Kawazi.Net
http://forum.kawazi.net/

Harrastekotilot?
http://forum.kawazi.net/viewtopic.php?f=17&t=4519
Sivu 2/4

Kirjoittaja:  Kwaakku [ Ti Kesä 08, 2010 20:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

No lisätääs voita velliin nelipyöräisten osalta:
http://s373.photobucket.com/albums/oo172/jukka68/Manta%201972/

-vois olla myynnissäkin, vinkvink....

Kirjoittaja:  kawabata [ Ti Kesä 08, 2010 22:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Kutos-z kirjoitti:
Olis 944/84 purettu muttereihin ja maalattu osina ja kasattu ollut jo 15 vuotta meikäläisellä seissyt joskus jopa 3 vuotta ja taas ajettu aina laakista leima.voisin vaikka myydä jos on kiinostuneita.Entinen Rettingin naisväen peli historia löytyy ostohetkestä etiäpäin paksu nippu.Rapakontakaa tullu finlandiaan. :lukea:


porsche? joskus koeajanut. vesipumppu heikko kohta nuissa. itellä saabbi, 9000 turbo. ihan kulkeva peli autoksi kun säädöt, lastutukset ym ovat kohillaan. n. 220 hv on konetehoa kuulemma. keskiverto teinibemari on saanut jokusen kerran yllättyä valoissa.

Kirjoittaja:  Jarru [ Ke Kesä 09, 2010 20:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Hannu kirjoitti:
Mukava laite nuoruusvuosilta :jump: Onkos vinyylikatolla katolla kans? Taisivat tosin olla pääosin Commodore malleja vinyylillä.
Taitaa täytyä tallia laajentaa että saat kaikki sisään.

Samma här -67 hartoppi 6-koneella. Aikalaiset kertoivat että oli ainut Record 6-koneella suomessa 2.25 Litraa
:kuusi:

Kirjoittaja:  kawabata [ To Kesä 10, 2010 15:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

mullon ollu rekorddi 2,1 litr diisselillä. oli loihakka peli. mittariin otti 145 kun pitkään huuatti. se oli vm. 1973. vaihteet loppui kesken, nelonen oli yli 90 vauhissa jo liian tiuha korville. 110 kmt alkoi olla meteli jo niin kovaa, ettei kuullut puhetta. omaakaan.

sitten olen ajanut parilla silloisen kamun commodorella, toinen oli joku kanttikoppanen vanhempi 2,5 litrainen ja toinen uuempi sillä diisseli-commodore-skoopilla konepellissä mallia L88 joka oli vakiona commodoreissa ja diisseleissä. se uuempikoppanen oli 2,8 litr ruiskukommodoore. tais kulukia nippanappa tasan 200 kmt kun oli talla pohojassa napapiirintiellä. kutoskoneessa on niin jyhkeä ääni, että semmosen voisin halutakin, ainakin rivikutosessa vrt. möhkö.

nyt vielä 2000-luvulla törmäsin, en kuiten fyysisesti, siihen mun vanhaan diisselirekorddiin jossain reissun päällä, oliko pohojammaala tjn. maali oli jokseenkin sama ja kilpi oli sama. aika nostalginen olo kun oma auto tuli ohitetuksi 25 vuoden jälkeen siitä kun oli ollut mulla. huhhuh. kawalla tietysti.

Kirjoittaja:  LUMI [ To Kesä 10, 2010 21:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Jarru kirjoitti:
Hannu kirjoitti:
Mukava laite nuoruusvuosilta :jump: Onkos vinyylikatolla katolla kans? Taisivat tosin olla pääosin Commodore malleja vinyylillä.
Taitaa täytyä tallia laajentaa että saat kaikki sisään.

Samma här -67 hartoppi 6-koneella. Aikalaiset kertoivat että oli ainut Record 6-koneella suomessa 2.25 Litraa
:kuusi:


noo oli niitä nyt pikkasen enempi ja koneen koko 2.2 litraa
22vuotta aktiivista opeliharrastusta takana \:)/

Kirjoittaja:  Jarru [ Pe Kesä 11, 2010 13:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

LUMI kirjoitti:
Jarru kirjoitti:
Hannu kirjoitti:
Mukava laite nuoruusvuosilta :jump: Onkos vinyylikatolla katolla kans? Taisivat tosin olla pääosin Commodore malleja vinyylillä.
Taitaa täytyä tallia laajentaa että saat kaikki sisään.

Samma här -67 hartoppi 6-koneella. Aikalaiset kertoivat että oli ainut Record 6-koneella suomessa 2.25 Litraa
:kuusi:


noo oli niitä nyt pikkasen enempi ja koneen koko 2.2 litraa
22vuotta aktiivista opeliharrastusta takana \:)/


Jossain Käpitäänissä oli samantapainen kone, ainakin kooltaan. Laturi ja jotain muuta oli toisella puolen...............??
Autohalli, senaikainen Opelin varaosaliikkeestä kun hain kannentiivistettä, myyjä totes, ettei sellaista autoa olekkaan. Ei mun silmiini ikinä osunut, ja tuon mun auton oli yksityinen tuonut saksasta. Ois mukava tietää olikohan niitä montakin..............jos muuten kaikkia omistamiaan autoja alkais kaipaileen, niin suru tulis puseroon :uaa: Tuon uuppelin, ja vanhoja jenkkejä saattaisin takasin hankkiakin...........

Kirjoittaja:  LUMI [ Pe Kesä 11, 2010 13:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Jarru kirjoitti:
Jossain Käpitäänissä oli samantapainen kone, ainakin kooltaan. Laturi ja jotain muuta oli toisella puolen...............??
Autohalli, senaikainen Opelin varaosaliikkeestä kun hain kannentiivistettä, myyjä totes, ettei sellaista autoa olekkaan. Ei mun silmiini ikinä osunut, ja tuon mun auton oli yksityinen tuonut saksasta. Ois mukava tietää olikohan niitä montakin..............jos muuten kaikkia omistamiaan autoja alkais kaipaileen, niin suru tulis puseroon :uaa: Tuon uuppelin, ja vanhoja jenkkejä saattaisin takasin hankkiakin...........


Rekordin 2.2 litrainen 6-kone on CIH (Cam in Head) Käpitänin 6kone taas OHV ja 2.5 litrainen
Maahantuoja toi jos en väärin muista noin 6kpl 6´s Reksoja suomeen tiedettävästi jäljellä ainakin 3 tai 4
montako noista sitten on tuotu jälkeenpäin on arvoitus

Kirjoittaja:  Jarru [ Pe Kesä 11, 2010 17:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

LUMI kirjoitti:
Jarru kirjoitti:
Jossain Käpitäänissä oli samantapainen kone, ainakin kooltaan. Laturi ja jotain muuta oli toisella puolen...............??
Autohalli, senaikainen Opelin varaosaliikkeestä kun hain kannentiivistettä, myyjä totes, ettei sellaista autoa olekkaan. Ei mun silmiini ikinä osunut, ja tuon mun auton oli yksityinen tuonut saksasta. Ois mukava tietää olikohan niitä montakin..............jos muuten kaikkia omistamiaan autoja alkais kaipaileen, niin suru tulis puseroon :uaa: Tuon uuppelin, ja vanhoja jenkkejä saattaisin takasin hankkiakin...........


Rekordin 2.2 litrainen 6-kone on CIH (Cam in Head) Käpitänin 6kone taas OHV ja 2.5 litrainen
Maahantuoja toi jos en väärin muista noin 6kpl 6´s Reksoja suomeen tiedettävästi jäljellä ainakin 3 tai 4
montako noista sitten on tuotu jälkeenpäin on arvoitus

Kattelin pirruuttani jotain: 60&70 Opel clubin sivuja. Siellä näky olevan yksi tuota 6L HT coupe -67 mallia. Rekkari alko olemaan kovin samanoloinen kuin munkin recordissa. Kuvia yritin ettiä omastani vaan en löytännä. E:llä ainakin molemmissa alkaa tunnus, voi olla, jai voi olla olematta sama auto :eitieda:

Kirjoittaja:  LUMI [ La Maalis 19, 2011 22:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

LUMI kirjoitti:
KooJii kirjoitti:
Sillä tawaraahan täytyy olla eli kun tässä elonkaaren aikana roinaa kerätään niin sit kun kuållaan
ni se woitti kellä on eniten :mrgreen: ...


ei taida olla mitalisijoille kellään asiaa tältä voorumilta kun jo Rahkosen Laanilla oli senverta tavaraa että paremmaksi pistäminen voipi olla hankallaa

omat harrastvehkeet ekakertaa samassa tallissa, 2 viikon tallinsiivouksen jälkeen ja jokunen projekti jäi vielä pihallekin
:hihi:
Kuva


keittiöremonttilaina sijoitettu lataaja moottoriin 607 CID = 10,0 litraa ja 960Heppaa@6100rpm / 1200Nm@5100rpm
ei taida mun kawoilla enää vartilla pärjätä :boing:
kallista peltiä tuli kans hankittua
Kuva

Kirjoittaja:  coistinen [ La Maalis 19, 2011 23:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Onkos Lumi takoitus radalla poiketa Chargerilla tulevana suvena, näyttää resursseja olevan tehopuolella ainakin.

Kirjoittaja:  LUMI [ La Maalis 19, 2011 23:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

coistinen kirjoitti:
Onkos Lumi takoitus radalla poiketa Chargerilla tulevana suvena, näyttää resursseja olevan tehopuolella ainakin.


on tarkoitus :yesyes:
vaikka moottori/laatikko on tehty ihan kadulle, yli 1100Nm @3500-6100rpm ja CR10,69 ja ajellaan uudella E10 pensalla ku se on halapaa, eli ei transbreikkiä ja korkeeta stallia jolloin jokunen kymmenys hävitään jalkajarrulla paikallaanpitämisessä ja jalkakaasulla lähtemisessä :shock:
mutta alle kymppi mennään 1670kilon kopalla jopa alle 9 jos kaikki natsaa
ja ajamalla tullaan eikä trailerilla

Kirjoittaja:  kawabata [ Ma Maalis 21, 2011 16:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

on lumella hirmuinen muskelimylly kallenkerissaan. 10 litraa!! mahtaa soppakin maistua seka-ajossa, vaikka ei sillä ole merkitystä kun naurattaa ne tehot ja väännöt. siinähän on siis jonkunmoinen kiihytysmylly. 1100 hevoista, sillähän liikkuisi jo iso kuorma-autokin kovaa. hurjio.

kerran näin kans ruskeasuon tebiksellä jonkun laitetun camaron, oli kuulemma 950 heppanen motti siinä. muhkeat jyrinät tuli ja alle kympin oli ajanu vartilla sekin. tosin ei ollu oikein mutkatieautoksi tehtykään.

Kirjoittaja:  LUMI [ Ma Maalis 21, 2011 17:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

kawabata kirjoitti:
1100 hevoista


ei oo ku 960 :hammer:
kone tehty niin että kestää vielä 300 hepan ilokaasut jos tuo ei riitä :rock:
mutta ihan katukone siis, puristussuhde 10,69 ja käy e10 95pentsalla nii on halpa ajella :hihi:
eikä mutkavehjes oo tääkään jo rengastuksen puolestakin
http://www.minunauto.com/auto/25860

Kirjoittaja:  make-62-kzt [ Ma Maalis 21, 2011 17:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Hieno on peli, ja melekonen mylly, nummeroihin nähden ei ole tehty pisaralla pisimmälle kilpailuun , naatinto saattaa olla melkoinen kun :kk:

Kirjoittaja:  LUMI [ Ma Maalis 21, 2011 17:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

make-62-kzt kirjoitti:
Hieno on peli, ja melekonen mylly, nummeroihin nähden ei ole tehty pisaralla pisimmälle kilpailuun , naatinto saattaa olla melkoinen kun :kk:


joo saa varmaan kaataa tuopillisen pensa holikan kurkkuihin enneku alaa edes yrittään käymään :uaa:
edellinen kone vei 22 litraa satasella 80 ajettaessa eli tällä tuskin alle 30 pääsee ja kun antaa monoa niin voi olla 80 litraa lähellä :roll:

Kirjoittaja:  Paroni [ Ma Maalis 21, 2011 17:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

On se, nyt voi sanoa että ihan aidosti wihreä kateudesta :mrgreen:
Upea laite, eikä taida tosiaan noita R/T vehkeitä ihan joka oksalla olla.. varsinkaan tälläsillä tehoilla kadulla. Eikä tarvi esson baarissa varmaan paljoa retostella, tuo laittaa kyllä monta laitetta/miestä hiljaseks jo ihan itsestään :yes:

Kaverilla täysin läpi käyty challengeri 440 sixpack, mitä jokusen kerran siltä kyytiä saanu ni ohhoh... :shock: se voip tuossakii ihan muikeasti penkkiin painaa ku nilkkaa oikasee.. 5/5

Onko ihan suoraan isoiSO lohko vai stroukattu jostain?

Kirjoittaja:  LUMI [ Ma Maalis 21, 2011 18:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Paroni kirjoitti:
Onko ihan suoraan isoiSO lohko vai stroukattu jostain?


R/T Chargeria ei saanut kuin 440 ja 426 Hemillä eli tämä on alunperin 440 jos ois hemi niin pilkkua vois siirtää auton hinnassa ja ei todennäköisesti olisi koskaan raiskattu näin niinkuin nyt on

ei pystry stroukkaamaan vakio lohkosta jossa maksimi poraus 4,38" ja isku 4.5" =543CID ja ei ole enää muutenkaan järkevällä tasolla vanhan maksalaatikkovalulohkon kanssa eli 500CID on keston rajoilla vakiosta

eli vaatii jälkituotantolohkon, tämä on tehty Kolenon lohkoon (607CIDi =4,5" poraus ja 4,77" isku)
tähän lohkoon saa mahtumaan 5" iskun ja 4,6" porauksen jolla sais 665 CID eli 10,9 litraa

Kirjoittaja:  Tero k [ Ma Maalis 21, 2011 20:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Jim Goose kirjoitti:
Niinpä tuli sitten itsekkin hommattua harrasteajokki, mustakilpinen Opel Rekord 1900 C-coupe ht -67. Hyväpeltinen projektipeli, osanmetsästystä :axe: varmaan riittää.
Menetykseksi luettaneen Z 1000 A2 -78;sta luopuminen :bye: , mutta meni hyvää kotiin. Eipä sekään projekti edistynyt 10 vuoteen mihinkään, varaosapelinä oli sitten senkin edestä :soso2: .


Asiaa,minulla oli aikoinaan -68 ht rekku,sitten 2d E malli,harvinainen kampe.

Kirjoittaja:  hansci [ Ti Maalis 22, 2011 10:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

No avaudutaan nyt sitten näistä kieroutuneista kotilosympatiseerauksista; hermolepoa tarvittaessa voin puuhastella takavuosien ongelmajätekulkineiden - Datsun Homer -77 ja pari Taunusta - parissa...
Liitteet:
tanet.JPG

Liitteet:
homer.JPG

Mutta näistä ei sitten puhuta... :whisper:

Kirjoittaja:  Zephyr750 [ Pe Maalis 25, 2011 16:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Mulla ford F100 pickup -56 työn alla...
Nyt on periaatteessa kasausta, maalausta ja moottorin/laatikon/perän asennusta vailla...
Edessä 18" rengastus ja takana 20", levyjarrut ja ilmapussukat joka nurkassa, tehostettu hammastanko-ohjaus, moottori 5.0 H.O -94 GT mustangista ja laatikko AOD tomaatti...
Tehty muutamavuosi (esim. talo remppaa ja kawaa välissä) ja kai tossa muutama vuosi vielä menee...
Lähes kaikki on uutta osaa, perää, laatikkoa ja konetta lukuunottamatta. Vielä toi liikkuu joskus omin voimin, toivottavasti bensaa saa vielä silloin ostaa rahalla... Lupasin nyt 4v pojalle, että viimeistään sitten kun se täyttää 18 on auto valmis, kohta tulee kiire...

Toi on semmonen ikuinen haave ollut ja rallin kun lopetin oli aika toteuttaa haave. Halvemmaksi olis tosin tullut kai tuottaa jenkeistä valmis auto, mutta tuleepahan nyt mieleinen ja loppuun asti mietitty kokonaisuus, tavoitteena ei vähempää eikä enempää kuin suomen hienoin F100... :king: Eli tavoitteet on kovat, mutta katotaan mitä sattuu tulemaan...

Kirjoittaja:  kawazxr [ Pe Maalis 25, 2011 22:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Ei oo enää. `90 luvul oli `58 Cadillac 4 dht, `65 Mustang Fastbag ja `69 XL Ford Sportsroof.

Kirjoittaja:  kawailija [ La Maalis 26, 2011 22:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Onhan tuossa työn alla huonopeltinen opel olympia record p2 1700 vuosimallia -61, olymat
automaattikytkimellä varustettuna,hitsattavaa on puoli autoa mutta ajan kans homma etenee
pikkuhiljaa :axe2:

Kirjoittaja:  coistinen [ La Kesä 04, 2011 09:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Tuollainen on tulossa Texasin maisemista, kuvat kertovat mistä on kyse.

Kirjoittaja:  make-62-kzt [ La Kesä 04, 2011 11:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Siisti Jawelliini, vähän kuin rippi-ikäinen tyttö, joka säilynny elämästä vanhapiika-ikään repimättömänä, niin voiko tuota kauniimmin kuvailla? 8)

Kirjoittaja:  kawabata [ Su Loka 21, 2012 21:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

tässä on aikaa vierähtänny ja yhdistettyjä käyttö-harrasteautoja ollut ja mennyt turbosaabinkin jälkeen pari. eli oli tuossa vajaa pari vuotta neekerimallinen nuhapumppu oooppeli astra, 1,6 ykspisteruisku, 8 vent, farmari. muuten taloudellinen ja kohtuullinen peli ajaa, mutta oli ylivoimaisesti runsasvikaisin auto mitä mulla on koskaan ollut. huhhuh.

vikojen takia se lopulta ei mennyt enää toista kertaa läpi leimastakaan ja meni paaliin suosiolla. eka kertaa kun sen sain leimattua, olitemppuja tehtävä jos jonkinlaisia, jousia vaihdeltava, hitsattava ym. ym. mutta pahin ja mahdoton korjata olivat päästöt. kun oli 92 vn, niin muka ns vähäpäästöisenä piti leimata ja huhhuh...

toiselle vuosikatsastukselle ei saatu edes minkäänlaisia arvoja mitattua pajalla ja oli kaikki keinot käytetty, paljon osia vaihdettu... oli päästöt niin sekaisin. olisi pitänyt vaihtaa koko mosa kaikkine apulaitteineen --> eiku paaliin.

jäi paikkaamatta ne uudet ruostereiät ja pari pikkuvikaa.

ei enää tähän taloon tule oopelia, ei ainakaa, uudempaa kuin 1980 vm. joku 60-70-luvun commodore on eri juttu.

Kirjoittaja:  kawabata [ Su Loka 21, 2012 22:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

ostin sitten oppelin jälestä wielä wanhempaa ja paljon luotettavampaa karvalakkitekniikkaa hienosti edustavan volvo 740 2,3 litraisella isolohkolla ja ykskurkkuisella kaasarilla. on ainakin lämmin ja niin simppeliä tekniikkaa kuin kohtuudella voi kiesi käyttöpelinä ja samalla jonkinmoisena harrastevehkeenä olla.

on tilaa kun on farmari ja tuntuu isohkojen volvojen maine olevan just semmoinen kusipäämulgvistikuskin maine olevan melko hyvä tien avaaja, ainakin ooppelin jälkeen heti hoksasin monien kanssa-autoilijoiden jäävän odottelemaan liittymiin tai risteyksiin tulematta poikittain eteen; kyllä vielä kerkiää - ajatuksella- monesti tilaa tullee ihan kohtuu hyvin. näyttää olevan semmoinen ajatus, että päälle se tullee, ei se mitään väistä, on se niin kusipäämulkendaari kartanovolvokuski.

takavetoisena on kuitenkin myös hauska ajaa ja sitten toisaalta tässä mallissa on vielä se liukas taka-akseli, eli ei ole liikkeellelähdöissä kovin kaksinen ainakaan talviautoksi. volvo epäonnistui täsä kohtaa 700-sarjassaan, tarvitsisi jonkinmoisen kitkalukon peräänsä. nyt on tunkki ja muudan koira punttina.

bensaa taas syö ooppelin jälkeen melkein tuplasti enemmän, mutta lievästi jenkkiautotunnelmaisesta ajotuntumasta ja tilasta, sekä jonkinmoisesta turvallisuudentunteesta ja isolohkoisen myllyn riittävän kovasta väännöstä sitä on valmis vähän bensasta maksamaankin mitä tuohon suht vähillä ajoilla uppoaa ja kuten kaima hansci on sanonut, niin sitä pumpataan kolmessa vuorossa lissää. saisi se silti halventua paljonkin.

semmosia tänään.

Kirjoittaja:  heppikukkula [ Ti Loka 23, 2012 04:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

huhhahei ja rommia pulloon
nostetaan hiukka topikkia ylös ja kait se on omista kotiloistakin hiukka kerrottava
sunny coupe gti sekä karvahattuversio
mazda 616 ja 818 coupe
G20 vanukas 6.2
tuhnus 17M 2L mylly
ja parhaimpana kawan jälkeen on 1700i farkkulada :hihi:

Kirjoittaja:  Kawa LTD [ Ti Loka 23, 2012 06:42 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

heppikukkula kirjoitti:
huhhahei ja rommia pulloon
nostetaan hiukka topikkia ylös ja kait se on omista kotiloistakin hiukka kerrottava
sunny coupe gti sekä karvahattuversio
mazda 616 ja 818 coupe
G20 vanukas 6.2
tuhnus 17M 2L mylly
ja parhaimpana kawan jälkeen on 1700i farkkulada :hihi:

Minulla sedan samanmoinen, toimii kuin ajatus. :rock:

Kirjoittaja:  Eroz [ Ke Loka 24, 2012 22:08 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Ei ole varaa pitää useampia autoja, joten harrastekiesi toimii myös käyttiksenä.

About vuoden ollut mulla, Ford T-bird SC '90. Vekkuli laite, vajaapyttyisyys korjataan remmilelulla - tekniikkana siis 3.8l V6 ja mekaaninen ahdin sekä AOD-automaatti. Sekalaisessa ajossa 11-12l satasella, niin kehtaa vielä ajella päivittäin.

Eräs perustavaa laatua oleva ongelmahan autoilussani oli nimittäin se, että kun oli ensin kaikki reissut tehnyt prätkällä, ja sen jälkeen syksyllä hyppäsi auton rattiin, ei osannut enää arvioida ohitusmatkoja. Tuolla hyppäys ei ole aivan niin vinha :cycle:

Kirjoittaja:  KooJii [ To Loka 25, 2012 05:31 ]
Viestin otsikko:  Re: Harrastekotilot?

Kesä mennyt kaikessa muussa kuin mopoilussa...
Ja ajot Sarin Volvolla.
On niin kiirusta olewinaan pitänyt että oma käyttisprokkis raggabilen
Impala -65 on wieläkin loppusilausta ja kilpivä wailla... :roll:

Sivu 2/4 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/