Tervehdys vaan ja kiitos kun luet tätä. Ostin talvella käyntivikaisen 1100 ZZR:n c-malli, ennenkin raatojen kanssa taistelleena oletin saavani sen pelittämään mutta toisin nyt on toistaiseksi ja hyvät neuvot olisi tarpeen.
Kone käynnistyy hyvin,käy tyhjäkäyntiä hienosti, kiertää pintakaasulla noin 4000 asti hienosti mutta sitten hanat auki isommalla vaihteella vaikka 4:nen niin eipä tapahdu mitään, alkaa röpöttämään. Röpöttävä alue on 4000-6500 välillä, kun päästään yli ton 6500 niin kiertää tapiin saakka moitteetta voisi sanoa että hei, me lennetään. Pako ja imupuoli vakio, ei siis vaparia eikä sliparia.
Lista mitä on tehty:
Moottori: Hoonattu ja rengastettu, paineet 12,5 bar tasaisesti. Venttiilit koneistettu ja säädetty tietty, säädöt vielä tarkistettu lämpimäksi käytön jälkeen. Nokka-akselit merkkien mukaan paikallaan ja pinnimäärät oikeat, tarkistettu sekin uudestaan. Nokka-akselit ja seuraajat kunnossa. Pickup coil.n ja roottorin väli säädetty oikeaksi.
Sähköt: Tulpat uusittu jo pariin otteeseen sekä johdot ja hatut uusia. Akun jännite 12,8 volttia
Kaasarit: Ilmanputsari uusi Kaasarit pesty pariin otteeseen Kalvot uutta vastaavat Luistin reikä auki ja luistit nousee ylös sekä liikkuu herkästi Bensan pinta tarkistettu Neulaventtiilit uusittu Suuttimet vakiokokoa Neula ja neulan putki hyvät luistin kalvossa olevat "suuttimet" paikallaan ja auki Bensapumpun paine ok ja tankista tulee vauhdilla, bensansuodatin poistettu koemielessä Imukurkut ehjät ja pehmeät, o-renkaat uusittu.
Voiko tosiaan olla niin että CDI, puolat tai pickup coil aiheuttaa tuollaista röpötystä, kuitenkin alapää ja yläpää toimii moitteetta.
Kertokaa mielipiteitänne ja faktoja jos on sattunut kohdalle vastaavaa.
Kiittäen Jyrki
|