Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:20

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ti Joulu 29, 2015 12:31 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Jostain netin syövereistä löysin "tiedon", että Möhköön kävisi Toyota Starletin venttiilit. Ei ollut vuosimallia, eikä muitakaan tarkentavia tietoja.
Möhköjen ja varmaan monen muunkin wanhemman nelitahti-Kawan ongelmahan tuntuu olevan vähän huono venttiilien materiaali. Tuo Toyotan materiaali on kuulemma paaaaaljon parempaa ja kestää mm näitä uudempia polttoaineita paremmin. Onkohan perää?? Jos jollakulla on laittaa tänne joto Starletin venttiilien mittoja, tai Möhkön venttiilien mittoja niin verrattaisiin vähän. Olisko ideaa??
Jollainhan saattaisi ainakin Möhkön vanhoja venttiilejä lojua pöytälaatikon perukoilla.. Eihän siinä niin kamalan montaa mittaa nyt lopultakaan ole, jos joku vaan viitsii hommaan ryhtyä. Starletin venttiilejä nyt varmaan sitten löytyy vaikkapa Motonetistä..
Vastaavasti, jos jollain on jo tietoa jonkun automerkin, tai prätkämerkin venttiilien sopivuudesta, niin sekin tieto olisi kyllä mieleinen... :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 29, 2015 15:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Onko mitään erityistä ongelmaa möhkön venttiileissä, en tiedä, mutta en muista ainakaan valitteluja tai venttiilinsuoja-aineiden suosituksia?

Joissain malleissa (useammilla merkeilläkin) on vaikka neliventtiilikoneissa -90 -luvun alusta ja olikohan myös osin seetiongelma.

Starlettia on tehty erilaisia, olisko etuvetoiset kaikki kolmi- tai useampi venttiilisiä, niistä ei varmaan imut ainakaan sovi?

Takavetoiseen (vanhentunut K-kone) voisi olla myös erilaista rallikoneen osaa, ne voisi olla parempia, mutta tuskin saa edes normaaleita venttiileitä niin vanhaan Motonetistä tms. Eikä halvimmat tarvikeliikkeen venttiilit ole ehkä muutenkaan sieltä kehityksen huipulta. (oma kokemus on tosin -80 luvulta autosta, ensimmäinen moottoriremontti: harakiriliikkeen venttiilit tyssäytyivät päästä ja yhdestä katkesi lopulta lautanen irti satasen vauhdissa ja se paukutteli itsensä männästä läpi. Saattoi satunnaisilla ylikierroksillakin olla syynsä)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 29, 2015 19:00 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Suurin syy noiden nopeasti kuluvien 4 venttiilikoneiden lautasten nopeaan kulumiseen lienee lautaspintojen ohut karkaisu.
Möhköjen kansissa on kuullut juttuja jostain venttiilierästä, joissa olisi samanlainen ilmiö. Seetithan ovat monesti hyvässä kunnossa näissä tapauksissa.
Vanhoissa Z Kawoissa ei koskaan ilmennyt moista ongelmaa, liekkö paksuissa lautasmateriaaleissa syy paksumpaan karkaisuun ?
Joissakin Suzukeissa oli ehdoton kielto edes venttiilien läppäämiselle ihan tehtaan manuskassakin. Ohut karkaisu katosi jo läppäyksen yhteydessä ja venttiilit kuluivat hetkessä pilalle.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 29, 2015 20:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Onko kysyjällä ollut ongelma että venttiilit ei pysy säädöissä tai onko päässyt palamaan eikä uusia saa, vai miksi pohditaan jotain korviketta?

Onkohan myös pakoventtiilien pinta karkaistua? (ja miten se karkaisu kestää lämpötilaa?) vai onko se vain joku ohut nitraus tms?

Joku myy ebayssä ainakin -78...83 sopivina tuollaisilla mitoilla (A=lautanen, B=varsi, C=kokonaispituus) Z1300:
Intake-ValveA: 34,5 mm, B: 7,0 mm, C: 89,2 mm
12004-1004

Exhaust-Valve A: 29,5 mmm, B: 7,0 mm, C: 93,3 mm
12005-1004
http://www.ebay.co.uk/itm/6x-Exhaust-Va ... 1311743225
Mutta myyjän jos kuva on oikeasti noista, on lukituspala kovin oman laisensa? Starletin 2k koneessa esimerkiksi googlen mukaan varsi on 8 mm pituus 100 mm ja lautaset 29 ja 36 perinteisemmällä lukituksella (mutta on myös 1k ja 3k koneita ja uudemmissa E-koneita?)

[Edit] kumma juttu, tuolla samalla (12005-1004) varaosanumerolla löytyy hakemalla kuvia joissa on puolipyöreä lukituspalan ura ja noita joissa on tuollainen pitkä ohennus?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Tammi 09, 2016 13:54 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Juuri se on syynä, että venat ei pysy säädöissään. Venat alkavat hiukan kantaa ja se taas vaikeuttaa käynnistymistä. - Venttiilin materiaali on niin kehnoa. On yleisesti tunnettu asia, että varsinkin imuventtiilit ns. painuvat. Ajattelin, että jos löytyisi parempaa materiaalia olevat venttiilit, niin ei tarvitsisi enää niistäkään huolta kantaa... Hintakin saattaisi olla maltillisempi.. :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 02, 2016 09:42 
Poissa

Liittynyt: La Joulu 10, 2005 11:25
Viestit: 24
Paikkakunta: Tuusula
Kysäseppä joensuusta mp mesta heikkinen, mulla on voyagerissä toyotan venat ja heikkinen joskus ilmeisesti ne laittanut


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Helmi 05, 2016 12:10 
Poissa

Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 12:14
Viestit: 136
Paikkakunta: Jyväskylä
Kiitos vinkistä. Tuo oli arvokas tieto minulle.. Soitin miehelle ja kertoili, että tosiaankin Toyotan venttiilit siihen käy, mutta lukkoura täytyy venttiileihin koneistaa, sekä lyhentää venttiilin vartta.
Katsotaan nyt sitten alanko itse touhuamaan, vai annanko hänen tehtäväksi tuon kansirempan... Vai säädänkö jälleen kerran ja jään haikailemaan. Kiitos vielä. :)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com