Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Kesä 23, 2024 21:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: zzr:n lämmöt seilaa kans
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 14:21 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
:storm: Voipi ollo et tän kesän ajot ajettu jos kansipahvi menny?? Pari wiikkoo sit waihdettu flekti,flektinanturi ja wälillä tuntuu et flekti ei lähe pyöriin. Laitoin mittareiden wiereen namiskuukkelin mistä flektin saa päälle jos lämmöt nousee. Eilen illalla kun olin lähössä tampereelta kotia päin niin ei startannu. Pari ekaa kertaa kun yritin startata niin ihan kun akus ei olis ollu wirtaa, sitten sen jälkeen 4-5yritystä niin kuulu waan NAKS. :tuota: Olisko solenoidi wikaa :eitajuu: ?? No siitä sit 70 kilonen massa alko työntään reilun 260kg sivukadulle jossa silmällä juur näki et wähän alamälee. 3 yritystä mäkistartilla :cycle: paskat niin wähän sain wautia et ei gumi edes pyörähtäny :kk: Kokeilin startata ja :jump:
mylly paukahti samantien käyntiin. Siitä sit waan äkkiä kotia :moto: kohti. Jostain syystä lämmöt melkein punarajalla waikka pistin namiskuukkelista flektin päälle kun rupesiwat nouseen. Moottoritien rampilta kun nousin Kangasalle ja joutu pysähtyyn risteykseen niin paisuntasäiliössä käwi kauhee porina :mur: Siis kiehuko sie wesi wai mitä ilmawaiwoja sie oli.Onko jollain jotain tiotoo?? Niin ja termostaatin korkki on uus ja termostaattikotelo hankittu purkaamolta koska wanhassa oli kulumaa/syöpymää ja termostaatti on kokeiltu kattilassa et aukee. Niin ja semmonen ilmestys oli et ennen kun lähin Tampereelle niin paisuntasäiliössä oli wesi alaraja merkissä ja lisäsin wettä ylärajaan ja kun pääsin reissulta kotio niin wettä paisuntasäiliössä oli aika reilusti yli ylärajan ja heitti wettä hukkaputkesta wettä mäelle.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 15:30 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: La Huhti 14, 2007 21:15
Viestit: 6
Paikkakunta: Saarijärvi
miki67 kirjoitti:
:storm: Voipi ollo et tän kesän ajot ajettu jos kansipahvi menny?? Pari wiikkoo sit waihdettu flekti,flektinanturi ja wälillä tuntuu et flekti ei lähe pyöriin. Laitoin mittareiden wiereen namiskuukkelin mistä flektin saa päälle jos lämmöt nousee. Eilen illalla kun olin lähössä tampereelta kotia päin niin ei startannu. Pari ekaa kertaa kun yritin startata niin ihan kun akus ei olis ollu wirtaa, sitten sen jälkeen 4-5yritystä niin kuulu waan NAKS. :tuota: Olisko solenoidi wikaa :eitajuu: ?? No siitä sit 70 kilonen massa alko työntään reilun 260kg sivukadulle jossa silmällä juur näki et wähän alamälee. 3 yritystä mäkistartilla :cycle: paskat niin wähän sain wautia et ei gumi edes pyörähtäny :kk: Kokeilin startata ja :jump:
mylly paukahti samantien käyntiin. Siitä sit waan äkkiä kotia :moto: kohti. Jostain syystä lämmöt melkein punarajalla waikka pistin namiskuukkelista flektin päälle kun rupesiwat nouseen. Moottoritien rampilta kun nousin Kangasalle ja joutu pysähtyyn risteykseen niin paisuntasäiliössä käwi kauhee porina :mur: Siis kiehuko sie wesi wai mitä ilmawaiwoja sie oli.Onko jollain jotain tiotoo?? Niin ja termostaatin korkki on uus ja termostaattikotelo hankittu purkaamolta koska wanhassa oli kulumaa/syöpymää ja termostaatti on kokeiltu kattilassa et aukee. Niin ja semmonen ilmestys oli et ennen kun lähin Tampereelle niin paisuntasäiliössä oli wesi alaraja merkissä ja lisäsin wettä ylärajaan ja kun pääsin reissulta kotio niin wettä paisuntasäiliössä oli aika reilusti yli ylärajan ja heitti wettä hukkaputkesta wettä mäelle.


Mites vesipumppu? pyöriikö tyhjää? Mulla meni pariviikkoa sitten vesipumpusta akselinpää ja sitten meni myös vaihteistosta hampaita paskaks sen takia kun ne hilut meni rattaiden väliin..... Oli ihan samat oireet aluks kun sulla mm. tuo NAKS ääni.

_________________
ZXR 750 H1 ZX 750 G


Viimeksi muokannut Niskanen päivämäärä Su Elo 16, 2009 22:01, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 15:39 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
miki67 kirjoitti:
:storm: Voipi ollo et tän kesän ajot ajettu jos kansipahvi menny?? Pari wiikkoo sit waihdettu flekti,flektinanturi ja wälillä tuntuu et flekti ei lähe pyöriin. Laitoin mittareiden wiereen namiskuukkelin mistä flektin saa päälle jos lämmöt nousee. Eilen illalla kun olin lähössä tampereelta kotia päin niin ei startannu. Pari ekaa kertaa kun yritin startata niin ihan kun akus ei olis ollu wirtaa, sitten sen jälkeen 4-5yritystä niin kuulu waan NAKS. :tuota: Olisko solenoidi wikaa :eitajuu: ?? No siitä sit 70 kilonen massa alko työntään reilun 260kg sivukadulle jossa silmällä juur näki et wähän alamälee. 3 yritystä mäkistartilla :cycle: paskat niin wähän sain wautia et ei gumi edes pyörähtäny :kk: Kokeilin startata ja :jump:
mylly paukahti samantien käyntiin. Siitä sit waan äkkiä kotia :moto: kohti. Jostain syystä lämmöt melkein punarajalla waikka pistin namiskuukkelista flektin päälle kun rupesiwat nouseen. Moottoritien rampilta kun nousin Kangasalle ja joutu pysähtyyn risteykseen niin paisuntasäiliössä käwi kauhee porina :mur: Siis kiehuko sie wesi wai mitä ilmawaiwoja sie oli.Onko jollain jotain tiotoo?? Niin ja termostaatin korkki on uus ja termostaattikotelo hankittu purkaamolta koska wanhassa oli kulumaa/syöpymää ja termostaatti on kokeiltu kattilassa et aukee. Niin ja semmonen ilmestys oli et ennen kun lähin Tampereelle niin paisuntasäiliössä oli wesi alaraja merkissä ja lisäsin wettä ylärajaan ja kun pääsin reissulta kotio niin wettä paisuntasäiliössä oli aika reilusti yli ylärajan ja heitti wettä hukkaputkesta wettä mäelle.


Ilmalukko ? Onkos tuossakin ilmausnippa ? :lukea: :lukea:

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 16:33 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
Lainaa:
Mites vesipumppu? pyöriikö tyhjää? Mulla meni pariviikkoa sitten vesipumpusta aksilinpää ja sitten meni myös vaihteistosta hampaita paskaks sen takia kun ne hilut meni rattaiden väliin..... Oli ihan samat oireet aluks kun sulla mm. tuo NAKS ääni.

Enpä oo wie wesipumppua tarkastanu. Miten sen toimivuuden parhaiten muuten tarkastaa? Termostaatin korkistako et wesi kiertää??
Lainaa:
Ilmalukko ? Onkos tuossakin ilmausnippa ?

Jeps ilmausnippa on ja oon ilmannu sen toissa wiikolla. Tosin lisänny sinne wettä kerran paisuntasäiliön kautta. Käsittääkseni sen jälkeen ei KAI tartte ilmata??? Käyny kyllä toi ilmalukko mieles kun aikasemmin oli noita ongelmia.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 20:56 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
miki67 kirjoitti:
Lainaa:
Mites vesipumppu? pyöriikö tyhjää? Mulla meni pariviikkoa sitten vesipumpusta aksilinpää ja sitten meni myös vaihteistosta hampaita paskaks sen takia kun ne hilut meni rattaiden väliin..... Oli ihan samat oireet aluks kun sulla mm. tuo NAKS ääni.

Enpä oo wie wesipumppua tarkastanu. Miten sen toimivuuden parhaiten muuten tarkastaa? Termostaatin korkistako et wesi kiertää??
Lainaa:
Ilmalukko ? Onkos tuossakin ilmausnippa ?

Jeps ilmausnippa on ja oon ilmannu sen toissa wiikolla. Tosin lisänny sinne wettä kerran paisuntasäiliön kautta. Käsittääkseni sen jälkeen ei KAI tartte ilmata??? Käyny kyllä toi ilmalukko mieles kun aikasemmin oli noita ongelmia.


Onko vesipumpun kyljessä ilmaruuvi myös? Siitä enste enimmät pois ja termarikotelon nipasta loput ilmat pois. Sitte kone käymään ilman korkkia kunnes loputkin ilmat on tulleet pois.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 21:35 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 20:41
Viestit: 334
Paikkakunta: kangasala
Lainaa:
Onko vesipumpun kyljessä ilmaruuvi myös? Siitä enste enimmät pois ja termarikotelon nipasta loput ilmat pois. Sitte kone käymään ilman korkkia kunnes loputkin ilmat on tulleet pois.

tarkastan huomenna ton wesipumpun ilmaruuwin. Siis jos sie wesipumpussa on ilmaruuwi niin eiks kone pitäis olla käynnissä ja sama juttu sie termarikotelon nipassa?????? Wäännä se oikee tapa mulle rautalangasta jos ei noin mee tai :axe2: päähän.

_________________
Kroppa on nelikymppisen,mutta mieli on kakskymppisen.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 12, 2009 22:14 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Joo kyllä kone pitää olla käynnissä jos ilmataan, ja toivotaan ja varmaan
selviätkin sillä..... ;)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 13, 2009 20:39 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
miki67 kirjoitti:
Lainaa:
Onko vesipumpun kyljessä ilmaruuvi myös? Siitä enste enimmät pois ja termarikotelon nipasta loput ilmat pois. Sitte kone käymään ilman korkkia kunnes loputkin ilmat on tulleet pois.

tarkastan huomenna ton wesipumpun ilmaruuwin. Siis jos sie wesipumpussa on ilmaruuwi niin eiks kone pitäis olla käynnissä ja sama juttu sie termarikotelon nipassa?????? Wäännä se oikee tapa mulle rautalangasta jos ei noin mee tai :axe2: päähän.


Eli jotenkin niin että täyttökorkin (se ylimmäinen) kautta nestettä HITAASTI täyteen. (pumppu ja termarikotelo) auki. Pumpun ruuvi sillail "sopivasti" auki että ilmaa tulee mutta ei nyt nestettä ihan ruiskuamalla. Niinku dieseliä ilmaisit. Kun ilmaa ei enää tule ilmausruuveista laita kiinni.

Paisuntasäiliö H-merkkiin, jos ihan jääkylmää kraanavettä näin kesällä käytät niin jätä vähän alle H:n.

Ilmaruuvit kiinni ja Kone käyntiin. Koneen lämpö kun nousee ja termari aukeaa tulee avoinaisen korkin kautta vielä ilmaa pihalle jos sitä siellä on. Ei kannata ryntäyttää konetta kunhan tyhjäkäynnillä pörisee

Vähiten ilmaongelmia tulee jos tuon nesteen täytön tekee niin hitaasti että moottoristä pääsee ilma pakenemaan.

Suurin piirtein noin.

Tuo ilmaaminen on kyllä v-mäistä, se ei aina välttämättä mee ekalla eikä tokallakaan. Älä kiehuta konetta(liikaa).

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 13, 2009 21:38 
Poissa
Sheriffi
Sheriffi
Avatar

Liittynyt: To Helmi 01, 2007 15:31
Viestit: 679
Paikkakunta: Kangasala
Oon huomannut että kun laittaa nestettä syylärin korkista täyteen ja
sen jälkeen puristelee vesiletkuja, niin nestepintavajoaa eli ilmaa tulee
aluksi niinkin pois....mutta kuten Kawautunut sanoi osaa se joskus
v......kin tosissaan...... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 9 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com