Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 14:23

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Elo 15, 2015 21:02 
Poissa

Liittynyt: Su Marras 30, 2008 20:53
Viestit: 92
Paikkakunta: Helsinki
Hei
-82 Möhkö ajettu noin 155 tkm. Starttimoottori on uusi.
Nyt välillä startti lyö tyhjää, vissiin siis startin kytkin.

Olisikohan nuo hilut nyt vaihtokunnossa? Vai mistä etsiä vikaa?

http://www.ebay.com/itm/ANLASSER-REPARA ... b0&vxp=mtr

saa ebay noin 40 EUR postikuluineen.

Pystyykö vaihtamaan itse?
onko vaikea homma, vai olisiko parempi viedä ammattimiehelle?
Pitääkö olla jokin erityistyökalu?

t Vesa

_________________
Terveisin Vesa
vesa1234@hotmail.com
Z1300 81 ja 82, GPZ 750 Turbo projekti


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 16, 2015 05:29 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1218
Paikkakunta: Turku
Joskus tuollainen korjaussetti auttaa, kai lähinnä silloin kun jouset on täysin lytyssä tai poikki. Usein kulumaongelmaa voi olla startin rattaan ulkopinnassa, johon nuo rullat lukittuu (ilmeisesti voisi varovaisesti sorvata suoraksi/sileäksi, mutta vain hyvin vähän tai ei toimi ollenkaan, eikä näemmä uusia rattaita saa). Kulumaa voi olla myös yksisuuntaiskytkimen rungossa johon nuo rullat, tapit ja jouset menee, sitä saa vielä originaaliosanakin, ihan kohtuu hintaan ( nuo sinun linkin rullat ja tapit kuuluu kai samaan pakettiin).
Alkuperäisosilla netistä vain vähän kalliimpi, postikulut kanssa isommat, mutta Tour Max ei ainakaan kaikissa osissa ole kovin laadukas?, onko tuo malli:
http://www.cmsnl.com/kawasaki-1982-kz13 ... /8585.html
(Huom ALVittomat hinnat ennen kuin menee loppuun asti tms.)

Jos tuo on samanlainen kuin kuvittelen, niin vauhtipyörä täytyy irroittaa, eli siihen kai tarvitaan ulosvetoruuvi (joidenkin pyörien akselin pultti käy, KZ1300:ssa luulisi olevan tukevamman akselin?) , muuten ei kai varaosia kummempia tarvita (ruuvilukitetta piti joissain ruuveissa ehkä käyttää?) Vauhtipyörä (/roottori) voi olla joskus järkyttävän tiukassa, siihen lienee lisäksi paikallaanpitotyökalu tms. Jos ei suosiolla lähde, niin ei siihen mitään järeitä leka/lämpö-toimiakaan pidä käyttää, roottori/magneetit tykkää huonoa siitä. Erilaisten levyjen/shimmien kanssa tarkkana ettei huku ja tulee samaan väliin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 16, 2015 20:09 
Poissa

Liittynyt: Pe Touko 22, 2009 19:49
Viestit: 527
Paikkakunta: Vantaa
Tuohon vielä lisäisin itse myöskin korjanneena saman oireen; että saattoi olla vasuri kierre ja tiukassa kiinni, joten nuo kun varmistaa ja ja sopivalla ulosvetokojeella sekä pikku napsulla avittaen värkki irtoaa, oikaisu vissiin tehtiin koneessa hioen kun oli kuulema kovaa pintaa, 1-laturisissa pelkkä rataspaketti hiluineen irtosi ainaskin noilla konsteilla ehjänä. :yes:
Nuo pultit on sitten vasurit ainakin suht kiventakana , että kannattaa suorittaa opusta apuna käyttäen , niin kerkee vielä kurvailemaan kelien salliessa :moto:

_________________
Z 1300 Dfi -84

KZ 1300 B2 Touring -80


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com