Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 17:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Huhti 02, 2013 20:53 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Onko kukaan avannut Möhkön pakoputkiston kokoojakammioita, (ne moottorin alla olevat..)? Tarkoitan, että kuuluuko niissä olla villaa?
Muutamia klippejä näkynyt tuolla esim. Youtubessa, että ainoastaan on käytössä nuo kokoojakammiot ja niiden jatkona vain lyhyet töpöt. Silti äänet kohtuullisen siveät. Kuka tietää, onko tuolla vielä yleensä käytetty lisänä jotain huiluja tms.?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 03, 2013 08:07 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
En ole kammioita avannut. Sen verran olen sisälle ihan vaan putken päästä kurkannut että reikäpeltiä ainakin on hitsattu seinille. Epäilen että siellä mitään villoja olisi ja vaikka olisi, niin niillä ei juurikaan mitään vaimennuksellista tehtävää olisi. Tai ainakaan sellaista että sen huomaisi. Kammion sisällöllä todennäköisesti ei pysty vaikuttamaan juurikaan desibelien määrään, korkeintaan äänen sävyyn. Ainakin jos halutaan että kaasut ahdistamatta virtaa ulos... Kyllä se vaan on liian lyhyt tila siinä kammiossa niin leveys kuin pituussuunnassa, mitä tulee äänen vaimentamiseen.

Jossakin määrin äänten siveys on tietysti kuulijakohtaista. Luulen että niissä juutuupivideoissa äänten siveys johtuu enemmänkin videon äänentallennustekniikasta :eitieda: . Mulla on ollut monen sorttista putkea, huilua sun muuta törppöä kammioitten perässä, lyhyttä ja vähän pidempääkin ja kyllä ne desibelit ovat periaatteessa aina olleet semmoiset että jos poliisille käryäisi provosoivasta ajotavasta niin siinä samalla saatettaisiin olla kiinnostuneita desibeleistäkin... Prätkän äänten (desibelien) vaimentaminen lyhyellä matkalla (=vaimentajalla) on kyllä haasteellista. Etenkin jos halutaan että kaasut edes jotenkin toimivasti poistuisivat ja ulkonäkökin olisi jotenkin kohdillaan... Niin ja äänet tietty...

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 24, 2013 08:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 20:17
Viestit: 9
Ei ole tullut kurkittua ja niissä tapauksissa joita olen nähnyt on ollut vain jotkut auton pakarin päät sojottamassa alaviistoon, eikä normiajossa meteli ole ollut häiritsevän kovaa. Tässätapauksessa suurin ääneen ja sen paineeseen vaikuttava asia on kuusisylinterisyys. Pakopulsseja tule senverran taajaan että ne varmaan kumoavat toisiaan (?) ja varsinainen pauke jää puuttumaan. Itse olen yrittänyt rakennella vaimentimia 1 ja 2 pyttyisiin nelitahtareihin niin kyllähän se on tosi hankala saada niiden pauke kuriin.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Huhti 24, 2013 22:45 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä nelikonkin saa hiljaiseksi ja vielä hyvän kuuloiseksi. 79/80 malli Z1-R 1000 juuriputkisto on kuten möhkössäkin, kokoojapönttö juurien jälkeen, siitä ääntä on helppo vaimentaa halutulla tavalla.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1980-kz10 ... ml#results
Tuossa eräs näkemys sondista:
http://www.youtube.com/watch?v=AYRA-mvSNYw

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com