Ja merkistä olen varma: se oli Pösö, niin hämmästyttävältä kuin se kuulostaakin. Toisaalta, olen mä joskus ollut väärässäkin...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 16:22 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Sitä nyt ei vaan suomessa ole mahdollista saada kilpiin. Ei hyvällä eikä pahalla... Voihan sellasen rakentaa, mut kilpiin on turha yrittää... Intiassa tai jossain niitä on...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 16:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Miten niin ei mahdollista saada kilpiin?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 19:30 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Kyllä Diesel moottoripyörän suomessa saa kilpiin. Ainakaan mitään lainsäädännöllistä estettä ei ole.

Taidan hommata tuollaisen "kellari"Kawan (KLR).

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 19:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Ai niin, se oman pyörän kulutus ZN syöpi sellaisella 90 mil/h vauhdilla 8,21l/100km.

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 20:24 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
VOGON kirjoitti:
Kyllä Diesel moottoripyörän suomessa saa kilpiin. Ainakaan mitään lainsäädännöllistä estettä ei ole.

Taidan hommata tuollaisen "kellari"Kawan (KLR).

Eppäilen, mutta menee jo vähän off-topik, ja wikipediasta luin notta kulutus olis 1l/100 km
Ja täällä lisää aiheesta..

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 20:35 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 10:05
Viestit: 30
Tällä kaudella mitattu kulutus geepeeäxällä noin 5,16L/100km tasan. Kaupunkiajoa n. 60% melko löysällä ranteella ajettuna.
Viime kesänä meni 5,6l.
Välitystä muutin heittämällä piikkiä isomman eturattaan, liekö tolla vaikutusta vai oonkohan tulos vanhax... :?

_________________
GPX 750R -- ZZR 1100


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 30, 2008 20:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Kyllähän se 12R sen 8,5 litraa ryystää jos sillä ajaa sen luonteen mukaan.
Vaikka joskus on bemarien ja gutsien matkassa saanut jopa 6 litraa riittämään..
Tuossa kun kävi sumuisessa Norjan Tanassa (+7 astetta) kääntymässä niin tuntui että ainoa mitä sillä ressulla näki, oli bensamittarit.

Muutenniii, kun tuo vauhtipiru viettelee sitä nopeutta aina niin mahottomiin lukemiin..
Matkustelu-ajot hoituu jatkossa jollain ihan muulla.
jollain, jossa on isompi tankki ja pienempi ..ego. :o


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 01, 2008 00:31 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
olen nähäny yhen dieselöidyn uraalin suomenkilvissä. oli jossain haukiputtaala tankilla, dieseltankilla kun olin siinä kans pistäytymässä hailuotoajoista pohjoiseen. tästä on muutama vuosi aikaa. mikäs lakipykälä sen kieltäisikään? sitten en tiedä minkä mukaan ja tuleeko käyttövoimavero sellaiseen kevytajoneuvoon joka on dieselkoneella. jos vero tulee, niin on painon mukaan aika pieni summa kun prätkät kuitenkin ovat keveitä autoonnähden.

kerran rottarallissa oli kans ruotsalainen rottapyörä jossa oli täryjyrän ykspyttyinen isomäntäinen dieselkone. voi sanoa, ettei mikään muu pyörä tärise niin paljoa kuin se kone on rotassa. siinä oli vielä se täristinlevy koneen alla hakkaamassa. pyörähän menee pomppimalla alamäkeen.

taitaa olla eeuussakin natomailla niitä dieselöityjä klr kawasakin sotapyöriä. sillä perusteella sen voisi saada suomeenkin kun on kerran eeuussa. jenkeissähän ne tekee niitä militaaridieselkawoja.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 01, 2008 12:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Jeh.. Bata. Just niin, ja sellaista KLR:ää olisin vaille.

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 01, 2008 16:40 
Poissa

Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 20:50
Viestit: 90
Paikkakunta: IMATRA
Tänään mamman kanssa H1:llä kokeiltiin lpr:aan ja takaisin mutkateitä pitkin :P Wauhtia rajoitusten mukaan, eli 80-100 km/h ja kaupunkiajoa lisäksi. Kulutus oli 6,6l satasella :'' Ei mikään bensapihi :shock: No, siintä ilosta pitää maksaa :jump: Ei muuta kun Emolahteen lähtee niin waraa "paljon" tuohta taskuun ;D
Ja lauantaina sitten kaikki joukolla Lahteen Classic Motor Showhun :jump:

_________________
TRIPLE -72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 01, 2008 20:32 
Poissa

Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 14:19
Viestit: 16
Tänään tuli ensimmäiset parisataa kilsaa kokeiltua 12ärrää, kyllä tuntuu soppa maistuvan.. Tietysti jonkin verran tuli kokeiltua lähtimiäkin, mutta pääasiassa tommosta mutkaista kantatietä 90-140 km/h, välillä muutamia tuppinurin kiskaisuja ja jonkin verran kaupunki pyöritystä.
Kulutus näyttäisi menevän sinne jonnekkin 7,5 - 8l väliin minun "normilenkillä". Zetori meni melkolailla 2l vähemmällä, niin tuntuuhan tuo äkkiä tankatessa, varsinkin niinä päivinä kun ajetaan paljon ja kovaa..

Semmoinen tuntuma jäi kulutuksesta, että varmasti seiskan alle pääsee helpostikkin, mutta ylärajaa ei normipäinen kaveri tavoita.. :)

_________________
ZX-12R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 02, 2008 07:55 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
ajelin tänne johonkin vakkasuomeen, turun ja porin välimaastoon kumminkin. säätelin PC:n laihalle eli se on kumminkin melko rikkaalla tai erittäin rikkaalla, miten vain. oli +16C, nopeudet keskim. 110 kmt, vaihteli 80-140 välillä. tankkasin 160 km ajettuani ja 10,2 litraa mahtui. kärryn kanssa toki ja lastiakin oli. paljonkos tuollainen kulutus on? 6 litraa noin. eli menee oikeissa oloissa ja säädettynä tasaisessa ajossa ja taisi olla enimmäkseen heikkoa myötätuultakin, todella pienellä, melkein 200 heppainen ja 500 kiloinen yhdistelmä.
siis sirkiö eli zx12r kwakkwak.

lämpötilalla on suurin vaikutus näin näppituntumalla. kipurajana on 15C. tai kynnysrajana. sen alle jos on elohopea, niin kulutus pompsahtaa. alle 10C pompsahtaa vielä lissää. sitten säädöillä ja tuulella, sekä ajonopeudella ja ajorytmiikalla.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 02, 2008 09:26 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
riepu kirjoitti:
Selittäkääs nyt (taas) YKSINKERTAISESTI, JOSTA TEKNIIKKAA YMMÄRTÄMÄTÖN HLÖ = riepukin ymmärtää: miksei prätkissä ole dieseleitä? Painoko se asettaa rajoituksia? Kauhea virransyöminen startatessa eli pitäis olla n. miljoona akkua? Mistään kiihtyvyydestä tms. se ei voi olla kiinni - päihittäväthän nämä nykydieselit vanhemmat bensa-autot ihan kevyesti kiihtyvyydessä.

Eikös Pösöllä ollut mp-näyttelyssä joskus vuonna 3 jälkeen Kivikauden diesel-prätkä näytillä? Ainakin mä luulen nähneeni sellaisen, joskus 80-luvun alussa. Ja merkistä olen varma: se oli Pösö, niin hämmästyttävältä kuin se kuulostaakin. Toisaalta, olen mä joskus ollut väärässäkin...

Taitaa olla enemmän kyse juuri siitä painosta ja asenteista - diesel-kone kun mielletään usein vieläkin laiskaksi jyrisijäksi, mitä nyky-dieselit eivät ole. En yhtään ihmettelisi, jos johonkin matkapeliin diesel vielä ilmestyisi.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 17:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 19:11
Viestit: 11
Paikkakunta: K:nummi
kawabatalle tiedoksi,että penkistä lähti 216hp/9700rpm ja 176nm/7800rpm.nokat ajotettu vääntö alueelle.takapallolta.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 22:43 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
hirmuinen on vääntö isolohkossa tusinassa. on siinä tehoakin. aika matalille kierroksille on tosiaan saatu nuo tehot kun vertaa vakiokokoiseen. sulla taitaa olla muzzyn stroker 5 mm ja pari mm isompi mäntä nuilla kuutioilla. onko nokkapyörätkin säädettäviksi vaihdetut? ovatko nokat vakiot vai miedommat kuin alkuperäiset?

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 04, 2008 23:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 19:11
Viestit: 11
Paikkakunta: K:nummi
laitettu muzzyn billet big block poraus 87mm ja stroukattu kampura ja muzzyn kisa nokat+muuta


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 100 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com