Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 15:13

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Touko 19, 2015 14:02 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 21:25
Viestit: 9
Moro ja kiitos clubiin hyväksymisestä!
Hain saksasta -89 möhkön, olen sen kolmas omistaja. Pienemmillä kawoilla olen ajanut 20 vuoden aikana, KMX 125 aloitin ja seiskapuolikkailla sen jälkeen.
Ryhdyin tarkistamaan venttiilien välyksiä ja vain 10 venttiiliä tarvii säätöä. Ei ollut palasarja turha ostos.
Mutta millainen työkalu tarvitaan reunimmaisten, eli ykkös- ja kutospyttyjen säätöpalojen vaihtoon?
Keskimmäisten sylinterien kupit sai kiilattua alas sillä kaarevalla "kiilausmeisselillä", mutta reunimmaisiin kiilameisseli on liian leveä, kun yrittää painaa kupin reunaa vasten. Tarviinko peltilevyn joka painaa kahta vierekkäistä paininkuppia samaan aikaan?
Olisko kellään kerholaisella lainata venttiilinsäätökaluja Varkauden lähellä, tai jos on ylimääräisenä voin ostaakin. Tulee noille varmaan käyttöä. Nyt vaan ei olis aikaa odotella lähetystä, mistään nettikaupasta :mail:

_________________
____________________________
Kawasaki Z1300 Legendary Six
Kawasaki Z750S
Honda GL 1500 SE + Speeding 2ws
Yamaha XS 850
Yamaha WR250F


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Touko 20, 2015 09:39 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Onnittelut hyvästä mopovalinnasta :rock: . (joskus tosin :out: :storm: :tuota: ja :jojo: ja varmaan vielä muitakin...)

Jos sulla on tämä käytössä niin sillä kyllä onnistuu kaikkien venttiilien palojen irroittaminen. Elikkäs meisselillä tosiaan kammetaan venttiiliä alaspäin ja tukirauta laitetaan kupin reunan ja nokka-akselin väliin. Ja just nyt en muista oliko se kapeampi vai leveämpi pää mutta kokeilemalla selviää.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2015 00:37 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 21:25
Viestit: 9
Kiitos vinkistä. Se peltilevy multa puuttuu. Mutta nyt on venat säädetty, sopiva työkalu syntyi pienellä modifioinnila.
Ykkössylinterin tulppa oli musta, muut väriltään normaalit. Mittasin tulppien vastuksen ja musta tulppa 5,8 ohmia ja muut noin 4 ohmia. Uudet kynttilät peliin.

Kiitos Julli kommentista. Olen muutaman kerran katsellut läpi sinun kuvasarjan ja ei voi kuin ihailla, että super hyviä otoksia. Todella hienosti pidetty ja kunnostettu. Olet tehnyt hitonmoisen työn möhkön kanssa :stobe:
Oletko perehtynyt enempi näiden Legendary Sixien lukumäärään? Paljonko niitä on valmistettu?
Onko mulla väärää tietoa, mutta olen ymmärtänyt että Legendary Sixejä, olisi valmistettu 200 kpl. Valmistenumerot 4001 - 4200.

_________________
____________________________
Kawasaki Z1300 Legendary Six
Kawasaki Z750S
Honda GL 1500 SE + Speeding 2ws
Yamaha XS 850
Yamaha WR250F


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2015 09:45 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Kuten tällä palstalla on usein todettu niin Möhköönkin suositellut NGK:n tulpat ei välttämättä ole parhaimmat. Multakin niitä aikoinaan pimeni useampi. Denso W20EPR-U on mennyt pitkään, itse asiassa varmaan pitäisi funtsia vaihtamista jo ihan huoltomielessä... Boschin tulpillakin on eräs foorumilainen ruiskullaan pärjännyt.

En ole tarkemmin valmistusmääriin perehtynyt. Monesti kaikista Möhköistä puhutaan "Legendary Six"- malleina, oli se sitten kaasari tai ruisku. Liekö sitten niin että ilmaus on otettu juurikin Saksan markkinoille vuonna 1989 suunnatusta 200 kpl:een sarjasta joka oli nimenomaan nimetty "Legendary Six". Ja tämä sarja oli viimeinen Saksassa myyty erä. Sen jälkeen siellä ei olisi Möhköjä enää myyty. Mainitsemasi valmistenumeron loppu 4001-4200 voi tämän sarjan osalta hyvinkin pitää paikkaansa, mulla on nimittäin 4112. Ymmärtääkseni kuitenkin esim. ainakin Englannissa (ehkä Suomessakin) olisi voinut ostaa samaan aikaan Möhkön joka ei ollut nimetty "Legendary Six" -malliksi. Tosin englantilainen versio oli täystehoinen 130 heppainen ja sakemannien 100 heppainen.

Oli miten oli, legendaarisia ne on kaikki, kaasareilla tai ruiskulla :dokut: .

Kiitos vaan kehuista. Mun mopo oli jo hankittaessa kohtuu hyväkuntoinen. Puleerausta ja vähän maalia sekä vituiksi nyljättyjen pulttien ja muttereitten vaihtoa on lähinnä tehty ulkoasuun. Vaivan määrä on tietysti suhteellista mutta entisöinnistä ei ole kyse.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2015 16:10 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 21:25
Viestit: 9
Katselin taas tarkemmin kuvakokoelmaa ja muutama kymysys heräsi.

Bensapuolen juttuja:
Olet vaihtanut alkuperäisen paineensäätimen, syystä että? Epäilitkö siinä olevan vikaa? Ja mistä löysit tuon asiallisen näköisen paineensäätimen, on tyyliin sopiva eikä "pistä silmään" :ninja:
Oletko vaihtanut pa-pumpun vai onko möhkön alkuperäinen?
Mulle ehdotettiin ihan ensmäisenä käyntiongelmiin paineensäädintä. Mutta uusi alkuperäinen on aika vaikea saada. Sitten nuo bensaletkut. Luin ketjun pienkonepensasta ja omassanikin letkuja tuskin on vaihdettu koskaan, epäilen. Eikös letkut ole ns. muotoletkuja ettei niiden tilalle pätkät metritavarana myytävästä letkusta oikein ole hyvät. Oletko teettänyt jossakin vai ihan ite pätkinyt sopivan mittaiset?
:spank:
Sitten puolat ja puolanjohdot. Hyvät lähikuvat motista ja puolista, kiitos niistä! Mistä olet tilannut Nolognyt?

Mun möhkö on nro: 4013. Se on sitä saksanmallia. :aatu:

_________________
____________________________
Kawasaki Z1300 Legendary Six
Kawasaki Z750S
Honda GL 1500 SE + Speeding 2ws
Yamaha XS 850
Yamaha WR250F


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2015 20:01 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Mopo tuntui toimivan ihan ok että varsinaisesti vian takia ei olisi tarvinnut painesäätimeen koskea. Vaihto liittyi kz1300.com sivustolla olleeseen juttuun josta sitten tuli mieleen että mahtaako mullakaan säädin toimia niin hyvin kuin pitää. Vaihto oli osin myös kokeilunhalun tulosta. Tilasin ebaysta ja hinta taisi olla alle 30 euroa. Kokeilemalla on löytynyt parhaaksi asetukseksi noin 2,8-2,9 baaria. Siis tuon mittarin mukaan, liekö oikein näyttää. Mutta eron kyllä huomaa moottorin toiminnassa jos paineet on liian alhaiset tai korkeat. Kyllä löystyneellä säätimellä voi hyvinkin käyntihäiriöitä ilmetä.

Kun kyse oli osittain kokeilusta niin tuli hankittua juuri tämä vähemmän kallis säädin. Ja ulkonäkö oli yksi peruste. Ei säädin huippu ole sillä vähänkään pidemmän seisotuksen jälkeen saa säädintä ruuvata tiukemmalle että pääseen tuohon em. paineeseen ja sitten jonkun matkan jälkeen pitää löysätä kun paine karkaa reilusti yli 3 baarin. Mutta nyt ei tämän kevään aikana vielä ole tarvinnut löysäillä. Yhdellä kerholaisella on ollut pari kolme eri säädintä ja ei ne oikein ole aina toimineet. Laatuvaihtelua niissä on.

Bensapumppu on alkuperäinen ja nähtävästi toimiva sillä pitää paineet yllä (noin 3,8 baarissa) kun tankkiin vievän paluuletkun painaa luttuun. Väljä pumppu kuulemma nostaa paineen mutta pudottaa sen sitten suunnilleen saman tien.

Bensaletkut on Hi-Flexistä ja ihan metritavaraa 8 millin sisäreiällä. Letku on hieman ohuempiseinämäistä kuin edelliset joten ne taipuvat vähän paremmin. Edelliset kyllä oli asennettuna ensin sen näköiset että niissä ei virtaa mitään.

Puolat tilasin suomalaisesta gti-sälää myyvästä nettikaupasta. Paketti kuitenkin tuli Kaasutinexpertiltä. Hinta oli vuonna 2010 muistaakseni 99 € kipale. Meni vaan muutama viikko risatessa tuon nettifirman kanssa kun ensin lähettivät yhden väärän puolan ja sitten yrittivät rahastaa liikaa, prkl.

Johdot on Taylorin valmisteet. Niihin piti puolien päihin tehdä itse liitokset (osat tuli mukana) mutta ne on huomattavasti luotettavamman oloiset ohjeen mukaan tehtynä kuin esim. hatussa joka kierretään sytkäjohtoon.

Ei noitakaan olisi varmaan tarvinnut vaihtaa. En toisaalta halunnut jäädä odottelemaan ongelmiakaan joten ekan kesän ajeluitten jälkeen tuli sitten seuraavana talvena huollettua ja vaihdettua yhtä sun toista että olisi luotettavampaa (?) lähteä sitten seuraavana kesänä liikkeelle. Oikeastaan ainoa mitä tein heti hankinnan jälkeen öljyhuollon lisäksi oli nokkaketjun kiristimen vaihto.

Joko olet kaivanut puuttuvat 30 heppaa esiin?

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 21, 2015 21:42 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 21:25
Viestit: 9
Kiitoksia hyvistä vinkeistä.
Paljon tuli asiaa, miten toimintavarmuutta voisin parantaa. Se olisi tarkoitus itselläkin. Möhkö on tarkoitus pitää. Jos vaan letkut kestää tämän ajokauden niin ensi talven aikana vaihtaisi ne uusiin. Talvihuollossa voisi laitella uudet puolat ja tulpanjohdot ja paineensäätimen.

Nyt on uudet vaijerit laitettu, kytkin oli tahmea ja kuiva kuin Räsäsenpäivin viikonloppu ja kierrosvaijeri ruosteessa. Nyt viikonloppuna pitää tehdä ruiskujen synkkaus ja vaihtaa jarrunesteet.

Tässä möhkössä luistien akseli kääntyy kyllä lähes 90 astetta, jää se vähän vajaaksi jos totta puhutaan, mutta mitään rajoitinkorvaketta en löydä. Se vaijereiden ohjurirulla kääntyy täysin. Vai tuijotanko väärään kohtaan?

Kyllähän sen ajossa pitäis huomata onko siellä kaikki pollet leipää pyytämässä, mutta suomessa on vähän hankalampi tehoja ulosmitata. Ja ajajakin ruosteessa :heppa:

Ajoin mopon Berliinistä Travemundeen maaliskuussa, ja silloin tuntui kiekuvan hyvin. Se baanalla kulki 220 mittarin mukaan ja 198 oli gps:n mukaan. Isommalla vaihteellakin jaksoi kelata tasaisesti lisää vauhtia, mutta kun tuulivoimaloiden isot lavat olivat pysähdyksissä, niin alkoi kuskiakin tuuliainen pehmentää :surrender:

Mutta pitää vielä tutkia tarkemmin ja jos pystyt tästä rajoittajasta tarkemman kohdan kertoo niin se auttaa.

_________________
____________________________
Kawasaki Z1300 Legendary Six
Kawasaki Z750S
Honda GL 1500 SE + Speeding 2ws
Yamaha XS 850
Yamaha WR250F


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 22, 2015 21:15 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 355
Luultavasti sun alkuperäiset letkut kestää vielä. Mun vastaavat oli tarkemmin katsottaessa sen oloiset että ne olis voinu laittaa takaisin jos ei muuta olis ollu.

Hitto kun olis tankki irti niin vois yrittää ottaa kuvan rajoittajasta. Mutta jos läppäakseli kääntyy sen hitu vitu vajaa 90 astetta niin homma on jo hoidettu. Nimittäin akselisssa on todella iso liikerajoitus 100 heppaisena. Niin iso että rajoittimen poiston jälkeen tuntui että kahvaa kääntäessä ranteesta loppui liikerata. Ja voin sanoa että kulkupuolessa on eroa, ja paljon.

Varmaan tiesitkin jo että yks Möhkömoottorien satavarma korjauskohde on nokkaketjuohjurin/-kiristimen nailonrissa joka kuluu, pahimmillaan siitä seuraa täystuho. Ehdottomasti kannattaa tarkistaa. Samaan ohjuriin liittyy myös kumirissa joka voi myös hajota.

_________________
Kantapääakatemia koulii
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com