Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 20:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Pe Heinä 29, 2016 18:01 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Ei ole paha rasti muistaakseni eturattaan esiin saaminen, taisi se alumiiniosa lähteä edestä irti purkamatta muuta, ei voi muistaa kun olen vaihtanut siihen aftermarketpalikat sekä kytkinsylinterin kiinnikkeeksi että rattaan suojaksi.

Takaepäkeskot kuusiokoloavaimella. Jarrusatulan kiinnikettä joutunet löysäämään jos ihan eteen pitää laittaa, ei voi muistaa sitäkään kun on käsityötä oma nykyisin. Swingistä löysälle päädyssä olevat pystyt kuusiokolot, ja sitten vuoron perään epäkeskoja pyöritellen. Jos vääntää toisen kerralla, niin menee liian kieroon rengas, tämän huomaa kyllä tehdessä. Muistaa lopuksi tietty kiristellä kaiken mitä löysäilikin. Alkuperäisessä työkalusetissä on sopivat kuusiokolot :kuusi:

Halutessaan lisää äkäisyyttä ohjaukseen, epäkeskot voi lopuksi kääntää s.e. akseli on alapuolella eikä yläpuolella, ts. ylösalaisin, lisää tietysti vähän levottomuutta kun perä nousee ja keulakulma jyrkkenee.

Viimeisenä huomiona, kerran on mulla moneen kertaan käytetty eturattaan lukkolevy luovuttanut ja sinne lensi nelostielle mutteri, levy ja ratas. Onneksi ei ollut kuin 120 vauhtia ja alle 100 metriä joutui Mäntsälän Nesteelle työntämään. Onni onnettomuudessa mutta nyt tarkastan kyllä aina kunnon. Tuolle oli aikanaan tehty liikaa väkivaltaa.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2016 09:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Ok, siinähän sitä neuvoa taas tulikin. Nuo lukkolevyjutut onkin jo mopoajoilla, myös kengänpohjan kautta, opittu. :D

Nyt ei tarvis kun virtaa että jaksas ruveta roppaamaan, selkä alkaa olla vähän parempi niin vois onnistuakin. ;)

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 04, 2016 10:26 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Sivuhuomautuksena: Se osa (siis ilmajäähy-tonnisatasiin) 92200-0260 Washer - "eturattaan lukkolevy" (vai mikälie virallinen suomennos?) on sevverran edukas kampe, jotten pitäis hätävarjelun liioitteluna vaan paremminkin varmuuden välttämisen ehkäisemisen torjumisena uusia vaikka joka kerta rattaan irrotuksen/uusimisen yhteydessä. Ihan tarpeeksi kaikkina näinä vuosina nähnyt uskomattomia kötöstyksiä (jopa omiltä jäljiltä... :puna: ) ja rattaan irtoamisia parin euron (ja ennen parin markan) osan takia!

Liitteet:
92200-0260.jpg
92200-0260.jpg [ 71.11 KiB | Katsottu 14015 kertaa ]


:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 05, 2016 23:03 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
hansci kirjoitti:
Sivuhuomautuksena: Se osa (siis ilmajäähy-tonnisatasiin) 92200-0260 Washer - "eturattaan lukkolevy" (vai mikälie virallinen suomennos?) on sevverran edukas kampe, jotten pitäis hätävarjelun liioitteluna vaan paremminkin varmuuden välttämisen ehkäisemisen torjumisena uusia vaikka joka kerta rattaan irrotuksen/uusimisen yhteydessä. Ihan tarpeeksi kaikkina näinä vuosina nähnyt uskomattomia kötöstyksiä (jopa omiltä jäljiltä... :puna: ) ja rattaan irtoamisia parin euron (ja ennen parin markan) osan takia!

:heppa:


Niin no se... Se on helppo sanoa silloin kun osa on kädessä, mutta kun osaa ei saa maasta ja joutuu viikon odottelemaan keskellä kuuminta ajokautta jne jne, niin saattaa tulla toisiin ajatuksiin. Kilon paketissahan noita voisi tilata.

Myönnän toki jättäneeni jotakin kertomatta: Käytin kuperaan eturattaaseen (ZX-10 offset ratas, koska muutettu takavanne) vanhan Gpz:n levyn ja tein sille väkivaltaa, kun ei tietenkään ollut tilattu sitä oikeaa osaa kerralla. Tämä oli virhe. Opin asiasta jotakin.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 06, 2016 10:02 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Näinhän se menee. Kuten mainitsinkin, onhan nuita Pielavetisiä (trad.) toki tullut itekin kötösteltyä. Mutta myös opittua, eli lukkolevyvarastotilanne nykyään suht'hallinnassa. Monasti tulee automaattisesti ostettua eturatasta/ketju-rataspakettia hankittaessa samalla myös lukkolevy. Tai jopa usiampia... :ope:

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 19:48 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Noo niin, nyt vasta pääsin kytkimen kimppuun. Olikin varmaan nesteet ollu ihan alkuperäiset kasiviis vuodelta, kuvan hokasin ottaa vasta kun olin vähän jo isoimpia kökköjä siivoillut pois.
Putkisto oli ehjä ja työsylinterin kumi ehjä myös mutta aika turvonneen ja kuluneen näkönen. Nestesäiliön kannen "haitarikumi", mikä lie on virallinen nimi, ei myöskään mahdu enää paikalleen, sekin turvonnut, eli työsylinterin kumi se on vuotanut. Mikäs sen kumin virallinen nimi nyt olikaan, unohdin senkin vaikka aikanaan olen noita myynytkin irtotavarana kun olin tarvikeliikkeessä töissä.
Sumekolle jätin soittopyynnön mutta ei kuulunut ainakaan tänään vielä mitään, Stormilta löytyy vaan pääsylinterin kumeja.
Etolasta vois löytyä irtotavarana, en tiedä minkälaiset valikoimat on nykyään.
MUTTA, jos ei löydy näistä, onko vinkkejä mistä sais kaikki kumit kerralla?
Koko työsylinterinkin vois ostaa jos ei maksa maltaita, oli vähän ainakin hiomisen tarpeessa sekin. Ostin arkin tonnista vesihiomapaprua että menee se vielä kun sillä vähän pyhkäsee.
Eroz tais mainita osista jotain aikaisemmassa viestissä, oliko kyse ihan maahantuojan osista?


Liitteet:
IMG_20160811_142904.jpg
IMG_20160811_142904.jpg [ 141.62 KiB | Katsottu 13957 kertaa ]

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 19:51 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Oojalahan se olikin kun osista kirjoitti, anteeksi. Voitko vielä kertoa mistä saa halvimmalla kun tietoa tuntuu olevan?

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 11, 2016 21:59 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
CMS:ltä Hollannista ainakin näkyisi löytyvän, hintoihin tulee vielä alv ja kuljetuskustannukset päälle.
http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx900a2-1 ... ml#results

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2016 09:25 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Tähän monet 900R harrastajat vannovat ja palvelu on kyllä asiantuntevaa:

http://www.gpzzone.co.uk/acatalog/GPZ_9 ... logue.html

Käytettyjä jos haluaa maailmalta haalia niin naamakirjasta löytyy ryhmä https://www.facebook.com/groups/53199245464/ ja ebaystä löytyy erään jäsenen kauppa http://stores.ebay.com/The-GPZ900R-Shop

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2016 10:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Siinähän niitä jo tulikin, jos ei iso ostos ole niin kannattaa muistaa myös Sumeko/paikallisen kawakorjaamon kautta tilaaminen, säästää postikulut, jinta kannattaa tietysti varmistaa, mutta noissa tiivisteissä usein aika samoissa kuin CMS (jossa on myös alkuperäiset kawan osat myynnissä) Itse olen poiminut osanumeroita CMS:stä vaikka ostaisin Suomesta, mutta tarkkana tietysti täytyy olla... Se osanumero ilmestyy vasta kun menee katsomaan osaa tarkemmin, vaikka alla olevassa linkissä tiiviste on kuvassa nimetty 92049, mutta kun klikkaa sen auki, niin se oikea kawan osanumero on 92049-1165 (ja joskus osassa lukee että tämän osa on korvautunut (superceded) uudella osanumerolla x)

Englanti voi olla nyt kiinnostavava ostopaikka, kun punta on aika alhaalla, mutta sieltäkin postikulut voi olla kalliita.

Ja varmistuksena vielä (kun kuvan ja tekstin yhdistelmä antaa ristiriitaisen kuvan...):
Pääsylinteri on kahvassa, työsylinteri alhaalla. Pääsylinteri (kahvapää) on paljon kalliimpi pakettina.

Pääsylinterin jo edellä linkattu, tässä sitten työsylinteriin:
http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx900a2-1 ... ml#results
Ja paljon muitakin kytkimen osia, linkin kuvassa siis osakokonaisuus 13231 ja sen männän tiiviste lienee: 92049(-1165) mutta hassusti nimetty Seal-Oil, piston.

Eli edullisin ostopaikka voi riippua myös tuleeko tarvittavien osien hinnaksi kymppejä vai satasia, toimitusajoista ei kauheasti kokemusta, joskus tulee eri paikoista kauhean nopeasti, joskus (kun tarvitsisi pian) kestää kauan... Ulkomailta ne yleensä loppujen lopuksi tulee Sumekoonkin tai korjaamoille.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Elo 12, 2016 15:49 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Katselin ensin ettei gpzzonella olisi sitä tiivistettä/haitarikumia, mutta se löytyykin vain jarrujen puolelta. (sama kansi ja tiivistekumi kytkimessä ja jarrussa).

Kannattaa varmaan katsoa muutkin kumit ja huuhdella koko systeemi uudella jarrunesteellä? (sitä kai tuohon kytkimeenkin kuuluisi, jos joku on sinne tyrkännyt vaikka jotain muuta joukkoon, jotkut öljyt voi olla kumeille ongelma) Mitäs sitten nesteenä, itse olen käyttänyt (jarruissa) jotain merkkivalmistajan DOT 4:ää, se on ainakin halpaa kamaa, luokkaa kympin litra ja sillä huuhtelee hyvin ja uusii vaikka jarruihinkin molempiin päihin samalla purkilla, säiltykseen sitä ei kannata hyllyyn silti ostaa kun imee ilmasta vettä. (ilmeisesti DOT 5.1 kävisi myös, ei ole vaan itsellä siitä ollenkaan kokemusta? Muttei sitten ainakaan "DOT 5" silikoniöljyä muiden joukkoon)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 08:30 
Poissa

Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 12:39
Viestit: 438
Paikkakunta: Hyvinkää
Mainostetaan nyt tässäkin yhteydessä että kannattaa kysyä osien hinta myös Sumekolta, vaikka ihan vaan vertailun vuoksi.

Tänä vuonna on muutama kerholainen kokenut positiivisen yllätyksen kun tavaraa onkin saanut kotimaasta ja vieläpä sopuhintaan!
Kyselyssä kannattaa mainita CKCF:n jäsenyys niin osaavat hinnoitella oikealla kertoimella 8)

_________________
Z-750 1982
ZX-10 1989
VN 1500 1996


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 15, 2016 14:08 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Sumekolta löyty työsylinterin tiivistekumi irtona (14.70e) ja Stormilta etujarrusäiliön korjaussarjana se haitarikumi, kansi ja ruuvit (27e).
Naapuriliikkeessä olis saanu pelkän haitarikumin parilla eurolla mutta ei ollu just nyt varastossa. Rahastuksen makua siinä että se kansi pitää ympätä mukaan mutta eipä tuohon kuole ja ruuvit on ihan hyvät olla, ristipäitä niin aina tahtoo lipsua.

CRC 5-56 olen painanut läpi järjestelmän ja vielä vähä jarrunestettä pitää valuttaa läpi, maalipintaa vaan pitää varoa, lähtee väri äkkiä.

Nyt pihalle roppaamaan!

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2016 11:43 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Voi prkl! Nyt olis homma aika lailla ok muuten mutta nyt alko sitten pääsylinteri kettuileen. Painoin kahvan pohjaa sillon kun tyhjentelin sitä ja nyt se perhana on jumahtanut alas. Letkun reiästä sain meisselillä vähän sitä väännettyä mutta pohjaan jumahtaa aina kun kahvan painaa alas. Ei tule mäntä edes niin paljoa ulos että säiliön reiät aukeis, sais edes järjestelmä täyteen niin olis jotain vastapainetta. Pitää vissiin lähteä paineilmaa metsästämään, työsylinterin mäntä pullahti ulos auton pumpulla mutta tuo on niin paljon ohuempi ja varmaan enemmän jumissa etten ainakaan yksin saanut pumppua riittävan tiiviisti reiälle.

Jos konstivalikosta löytyy kikkoja tuohon niin pullakaffit tms. tarjoan vaikka viikon päästä Haltialassa. :stobe:

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 16, 2016 15:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Kawan säiliön kannen ruuvit ovat sitten JIS ristipää ruuveja, ei phillips eli Ph ristipäitä. Aika harvassa vaan ovat nuo JIS ruuvarit. Sen takia ne korkaa niin herkästi, kun väärällä kärjellä avataan.
JIS ( Japanese Industry Standard )
http://ruggedroads.co.uk/JIS-Screwdrive ... -P2-and-P3

Kokeile aseöljyä siihen jumivaan mäntään, se menee pienistä väleistä ja liukastaa kohteen.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2016 21:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Minulle on sanottu että öljyt voivat olla myrkkyä jarrujen kumitiivisteille ja yksi tuhoutumismekanismi on turpoaminen. Itsellä on kokemusta sylinteristä joka ei palautunut kun toinen kumi oli turvonnut eikä ilmaustakaan voinut tehdä siitä syystä. (en kyllä tiedä mikä oli syynä mutta epäilin että joku oli ruiskuttanut jotain epäyhteensopivaa ainetta pölysuojan alle, kumi oli turvonnut ja pinnalta melkein räkää)

Ja pikagooglaus löysi vieläkin samanlaisen varoituksen vaikka "älä kaada ohjaustehostinöljyä jarruihin"
http://www.agcoauto.com/content/news/p2_articleid/251
Lainaa:
They design the rubber used in the braking system for high pressure sealing. Manufacturers also design this type of rubber for use only with brake fluid. Severe damage results from even the smallest amount of petroleum-based fluid added to the brake system. Oil-based fluid causes the rubber in the braking system to swell and very rapidly deteriorate.

Kaikki jarrukumit ei kärsi öljystä, mutta riittävän useat. Ehkä siis kannattaisi kurkata miltä pääsylinterin mäntä, tiivisteet ja jousi vaikuttaa, jonkun tarvikesatsin saa stormiltakin https://www.storm-motor.fi/osat/moottor ... ussarja-7/ , itse ehkä ottaisin originaalin suht samaan hintaan, mutta kiirus voi vaikuttaa valintaan. Ilmaaminen voi olla ikävää, kuten joissain jarruissakin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 17, 2016 22:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Kyllähän ne kumit turpoaa ajan myötä ihan pelkän jarrunesteen avullakin, tuo haitarikumi oli hyvä esimerkki, uusi oli reilusti pienempi kun pani ne rinnakkain. Eiköhän ne mene nyt uusiksi ne pääsylinterin kumit väkisin ja parempi ne onkin vaihtaa, luultavasti vuotoa olisi ollut pian odotettavissa vanhoilla kumeilla. Männän irrotus tässä nyt riepoo, pitää käydä jossain paineella puhaltamassa se veke. Liikkuu kuitenkin vähän ja on toiminut vielä hetki sitten niin luultavasti ei ole kovin tiukassa ja korjaussarjojakin tosiaan löytyy ainakin Stormilta ihan hyllystä.
Aikataulut vaan mättää, ei olis nyt aikaa väsäillä mitään. Pitäis päästä välillä :moto: kun on tämäkin kesä mennyt enemmän muissa hommissa :takoo:

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2016 09:56 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Mullakin oli haitarikumi yli 30 vuodessa ehkä hieman turvonnut, mutta meni silti vielä oaikoilleen.

kumien liukastamiseksi (jarruissa :) ) olen suihkauttanut joskus pikkusen silikonia, sitä kun kai kaikki kumit kestää, vaikka muita huonoja puolia sillä onkin. Mutta itse en uskaltaisi myöskään tuon pohjalta suihkutella CRC 5-56:sta isommin järjestelmään tai kumeihin, sekin kun on suurimmaksi osaksi öljyä...

Mietin että joku on varmaan testannut ja ainakin heti googlella tuommoisen löysin (Brembon kumit, BMW K75s):
http://www.v11lemans.com/forums/index.p ... opic=19330

Kuvat ei näy, mutta tekstistä poimittuna:
pari viikkoa moottoriöljyssä, turpoaa 18 %, sama aika WD-40, turpoaa 35 % (44 mm -> 59 mm)

Ei tuo mäntä varmaan hirmuisen tiukassa ole, kun ei ole ruostunut kiinni ja voihan siellä olla vaikka vaan jousi poikki? Lukkorengas siellä lienee myös edessä ettei tule muuten kokonaan ulos. Auton jarrusatuloiden täysin jumisylintereitä olen kuullut avattavat rasvaprässillä painamalla täyteen vaseliinia (eikä tässä kyse kumien kestosta), ideana että saa kovan paineen, eikä mäntä lennä seinästä läpi kuten voisi käydä paineilmalla. Hydraulisesti tuos saisi vaikka puristettua (ehkä kuitenkin vain vähän, koska paine laskee kun mäntä tulee lepoasentoon, kun silloin avautuu reikä säiliöön) kun sen kytkisi jarrujen tilalle ja puristaisi sitten jarrukahvalla, tai riittäisiköhän vesijohtoverkon paine lennättämään männän ulos, vaatii hieman letkujen virittämistä ja siltikin kannattaa tähdätä johonkin turvalliseen kohteeseen.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2016 10:22 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Rasvaprässikin on varteenotettava vaihtoehto jumittunutta jarrumäntää irrotellessa. Ei lennä mäntä seinille (yleensä...), mutta tarpeellinen paine saadaan aikaiseksi kyllä. Toki jälkipuhdistus teettää hiukka ylimääräistä... :|

:heppa:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2016 16:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
CRC pitää kyllä pois ajaa ennen käyttöä, tuskin siellä paljon voi missään olla, eiköhän ne ole sieltä valuneet ja valuttaa vähän jarrunestettä läpi+ilmaus. Käyn kaverin pajalla possauttaan sen ilmalla, siellä kun olis lähin rasvaprässikin eikä oikein se rasvan siivoilu kiinnosta.
Onko pääsylinterissä lukkorengas jossakin?? Tossa Stormin korjaussarjan kuvassa ei ainakaan näkynyt...

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 18, 2016 19:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Ainakin cmsnl:n osakuvien perusteella:
http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx900a2-1 ... ml#results

Osan merkintä 92022A:
http://www.cmsnl.com/kawasaki-zx900a2-1 ... 7XreFWLSJc

Mutta ei sieltä Stormilta ihan kaikkea muutakaan sisäosaa tule, eli kannattaa laittaa mieleen tai katsoa (huonosta) kuvasta mitä siellä pitäis olla ja missä järjestyksessä (ainakin jos puhaltaa ilmalla ne kaikki pikkuosat ympäri tallia).

Joissain tarvikeseteissä tulee myös pölysuoja ja työntötanko tuon lukkorenkaan lisäksi, näkyi ainakin gpzzonen "ei-alkuperäis" -setissä olevan....

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 24, 2016 15:14 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
No niin, Stormilta ostin sarjan. Menin kaverin pajalle puhaltaan paineella vanhat rojut pois ja löytyhän se lukkorengaskin sieltä mistä pitääkin eli ekana kahvan suunnassa. Oli vaan niin hapetuksen ja paskan peitossa ettei meinannut millään nähdä. No entiset veke ja ajattelin uudet rojut heittää saman tien sisään. Yllätys yllätys, tärkeintä eli männän päähän tulevaa kuppikumia ei löytynytkään, PERSE!! Ennen oli kunnon autotarvikeliikkeitä niin tollanen olis irtona löytynyt mutta ei tänään, ei. Etsintä jatkuu kun uutta korjaussarjaakaan ei tähän hätään saa ja vanhat rojut on jossain sadan vuoden sekamelskan keskellä.

Haltialan saa nyt tältä päivältä unohtaa, ei taida viittiä autollakaan lähteä... :( :( :(

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Elo 25, 2016 19:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Tässä munkin puolelta hyvä vinkki: http://www.nippelit.fi tosta osotteesta löytyy kumeja
ym. pikkurojua, ilmausruuveja ja sen sellasta.

Eikä maksa paljon, tilasin sen kuppikumin, oli euron kpl niin otin varmuudeksi kolme,
yht. hinta 5e postikuluineen ja maksun jälkeen posti lähti heti.

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Elo 27, 2016 09:56 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
alkuperäistopicciin (GPz900R kipinähukka) liittyen: Amiriikanpelle-naamakirjakaveri Erich kehui äskettäin hankkimansa (kymmenisen muun Kawawanhuksen - mm. useita ELR S1-replicoita - lisäksi) kesälelun huonon käynnistyvyyden ja "yleisen laiskuuden" kaikonneen kertaheitolla yhden romulakäynnin tuloksena: Dynatek 3-ohmiset.

Liitteet:
dynatek3ohm.coils.jpg
dynatek3ohm.coils.jpg [ 78.06 KiB | Katsottu 13740 kertaa ]


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 11, 2016 21:20 
Poissa

Liittynyt: Ti Touko 10, 2016 10:01
Viestit: 38
Paikkakunta: Espoo
Johan sain tänään homman jollain lailla nippuun, kytkimen pääsylinterin tiivistekumin hukkasin ja tilaamalla sain 0,2mm isomman kuppikumin jonka sain sisään ihan hyvin. En vaan huomannut että kumi oli huomattavasti korkeempi kuin alkuperäinen. No, pyöränpumpun ym. kikkailujen jälkeen sain kytkimen toimiin, nestettä pitää vielä laskea hiukan ilmausruuvin kautta pois, kytkin kantaa vähän eikä käytössä reikä säiliöön aukea eli se toimii putkistossa olevalla nesteellä. Täytyy kokeilla lyhentää vanhaa työntötankoa että mäntä+kuppikumi tulevat sen verran taemmas että yhteys säiliöön syntyy.
Lukkorengas jää nyt väkisin pois mutta olkoon, kyllä se kasassa pysyy, korjataan taas jos hajoo.
Vaihdoi pari hammasta pienemmän eturattaan ja vetoa on heti mukavammin, kaasulla keulii kun rivakasti lähtee ja kun ajelen pääasiassa nurkka-ajoa niin vähenee kytkimen luistattaminen ruuhkissa. Tulpan johdot jäi vaihtamatta, ei enää kärsivällisyys riittänyt ja käynti tuntuu olevan ok ainakin näin kuivalla, ens kesänä sitten :D
Kyllä oli mukava ajella, kilometreille on tullut hintaa tänä ja viime kesänä, prkl, niin vähän tullut ajettua. Talveksi sain hyvän, lämpimän tallipaikan Helsingistä, Arabian tienoilta. Viime tietojen mukaan olisi vielä yhdelle pyörälle tilaa, kyseessä on kerrostalon alakerran lämmin parkkihalli, yksi ruutu, kolmas pyörä mahtuu vielä. Kysyä voi vaikka tätä kautta, hinta max. 50e/kk, luultavasti allekin.

_________________
Siipi, vielä on kesää jäljellä
GPZ900R, ZX-9R


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com