Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Huhti 28, 2024 16:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Kesä 28, 2013 19:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt ZG:n ajo-ominaisuudet ovat taas voyagerimaisella tasolla eli mukavan jämäkät. Hoitona käytettiin uutta eturengasta (Continental Milestone CM2) 2,6 baarin paineella, uutta takarengasta (Michelin Commander II) 3,0 baarin paineella sekä uusia takaiskareita (Progressive Suspension 421-4221C) jouset 3. pykälässä. Etuiskarit on laitettu jo aikaisemmin: öljyinä Neste ATF-X, 0,7 Bar painetta. Ja meinasi unohtua napojen uudet laakerit (SKF 2RS).
Menihän noihin hieman rahaa, mutta se kannatti eli nyt vaan vaihdelaatikon tutkiskelun jälkeen :moto:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 29, 2013 11:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Vähän jotakin samankaltaista laittoa myös täällä suunnitteilla :axe2:
Takapamputhan tuohon on jo uusittukkin Hagonin tekeleet ja hyviltä
vaikuttaa nuo.
Eturengas pitäisi vaihtaa kun on päässyt kulumaan epätasaisesti ja
tuo vaikuttaa varmasti huonoon ajettavuuteen.
Epupamppuihin pitää vaihtaa uudet öljyt ja passata nuo paineet
kohdilleen. nyt on tuo etupää turhan jämäkkä eli eipä juurikaan
ole joustoa tuossa.
No jospa noilla edellisillä toimenpiteillä ajettavuus paranee :eitieda:

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 29, 2013 18:51 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Etupamppujen öljyt kannattaa vaihtaa sillä hieman työläämmällä tavalla eli ottamalla ne irti. Sitten vain jousi pois ja pamppu ylösalaisin. Öljyn valumista voi tehostaa pumppaamalla pamppua muutaman kerran. Annetaan pampun olla ylösalaisin puolisen tuntia, jotta saadaan se mahdollisimman tyhjäksi vanhasta öljystä. Seuraavaksi pamppu taas oikein päin ja öljyt sisään (Neste ATF-X, reilu 4 desiä / pamppu). Sitten pamppua pumpataan muutaman kerran ilman poistamiseksi öljyn seasta ja jätetään se puristuneeseen asentoon. Seuraavaksi mitataan öljynpinta 160 mm (+-2 mm) - tähän tarkoitukseen Storm myy sangen köyttökelpoista työkalua (DRA-A-3815, 42 eur), jolla imetään ylimääräiset öljyt pois. Sitten vaan jousi paikalleen ja pamppu takaisin pyörään. Ilmaa laitetaan oman maun mukaan, itse olen laittanut noin 0,7 bar (kannattaa muistaa, että mittaria poistettaessa pääsee ilmaa jonkin verran karkaamaan vaikka olisi kuinka nopea). Tehdas suosittelee paineeksi 0,4 - 0,6 baria.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 29, 2013 18:58 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Itelläni alkoi falskaamaan oikeanpuolimmainen venttiili. Täytynee vaiitaa venttiilien sielut. 2 painallusta sellaisella autonpumpulla riittänee. Helposti poksauttaa stefat mäjelle.

On äänimerkki lyöny lommon lokariin. Pohjaa melkein vähän turhan helposti vajailla paineilla.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 29, 2013 19:12 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
On äänimerkki lyöny lommon lokariin. Pohjaa melkein vähän turhan helposti vajailla paineilla.

Toivottavasti pohjaaminen ei tapahtunut meikäläisen koeajon yhteydessä :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Kesä 30, 2013 08:16 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
^ Höpöhöpö Raato. On ollu jo pitkään "toispuoleinen". Parkissa on norrminäköinen. Huomasin et jotain on vinos ku ei palauttanu takas yläasentoon riittävällä nopeudella.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com