Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 16, 2024 09:34

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: wn 750
ViestiLähetetty: Ma Kesä 08, 2009 17:23 
Poissa

Liittynyt: La Touko 23, 2009 13:06
Viestit: 9
mikäs nyt neuvoks nopeusmittarissa trippi ja kilsat kulkee vaan ei se pirskatin mittarin neula tee yhtikäs
mitään????pyörähän on siis se 750wn. tuntuis vaijeri kummiski pelittävän olisko jollain asiasta vinkkiä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ti Kesä 09, 2009 16:43 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
Oisko mittarin pyörittäjässä joka on sie wanteen nawassa jotain häikkiä.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ti Kesä 09, 2009 19:28 
Poissa

Liittynyt: La Touko 23, 2009 13:06
Viestit: 9
joo kiitti vaan vinkistä täytyypä tarkistaa se kun ei ittekseen kumminkaa rupee pelittään.
se vaan ihmetytti kun trippi kummiski pelas.tampereelta kiitellään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ti Kesä 09, 2009 20:00 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
hate kirjoitti:
joo kiitti vaan vinkistä täytyypä tarkistaa se kun ei ittekseen kumminkaa rupee pelittään.
se vaan ihmetytti kun trippi kummiski pelas.tampereelta kiitellään.

Jos kilsat kuitenkin juoksee, mutta nopeusmittari ei toimi, niin tuskin vika tuskin on siellä mittarinpyörittäjässä vaan mittarin sisällä. Näin ainakin minä luulen maalaisjärjellä ajatellen.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: To Kesä 11, 2009 00:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
^Komppaan Raatoa. Omasta Z750:ssä oli sama homm, mittari auki ja joku hambiratas siellä oli muistaakkeni siipeensä ottanu (melkeen 20v sitten) tai paikaltaan pois, korjattua kyllä sain.

Helppo tsekkaa kun sen purkaa, pyörittää vaijerista vaikka porakoneella niin näkee mikä liikkuu ja mikä ei..

_________________
Concours 14 (GTR1400) -16 & Suzuki Burgman 650 -14


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 21:27 
Poissa

Liittynyt: La Touko 23, 2009 13:06
Viestit: 9
no joo,kiitoksia vaan vinkeistä ja niinhän siinä kävi että mittari rupes pelittään täysin ittekseen.
ehkä hyvä niin etten kerinny ropeltaa enempi.ilmeisesti kysessä olis tuo hambiratas joka on hiukka
pompsahtanu paikaltaan. mutta jottei huolet loppuis onko tietoo kumpikos bensa olis parempi
95/98 kuulin että vois olla jotain eroo.
t.nim.edelleen epätietoinen tampereelta


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 22:17 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Periaatteessa puristussuhteen vain ollessa sopiva 95 syttyy paremmin (mutta ero on todella pieni). Jos perinteisiä koneita ei ole alkujaan suunniteltu käytettäväksi 98:lla ei siitä saa myöskään mitään hyötyä. Jos koneella on taipumusta nakutukseen, sitä 98 kestää paremmin.

Uusilla nakutuksentunnistimilla varustetuilla koneilla tyypillisesti saadaan enemmän tehoa korkeampioktaanisista polttoaineista. Mutta vain niistä nakutuksentunnistimilla varustetuista, eli vanhoilla kaasaripeleillä tai ikivanhoilla ruiskuilla ei ole mitään tehohyötyä tai kulutushyötyä. Olihan myös Shellillä tämä markkinamiesten kehittämä V-Power 99+, jota ikivanhaan Corollaan tankatessaan tunsi kuinka Formulamaiset tehot hyrräsivät iloisesti :mrgreen:

Puristussuhdetta nostamalla (ja säätämällä) saa toki lisää tehoa ja tulee sitä kautta tarve käyttää paremmin nakutusta kestävää bensaa, mutta toisin päin se ei toimi.

PS. (R)E85 oktaaniluku on 106 ja jos sitä laittaa bensalle säädetylle koneelle, käy kone vaarallisen laihalla E85:lla.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 22:32 
Poissa

Liittynyt: La Touko 23, 2009 13:06
Viestit: 9
kiitosta vaan,taitaa olla niin että en muuta tankkaus tapoja vastaus oli sen verran perinpohjainen
joten kiitos vastauksenta.
t.hate


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ma Kesä 15, 2009 23:19 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
Mää kyllä suosittelisin 98:sia.Ja ite oon kyttäny SONAXIN lyijyn korvwaa lisäainetta ei oo hinnan kiroissa.Kymmeneen litraan tulee sitä ainetta 10 millilitraa ja pullo on kooltaan 250 milllilitraa eli riittää ajka pitkään. Ja pullon hinta on noin 5-7 egee.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2009 07:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Ei 98:sta haittaakaan ole, joten kukin käyttää mitä mielii. Kyllähän noissa bensoissa on jotain pieniä eroja, ilmeisesti ainakin (maailmalla?) Shellin 95:ssa on viinaa, mutta 98:ssa ei.
(väittävät myös, että oktaanilukua nostavat lisäaineet vaikuttavat palonopeutta hidastavasti, jolloin sylinterin maksimipaine tulee hieman myöhemmin 98:lla kuin 95:lla, alkuvuosina myös lisäainepaketit aiheuttivat rikkaalla seoksella tulppien "kastumista")

http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... _power.pdf
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... _98_tt.pdf
http://www.shell.com/static/fi-fi/downl ... _95_tt.pdf

Tehtaan ilmoituksen mukaan Z1:stä? alkaen voidaan käyttää lyijytöntä, eli sen mukaan venttiilinsuoja-aineet (lyijynkorvikkeet) olisi tarpeettomia - MUTTA ??? kertovat että esimerkiksi alkuvuosien ZZR venttiilien painumista kanteen voisi hidastaa noilla lisäaineilla. Eli käyttäisin kanssa jos kawari olisi venttiilikuluvainen, mutta tietääkseni minulla ei ole tuota ongelmaa.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2009 22:29 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
Mun kone aukastu kaks kertaa sen jälkeen kun sen ostin ja edellinen omistaja en tie oliko käyttäny 95 wai 98:sia. Mut kun ite aloin käyttään 98:sia ja lyijyn korwaawaa ainetta niin männät ja wentulaatiot oli paremman näköset. Ite en kummallakaan kertaa niitä aukassu waan sama huoltaja sano et toisella kertaa näki et sie on kyl todella puhtaasti palanu. ja kaikki näytti oikein hywältä sie puolen. Koneen huoltaja ei tienny et olin käyttäny 98:sia ja lyijyn korwaawaa ainetta. Mutta mulla on semmonen käsitys et wanhemmissa pyörissä pitäis käyttää nimenomaaan 98:sia. No tää asia ei taas mitenkään kai kuulu tähän mut ESIM: ruohonleikkureissa pitäs kans käyttää 98:sia oli se leikkuri sitten mikä waan. Niin ja mulla pyörä on ZZR 1100 WM-90.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2009 22:38 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
Niin ja muuten oon soittanu SUMEKOLLE et tarwisko mun käyttää tota lyijyn korwaawaa lisä ainetta ja sanoiwat ettei tartte mut se on kuitenkin niin pieni kustannus tossa asiassa että tuun sitä käyttään koska ilmoittiwat ettei siitä mitään haittaa oo.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ti Kesä 16, 2009 23:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Minä käytän kuitenkin omassa 95E:sta ja olen siihen kovin tyytyväinen :mrgreen:

Ruoholeikkureissa Briggs&Stratton suosittelee että: "Käytä tuoretta ja puhdasta lyijytöntä bensiiniä, jonka oktaaniluku on vähintään 85. "
ja osassa taasen:
"Käytä puhdasta ja tuoretta lyijytöntä bensiiniä, joka on vähintään 77 oktaanista. Lyijyllistä bensiiniä voidaan käyttää, jos lyijytöntä ei ole saatavissa." hmm...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ke Kesä 17, 2009 09:42 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
oojala kirjoitti:
Minä käytän kuitenkin omassa 95E:sta ja olen siihen kovin tyytyväinen :mrgreen:

Ruoholeikkureissa Briggs&Stratton suosittelee että: "Käytä tuoretta ja puhdasta lyijytöntä bensiiniä, jonka oktaaniluku on vähintään 85. "
ja osassa taasen:
"Käytä puhdasta ja tuoretta lyijytöntä bensiiniä, joka on vähintään 77 oktaanista. Lyijyllistä bensiiniä voidaan käyttää, jos lyijytöntä ei ole saatavissa." hmm...

En kyllä :axe: tosta asiasta wadille pistä mutta Esim: BAUHAUSSIN ruohonleikkuri osastolle kun meet niin niillä on sie leikkuri osastolla kyltti et kaikissa leikkureissa pitäis käyttää 98E. Näin muistelisin asia kun sie joskus talwella käwin .Ja siekin on Briggs&Strattonin koneella kans leikkureita.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: wn 750
ViestiLähetetty: Ke Kesä 17, 2009 19:32 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1101
Paikkakunta: Hesa
Niin meiltähän löytyy kerhosta ihan genuine B&S-asiantuntija. Nyt vaan odotellaan vastausta asiaan...

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com