Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Touko 23, 2024 10:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 08:51 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Minkälaista nokkaketjun kiristäjää suosittelette? Pitääkö paikkansa että möhköön (-83 kaasarikone) käy jonkin uudemman kawan automaattikiristäjä?

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 10:20 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
no möhköstä en tietä ihan justiinsa. porukat ovat laitelleet aika paljon sellaisia manuaalisia APE:n kiristimiä. American Per(vers)formace Engine(ering) ainakin nuihin ilmajäähdytteisiin nelipyttyisiin z-kawoihin tai tehneet ite tai teettäneet sellaisen.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 12:53 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 10, 2005 19:38
Viestit: 20
Paikkakunta: kajaani
Möhköön käy heittämällä ZZR- kiristin


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 13:20 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Saisiko vielä vähän tarkempaa tietoa, että minkä ZZRn kiristin, niin osaan käydä semmoisen oikeanlaisen sitten ostamassa? Ja onkos se sitten nimenomaan automaattikiristin, vai ei?

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 15:31 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Eikö orkkista saa enää uutena?
Tutkiskelin tuossa keväällä tosta omasta rutkusta (-80) kiristäjää, oli aika kulunut ja jäi jumiin aina välillä.

---Pitäs uusia ennenkuin....---


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 17:33 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 20:33
Viestit: 10
Paikkakunta: Lappeenranta
Automaattinen kiristajä kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin ja näin välttää sillä nokkaketjun hyppäämisen rattaalla yli. Omasta möhköstäni ketju hyppäsi yli ,mutta onneksi ei tullut vaurioita.Melkoinen homma oli sitten taas saada ketju kohdalleeen.Jotkut suosittelivat että muuttaa automaattisen manuaaliseksi ,sen M6 ruuvin muuttaa pitemmäksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 18:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Mulla on 83-kaasari möhkö ja siinä on automaatti kiristäjä mutta siinä on myös lukitus elikä kun muutaman tuhannen ajokilometrin välein irroittaa lukituksen ja käyttää kahvin verran ja lukitsee niin on ketju säädöissä ja ei pelkoo että kiristin pettää.En tiiä mikä tuo kiristin on voisko olla alkuperäinen ei näytä ainakaan kotitekoiselta?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 20:28 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Jos manuaalisen kiristäjän laittaa niin kandee kysyä joltain joka on ihan itse ko. vermeen kanssa touhunnut, menee helposti liian tiukalle vitja ja sitten voikin käydä taas hullusti.
edit:
tensioner-assy 12048-1113
gasket 11009-1858
ovat ZX11 -osia....
tommoset löyty Davidin sivuilta.
-en vastaa osien sopivuudesta enkä mahdollisista moottorivaurioista- :jump:
tuolta löytyy....

http://www.kz1300.com/techfaq.html#cp1


Viimeksi muokannut Kwaakku päivämäärä To Elo 21, 2008 10:41, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 20, 2008 21:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Heinä 17, 2006 20:33
Viestit: 10
Paikkakunta: Lappeenranta
Automaattisen alkuperäisen kiristäjän voi tehdä kanssa manuaaliseksi,just sillä pitemmä pultilla.On vaan niin hiton vaikee selittää tekstin välityksellä.Löytyy ne vanhat kiristemen osat ja olisi kannattanut välillä purkaa se kiristin. Siellä on se hempuli laakeri jo tarvis välillä kääntä asemassaan.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 21, 2008 20:19 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 10, 2005 19:38
Viestit: 20
Paikkakunta: kajaani
ZZR-ketjunkiristimen alkuperäinen osa numero on 12048-1113 ja se käy möhköön heittämällä.
Kuva on linkissä alla.
Asennus tapahtuu paikoilleen siten että.
Kiristimen runko laitetaan ensin paikoilleen tiivisteen kanssa liikkuvahammastanko pohjassa,ilman jousta ,tappia(joka on jousen ohjari) ja päätymutteria.
Kun runko on paikoillaan laitetaan jousi,tappi ja päätymutteri paikoilleen jolloin kiristimen hammastanko liikkuu eteepäin lukkohampaassa kiristäen lohkon sisällä olevan kiristinpyörä hässäkän.
Kai tästä ohjeesta tuli tarpeeksi selkee?

http://img231.imageshack.us/img231/416/ ... oicdx7.jpg

tv: Antti Pyykönen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 27, 2008 12:18 
Poissa

Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 14:42
Viestit: 31
Moi,

Osaisko joku sanoa, käykö tuo ZZR:n kiristin myös GPz-900R:ään? On näet kovasti
samantyyppisennäköinen kuvien perusteella. GPz:n oma kiristin, jonka ostin vuosi-pari
sitten Frank Nymanilta, on nimittäin niin epäluotettava (antanut periksi pari kertaa),
että jokin varmempi ratkaisu olisi tarpeen.

t: Oope


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 31, 2009 15:09 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Nokkaketju on vaihdettu ja kiristäjä vermeineen, mutta silti kuuluu "ketjun rallatusta" koneesta. Mistähän voisi johtua? Onko möhkössä joku toinen ketju joka kaipaisi kiristystä tai vaihtoa?

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 31, 2009 19:04 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1101
Paikkakunta: Hesa
Broidilla Möhkössä ZZR:n kiristin, on yhteensopiva ja toimii.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 31, 2009 19:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Ville Lahtinen kirjoitti:
Nokkaketju on vaihdettu ja kiristäjä vermeineen, mutta silti kuuluu "ketjun rallatusta" koneesta. Mistähän voisi johtua? Onko möhkössä joku toinen ketju joka kaipaisi kiristystä tai vaihtoa?


Nokkaketju (camshaft chain), sekä virtavehkeille on myös oma ketjunsa (timing chain), sekä ensiö-ja toisioketjut koneessa.
Ensiöketju (primary chain) on kampiakselin (crankshaft) ja ensiöakselin(primary shaft) välillä, toisioketju (secondary chain) on ensiö- ja toisioakselin (secondary shaft) välillä :eitieda:
ja kaikki venyy ajan ja kaasunkäytön kanssa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 01, 2009 08:49 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Joo, mullakin on tuo ZZR kiristin.

Varmaankin sitten tuo ensiö tai toisioketju on sitten löysällä. Saanko miten tarkastettua kumpi on kyseessä? Näkeekö ketjut jostain helposti?

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 01, 2009 17:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Ville Lahtinen kirjoitti:
Joo, mullakin on tuo ZZR kiristin.

Varmaankin sitten tuo ensiö tai toisioketju on sitten löysällä. Saanko miten tarkastettua kumpi on kyseessä? Näkeekö ketjut jostain helposti?


Kone palasiksi :axe2:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 05, 2009 19:14 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 21:56
Viestit: 26
Paikkakunta: espoo
no,

ne ketjujen kuluneisuuden voi mitata öljypohjan kautta mauserin tappipäällä. putket ja pohja irti, samalla voi kattoa sen öljysihdin öljypohjasta,
että kone saapi vapaasti öljyä. on nähty ruttuun imettyjäkin sihtejä, lopulta tukkeuduttua kokonaan , se menee halki ja pumppu imaiseekin sitten kaiken vuosien mittaan kertyneen tavaran kiertooon..... ei kiva.

niille ketjuille on ilmoitettu "taipuma" tai siis max. mitta jonka se saa mennä mutkalle . vastaava kuin normaaleillekin moottoripyörän ketjuílle svingin keskikohdalta esim 20 mm. Kerjut saavat tehdä aikamoisen mutkan ja ovat kuitrskin tehtaan spekseissä. enpä nytte muista pajjonko hylkyrajat olivat. :out:

T.Juha


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 21:12 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Muistaakos kukaan muu, että kuinka paljon noissa ketjuissa saa/pitää olla löysää?

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 06, 2009 23:52 
Poissa

Liittynyt: Ke Kesä 14, 2006 21:56
Viestit: 26
Paikkakunta: espoo
no. muisti palasi yhtääkkiä , ajoitusketju huoltoraja 20 lenkkiä max 128, 9 mm .ensiö ketju liike ylös ja alas niiden välien matka max 22 mm, toisio ketju samalla tavalla liike mitattuna 21 mm. mauserilla helppo mitata.

t. macci


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 07, 2009 13:08 
Poissa

Liittynyt: Pe Elo 15, 2008 09:26
Viestit: 47
Paikkakunta: Lahti
Kiitos macci!

Täytyy seuraavan öljynvaihdon yhteydessä tarkistaa noi.

_________________
-82, -83 Ja -86 möhköt


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com