Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 23, 2024 05:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Touko 08, 2009 21:11 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Päivää taas. Tänään paneuduin tarkemmin ostokseeni, joka on GTR 1000 -86. Isoja remontteja on tehty hiljattain edellisten omistajien toimesta, mutta viime ajokauden seisotuksen jälkeen moppe ei käy tyhjää. No purin kaasareiden alakupit ja puhaltelin suuttimet sun muut puhtaaksi. Samalla hokasin että yhdestä kaasarista oli irronnut kohon neulan kiinnittävä sokka (oliko mahd. epäselvästi ilmaistu). Tiedä sitten miten tuo on vaikuttanut käyntiin.
Myös hana vuotaa eikä sulkeudu joten pingeli taitaa mennä tilaukseen. Onko jollakin ollut Getarissa Pingeliä, mikä adapteri käy?
Kolmospytyn tulpanpiuha on myös lähes poikki, saakohan tarvikkeena?

Tietääkö kukaan, kuuluuko tuossa olla joku pieni takakate penkin takana, jossa omassa on laukkurauta? Näyttää vaan siltä että siinä on saattanut olla joku pieni lipare mutta onko jollakin parempaa tietoa?
Kiitos jälleen mahdollisista vinkeistä! 8)


Viimeksi muokannut Eksu päivämäärä Pe Heinä 03, 2009 20:06, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2009 16:46 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Kyllähän sen sokan on on oltava paikallaan.
Tulpanpiuhoja saa vaikka metritavarana.
Kyllähän siinä penkin takana oli pieni takakate.
Pingelin adapterista ei tietoa.

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2009 20:00 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Elwasaki kirjoitti:
Kyllähän sen sokan on on oltava paikallaan.
Tulpanpiuhoja saa vaikka metritavarana.
Kyllähän siinä penkin takana oli pieni takakate.
Pingelin adapterista ei tietoa.

Jeps, sokan laitoin toki paikoilleen. Piuhan korvasin metritavaralla, onneksi on irroitettavat päät noissa piuhoissa. Täytyy laittaa hakuun tuo kate, jos jollakulla sellainen on niin saapi tarjota vaikka yv:llä. Ja 44mm. adapteri täytynee tilalta Jeffiltä jenkeistä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2009 20:46 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 16:18
Viestit: 21
Paikkakunta: Tuusula
Tervehdys hienon mopon omistaja. Kawan hana on alipainehana ts. kun kone käy niin on ja res asennossa se imee pensiiniä kaasareihin ja pri asennossa se laskee suoraan pensiiniä kaasareihin. Ja se takapala voisi löytyä purkaamolta, jossain salossa päin on yksi ainakin joka viime
vuonna purki GTR Kawaa, en muista nimeä, mutta kuukkkeli varmaan auttaa.

GTR-91 :razz:

_________________
GTR-91
Mukavaa menoa tuulessa ja tuiskussa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2009 20:51 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Missä on sitten ne tyhmät kysymykset?
Ei tuossa ollut minun mielestä yhtään. :out:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2009 21:06 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
GTR-91 kirjoitti:
Tervehdys hienon mopon omistaja. Kawan hana on alipainehana ts. kun kone käy niin on ja res asennossa se imee pensiiniä kaasareihin ja pri asennossa se laskee suoraan pensiiniä kaasareihin. Ja se takapala voisi löytyä purkaamolta, jossain salossa päin on yksi ainakin joka viime
vuonna purki GTR Kawaa, en muista nimeä, mutta kuukkkeli varmaan auttaa.

GTR-91 :razz:

Kiitosta, tyytyväinen olen hankintaani ollut. Hyvät kyydit sillä saa :yesyes:
Tuo hanan mekaniikka on tuttu, edellisessä Kawassa oli vastaava. Siihen vaihdoin Pingelin ja huolet loppui siihen. Ei jaksaisi alkaa leikkimään korjaussarjoilla, etenkin kun monella tuntuu olevan vain huonoja kokemuksia niistä. Täytyy alkaa metsästämään tuota katetta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2009 21:28 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Eksu kirjoitti:
Ja se takapala voisi löytyä purkaamolta, jossain salossa päin on yksi ainakin joka viime vuonna purki GTR Kawaa, en muista nimeä, mutta kuukkkeli varmaan auttaa.


Tämä on ainakin Salossa http://www.mpmaailma.com/?op=item&pID=3274

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 09, 2009 21:37 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
oojala kirjoitti:
Eksu kirjoitti:
Ja se takapala voisi löytyä purkaamolta, jossain salossa päin on yksi ainakin joka viime vuonna purki GTR Kawaa, en muista nimeä, mutta kuukkkeli varmaan auttaa.


Tämä on ainakin Salossa http://www.mpmaailma.com/?op=item&pID=3274

Kiiti vinkistä, laittelin kyselyä tuonne.
Edittiä. Kävin heittämässä koeajon. Tyhjäkäyntiä ei ollut kunnes käänsin tyhjäkäyntiruuvia riittävästi. Tuntuu tosin käyvän tyhjää kolmella, eli ei ihan kuosissa vieläkään. Lisähöysteenä tuli se että ajossa kierrokset laskee hitaammin, esim. kun vaihtaa isommalle niin kierrokset jää hetkeksi "päälle". No päätin irroittaa kaasarit uudestaan ja putsata kunnolla sekä tarkistaa säädöt. Jospa se kunnollinen tyhjäkäynti sieltä jostain löytyisi...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 10, 2009 19:24 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
No niin, nyt tilasin Pingelin hanan, tällä kertaa edullisemman mallin ja adapterin. Jos tuo hana ei virtaa/mahdu paikalleen, niin noita "kalliimpia" mallejahan saa suomestakin. Saas nähdä kuinka pian tavara saapuu, tilasin rahdin pikana :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 10, 2009 20:12 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Kokeileppa kysäistä vielä täältä sitä takapalaa.

http://www.motomaster.fi/PURKUET.htm

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 10, 2009 20:19 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Elwasaki kirjoitti:
Kokeileppa kysäistä vielä täältä sitä takapalaa.

http://www.motomaster.fi/PURKUET.htm

Jeps, kiitti vinkistä. Tuolla näyttäisi olevan vieläpä saman värinen varaosapyörä. Ei tarttis maalailla kilikalipurkeilla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Touko 10, 2009 23:37 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Eksu kirjoitti:
Kävin heittämässä koeajon. Tyhjäkäyntiä ei ollut kunnes käänsin tyhjäkäyntiruuvia riittävästi. Tuntuu tosin käyvän tyhjää kolmella, eli ei ihan kuosissa vieläkään. Lisähöysteenä tuli se että ajossa kierrokset laskee hitaammin, esim. kun vaihtaa isommalle niin kierrokset jää hetkeksi "päälle". No päätin irroittaa kaasarit uudestaan ja putsata kunnolla sekä tarkistaa säädöt. Jospa se kunnollinen tyhjäkäynti sieltä jostain löytyisi...

Toivottavasti löytyy. Itse selvittelisin tässä järjestyksessä, jo mainitsemiesi toimenpiteiden lisäksi:
- ilmanputsari ei saa olla tukkoinen (eli orggis huollettuna / uusittuna kelpaa)
- venttiilinvälykset ok

Nämä ovat perusedellytykset, jotta seuraavat - ehkä oireiden perusteella tärkeimmät - asiat kannattaa hoitaa kuntoon:

- imupuolen vuodot pois (startti-pilot spray:tä imukauloille ulkoisesti, kun kone lämpimänä tyhjäkäynnillä)
- kaasareiden synkronointi kuntoon mittarin avulla säätämällä
- ja lopuksi - jos tarpeen - tyhjäkäyntiseokset kohdalleen

Noilla opeilla ainakin oma Z650F alkoi toimia. Oireet olivat aika samantapaiset. Lisäherkkuna tuli tasainen käynti ja peileistäkin näkee jotain :) Kyllä se siitä, GTR käy kyllä tasaiseen ja hienosti kunnossa ollessaan.

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 11, 2009 13:08 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Meikkä on kanssa sitä mieltä että jostain horii ilmaa elikkä imu puolta tutkimaan vaikee ehkä löytää mutta kun taivuttelee ja kääntelee ja ihmettelee niin kyllä se löytyy ja rupee Kawasnaakeli jyllittään,


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 11, 2009 17:55 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
jukra kirjoitti:
Eksu kirjoitti:
Kävin heittämässä koeajon. Tyhjäkäyntiä ei ollut kunnes käänsin tyhjäkäyntiruuvia riittävästi. Tuntuu tosin käyvän tyhjää kolmella, eli ei ihan kuosissa vieläkään. Lisähöysteenä tuli se että ajossa kierrokset laskee hitaammin, esim. kun vaihtaa isommalle niin kierrokset jää hetkeksi "päälle". No päätin irroittaa kaasarit uudestaan ja putsata kunnolla sekä tarkistaa säädöt. Jospa se kunnollinen tyhjäkäynti sieltä jostain löytyisi...

Toivottavasti löytyy. Itse selvittelisin tässä järjestyksessä, jo mainitsemiesi toimenpiteiden lisäksi:
- ilmanputsari ei saa olla tukkoinen (eli orggis huollettuna / uusittuna kelpaa)
- venttiilinvälykset ok

Nämä ovat perusedellytykset, jotta seuraavat - ehkä oireiden perusteella tärkeimmät - asiat kannattaa hoitaa kuntoon:

- imupuolen vuodot pois (startti-pilot spray:tä imukauloille ulkoisesti, kun kone lämpimänä tyhjäkäynnillä)
- kaasareiden synkronointi kuntoon mittarin avulla säätämällä
- ja lopuksi - jos tarpeen - tyhjäkäyntiseokset kohdalleen

Noilla opeilla ainakin oma Z650F alkoi toimia. Oireet olivat aika samantapaiset. Lisäherkkuna tuli tasainen käynti ja peileistäkin näkee jotain :) Kyllä se siitä, GTR käy kyllä tasaiseen ja hienosti kunnossa ollessaan.


Okei, täytyy tarkistaa nuo kohdat vielä. Tuo kävi tosi raskaasti tyhjää joten kaikki ei tosiaan ollut kunnossa.
Venttiilit on säädetty huoltokirjan mukaan n.2000km. sitten, joten luulisi että ne ovat kuosissa. Onko niissä muuten palasäätö vai mikä? Ilmanputsari täytyy pestä varmuuden vuoksi.
Imuvuoto ei olisi yhtään mahdoton juttu, hoksasin nimittäin että imukaulojen klemmarit oli miten sattuu sekaisin. Eli kahden kaasarin tiivistys ei ehkä ollut riittävä. Tuossa näyttää olevan erikokoiset klemmarit kannen-ja kaasarin päässä.
Kiikutin kaasarit tänään ultraäänipesuun, joten niiden pitäisi olla kuosissa sen jälkeen. Kun vaan hana vielä kotiutuu niin pääsee kasaushommiin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Touko 25, 2009 22:06 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
No niin, nyt on moppe kasassa ja vähän on ajeltukkin. Tyhjäkäyntisuuttimet oli tukossa kolmessa kaasarissa, joten ne putsattuani tyhjäkäynti palasi. Kaasarit on tosiaan pesty ultraäänipesurilla ja jälki on kyllä hyvää.
Hana ja adapteri meni myös paikalleen, tosin hana onkin mallia taiwan...tästä onkin hyvä jatkaa nykyiseen ongelmaan.
Eli kasauksen jälkeen pyörä käy tyhjää, muttei kulje kunnolla. Rötää ja tuntuu ettei saa kakkua tarpeeksi. Aikaisemmin otti kierroksia kivasti, mutta nyt saa annostella kaasua tosi tarkasti, eikä silti vetoja ole normaaliin tapaan yläkierroksilla. Imuvuotoja ei ole, voisiko vika olla tuossa hanassa? Jos virtaus ei olekkaan riittävä? Miten tuossa on seoksen säädön kanssa, onko jotain nyrkkisääntöä, kuinka paljon seosruuvia kannattaa avata?
Meikällä ei aina ymmärrys riitä näiden moppejen kanssa, mutta toivoa on että joku päivä tämäkin pärrä pelaa hienosti! :moto:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 27, 2009 03:34 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
^Kaasari(e)n kavot ketuillaan/reikä remontin jäljiltä? Joku letku lytyssä?
Koklaa airboxin puolelta eka että kaikki luistit liikkuu samalla tavalla. Jos pääsee käydessä pällistelemään niin kato että luistit liikkuu samaan tahtiin.
Nuo ny tuli enshättään mileen. Ja saahan tankki korvausilmaa?
Toki tuo hanakin voi olla syyllinen. Olikos tossa bensapumppua?

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2009 16:17 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
JaL3 kirjoitti:
^Kaasari(e)n kavot ketuillaan/reikä remontin jäljiltä? Joku letku lytyssä?
Koklaa airboxin puolelta eka että kaikki luistit liikkuu samalla tavalla. Jos pääsee käydessä pällistelemään niin kato että luistit liikkuu samaan tahtiin.
Nuo ny tuli enshättään mileen. Ja saahan tankki korvausilmaa?
Toki tuo hanakin voi olla syyllinen. Olikos tossa bensapumppua?

Tsekkasin noi kalvot remonttia tehdessä ja olivat ehjät, ainakaan mitään silmällä havaittavia reikiä ei ollu. Täytyy tarkistaa nuo letkut vielä että ovat kuosissa, samoin kuin luistitkin. Tankista tulee pari letkua jotka ilmeisesti ovat noita korvausilmaletkuja? Niiden pitäis olla ok.
B-pumppua tässä ei ole. Epäilyttää vaan tuo hana, koska sen vaihdon jälkeen ilmeni kyseiset ongelmat.
Jonkun verran moottorijarrutuksessa paukkuu putkessa, ei mitenkään häiritsevästi mutta viittaisiko se johonkin vikaan?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2009 16:50 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
:huh:
Eksu kirjoitti:
JaL3 kirjoitti:
^Kaasari(e)n kavot ketuillaan/reikä remontin jäljiltä? Joku letku lytyssä?
Koklaa airboxin puolelta eka että kaikki luistit liikkuu samalla tavalla. Jos pääsee käydessä pällistelemään niin kato että luistit liikkuu samaan tahtiin.
Nuo ny tuli enshättään mileen. Ja saahan tankki korvausilmaa?
Toki tuo hanakin voi olla syyllinen. Olikos tossa bensapumppua?

Tsekkasin noi kalvot remonttia tehdessä ja olivat ehjät, ainakaan mitään silmällä havaittavia reikiä ei ollu. Täytyy tarkistaa nuo letkut vielä että ovat kuosissa, samoin kuin luistitkin. Tankista tulee pari letkua jotka ilmeisesti ovat noita korvausilmaletkuja? Niiden pitäis olla ok.
B-pumppua tässä ei ole. Epäilyttää vaan tuo hana, koska sen vaihdon jälkeen ilmeni kyseiset ongelmat.
Jonkun verran moottorijarrutuksessa paukkuu putkessa, ei mitenkään häiritsevästi mutta viittaisiko se johonkin vikaan?


Paukuttelu viitannee seoksen laihuuteen....? :huh: ....eli imuvuotoa tahi bensapuolen ahdistusta?? Se hana??...ylimääräinen bensansuodatin letkussa voi myös heikentää bensan tuloa...alipainehanat ei ainakaan tykkää exstra suodattimesta.

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2009 20:38 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
tuoppi kirjoitti:
:huh:
Eksu kirjoitti:
JaL3 kirjoitti:
^Kaasari(e)n kavot ketuillaan/reikä remontin jäljiltä? Joku letku lytyssä?
Koklaa airboxin puolelta eka että kaikki luistit liikkuu samalla tavalla. Jos pääsee käydessä pällistelemään niin kato että luistit liikkuu samaan tahtiin.
Nuo ny tuli enshättään mileen. Ja saahan tankki korvausilmaa?
Toki tuo hanakin voi olla syyllinen. Olikos tossa bensapumppua?

Tsekkasin noi kalvot remonttia tehdessä ja olivat ehjät, ainakaan mitään silmällä havaittavia reikiä ei ollu. Täytyy tarkistaa nuo letkut vielä että ovat kuosissa, samoin kuin luistitkin. Tankista tulee pari letkua jotka ilmeisesti ovat noita korvausilmaletkuja? Niiden pitäis olla ok.
B-pumppua tässä ei ole. Epäilyttää vaan tuo hana, koska sen vaihdon jälkeen ilmeni kyseiset ongelmat.
Jonkun verran moottorijarrutuksessa paukkuu putkessa, ei mitenkään häiritsevästi mutta viittaisiko se johonkin vikaan?


Paukuttelu viitannee seoksen laihuuteen....? :huh: ....eli imuvuotoa tahi bensapuolen ahdistusta?? Se hana??...ylimääräinen bensansuodatin letkussa voi myös heikentää bensan tuloa...alipainehanat ei ainakaan tykkää exstra suodattimesta.

Jeps, täytyy tsekata tulppien väri. Merkillinen vika kyllä, vaan eiköhän se paikannu piakkoin. Imuvuotoa yritin paikantaa, muttei starttispräy ainakaan paikantanut sellaisia. Ylimääräisiä suodattimia ei ole. Täytynee vaan ostaa original Pingel eikä tyytyä halpoihin kopioihin... :eitieda:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 09:56 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 11:13
Viestit: 791
Paikkakunta: Espoo, Laaksolahti
Katoppa vielä ne kalvot. Mulla kerran kootessa oli luiskahtanut kalvon reuna sisään ja sehän ei silloin toimi. Meinaan varmuuden vuoksi ennen kuin isompia teet.

_________________
Slow Masa
Z1000R ´83


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2009 19:15 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: To Huhti 12, 2007 16:18
Viestit: 21
Paikkakunta: Tuusula
Joo, katsoppas vain kaikki edellä mainitut jutut ja toivo,että joku niistä olisi se vika.Sitten on olemassa se tyyppivika näissä vanhemmissa GTR:n ja RX:n ja muiden Kawojen koneessa, nimittäin ne imuventtiilit.Vuoteen -90 asti Kawan imuventtiilit menivät mäsäksi, johtuen liian heikosta materiaalista noin 50 tkm välein. Mulla on onneksi jo -91 jossa venttiilit näyttävät kestävän. Ajettu jo 90tkm.
Työn iloa vian etsinnässä :yesyes:

_________________
GTR-91
Mukavaa menoa tuulessa ja tuiskussa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 30, 2009 07:33 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 12:43
Viestit: 168
Paikkakunta: Lahti
z1109r kirjoitti:
Katoppa vielä ne kalvot. Mulla kerran kootessa oli luiskahtanut kalvon reuna sisään ja sehän ei silloin toimi. Meinaan varmuuden vuoksi ennen kuin isompia teet.



KOMPPAAN!

_________________
Elä ja anna muiden roudata.
Kawasaki gpz 900 R -89 fuel injection


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Kesä 10, 2009 16:38 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
allu kirjoitti:
z1109r kirjoitti:
Katoppa vielä ne kalvot. Mulla kerran kootessa oli luiskahtanut kalvon reuna sisään ja sehän ei silloin toimi. Meinaan varmuuden vuoksi ennen kuin isompia teet.



KOMPPAAN!

Jees, nyt on original Pingel paikallaan ja kalvot tsekattu. Kalvot oli ok ja vika alkaa paikantumaan 3.pyttyyn, jonka tulppa on huomattavan nokinen muihin verrattuna. Seosruuvien säätö ei tunnu vaikuttavan asiaan. Mikähän tämmöisen vehkeen ohjearvo on noille seosruuveille, eli minkä verran kannattaa avata? Täytyy vielä tsekata b-pinnat varmuuden vuoksi, tosin sitävarten täytyy uusia kahden kaasarin alakupit, jostain syystä bensaa tulee siitä tulpasta vaikka ruuvi on pohjaan kiristetty. Tulppasin sen tiivisteliimaklöntillä...lieneekö viisasta mutta vuoto loppui.
Muutoin käynti ja kulku paranee koko ajan, vielä kun saisi tuohon kolmospyttyyn oikeat seokset.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Kesä 12, 2009 20:48 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Pe Touko 08, 2009 17:57
Viestit: 37
Paikkakunta: Espoo/Laajalahti
Mun 600r ohjeessa oli 3 kierrosta seoksia.mutta sain sen toimii vasta kun säädin ainakin neljä ellen jpa enemmän auki..
Eksu kirjoitti:
allu kirjoitti:
z1109r kirjoitti:
Katoppa vielä ne kalvot. Mulla kerran kootessa oli luiskahtanut kalvon reuna sisään ja sehän ei silloin toimi. Meinaan varmuuden vuoksi ennen kuin isompia teet.



KOMPPAAN!

Jees, nyt on original Pingel paikallaan ja kalvot tsekattu. Kalvot oli ok ja vika alkaa paikantumaan 3.pyttyyn, jonka tulppa on huomattavan nokinen muihin verrattuna. Seosruuvien säätö ei tunnu vaikuttavan asiaan. Mikähän tämmöisen vehkeen ohjearvo on noille seosruuveille, eli minkä verran kannattaa avata? Täytyy vielä tsekata b-pinnat varmuuden vuoksi, tosin sitävarten täytyy uusia kahden kaasarin alakupit, jostain syystä bensaa tulee siitä tulpasta vaikka ruuvi on pohjaan kiristetty. Tulppasin sen tiivisteliimaklöntillä...lieneekö viisasta mutta vuoto loppui.
Muutoin käynti ja kulku paranee koko ajan, vielä kun saisi tuohon kolmospyttyyn oikeat seokset.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Heinä 03, 2009 20:05 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: La Kesä 16, 2007 15:05
Viestit: 52
Paikkakunta: Tuusula
Heh, vika löytyi viimeinkin. Hiukan noloa kyllä, pitäisi aina tsekata kunnolla perus asiat.
Eli oireena oli hengettömyys yläkierroksilla ja satunnainen röpötys.
Lopullinen diagnoosi oli tukkoinen ilmanputsari. Olin tsekannut sen kertaalleen ja se näytti olevan ihan ok. Kun sitten kokeiltiin pyörää ilman suodatinta, kulku parani huomattavasti. Suodatin oli ilmeisesti öljytty tukkoon tms. koska paineilma ei tullut kuin heikosti vaahtomuovin läpi.
Pesin suodattimen kunnolla ja kulku parani. Nyt Getri kulkee suorastaan raivokkaasti :moto:
Nyt täytyy vielä tsekata seokset varmuudella kohdilleen. Pitänee viedä pyörä penkkiin säädettäväksi vai onnistuuko kotikonstein?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 25 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com