Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 20:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: Ke Touko 27, 2015 17:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Hallitusohjelmassa mainittiin rekisteröityjen veneiden ja moottoriajoneuvojen vuosittainen vero. Eikös tämä tarkoita, että moottoripyörille ja jopa tunturinsukuiselle Roope Anttonille tulee vero? Suuruudesta ei kai kenelläkään ole tietoa, ja itse suhtaudun asiaan stoalaisen tyynesti. Tulkoon vaan.

Vaan mitäs te, joilla Kawasakeja on nurkat tulvillaan ja vielä jokunen kerettiläinenkin?

Koskeekohan tuo verotus myös museorekisteröityjä vempaimia? Ja millä perusteella vero määräytyy?

Itse en ole informaatiota asiasta löytänyt - mahtaako asiasta olla vielä edes tarkempia yksityiskohtia? Tietääkö joku asiasta enemmän?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2015 05:36 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No, näin vähävaraisen ja seitsemän mp:n omistajan näkökulmasta voisi sanoa, ettei oikein tuollainen kettuilu valtiovallan taholta nappaa. Kauanpa menikin ennen kuin tuon hoksasivat, että ahaa, tuollapa sitä taitaa olla vielä kupattavaa. Kun eivät maksa suoranaisia veroja ylellisestä harrastuksestaan. Mikähän se vaan lie veron osuus polttoaineen hinnasta nykyään sekä vakuutuskirjassa lukeva vakuutusmaksuvero? Ja ovatko moottoripyörien renkaat, öljyt tms. kulutus- sekä varaosat vapautettuja ALV:stä? Mutta onhan tässä onneksi työllisyysnäkökohtakin otettu huomioon, saadaanpa Trafiin palkata lisää virkamiehiä hoitelemaan näitäkin verotusasioita. Ja ainakin moottoripyöräilijöiden osalta varmaankin ostovoima sekä sen myötä yleinen kulutus se senkun vaan lisääntyy..., täytyy varmaan taas pitkästä aikaa kuunnella "Konemiehen arkea", josko se helpottaisi.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2015 08:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 11:52
Viestit: 377
Paikkakunta: tyrvää
Oli ainakin mulla viimenen kerta kun äänestin. Keppiä tulee ja takit kääntyy siihen malliin että oikeen pahaa tekee...

_________________
edesmenneet: Gpz 750R-86 ja KLR 650-90 Tengai. Nyt ajossa ZRX1200R-06

"All you're good for is goofing around with your friends on your moped"

-Frank Powell-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2015 08:59 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Useamman auton omistaja voi ainakin pallotella autoja liikennekäytöstä päälle ja pois (ei tosin tietoa saisiko tästä suunnitellusta verosta katkoa tuolla tavalla, voi olla vielä kierompi maksu?), mutta mikä ihmeen syy olikaan miksei sama kuin autoissa, ei onnistu millään moottoripyörissä (halvemmalla netissä siis ei kai onnistu vieläkään). Moottoripyörät kun ihan luonnollisesti ovat monet (ei toki kaikki) useamman kuukauden talvella oikeasti pois liikennekäytöstä.

Juujuu, onhan niitä vakuutuksia tullut joissa ei enää tarvitse seisottaa vaan voi olla ympärivuotinen vakuutus, mutta kai senkin voisi jyvittää että talvella vakuutusmaksua menisi vaikka kuukaudessa 5 € ja kesällä 70 €/kk (tai mitä ne omat luvut tarkemmin ikinä olisikaan, vaikka joka kuukaudelle oma maksu)

Eikun komento takaisin, ehkä tulevaisuudessa onnistuukin:
http://www.smoto.fi/?p=2717
Marraskuu 2015? Mutta tuoko sitten mitään helpotusta veroihin...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2015 11:48 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 502
Paikkakunta: Seinäjoki
Kävikö niin että Kepulandiaan kun palattiin niin Traktorit unohtui vallan ? :firing:

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2015 14:19 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 18, 2015 12:27
Viestit: 6
Tämä jutun mukaan moottoripyörien liikennekäytöstä poisto onnistuu loppuvuodesta netissä: http://www.smoto.fi/?p=2717

_________________
GPX-sähkömuunnos ynnä muuta: http://kwsaki.blogspot.fi/search/label/kWsaki (ei huolta - kone oli rikki ja kaikki osat myytiin eteenpäin)


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2015 14:27 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Miten minä muistan, että aikoinaan juuri Smoto oli sitä mieltä ettei mahdollisuutta väliaikaiseen liikennekäytöstä poistamiseen tarvita - muistan kai väärin?!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Touko 28, 2015 15:40 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Raato kirjoitti:
Miten minä muistan, että aikoinaan juuri Smoto oli sitä mieltä ettei mahdollisuutta väliaikaiseen liikennekäytöstä poistamiseen tarvita - muistan kai väärin?!

On tainnut takki kääntyä Smotollakin, kuten Soinilla.
Köyhiä lyödään muuten kohta kepillä kaksin käsin, eipä tuolla hallitusmiehityksellä juuri muutakaan voisi odottaa :kk:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2015 10:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ja pahoin pelkään, että kohta me olemme pyörinemme katsastuskonttorin jonossa - jotenkinhan sitä veron maksua on valvottava :fingers: Nythän minulla olisi aikaa suorittaa se paljon puhuttu vaihtotoimenpide :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2015 12:43 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Eiköhän ne kaikki tiedot näy poliisin tietokannasta tien päällä rekisterilaatan perusteella, niinkuin kotiloissakin..

Jotain hyvääkin : marraskuusta lähtien ei tarvihe roudata sitä rekisteriotetta mukanansa MiniGrip-pussissansa !

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Touko 29, 2015 13:43 
Poissa

Liittynyt: Ma Touko 18, 2015 12:27
Viestit: 6
Sille minigripille tosin tulee hintaa vähintään 8€/v, koska vakuutukset kuitenkin alkavat seurata tuota käyttöön/pois-palvelua.

_________________
GPX-sähkömuunnos ynnä muuta: http://kwsaki.blogspot.fi/search/label/kWsaki (ei huolta - kone oli rikki ja kaikki osat myytiin eteenpäin)


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com