Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on La Kesä 15, 2024 10:20

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: La Syys 05, 2020 07:32 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Aivan uskomatonta insinöörin taitoa yhdistettynä kädetaitoihin..
https://www.youtube.com/watch?v=S39oR_7Vwf8

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Syys 27, 2020 07:35 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Allenin 5 litrainen käyttää Kawan laturia...
https://www.youtube.com/watch?v=I-Xr1bmbZ_s

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 21, 2021 21:02 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3403
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nyt Allen potkii tulille -74 Z1-B irtomoottorin tulille 40 vuoden seisonnan jälkeen.. Kylä lähtee.. :twisted:
https://www.youtube.com/watch?v=z3WbYXRkbPU

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Helmi 21, 2021 22:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Komiaa kuunneltavaa. :moto:

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 24, 2021 16:53 
Poissa

Liittynyt: To Huhti 22, 2021 20:30
Viestit: 98
Paikkakunta: Kuusankoski
Tämä vaatimaton moottorivelho on kyllä uskomaton tyyppi. Vajassaan kun ei ole kovin erikoisia työkaluja paitsi sorvi ja rautasahalla mies pilkkoo lohkoja ja kansia sekä hitsaa niistä uusia moottoreita kuten V-8 ja V-12 moottoreita viisipyttyisestä kakstahdista puhumattakaan :D

_________________
Kawasaki ZRX1200

Exä Kawasaki ZXR750H2


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Heinä 14, 2021 13:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Tonninen nelisylinterinen Kawa on kai nyt niin peruskauraa kuin voi vain olla, mutta Millyardin versiona ei niin tavanomainen ja se onkin ollut alkujaan 3-sylinterinen 750 H2A:
https://www.youtube.com/watch?v=IdfLUIc1E6A
"Huoltohommia" ja mukana muisteluita miten tuo on rakennettu ja vähän muutakin.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 22, 2021 20:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Kawasaki "Super Six" by Allen, kytkimen huoltohommia ja koeajoa, lisänä Tracyn cupcakes ohje ja Flying Millyardin esittelyä Goodwood revivalissa

https://www.youtube.com/watch?v=uApVs1xsTjs

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Marras 29, 2021 12:18 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Kawasaki S1, kolmisylinterisestä 250 kuutioisesta saa kätevästi näppärä mies tehtyä nelisylinterisen 550 kuutioisen (S2:stä sylintereitä, ylikokomännilla ja pientä muutakin työstöä), and it fits perfect. Jaksaa taas sahata rautasahalla lohkoja kun Tracy kannustaa miestään tekemällä sille kaurakeksejä ja teetä.
https://www.youtube.com/watch?v=4yYHvzvl9bA

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 07, 2021 02:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Kampiakseleille on kuulemma vaikea vaihtaa kuulalaakereita ja saada ne kasattua, helpolta se kyllä näyttää kun sitä katselee Allenin tekemänä, kolmisylinterisen kampiakselista nelisylinteriseen ja it fits perfect:
https://www.youtube.com/watch?v=kZjtTqAevFs

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 07, 2022 01:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Joulun aikaan tapahtuu ihmeitä, tuoreempia lähi-lännessä, Allen on kasannut 4-pyttystä S1:stä lisää. Koneen levitys vaatii eturattaalle uuden paikan ja se hoituu itse tehdyllä "Offset-rattaalla" (lainausmerkit siksi, kun on siinä vähän muutakin, tukilaakeri päässä ja siitä johtuen hieman lohkoon tukipintoja yms.)
https://www.youtube.com/watch?v=Nk9BW0FQW7s

Levitystä tarvitaan myös rataskoppaan ja vaihdeakseliin
https://www.youtube.com/watch?v=Nk9BW0FQW7s

Alakerran herra:
https://www.youtube.com/watch?v=Nk9BW0FQW7s

Männitys tiivistyy:
https://www.youtube.com/watch?v=hp66Sx62Aj0

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Helmi 02, 2022 23:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Kawasaki S1 550 four ensikäynnistys, hieman mökää ja savua maaseudulla lampaiden iloksi, ensin sytytyksen rakentelua (kärjillä, mutta neljät, ei ole mahdollisuutta hukkakipinään kuin nelitahtisessa), kaasuttimien purku, putsaus ja kasaus sekä säätö.
https://www.youtube.com/watch?v=-1ETYWSJNnM

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Maalis 19, 2022 17:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Kawasaki S1 nelisylinterinen 550, rungon korjauksia, moottorikiinnitysten ja muiden peltilirpukoiden halkeamien ja myös vanhojen korjausten parantelemista, välipaloina spacerit leveämmän koneen kiinnitykseen ja Tracyn kuppikakkuja.
[Edit: ja lisätty myös se unohtunut linkkikin...]
https://www.youtube.com/watch?v=F_PnL1fR3BE

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Huhti 02, 2022 00:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Nyt ei liity Kawoihin ollenkaan, mutta tuli mieleen tiukka sääntö-UK, on se ikävää kun moottoripyörätkin pitää katsastaa, eli MOT-test sikäläisittäin, katsastukseen valmistautumista:
https://www.youtube.com/watch?v=I9KIxKP0Wlw

Mutta katsellessa tuli mieleen että oliskohan Suomessa mahdollista saada rekisteriin tai vuosikatsastettua itserakennettua 8.0 litraisella Viperin V10:lla varustettua MP:tä, jossa rungon pääosin muodostaa tuo moottori ja vehkeessä on yksi vaihde ja sillä pääsisi silti yli 300 km/h (ja on ajettukin) (tai onhan siinä useampiakin vaihteita kun vaihtaa takarattaita vajan seinustalta, mutta jopa Allen joutuu tekemään sen pysähdyksissä :) )

Tuossa videossa on pienia huolto- ja tarkastushommia katsastusta varten, ja esittelee myös keski- ja sivujalkojen toimintaa (sivujalat molemmin puolin - ja käyttöä löytyy). Lopussa myös muistelee/esittelee myös miten yksivaihteisuus, pyörän paino (630 kg) ja koneen vääntö/teho (370 kW) voi joskus olla haastavaa - Ile of Man 2012 ajoista pätkä jossa pyörä ajetaan kaatosateessa autolautan teräsramppia ylös teräskannelle...

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Touko 28, 2022 20:26 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Kawasaki S1 nelisylinterinen 550, rungon kasaaminen maalauksen jälkeen, moottorin kiinnitys:
https://www.youtube.com/watch?v=bp42AY0XNDY

Tracy tekee siilikuppikakkuja ja Allen niiden voimalla lisää moottorikiinnikkeitä ja pyörätkin tulee tehtyä jossain välissä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 02, 2022 21:25 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Elo 28, 2022 14:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
oojala kirjoitti:
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?


Tuo viimeinen video on sittemmin kadonnut youtubesta, olisikohan kommenteissa ruvettu viisastelemaan jarrujen tukirautojen hitsauksesta ja lujuuslaskelmista tms. vai mikä lienee syynä?

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 28, 2022 00:58 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Onneksi se ei sentään lopullisesti suuttunut ja poistunut somesta...

Osa 11 lopputulos ja koeajo:
https://www.youtube.com/watch?v=6HcD0pCof-8

Vastasi myös minunkin mieleen tulleeseen kysymykseen - miten on tehty 4-1 kaasareista ilmanputsareille johtava musta kumiputkihässäkkä: Ei kumia eikä mustaa vaan valkoisia viemäriputken osia ja lopulta maalattu mustaksi. Osassa kuvauksia toivottavasti vähän liioittelee helppoutta: pakoputki on taivuteltu käsin polvea vasten 1,2 mm rst-levystä, puisilla osilla muoto ja MIGillä kiinni...? Jossain aiemmin oli pakoputkien tekoa ihan videolla ja kyllä niitä jouduttiin vasaroimaankin erilaisia vastineita vasten, mutta ehkä joku uusi keksintö/tapa tehdä? ( ja suomalaista Mirkan Abranet hiomaverkkoa käytettiin jossain versiossa tee-se-itse nauhahiomakoneena putkelle ja hitsisaumoille, leikataan suikale abranetistä ja liimataan päät yhteen, sitten hiomanauhanrinkula putken päälle ja pyöritysvoima saadaan porakoneeseen laitetulla akselilla ja käsin säädellään sijaintia), nauha hioo siis sisäpuolellaan. Lopuksi vielä kromiosia irti ja kromaamoon (meni nopsasti editoinnin voimin) ja jotain RST-nippeleitä kuluneiden osien tilalle sorvataankin. Kuppikakkujakin ehxditään syömään ja siilit saadaan ruokittua.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 28, 2022 10:21 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1709
Paikkakunta: hyvinge
oojala kirjoitti:
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?


Niinpä. MUTTA JOS ei puhuta korjaamisesta vaan ihan uuden osan luomisesta (toki muutosprosenttipäivityslainsäädännön koukerot huomioonotettuina), niin eikös siinä tapauksessa lähes kuka tahansa - tai ainakin lähes kuka tahansa ammattimainen lainvääntäjä pysty kumoamaan mahdolliset mussutusyritykset jo kehtoonsa...?

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Loka 28, 2022 16:45 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
hansci kirjoitti:
oojala kirjoitti:
Nyt olisi etujarrun sovittamista haarukkaan, aika pienistä paloista hitsaten ja yhdistellen syntyy uusi tukirauta jarrusatulalle, ja suomalainen Mirkan Abranet on taas mainittu, torilla tavataan :jump:
https://www.youtube.com/watch?v=56d_fIfreGo

Suomessa oli muistaakseni paljon sääntöjä mitä sai hitsaamalla korjata?


Niinpä. MUTTA JOS ei puhuta korjaamisesta vaan ihan uuden osan luomisesta (toki muutosprosenttipäivityslainsäädännön koukerot huomioonotettuina), niin eikös siinä tapauksessa lähes kuka tahansa - tai ainakin lähes kuka tahansa ammattimainen lainvääntäjä pysty kumoamaan mahdolliset mussutusyritykset jo kehtoonsa...?
:heppa:

Siinä minua hieman ihmetytti miksei otettu uutta teräslevyn palasta ja siihen liitetty vanhat kiinnitysholkit, tuossa otettiin vanhoja tukirautoja holkkeineen ja leikeltiin niitä paloiksi siten että holkit saatii oikealle levydelle keskenään ja oikeaan etäisyyteen kiinnitysrei'istä ja väleihin hitsattiin täytepaloja tai leikattiin välistä pala pois ja hitsattiin yhteen.
Videolla oli toisaalta varsin tarkkaan kuvattu ja kerrottu lähtötilanne, eli jarrutukiraudan aihioita otettiin muistaakseni myös pienemmistä pyöristäkin ja niitä leikeltiin paloiksi ja yhdisteltiin väleihin uusiin paloihin - myös jos raudan muoto muuttuu, muuttuu myös voimien vipuvarret - minä en ainakaan osaisi kylmiltään tehdä lujuuslaskelmia - tuossa jarrusatula on iskarinputken etupuolella, eli jarrutuksessa tulee vielä vetävä voima, nykyään kai yleensä toisinpäin . Eipä toisaalta helpolla saa tietoa vaikka millaista terästä on käytetty jossain 70-luvun japanilaisessa osassa tai sen hitsausominaisuuksista. Minä uskon kyllä Allenin kokeneen silmän kertovan riittävästi kestääkö osa vai ei, mutta Suomessa ei se riittäisi välttämättä katsastuskonttorille.

Nykyään kai voi saada erilaisia auton apurunkojakin korjata, kunhan on sopivan vanha auto, eikä noin ainakaan 70-luvulla käytetty nitään lämpökäsiteltyjä suurlujuusteräksiä.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 29, 2022 09:51 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1709
Paikkakunta: hyvinge
jopa vain haluan olla kärpäsenä katossa, kun muutoskatsastusta halajava asiakas möläyttää katsurille sen vihoviimeisen oljenkortensa kekoon:

asiakas: "Mutta onhan tämän kelvattava kun Allen Millyardkin sen näin teki!"
kats.viranomainen: "Allah.... kuka???!!!" (samalla hamuten apuvoimahälytysnappia pöydänkulman alta)

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Helmi 14, 2023 20:24 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Ho**a saatu korjattua ja palattu Kawasakeihin, KDX200A on alkanut savuttaa enemmän kuin kakstahtiset yleensä, ensin puretaan ja tutkitaan:
https://youtu.be/gDbrpX07st4

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Maalis 28, 2023 12:35 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1101
Paikkakunta: Hesa
Minua on mietityttänyt Milliyardin viehtymys työskennellä Kawasakilähtöisten pelien parissa. Toki tehnyt paljon muistakin merkeistä, mutta ei ilmeisesti ole koskaan käynyt Esson baarin asiantuntijoita kuuntelemassa. Hehän olisivat osanneet neuvoa, ettei niistä "paskoista" kannata mitään kehitellä, tulee vaan keskipyttyongelmia eksponentiaalisesti lisää!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Maalis 29, 2023 11:52 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1174
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Taannoin katselin tuota H1 500 LC-tubetusta. Hienot oli äänet ja eipä taida ukolla olla tekemätöntä paikkaa. Tuli mieleen, kuinka onstuisi S2:sesta tehdä samoilla värkeillä 375-kuutioinen vesitriple? No hälle piece of cake, ehkäpä jopa suorastaan haasteeton projekti. Osia lienee hyvinkin saatavilla niin ettei se siitä jäisi varmaankaan kiinni. Ja vaikka olenkin kaharen insinöörin velii, jää ajatuksen asteelle koko homma. Mutta josko joku osaava noista videoistaan inspiraatiota saisi, mistä sitäkään tietää. Sano.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Maalis 30, 2023 06:48 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Joo, kun laittais vesijäähdytyksen, niin vois se keskipyttykin kestää...

_________________
Z1 - 1972
H1D - 1973
S2 350 - 1972
ZX750E - 1984
ZR 1100 - 1993


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Maalis 31, 2023 20:51 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Aikaisemman isomman jarrun sijaan (hetken ollut poistettu video) tulikin modaukseksi yhden levyn sijaan tuplalevymuutos?
https://www.youtube.com/watch?v=dnthZTjRI1A

S1 550 saa toisenkin levyn eteen and it fits perfect!

Muistelen Allenin jossain haastattelussa todenneen ettei ole mitenkään merkkiuskollinen ja kiinnostunut kaikista ja enemmänkin joku muu kuin merkki määrää valinnan ...mutta kyllähän me se tiedetään miksi on niin montaa kaewaa rakennellut.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 27, 2023 01:10 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
ilo katella osaavan tekijämiehen rentoa pyörien rakentelua. toiset tekee mitä osaa, Allen mitä haluaa, ja pääosin kawasakeja.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Heinä 08, 2023 13:33 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Muistan Millyardin jossain haastattelussa todenneen että pyörän merkki ei ole hänelle ollenkaan tärkeä, ja on tehnyt kaikkia, jos niissä on jotain mielenkiintoista, mutta tietysti tänne linkitellään pääosin vain Kawasakeja ja onhan niissä kawoissa tietysti mielenkiintoa.
Tässä Kawasaki H2 lisäpytyllä, eli H2 1000 four cylinder, hänen tekemistään tuollaisista alkupäätä vuodelta 2003:
https://www.youtube.com/watch?v=lE9oD0byfC8

Ei kauheasti ole päässyt maileja kertymään: 71 mailia 20 vuodessa uudelleensyntymän jälkeen. Pientä kaasariputsausta (tai no - täydellinen purku ja putsaus ultraäänipesurilla ja muutenkin) ja kasaus+säätöä ennen koeajoa, muutama maili tuli lisää.

Videon kaasareitten putsauksesta tuli Mieleen että kokeilin hiljattain ultraäänipesuria partakoneen teriin (Philishaven pyörivät terät ja teräverkot), putsasin ne ensin saippualla, vanhalla hammasharjalla ja lopuksi käsidesillä ja pumpulitikuilla, mutta sitten muistin että on kellarissa sellainen pikku-ultraäänipesurikin, laitoin teräverkko+terä kerrallaan viilipurkkiin, jonka sitten laitoin ultraäänipesurin altaaseen lämpimään veteen, ei sattunut olemaan mitään UÄ-pesunesteitä purkkiin, mutta laitoin Fairya ja pari painallusta käsidesiä - yllättävän paljon "muka puhtaista" osista irtosi vielä likaa viilipurkin pohjalle muutamassa minuutissa. No nyt on pesuri jätetty komeron hyllylle jos tulee taas puhdistustarpeita. No eipä noiden terien noin tarkalle puhdistamiselle mitään varsinaista tarvetta ole, kunhan ei niihin kerry tukkeutumiseen asti valtavaa kasaa parta-, iho- ja rasvamöhnää. Kaasareitten putsaamiseen tuo miniversio oli liian pieni, mutta onnistui jotenkin kun jaksoi pyöritellä eri suunnissa ja siinäkin tuollaisen ohuen muovisisäpurkin käyttö toi vähän lisää korkeutta eikä tarvinnut putsailla konetta.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Elo 07, 2023 19:19 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
Kaksi vanhaa englantilaista herrasmiesta ajelee kakspäällä moottoripyörällä, no eihän se varmaan kovaa kulje, kun on vain yksi vaihdekin...

Tai niin no kulkeehan vähilläkin vaihteilla, kun on 8 litrainen V10, ja tulihan siitä kaksi päällä ajettu moottoripyorien nopeusennätys, l83,5 MPH, eli pikkusen alle 300 km/h

Pieniä turvatarkistuksia ja huoltoa ensin ja sitten Elvingtoniin, pikkuhiljaa aina vauhtia lisää ja ilmeisesti kaksikin eri nopeusennätystä, toinen seisovan lähdön yhden mailin ja toinen 1,25 mailin, jos oikein noita tulkitsin?
https://www.youtube.com/watch?v=EewFKfhItSA

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Elo 09, 2023 09:10 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1709
Paikkakunta: hyvinge
oojala kirjoitti:
...Kaksi vanhaa englantilaista herrasmiesta ajelee kakspäällä moottoripyörällä, no eihän se varmaan kovaa kulje, kun on vain yksi vaihdekin... Tai niin no kulkeehan vähilläkin vaihteilla, kun on 8 litrainen V10..


Juuei se vaihteitten määrä ratkaise, sen tiesi jo kotimainen drag race -kuski Jorma Forsvik. Hänen sattuvasti nimetyllä King Kong -äkkilähtöpyörässään oli - muistaakseni Oldsmobilen - 7-litrainen (455 cid) V8 -kiuas eikä voimalinjan kanssa aljettu turhanpäiten kikkailemaan; suora veto kampiakselilta, ei edes kytkintä tms. turhuuksia katsottu tarpeelliseksi, vaan käynnistys tapahtui takapyörä ilmassa ja lähtö taas pudottamalla takapyörä alas... Aikoja ja sijoituksia ei ole omalle kovalevylle tallentunut (tai on, mutta aikojen saatossa nuo historian alkuhämärissä nähdyt huimat suoritukset on ns. haipuneet pikkuhiljaa puis) Sevverran muistan Räyskälän ajoilta, jotta King Kongin suorituksia suorastaan odoteltiin. Muistettakoon, jotta tämähän siis tapahtui aikana, jolloin kilvanajulaitteiston pakoäänet ei olleet yhtä suuri ongelma kuin nykyisin...

Uskoisin kovalevynkin pikkuhiljaa päivittyvän jahka pääsen keskittymään hankkimaani alan merkkiteokseen, Fyyran 50v juhlajulkaisuun 'FHRA 1972-2022 – Suomalaisen Hot Roddingin Historia' Veikkaisin mukavan nostalgiseksi pläjäykseksi!
:heppa:


EDIT: löytyipä Arkistosta, löytyipä hyvinkin. Jo aika vanha kuva King Kongista, ilmeiseti Räyskälän varikolta. Kuvaajasta ei tietoa, sanotaan vaikka että FHRA:
Liitteet:
King Kong (Jorma Forsvik).jpeg


Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Elo 15, 2023 10:11 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1230
Paikkakunta: Turku
hansci kirjoitti:
... Aikoja ja sijoituksia ei ole omalle kovalevylle tallentunut (tai on, mutta aikojen saatossa nuo historian alkuhämärissä nähdyt huimat suoritukset on ns. haipuneet pikkuhiljaa puis)... [/attachment]

Aika hurjanoloinen vehje ollut Jormalla, siinä on vielä tuollainen veikeä väliakseli kuskin alla, jossa lienee jarrulevyt. Aikojakin voi ehkä olla jossain arkistossa, mutta tuollainen tieto löytyi:
"1985

Competition: Erik Tuominen
Street Altered: Juha Vainio
Modified Standard: Leif Nylund
Standard: Arto Sandberg
Funny Bike / Competition Bike: Jorma Forsvik
Pro Stock Bike: Keijo Ruuskanen
Street Bike: Veli Malin
"
eli vuoden 1985 mestaruus olisi tullut, ei tietoa ajeliko myös muilla kuin KingKongilla

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 53 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com