Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Huhti 27, 2024 17:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 213 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: To Heinä 09, 2009 22:19 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Elwasaki kirjoitti:
Jopa oli äkkiä kumikurkku perstunut.Huhtikuussa kun vaihdoin ihan uuden. :shock:
Ainahan sitä yhden, ihan vaan lääkkeeksi. :razz:

Johtuukohan gummikurkun rapautunut kunto kurkusta valutetun masinolin määrästä, Anttoni parka yrittänyt ilmeisesti pysyä riepun tahdissa :jook:_ :mrgreen:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Pe Heinä 10, 2009 06:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Kyllä juodun Masinolin lisäksi kummigurkun lyhyeen elämään vaikuttivat oleellisesti klemmarit, joilla Roopen hengenhaukkkominen estettiin huhti-toukokuussa. Miksi Tunturi alun perin ei ole kiinnittänyt kaasutinta kunnolla? Nythän se wäpättää wauhdissa lähes waltoimenaan, notkuen gummikurkun ja ilmanputsarin kotelon varassa? Woi woi, sanoo riepu: kyllä olisi taas pitänyt meikätytön olla paikalla estämässä insinöörien maanantaiaamuratkaisuja. :spank: :kaulin:

Nyt kummigurkku on kiristetty sylinteriin ja kaasariin nippusiteillä (paalinarutkin olisivat käyneet tarkoitukseen eli taas kohde lisää listaan "Miksi ei ole elämää ilman paalinaruja" :yesyes: ). Jospa saisin siihen metallikurkun. Siihen saakka pitää vaan olla tärisemättä. Pakko kai jättää poluilla ajot (ja se kun on KAIKKEIN MUKAWINTA :'' ), kunnes Roopen anatomia kurkun osalta on saatu polkupomppimisen kestäväksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Heinä 22, 2009 18:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Roopen kuulumisia? Onko rassannu hermoja viimeaikoina. :yesyes:

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Heinä 22, 2009 18:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Roopen kanssa elelemme ja ajelemme henkisestikin yhtenäisenä ajoneuvoyhdistelmänä. Lämpimänä tyhjäkäynnistä ja käynnistymisestä on joskus vähän kinaa, mutta niistäkin ollaan selvitty ilman Viitaseksi ja ilkiö-riepuksi muuttumisia. Käydessäni Biisonitilalla eilen arvelin edellisestä poistumisestamme ( =työntämällä ) jääneen jotakin Roopelle hampaankoloon ko. paikasta, joten Biisonitilan väen vilpittömäksi kauhuksi karautin Roopen suosiolla suoraan oveneduskiveykselle (Roope kun ei pysy pystyssä keskituellaan hiekkamaassa) ja delegoin yhden asukeista pitämään Roopea käynnissä kaasukahvaa vääntämällä asiointini ajaksi. :yesyes: Jotenkin minusta vaikutti, ettei talon väki ollut ollenkaan pahoillaan, kun ilmoitin sangen lyhyen asiointini jälkeen karauttavani kotiin vapauttaen turhautuneen näköisen kaasukahvavahdin tehtävästään. Kukaan ei huutanut, että "riepu, jäisit kahville"...Sen sijaan kaasukahvavahti alkoi tomerasti lakaista pihakiveystä - johon on tietojeni mukaan kaikilla muilla kuin ihmisillä - ja tietysti Roopella: nk. oma lupa - ajokielto.

Ihan teoreettista pohdiskelua: koska Roope on asunut etelän puoleisella seinustalla auringon paahteessa ja porotuksessa, onko mahdollista, että tankista on haihtunut pelkkää bensaa, eli ettei kakstahtiöljy haihdukaan siinä mukana, vaikka kai se bensaan on sekoittunut? Jos tällainen paistettu öljymössökelluke liittyisi jotenkin näihin ajottaisiin käynnistymishankaluuksiin (niin kylmänä kuin lämpimänä)? Saa nauraa ihan vapaasti tälle ajatukselleni...

Kysyin Roopelta tänään hänen mielipidettään Purppuripelimanneista (viite: CBW-ketju). En viitsi hienotunteisuudesta Purppuripelimanneja kohtaan (tosin taitavat jo olla kaikki paremmilla pelimannimailla) kirjoittaa julkisille sivuille tätä mielipidettä. Vihjaan kuitenkin, ettei Elwasakin kannata toimittaa kyseisen kansanmusiikkiyhtyeen henkistä tuotosta tänne. Roope on musiikkimaussaan minuakin jyrkempi: Led Zeppelin on ainoa kelpaava, ja sekin vain kolmosalbumista eteenpäin. R.A.P.:in soolotuotantoa minun täytyy kuunnella sangen hiljaa, ettei Roope häiriinny.

Se on kyllä merkillistä, miten Roope kerää miehiä, missä tahansa olemmekin. Olin siirtänyt Roopen pihalla hewosten hoitaman nurmikonleikkauksen ajaksi paikalle, josta Roopesta näkyi hienoinen pilkahdus Niinijoentielle. Ja jo kaksi fillaristia eli 100 % sen päiväisestä fillariliikenteestä tunki pihamaalle sitä katsomaan. :kuuma: Toisaalta: onhan se hyvä, että edes joku meidän perheessä kääntää miesten katseet puoleensa. :roll:

Mistä olet, Elwasaki, ostanut näitä sylinterin ja kaasuttimen välisiä kumikurkkuja? Jos yrittäisin hankkia yhden varastoon - ellemme saakkaan tätä metallista versiota. Jostain nettikaupasta ajattelin...Ei tarvitsisi laiskan etsiä niin kauaa ostopaikkaa, jos olisi joku vihje valmiina.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Heinä 22, 2009 19:06 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
tuossapa sulle tunturistien klubi niin pääset kahteen kerhoon :yesyes: :yesyes:

http://www.tunturi.arkku.net/forum/ :moto:

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Heinä 22, 2009 19:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Halutaanko minusta eroon CKCF:ssä? Mitä! Häh!Turha toivo. :laalaa: :laalaa: :laalaa:

Enhän mä nyt voi ajaa Roopella niin CKCF:n kuin Tunturi-klubin kerhomerkit nahkarotsissani. Pientä rajaa... :moto: Ja johan minua pedofiiliksi epäiltäisiin niitten pikkujannujen kerhossa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: To Heinä 23, 2009 10:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Mistä olet, Elwasaki, ostanut näitä sylinterin ja kaasuttimen välisiä kumikurkkuja? Jos yrittäisin hankkia yhden varastoon - ellemme saakkaan tätä metallista versiota. Jostain nettikaupasta ajattelin...Ei tarvitsisi laiskan etsiä niin kauaa ostopaikkaa, jos olisi joku vihje valmiina.

Tämmönen paikka.



http://www.mc-scatter.com/catalog/yritysinfo.php

En nyt äkkipäätä löytänyt sivuilta näitä kumikurkkuja,mutta firma kun on tässä kymmenen kilsan päässä voisin joskus käydä vilaisemassa josko niitä olis vielä varastossa. :yes:

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Pe Heinä 24, 2009 17:28 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Elwasaki kirjoitti:
Mistä olet, Elwasaki, ostanut näitä sylinterin ja kaasuttimen välisiä kumikurkkuja? Jos yrittäisin hankkia yhden varastoon - ellemme saakkaan tätä metallista versiota. Jostain nettikaupasta ajattelin...Ei tarvitsisi laiskan etsiä niin kauaa ostopaikkaa, jos olisi joku vihje valmiina.

Tämmönen paikka.



http://www.mc-scatter.com/catalog/yritysinfo.php

En nyt äkkipäätä löytänyt sivuilta näitä kumikurkkuja,mutta firma kun on tässä kymmenen kilsan päässä voisin joskus käydä vilaisemassa josko niitä olis vielä varastossa. :yes:

Ja se metallikurkkuviritys on ainakin mielessä ja kohtapuoliin myös toteutuksessa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Heinä 25, 2009 10:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Enpä sitten käy sitä kumikurkkua hakemassakaan.Metallikurkku kestääkin sitten todennäköisesti vähän kauemmin kuin kumikurkun 3 kuukautta. :P

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Heinä 25, 2009 11:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Juuei, eli unohdetaan gummikurkut. Kiitämme Roopen kanssa avuntarjouksesta! :yes:

Olen hakenut netistä myös lukollista bensakorkkia. Sellaista ei vissiin ole olemassakaan Roopen ikäluokalle. Jos jollakin kuitenkin on kassakaapissaan jemmassa tällainen, olisin kiinnostunut sellaisen varmuuden vuoksi hankkimaan. Tosin en edes tiedä, mikä on riskinä bensatankin tyhjentäjien hyökkäykselle Roopen odotellessa riepua julkisilla paikoilla. Ruohonleikkuri-ihmiset, joilla käyttöä öljyhöysteiselle bensalle olisi, tuskin edes tajuavat Roopen tankin sisältävän tällaista tavaraa. Ehkäpä bensaryöstö herättäisi liikaa huomiota saaliin arvoon nähden.

Epäluuloisuuteni ihmisiä kohtaan on luultavasti (tässä suhteessa) ylimitoitettua. :eitajuu:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Heinä 25, 2009 13:10 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
riepu kirjoitti:
Juuei, eli unohdetaan gummikurkut. Kiitämme Roopen kanssa avuntarjouksesta! :yes:

Olen hakenut netistä myös lukollista bensakorkkia. Sellaista ei vissiin ole olemassakaan Roopen ikäluokalle. Jos jollakin kuitenkin on kassakaapissaan jemmassa tällainen, olisin kiinnostunut sellaisen varmuuden vuoksi hankkimaan. Tosin en edes tiedä, mikä on riskinä bensatankin tyhjentäjien hyökkäykselle Roopen odotellessa riepua julkisilla paikoilla. Ruohonleikkuri-ihmiset, joilla käyttöä öljyhöysteiselle bensalle olisi, tuskin edes tajuavat Roopen tankin sisältävän tällaista tavaraa. Ehkäpä bensaryöstö herättäisi liikaa huomiota saaliin arvoon nähden.

Epäluuloisuuteni ihmisiä kohtaan on luultavasti (tässä suhteessa) ylimitoitettua. :eitajuu:

Niinpä niin, ne ruohonleikkuritkin käyvät (onneksi) öljyttömällä bensalla, joten riski siihen, että joku päiväsaikaan tyhjentäisi Roopen tankin, on todella minimaalinen.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Heinä 25, 2009 14:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
No niin, eli se siitä lukkokorkista :kuusi: Sehän olisi myös estänyt Roopea nautiskelemasta kylmien / lämpimien öiden /aamujen / päivien / iltojen ratoksi Masinolia, ja sehän olisi huono se.
Arvokas tieto on myös tämä ruohonleikkuribensa: jotenkin olen aina luullut, että ruohomasiinat ovat kaksitahtisia. No, tämä pitää ottaa huomioon naapureilta varastamieni ruohonleikkuribensojen suhteen. :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 13:41 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Tämän vuoden ensisavut otettu ja siinä sivussa neitsytajo suoritettu. Waan jopa oli mukawaa riepuRoopeajoneuvoyhdistelmällä! :jump: Käyntiin Roopea sai suulissa houkutella pienen tovin, mutta Roopen lämmettyä ei neitsytajolla tarvinnut kuin katsoa käynnistyspolkimeen päin, niin jo Roope hyrähti käyntiin! Hienosti kävi ja kukkui, ei puhettakaan viimevuotisista tyhjäkäynti- ynnä muista ongelmista. Kaasutinkaan ei tulvinut yli - tämä tosin luettakoon sattumaksi. Jarruja ei tullut kokeiltua, ei ehditty. :kuusi: Pari jokavuotista routapoimua yllätti: kova talvi on nostanut patit mittoihin yllättäviin eli suomeksi ne heittivät meikätytön hennon olemuksen reippaasti Roopen yläpuolelle. Ehkä neitsytajolla voisi ajella vähän hiljemmin tällaisten talvikomplikaatioiden vuoksi :toks: .

Viime vuotinen perhoskoirakin räkytti kotitalonsa pihassa itsensä hapettomaksi. :laalaa: Tein huvin vuoksi perhoselle reaktiotestin. Kuullakseni paremmin pysäytin Roopen ja riisuin kypäräni. Ja sitten testaamaan: aina kiertäessäni kaasua perhoskoira reagoi 3 mikrosekunnin viiveellä korottamalla kiljumisääntään. Palautus äänen normaalikiljumiskorkeuteen oli huomattavasti hitaampi, noin puoli minuuttia. Tätä hauskaa testiä tekisin varmasti vieläkin, elleivät testiin olisi yhtyneet lähiseudun kaikki koirat eli yhteensä 9. Komeat soundit niistä koirista lähti, todella potentiaalisia kuorokoiria. :boing:

Huoltojoukolle ja omistajaportaalle terveisiä, että hienosti pelaavat auton vaihdelaatikkoöljyt. Liukkaasti vaihtuu nykyään ykkönen kakkoselle, muista pykälistä puhumattakaan.

Huomio Varsinais-Suomi: riepuRoopeajoneuvoyhdistelmä is here again! :nails:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 14:04 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ja vielä tarkemmin: Roope Anttoni on saanut vaihdelootaansa ATF-öljyt vaikka ei ihan automaattivaihteinen olekaan :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 14:28 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Vaan kun ei muista bensahanan asentoja: oliko eteen kiinni? Netistä tuota katselin, vaan ei selvinnyt. Elwasaki, huhuu! Tosin aika pian hanan asento selviää: jos suulissa olevat 1000 kg hepoheinää ovat bensiinillä kasteltuja, hana ei ollut kiinni vaan varatankilla. Kun se kaasutinkin tuppaa vuotamaan...Enkä aio mennä kippo mukanani irrottamaan bensaletkua kaasarista testausta varten. Silloin viimeistään suulin lattia lainehti bensasta. Eikä Roopea raski uloskaan työntää, raskaan päivätyön tehneenä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 14:42 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nykäise bensaletku irti hanasta ja voit sitten kokeilla, missä asennossa bensaa ei kulje hanan läpi. Ja sitten luonnollisesti letku takaisin hanaan...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 14:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Muokkasin vielä tekstiä ennen Raadon vastausta. Eli katsonpa vaan, en kokeile.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 14:59 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Onko hanan vivussa näkyvissä kirjaimet Z ja R. Jos on niin asennossa, jossa Z näkyy ylöspäin, hana on kiinni (R on varatankki)

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 16:15 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Raato: kiitos vinkistä 2 eli laitoin Roopen käyntiin bensahanan ollessa oletetusti suljettuna. Tuliko bensansuodattimeen bensaa vai ei, sitä en erottanut, mutta tietyssä vaiheessa Roope sammui. Bensanputsari ei ollut bensasta tyhjä, mutta ei kai se koskaan sitä ole - sehän on suhteellisen vinossa. Käynnistin sen pari kertaa uudestaan, ja Roope sammui lähes heti. Tästä tietenkin teen johtopäätöksen, että se ei saanut bensaa, joten oletusasento kiinni on oikea. Käänsin vielä hanan auki, eikä Roopella ollut aikomustakaan sammua.

Kirjaimista Z ja R: ehkä hanassa on ollut kirjaimia 30 vuotta sitten. Tällä 30 vuodella en tarkoita Roopea vaan itseäni: ei näkynyt tiimari kolmosilla, taskulampulla + suurennuslasilla aseistautuneena. Jotain riipustuksia siellä oli, vaan kun ei saanut selvää, ei.

En halunnut tehdä letkunirroitustestiä suulissa bensanhajun vuoksi. Tyhjäkäyntikokeiluni jäljiltä suulin ilma tuntui tosi raikkaalta... :surrender: Tosin: pakokaasut haihtuvat eikä haju tartu heiniin ( toivoo riepu :help: ) - toisin kuin gaso, jonka haju pysyy ja pysyy kuten Raadon muinainen ystävä Sepe...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 18:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Su Tammi 17, 2010 12:08
Viestit: 15
Paikkakunta: Enontekiö
Raato kirjoitti:
Onko hanan vivussa näkyvissä kirjaimet Z ja R. Jos on niin asennossa, jossa Z näkyy ylöspäin, hana on kiinni (R on varatankki)


Noi merkit ovat olleet alunperin suhteellisen huonosti nähtävillä jo uutena, mustat muovit oli muistaakseni hananvipusessa, edelleen jollen ihan väärin muista niin siinä pitäis olla alumiininen kurkku mihin se järjettömän iso 11mm bing on laitettu suoraan kiinni, eikä mitään kumilärpäkkeitä välissä.

Mutta saatan olla ihan metässäki, on jo kohta 30v ku noitten kanssa tapellu ja itellä ei ollu ku niitä 3vaihteisia sportteja mut kavereilla oli sitten noita uudempia supersportteja.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 18:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Sprtissa oli vielä alumiininen kaasarin kurkku, mutta Super Sportissa alunperin tuo kumivaimennettu kurkku - kuinkahan moni on korvannut tuon kumin kovalla putkella?

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 18:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Raato kirjoitti:
Sprtissa oli vielä alumiininen kaasarin kurkku, mutta Super Sportissa alunperin tuo kumivaimennettu kurkku - kuinkahan moni on korvannut tuon kumin kovalla putkella?


Minä, tulevana kesänä - tai sitä seuraavana tai seuraavana tai seuraavana.

Kestää paremmin Masinoliakin, kuten kartturi jossain vaiheessa tätä ketjua totesikin. Tosin ajattelin opettaa Roopen juomaan KultaKolmosta ensi kesänä. :drunk:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 18:51 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
riepu kirjoitti:
Raato: kiitos vinkistä 2 eli laitoin Roopen käyntiin bensahanan ollessa oletetusti suljettuna. Tuliko bensansuodattimeen bensaa vai ei, sitä en erottanut, mutta tietyssä vaiheessa Roope sammui. Bensanputsari ei ollut bensasta tyhjä, mutta ei kai se koskaan sitä ole - sehän on suhteellisen vinossa. Käynnistin sen pari kertaa uudestaan, ja Roope sammui lähes heti. Tästä tietenkin teen johtopäätöksen, että se ei saanut bensaa, joten oletusasento kiinni on oikea. Käänsin vielä hanan auki, eikä Roopella ollut aikomustakaan sammua.

Kirjaimista Z ja R: ehkä hanassa on ollut kirjaimia 30 vuotta sitten. Tällä 30 vuodella en tarkoita Roopea vaan itseäni: ei näkynyt tiimari kolmosilla, taskulampulla + suurennuslasilla aseistautuneena. Jotain riipustuksia siellä oli, vaan kun ei saanut selvää, ei.

En halunnut tehdä letkunirroitustestiä suulissa bensanhajun vuoksi. Tyhjäkäyntikokeiluni jäljiltä suulin ilma tuntui tosi raikkaalta... :surrender: Tosin: pakokaasut haihtuvat eikä haju tartu heiniin ( toivoo riepu :help: ) - toisin kuin gaso, jonka haju pysyy ja pysyy kuten Raadon muinainen ystävä Sepe...

nyt kuminnii jos pitää kahella 3 tiimareilla tuota bensa kraanan asentoa niin olisko se viisainta vaan kaytellä siellä tallisa? tietenkin jos on kaukonäkö? täytyy ajaa niinkuin minäkin ja antaa lähinävön olla .Eihän meitä kato pirukaan läheltä vai mitä Riepu oomma niin kurttusia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 19:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Kutos-z kirjoitti:
Eihän meitä kato pirukaan läheltä vai mitä Riepu oomma niin kurttusia.


Erehdys, Kutos-z. Minä olen sekä huomiotaherättävän kaunis että älykäs. Kurttuja on sopivasti ja ihan oikeissa paikoissa. :nails: :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ti Maalis 30, 2010 19:23 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
No mä oon ruma mutta hiton älykäs(oma mielipide) mamma on jokseenkin erimieltä.ja noista kurtuista kun mulla kin on 3 tiimarit ja nekin pitäis vaihtaa onkohan niitä isompia?niin kurttuja tuntuu mutta eri paikoissa mutta pei :hammer: :axe: liinkun katoo niin näyttää siloiselta teinipojalta.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Touko 05, 2010 20:44 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Taas täsä ollaan ja kuppi kourasa klasit päässä vielä on vähän näköä (ulkonäköä) pimeessä katoin peiliin.Ei muutakuin hienoo kesän alusta ja ajokelejä Riepulle ja Roope anttonille. toivottelee :tiskaa: :storm: :safka: keravan kolli täältä heinäpaalien välistä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Touko 08, 2010 12:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Täytynee yhtyä kutos-z:tan toivotuksiin Riepulle ja Roopelle turvallisia ajokilometrejä.
Toivottavasti Riepu ei oo antanu Roopelle liikaa masinolia ja Roope oo spurgun asteella :P
Ei pian Roope suostu käymään kauempana kuin mistä saa lisää masinolia. :yesyes:

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: La Touko 08, 2010 12:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Elwasaki kirjoitti:
Ei pian Roope suostu käymään kauempana kuin mistä saa lisää masinolia. :yesyes:


Jaa, sekös Roopessa mättää? Olenkin jo ihmetellyt...Ongelman nimi on toisin sanoen liian kuiva kumikurkku.

Ei vaineskaan, Roope toimii erinomaisesti! Lisäksi: koska olen kieltänyt itseltäni oluen, tupakan ( vaihtelevalla menestyksellä ) sekä ruoan, Roope-parka joutuu osallistumaan talkoisiin ilman Masinolia. Täältä elämän peruspahepuolelta seksi olisi sallittu, kummallekin, waan kun ei, pirulauta, saada ketään kiinni. Pitäisiköhän hommata virisatsi, niin Roopelle kuin itselleen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: Ke Touko 12, 2010 19:07 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Aiheita on monta:

1. miksi mopoissa ja niistä polveutuvassa Roope Anttonissa ei ole kardaania? Painaako se liikaa mopojen sukupuun paino-tehosuhde huomioiden?

Ketjujen rasvaaminen itsessään Roopella on tietoa ja taitoa vaativa toimenpide, Roope kun ei notkuvan keskiseisontatukensa kanssa halua pysyä pystyssä. Projektissa täytyy, ensin Roope tiettyyn kohtaan pihalaatoitukselle parkkeeraamisen ja käynnistämisen jälkeen, onnistua painamaan Roopen etupäätä alas, että takapyörä on ilmassa, samanaikaisesti on hennolla riepuruholla tuettava hetkuvaa Roopea kaatumisen estämiseksi. Tässä vaiheessa hivutttaudutaan kytkimelle ja toisella kädellä vaihdepolkimeen, että ykkönen saadaan päälle. Koska kokemuksesta olen jo oppinut, että rasvapurkki on aina liian kaukana, olen katsonut viisaimmaksi sijoittaa rasvapurkin suuhuni näiden valmistamisoperaatioiden ajaksi. Tästä syystä ketjurasvaa ostaessani kaikkein tärkeintä on purkin suuhunmahtuva koko. On aiheuttanut lievää hämmennystä ketjurasvakaupoissa tämä suuhunmahtumiskokeiluni. Alkavat myös rasvakaupat Loimaalla loppumaan, niissä kun voi asioida vain kerran. Itse rasvaaminen onkin sitten projektin helpoin vaihe.

Miten sitä ketjurasvaa silti kuukausien saatossa leviää joka ikiseen putkeen, joka kulkee metrin säteellä ketjuista? Inhaa öljytöhkää, jonka poistaminen tosin on helppoa bensarätillä. Ongelma on se öljytöhkä, joka on projektissa tarttunut meikäläiseen ja satunnaiseen avustajakissaan Simanaan.

Haluan kardaanin. Heti. :aatu:

2. Miten kaasuvaijeri rasvataan, se kun kulkee suojuksessaan lähes koko matkan? Nykyisestä kaasun hirttämisestä on kyllä yksinomaan hyötyä - se kun on ikään kuin vakionopeussäädin. Asiassa vain mättää se, että aavistelen kaasuvaijerin pohtivan katkeamista. Lisäksi kaasun hirttäytymistä ei halutessaan saa päälle. Vaihtaa vaijeri täytyy, mutta näin ensiapuna ajattelin rasvata sitä vaikkapa Azzan vaijerinrasvauksesta joissain kokkareissa mallia ottaen rypsiöljyllä...Vaan kun tietäisi, miten. Pitäisikö minun purkaa systeemeitä vaijerin yläkiinnityksen lähistöllä, vai?

Sitten seuraa ohjelmassa suonipihtien ylistys, ne kuuluisivat jokaisen roopeilevan ja kawailevan yksilön perusvarusteisiin. Mikroaaltouunini on käynnistetty jo toistakymmentä vuotta ko. pihdeillä, samoin kissojen poikkipuremien stereokaiutinkaappien johtojen liittämisessä ne ovat oiva työkalu. Tänään ne osoittautuivat erinomaisiksi myös bensansuodattimen sakkakupin puoleisen letkun irroittamisessa. Tosin letkunpätkä sinkosi irrottuaan äärimmäisen kauaksi ja äärimmäisen outoon paikkaan, mutta sitähän nämä ähertämiseni aina ovat: suurin osa ajasta kuluu kadonneitten osien etsimiseen. Vaan ei olisi millään muulla letku irronnut, ei, nimimerkki "kokeiltua tuli kyllä kaikkea mahdollista ja mahdotonta".

Vinkkejä kaasuvaijerin rasvaamisesta otetaan vastaan kiitollisin ja nöyrin mielin.
:kuusi: :kuusi: :kuusi:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Roope Anttoni
ViestiLähetetty: To Touko 13, 2010 06:02 
Poissa

Liittynyt: Ke Heinä 26, 2006 07:59
Viestit: 178
Paikkakunta: Muhos
Kyllä sinun kannattaa tutkia mihin vaijeri yläpäässään kiinnittyy (kaasukahvaan todnäk :razz: ) ja avata sieltä stratekisia paikkoja sen verran että saat näkyviin kohdan, jossa paljas vaijeri sukeltaa suojuksensa sisään.

Sitten vain valutat riittävästi jotahin korkealaatuista notkiaa öljyä muoviruiskulla, pipetillä tai muulla letkutusvälineellä vaijerin pintaa pitkin suojuksen uumeniin. Sopivia korkealaatuisia öljyjä ovat esim. aseöljy, ompelukoneöljy ja uppopaistorasva. Veikkaisin myös lypsykoneen tyhjöpumppuöljyn käyvän. Meillä sitä käytetään ainaskii lampaiden keritsimien voitelussa ja hyvin pelittää.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 213 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com