z13 kirjoitti:
Ja kun mä ymmärsin ,että tässä kerättiin muistoja jokaisen ensimmäisestä viestistä foorumille. Mulla se oli toi "lainausmerkkien" välissä oleva teksti.
Muutenhan täällä on kyniä harvassa
Kiitos kuitenkin hyvästä ohjeistuksesta. Ehkäpä joku foorumin lukija voi nauttia näistä ohjeista,

... oho pitäis olla edes hieman hereillä, kun lukee ja tulkitsee viestejä.
(No - katselin just (kovolta) ohjelmaa lento-onnettomuudesta, jossa lentokapteeni lensi reilu pari tuntia länteen kun piti lentää reilu tunti pohjoiskoilliseen eikä mikään ulkoinen seikka herättänyt kummastusta niin paljon että olisi alkanut miettiä voisiko oma mielikuva olla pielessä. Kyllä minäkin hieman ihmettelin jos on foorumille kirjautunut jo 2005, niin miksi vasta nyt kyselee liittymisestä

"Confirmation Bias" on vahva omaa väärää mielikuvaa tukeva ilmiö, eikä selkeät lainausmerkit tai lentokoneen ikkunasta silmiin paistava aurinko tai se ettei normiradiolla saa yhtettä tuhansien kilometrien päähän riitä siihen että alkaisi miettiä olenkohan minä tehnyt virheen tulkinnassa. Simppeli alkusyy oli tuossa lento-onnettomuudessa, lentoyhtiö oli muuttanyt tapaa merkitä lennon tietoja, ennen 27 astetta oli 027, mutta uudessa tavassa oli neljä numeroa, 0270, joka olisi pitänyt tietää tarkoittavan 27,0 astetta eikä 270, eikä kukaan ollut riittävän hereillä huomatakseen tai miettinyt kartalla että missäs suunnassa se paikka onkaan jonne ennenkin on lennetty ja kone putosi lopulta sademetsään kun kerosiini loppui, onnettomuuspaikka löytyi vasta kun jotkut selvinneistä kävelivät löytyneelle farmille ja soittivat puhelimella apua.)