Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 01:36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2012 14:13 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Pe 09.11 päättyi sitten kausi, nyyh. Hooreellä kävin vielä aluekerhon syyskokokouksessa, arvatenkin ainoa 2-pyöräisellä !
Hyvin meni matka, n. 4 km sivu, 6A:n kirkolta Keltin koululle ja takaisin. Liukasta oli, mutta kieli keskellä suuta ja enintään 50 mittarissa...

Täytyy kyllä nostaa hattua Limiitille ja muille talvikuskeille ! Hurjaa hommaa se. La 27.10 sain vähän kokemusta pitemmästä talviajosta
(135 km), kun jäin prätkän kanssa vähän vangiksi Vantaalle . Klo. 14 lähdin, oli nollassa, perille päästyäni oli -2 . Tie osittain kuiva, muutamia tummia kohtia siellä täällä. Kyllä palelsi päätä, persettä ja jalkoja ja kaasukäden pikkusormea, vaikka oli akkuhanskat ja kahdet sormikkaat kädessä. Kulutus maltilliset 5,6 . Ti-to työmatkaa 5,4 km sivu ja la Liljessä tankkasin .

Lopulliset kilometrit : SRV Kwaka - karvan alle 5 700 km , 72 - 5 780 km .

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 12, 2012 16:07 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Zephyr-Jaska kirjoitti:
Kyllä palelsi päätä, persettä ja jalkoja ja kaasukäden pikkusormea, vaikka oli akkuhanskat ja kahdet sormikkaat kädessä.

Kokemus (siperia) on opettanut, että kun pakkasella mennään niin liikaa ei saa pukea eli veri ei kierrä. Hanskoista ei oo apua jos on niin tiukat ettei kunnolla sormet käänny niin takuuvarmasti palelee. Sillai "löysästi" pukeutuneena ja kerrospukeutumisen abc kannattaa sisäistää, niin kyl se siitä lähtee.

Ja sitten ku tullaan sisälle sormet sinisenä niin hieromalla käsiä yhteen aloitetaan lämmittely. Ei koskaan vesiraanan alle, varsinkaan kuuman. Sama koskee varpaita. :huh:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 20, 2012 00:52 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Valtatie 12 tuossa Uudenkylän kohdalla peurakolari (luulisin). Autoilija tiensivussa ja peura pötköllään siinä takana. On muuten sellanen elukka ettei näe kuin kohdalla. Varsinkin tuossa puolen yön aikoihin kun ainoa valo on siinä mopon keulalla.

Ei oikein enään uskalla ajaa 80 km/h kovempaa vaikka kuin yrittää. Noita elukoita liikkuu ihan valtoimenaan tuolla tiellä.

Ja uusintaa ei välttämättä saa jos kopsahtaa.


Ajakaa varoen!


Vielä mennään kawalla. Kaikesta huolimatta. :kuusi:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Marras 24, 2012 10:50 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Menneenä torstaina löytyi osan päivää kuivaa asvalttia ja pääsin ajamaan muutaman kymmenen kilsan lenkit vaimon ER:llä ja omalla ZZR:llä. Säilytysainetta tankkiin lirautin lähtiessä. Sellainen kylmä kesäkeli oli, vähän alle kymmenen astetta lämpöä. Ihan hyvin olisi voinut ajaa pitempäänkin. ZZR-lenkin aikana alkoi vettä tihuuttamaan ja jouduin kotona vähän pesuhommiin.
Mukavahan se oli pitkästä aikaa kurvailla, mutta myönnettäköön että vähän ajaminen tuo hieman epävarmuutta ajoon. ZZR meinasi eräässä hitaassa kurvissa hieman yliohjautua ja jouduin ottamaan töppösellä hätäisesti tukea. Pari muuta moottoripyörää näin n. 60 kilsan ajelun aikana.
Ysillä pitäisi myös tehdä pikku ajelu. Ovat vaan nuo tienpinnat koko ajan märkinä ja laiskana ei oikein jaksaisi muutaman kilsan takia pyörää putsailla. No katsotaan tuleeko vielä sopiva tilaisuus.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Marras 25, 2012 23:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Kauden saldoksi taisi tulla eilisen ajokerran jälkeen 2488km - enemmän kuin yhtenäkään kesänä kymmeneen vuoteen =) Luulenpa, että tämän kauden ajot on nyt kuitenkin ajettu.
Tuossa vielä tunnelmia eilliseltä ajokerralta. Joulu tullee, ennää kuukausi aattoon :boing:
Liitteet:
kawaKuusenJuurella.jpg


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 26, 2012 12:17 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kyllä nyt ikävä kyllä tais loppua tän kauden osalta.

Kotimatkalla pysähdyin vaihtamaan levyä mp3 soittimeen ja liikkeelle lähtiessä hyppäsi ketju pois paikoiltaan ja kiilautui takavanteen väliin (ketjuhymiö :hammer: ) onneksi suuremmilta vahingoilta vältyttiin. Ainoastaan liian löysälle oli jäänyt ketju joka vääntyi ja lavetilla Kawa kotio.

Menee samalla molemmat rattaat uusiksi. Noh, olishan se nyt voinut viimesen keikan kotio asti tuoda.


Muoks.
No nyt on rattaat ja ketjut tilattu Reliatecistä ja ihan ok tarjouksen heitti "Spagu".

Stormilta en tilaa mitään ellei ole ehdoton pakko. Ikinä. :kk: :kk:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 26, 2012 18:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ne on nuo kettinkivetoiset tollasia :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 26, 2012 19:05 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Tänään kävin Mean Streakilla vielä viimeisen lenkin, siis kylälle tankille :oops: vaan ja takas talliin, tankki täynnä tuoretta 98 soppaa, saa taas talvella käytellä ja lämmittää tallia :kuusi: Oli aika lipsakka ajaa syysliukkaalla asfaltilla sileillä kumeilla :soso: Oli vaan pakko käydä fiilistelemässä, jos se alkaa talvea tosissaan pukkaan loppuviikosta.
Kilsoja ei tainnut juurikaan yli 4000 km enempää kertyä, Sulkavalla pisin reissu.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 26, 2012 20:51 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Ne on nuo kettinkivetoiset tollasia :P

Niinpä... Kyl mie niit rasvailin ja kattelin kireyttä, mutta näemmä nuo kosteat kelit on pyyhkinyt rasvat mäelle ja kuivana pyöriny ja päässy venymää riittävästi hypätäkseen rattan reunalle.

Stormilta kyselin tuotenumerot ja soitin tuonne reliateciin, anto pari kymppiä halvemmalla ku kerroin että otan sieltä enkä stormilta. Stormin numeroiden perustella haki oikeat osat.

Gpz osia oli hyllykaupalla 550 cc mutta ei kz/z joten piti vähän aikaa haeskella. :yesyes:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 27, 2012 03:01 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Ne on nuo kettinkivetoiset tollasia :P

Niinpä... Kyl mie niit rasvailin ja kattelin kireyttä, mutta näemmä nuo kosteat kelit on pyyhkinyt rasvat mäelle ja kuivana pyöriny ja päässy venymää riittävästi hypätäkseen rattan reunalle.

Stormilta kyselin tuotenumerot ja soitin tuonne reliateciin, anto pari kymppiä halvemmalla ku kerroin että otan sieltä enkä stormilta. Stormin numeroiden perustella haki oikeat osat.

Gpz osia oli hyllykaupalla 550 cc mutta ei kz/z joten piti vähän aikaa haeskella. :yesyes:

Elikäs eturatas 16 hampainen 13144-1016, takaratas 38 hampainen 42041-1054 ja kettinki 100 lenkkinen 530-ketju 92057-1050. Ja ahdistusta herättää tietoisuus, ettei mitään noista ole enää CMS:ltä alkuperäisenä saatavissa :''

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 27, 2012 09:37 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tulee heltsingistä Reliateciltä. :tooth: Lahden Stormiltakin olisin saanu heti hyllystä mukaan, mut en huoli.

Oisko ollu noin 100 eur koko ketju rataspaketti.

Ketjut on se "heikompi" versio (heti hyllystä), se vahvistettu ketju itessään maksaa jo toista sataa. Rattaat JT (tilataan, etu ja taka) on tuollaiset 10 ja 30 e luokkaa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 27, 2012 13:59 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Mieleeni tuli jotta olis vaihtanu välityksiä -1 ja +1 mutta tällaisten rattaiden löytyminen ei välttämättä olis kovin helppoa. Ja jos ens suvena koko perhe lähtee kawailemaan (2 päällä ja tavaraa pienen omakotitalon verran), niin olis varmaankin välitykset poskellaan? Eli jos löytyy eteen 17 ja taakse 37 piikkiset.

Mitenkä muuten tuo välitys vaikuttaa kuin että normaali välityksellä 5000 rpm = 100 km/h
Uusilla välityksillä noin 4-4500 rpm/100 km ja poljetaan pientä sisään joka ylämäkeen??

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 27, 2012 14:50 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Mieleeni tuli jotta olis vaihtanu välityksiä -1 ja +1 mutta tällaisten rattaiden löytyminen ei välttämättä olis kovin helppoa. Ja jos ens suvena koko perhe lähtee kawailemaan (2 päällä ja tavaraa pienen omakotitalon verran), niin olis varmaankin välitykset poskellaan? Eli jos löytyy eteen 17 ja taakse 37 piikkiset.

Mitenkä muuten tuo välitys vaikuttaa kuin että normaali välityksellä 5000 rpm = 100 km/h
Uusilla välityksillä noin 4-4500 rpm/100 km ja poljetaan pientä sisään joka ylämäkeen??

Mahtuukohan 17 hampainen pyörimään ketjun kanssa vai tuleeko kytkimen työntötanko tielle - ahdasta siinä ainakin on. Pahaa pelkään, että muutetuilla välityksillä käy juurikin niin, että ylämäkiin poljetaan pienempää sisään. 550-konehan on perusluonteeltaan kierroskone ja tykkää toimia parhaiten noilla päälle 5000 rpm kierroksilla - vääntöä kun ei ole niin kovin paljon.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 27, 2012 15:47 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tuossa originelli eturatas, saattaa olla että pysytään tässä. Onneksi on tuo kiinnitys irroitettavissa ilman pulttipyssyä!!

Tuossa sitten takanen. Nyt kun on GT:n putket kiinni (noin 5 cm pidemmät), niin jotain pitää irroittaa jotta saa takarenkaan irti. Kuvassa LTD:n putki

Jos vaikka iskarit antais myöten että tulis putken alta. Hirvee homma irrottaa toi pönttö kun ei oo liitoskohtaa siinä keskellä. Ovat yhtä palaa alusta loppuun. Muistaakseni.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Marras 27, 2012 23:46 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Jos tuo eturatas on 16 hampainen, niin eipä ole mitään mahdollisuuksia saada 17 hampaista mahtumaan.
Takarengas lähtee irti kai kaikkein helpommin takakautta eli takaloksu ja ketjusuoja irti sekä sen jälkeen vaan taka-akseli & muut tilpehöörit irti.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 28, 2012 17:41 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Niinpä, mutta GT:n putket on 5 cm pidemmät ja tuo pultti pitää saada pois. Ja putket tulee molemmille puolille.

Takakautta se rengas lähtee kunhan kilven ottaa pois. Ja hautasin jo ajatuksen muuttaa välityksiä. Kyllä se putki senverta antaa myöten että saan sen pultin pois. Rungosta vaan irti ja nostaa varoen ja kikkakolmosella svingiä alaspäin (räikkäliinalla ja puulattia)


Muoks.
Toissa keväänä löysin sellaisen 10 cm pitkän magneetikynän (aukivedettynä noin 30 cm) tuosta eturattaan vierestä, hyvin oli pysyny kiinni ja ratas pyörinyt ihan normaalisti. :huh: Ihmettelinkin että mihin se oli hävinny...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 28, 2012 18:08 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Periaattessahan taka-akselia ei edes tarvitse saada pois, koska haarukan päissähän on ne päätypalat, jotka kiinni yläpuolelta pultilla. Kun poistaa tuon päätypalan, pääsee takarengas tulemaan takakautta akseleineen kaikkineen. Tosin en ole itse koskaan käyttänyt tuota tapaa...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 28, 2012 19:09 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Periaattessahan taka-akselia ei edes tarvitse saada pois, koska haarukan päissähän on ne päätypalat, jotka kiinni yläpuolelta pultilla. Kun poistaa tuon päätypalan, pääsee takarengas tulemaan takakautta akseleineen kaikkineen. Tosin en ole itse koskaan käyttänyt tuota tapaa...


:eitieda: Nyt meni yli ja kovaa...

Säätöruuvi hässäkkää ei saa pois ellei akselia vedä ulos ja sitten putoaa kaikki hilut lattialle kun akseli ohittaa svingin. Ja se pakoputki tulee aikas lähelle tuota pulttia.

Ei oo rojektit vielä alkanu ku siitä väännetään netissä tarinaa.

AV:n sanoin mielellään viikko tuumatessa, ku päivä turhaa työtä turatessa :vaitos: :boing: No, osia odotellessa. Ja pari hankintalistalla olevaa kikkaretta on Askolassa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Marras 28, 2012 20:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawa LTD kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Periaattessahan taka-akselia ei edes tarvitse saada pois, koska haarukan päissähän on ne päätypalat, jotka kiinni yläpuolelta pultilla. Kun poistaa tuon päätypalan, pääsee takarengas tulemaan takakautta akseleineen kaikkineen. Tosin en ole itse koskaan käyttänyt tuota tapaa...


:eitieda: Nyt meni yli ja kovaa...

Säätöruuvi hässäkkää ei saa pois ellei akselia vedä ulos ja sitten putoaa kaikki hilut lattialle kun akseli ohittaa svingin. Ja se pakoputki tulee aikas lähelle tuota pulttia.

Ei oo rojektit vielä alkanu ku siitä väännetään netissä tarinaa.

AV:n sanoin mielellään viikko tuumatessa, ku päivä turhaa työtä turatessa :vaitos: :boing: No, osia odotellessa. Ja pari hankintalistalla olevaa kikkaretta on Askolassa.

Katsopa kuvaa Eli kummaltakin puolelta pultti nro 3 (näkyy myös takarattaan kuvassa juuri rattaan kinnitysmutterin kohdalla) irti ja sen jälkeen osa nro 5 - ja koko takarengas akseleineen liukuu irti haarukasta takakautta (kunhan vaan taka-akselin mutteria on pikkaisen löysätty).

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Marras 29, 2012 04:21 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
:yesyes: Dodih, voipi olla että kokeilen tuota lähestymistapaa. Voipi olla että tämä tapa on huomattavasti helpompi kuin ruveta purkamaan savuputkia.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 17, 2013 12:12 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Noniin... Takarengas irti perinteisellä tavalla eli akseli pois.

Hyvin mahtui tulemaan kunhan ensi otti oikeanpuoleisen pakoputken kiinnityksen irti rungosta ja tunkilla nosti putkea sen verran että akseli mahtui putken ali tulemaan. Toki hieman piti painaa rungosta vähä alaspäin.

Ei muuta kuin uutta takagummia laittamaan ja ketjuratas pakettia hommaamaan.

Menee samalla ne takarattaan pultitkin uusiksi kun joku valopää on muljunnu ne mutteri pyöreiksi. Ja tietenkin tiheällä kierteellä ettei onnistu pelkkien muttereiden vaihto.

Tulee normi 8.8 pultit joista joutunee pikkuisen kannasta ottamaan siivun pois jotta asettuu nätisti sinne sisäpuolelle eikä jää kantamaan.

Edit.
Eipä näemmä kannata luottaa myyjien katalookeihin... Olisivatten myyneet minulle ihan väärää kamaa. Tuohon LTD vehkeeseen menee näemmä 500 EN ketjuratas paketti ja olivat tarjoamassa Gpz pakettia.

LTD mallia eivät tunne 550 kokoa ja aina arvotaan millanen osa pitäis tilata. Kikkare irti ja luettava numerosarja jotta saapi samanlaisen tilalle.

Pitäis varmaan alkaa pitää jonkun sortin päivyriä osanumeroista jota tuo kampe syö itsensä.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 20, 2013 18:27 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Raato kirjoitti:
Elikäs eturatas 16 hampainen 13144-1016, takaratas 38 hampainen 42041-1054 ja kettinki 100 lenkkinen 530-ketju 92057-1050. Ja ahdistusta herättää tietoisuus, ettei mitään noista ole enää CMS:ltä alkuperäisenä saatavissa :''

Oli tylsää ja kattelin mihin vehkeeseen nuo minun rattaat oikein kuuluisivat...
Stormin luettelon mukaan EN 500 vehkeeseen ja ketju on 520.

Kysyin samalla puhelimitse mitä tapahtuu jos laitan astetta jyrkemmän ketjun eli 530, totesi ettei ole hyvä idea sillä ketjujako ei ole ihan sama 520 ja 530 välillä. Millin kymmenyksiä, mutta kertautuu nopeasti takarattaalle. Ei suositellu vaihtamaan ketjutyyppiä mikä on ko. rattaille merkitty, tai sitten on vaihdettava ne rattaat 530 ketjulle.
etu JTF-512.16 ja taka JTF-478.38 nämä oli stanssattu rattaisiin jotka on pyöriny kolme vuotta tuossa kulkineessa.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Helmi 21, 2013 06:37 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Raato kirjoitti:
Kawa LTD kirjoitti:
Raato kirjoitti:
Periaattessahan taka-akselia ei edes tarvitse saada pois, koska haarukan päissähän on ne päätypalat, jotka kiinni yläpuolelta pultilla. Kun poistaa tuon päätypalan, pääsee takarengas tulemaan takakautta akseleineen kaikkineen. Tosin en ole itse koskaan käyttänyt tuota tapaa...


:eitieda: Nyt meni yli ja kovaa...

Säätöruuvi hässäkkää ei saa pois ellei akselia vedä ulos ja sitten putoaa kaikki hilut lattialle kun akseli ohittaa svingin. Ja se pakoputki tulee aikas lähelle tuota pulttia.

Ei oo rojektit vielä alkanu ku siitä väännetään netissä tarinaa.

AV:n sanoin mielellään viikko tuumatessa, ku päivä turhaa työtä turatessa :vaitos: :boing: No, osia odotellessa. Ja pari hankintalistalla olevaa kikkaretta on Askolassa.

Katsopa kuvaa Eli kummaltakin puolelta pultti nro 3 (näkyy myös takarattaan kuvassa juuri rattaan kinnitysmutterin kohdalla) irti ja sen jälkeen osa nro 5 - ja koko takarengas akseleineen liukuu irti haarukasta takakautta (kunhan vaan taka-akselin mutteria on pikkaisen löysätty).



On muuten jäsen Mr. Walker jolta olen ensimmäisen kerran kuullut tuon "pareet viikko miettiä kun teherä päivä turhaa työtä", nimittäin erinomaisen harvoin itse mitään keksin, mutta muilta kuullut nasevuudet vain jäävät hyvin mieleen.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 11, 2013 10:23 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
Tuollaisen 8000 km on tullut tähän mennessä kesää ajettua. Vielä jos sitä jonkin aikaa kurwailisi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 11, 2013 11:19 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
18 Km ajettu 4-satkulla tänä kesänä, kurvasin suvirannassa kerran ja vein takas talliin odottamaan tulevaa.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 11, 2013 21:30 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
coistinen kirjoitti:
18 Km ajettu 4-satkulla tänä kesänä, kurvasin suvirannassa kerran ja vein takas talliin odottamaan tulevaa.


HÄHÄÄÄ!!!
Laitan paremmaks...
0 kilsaa tähän mennessä... :mrgreen:

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 11, 2013 23:48 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tähän mennessä noin 16 tkm ja kausi jatkuu vielä vaihteistorempan jälkeen.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 15, 2013 19:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: To Syys 06, 2007 16:14
Viestit: 465
Paikkakunta: Juankoski
Vähän vajaa 30000km on tähän mennessä tullut kurvailtua
Eli taitaa tulla ennätyskilometrin näillänäkymin yhdelle ajokaudelle :moto:
Muistaakseni joskus nuorempana tuli joku kesä ajeltua 25000km
Pisin päivämatka oli 1500km ja jos nyt suunnitelmat toteutuu
niin kilometrejä kertyy vielä tälle kaudelle useampi tuhat kilometriä
Tarkoitus olisi ajaa Suomi "ympäri" ja aikaa tuohon olen varannut
neljä päivää.

_________________
Gtr1000 -97


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 15, 2013 20:03 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Omassa noin 4-5000 km ja Nemin peliin tullut noin 4000 km

Eli, onks toi nyt paljo vai vähän? :eitieda:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 16, 2013 20:47 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Kwakaan ennätysvähäiset 3 800 km, Hoo Reessä yli 4 000 and counting ...

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com