Kawazi.Net
http://forum.kawazi.net/

Itsehillintä loppui
http://forum.kawazi.net/viewtopic.php?f=2&t=854
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  AnavLot [ Ma Kesä 19, 2006 16:28 ]
Viestin otsikko:  Itsehillintä loppui

Tervehdys foorumilaisille

Mopokuume on iskenyt ensimmäistä kertaa tällä vuosituhannella niin lujasti ettei voi enää mitään. Olen kokeillut joogaa, kasvisruokavaliota ja Heli Vaarasen koko tuotannon lukemista mutta jostain syystä huomaan itsessäni yltiöromanttisia tunteita kuullessani kaksipyöräisten jakkihärkien kutsuhuudon.

Oltuani hetken erossa pyöräilystä ajattelin aloittaa hitaasti ja järkevästi... Aluksi suunnittelin jotain 500-600cc Hondaa, sitten kävin koeajamassa pari ZR7:aa, joista toinen sai hymyn palaamaan apatian vaivaamille kasvoilleni.

Vielä pihistelin hetken ja kävin kokeilemassa Suzukia. Mahtaakohan johtua ensimmäisestä mopostani(Tunturi) vai ensimmäisestä piikkiä isommasta moottoripyörästäni ZZR600, että totesin pinttyneelle suzukifanaatikolle, ryhtyväni parkumaan jos tuollaisella pitää ajaa.

Kawaan olen siis palaamassa ja erityisesti tuollainen ZRX1100 tuntuisi mielekkäältä ajokilta tällaisella uudelleen aloittelevalle motoristille.

Kysyisinkin teiltä, Hyvät Kawa-kroonikot, mitä kaikkea tuollaisessa pelissä kannattaa köyhän pojan tarkastaa ennen kuin lyö rahojaan pöytään?

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ma Kesä 19, 2006 17:14 ]
Viestin otsikko: 

Tervetuloa joukkoon vihreään. Tuttu tunne tuokin että vaikka muita merkkejä kokeilee, tuntuu Kawa silti parhaalta, ehkä siksi että sinä on eniten luonnetta pelin ollessa silti luotettava. Mitä isompi, sen paremmalta se tuntuu, sanoo entinenkin piika ;D Pätee sama Kawoihinkin, niihin jää kyllä koukkuun. Ite menin joskus -79 tai -80 kokeilemaan kaverin -72 750 tripleä ja tartunta tuli heti Kawasaki-syndroomaan, siihen ei auta kuin hommata Kawa alle ja sillä tiellä ollaan vieläkin, ei päivää ilman Kawaa on menty niistä päivistä, jos ei alla niin ajatuksissa ainakin. LTD 440 ensiavuksi auttoi vähän, mutta helpotti vasta kun sain Z 1000 ST:n viimein perseen alle, siellä se on vieläkin, liki 21 vuotta tapahtuman jälkeenkin.
ZedRex on kumminkin aika uusi peli, sekin varmaan ekaa kierrosta mittaria jengaamassa, joten kestävä se varmaan on jos on sukunsa tullut. Jos saat huoltohistoriikin pyörän mukana, se lienee paras tae sen kunnosta, mikäli on kunnon tekijä ollut asialla. Säännöllinen öljyn vaihto lienee tärkein operaatio sillekkin. Kulutusosien kunto ratkaisee pyörän hinnan, tarjontaa kumminkin on ostajan markkinoilla sekä se että peli on pysynyt pystyssä. Ruttutukun vehkeet kannattaa jättää taakseen, samalla rahalla saat ehjänkin. Aikoinaan kokaisin ZRX 1100 mallia ja tykästyin kovin masiinaan ja sen käsiteltävyyteen, mutta veri veti vanhempaan kalustoon silloinkin.

Kirjoittaja:  kawabata [ Ma Kesä 19, 2006 17:35 ]
Viestin otsikko: 

itsehillinnän harjoittelua tarvitsee monilla kawan(kin) malleilla pitää yllä, on niissä niin hirveä se kulkupuoli. uudemmissa, kuten rexissäkin, on jo pysäytysosatkin kohtuullisen hyvässä jamassa. kattele mieluiten mahdollisimman vakio- ja alkuperäiskuntoinen zetarex. on helpompi hankkia mahdollisia osia ja tietyllä tapaa se on arvokkaampi. moniin on vaihdettu kuitenkin stonga, slipari ym. pientä, muttei siitä häpeenny kuitenkaan, koska useimmat haluavat ääntä ja korjaavat mahdollisesti ajoasentoa hieman ulkoasun ohella. tiedossani ei nyt ole mitään tyyppivikoja ainakaan 1100 kuutioisessa zrx kwaakussa. varovainen saa olla jatkossa itekukanenkin eturengasta irrotettaessa ja paikalleen laittaessaan, ettei riko nopeusmittarinpyörittäjää etunavantienoolla. se menee ainakin zzr1100:ssa järestään rikki ja lienee zrx:ssä samanlainen.

em. öljynvaihdot ajallaan ja kestää paljon kilometrejä.

Kirjoittaja:  JaL3 [ Ma Kesä 19, 2006 18:28 ]
Viestin otsikko: 

Mulla on tuo tuoreempi malli eli ZRX1200 eika siina ole ainakaan viela mitaan vikaa ollu.

Hurjasti lisainfoa saa http://www.zrxoa.com :sta

Tyytyvainen olen ollu eika korttikaan ole silla niin herkassa kun 12R:lla :P

Kirjoittaja:  niko [ Ma Kesä 19, 2006 22:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Itsehillintä loppui

AnavLot kirjoitti:
Kysyisinkin teiltä, Hyvät Kawa-kroonikot, mitä kaikkea tuollaisessa pelissä kannattaa köyhän pojan tarkastaa ennen kuin lyö rahojaan pöytään?


Hintakin kannattaa tarkistaa ;D Nimittäin niitä myydään uutena, tuhatkaksatasia siis, Sumekon maahantuomina reiluun kymppitonniin. Se joskus käytetyn myyjiltä unohtuu ja hinta on ikään kuin sen mukaan mitä ne aikanaan maksoi siitä..

Tuohon reilun kybän hintaan on muuten hyvä ostos, jos budjettiraameihin sattuu.

Kirjoittaja:  AnavLot [ Ti Kesä 20, 2006 00:12 ]
Viestin otsikko: 

Tulipas täällä vastauksia vikkelään...

Tarkoitus olisi lähteä tuossa heinäkuun alussa Eurooppaan päin kaveria moikkaamaan. Matka suoritettaneen teemalla passi, trangia, teltta ja kirves. Siinä voisi sitten samalla katella kaljanjuonnin ohessa jos vaikka löytyis sopivilla prosenteilla kyseistä peliä.

En mä meinaa täysin sulkea pois lisävarusteita leichter unfallschaden yms. mutta kattelisin kyllä mieluummin sellasia jossa on posket ehjinä ja historia tiedossa.

Mitään kiirusta mulla ei tuu siellä olemaan kun sanoin jo vuokrasopimuksen irti ja osoite muuttuu poste restanteen.

Saas nähdä miten kaverin käy.

Kirjoittaja:  lappis [ Ti Kesä 20, 2006 22:01 ]
Viestin otsikko: 

Mullakin kaks vammaa Kawa ja taivaspaikka hankittu talvi kulkuneuvolla
Ford...
Rex on oiva peli vääntää ja kulkee "tietyissä"rajoissa...

Kirjoittaja:  Kawasaki Zl [ Pe Kesä 23, 2006 08:55 ]
Viestin otsikko: 

Tuohon on vaikea sanoa muuta kuin; veljeni, olet oikealla tiellä...
Noista peleistä puhuttaessa, tuli mieleen, et jossain Raahessa on myynnissä tutun entinen Eddie Lawson replika, jota ilmoitetaan 25 000 km ajomäärällä, vaik mittari on mennyt ympäri jo kahdesti.
Kauppias ei silti petkuta, ei vain tajua....
Jotta ei edes se käyttö näy....kunnosta puhumattakaan...

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Pe Kesä 23, 2006 12:38 ]
Viestin otsikko: 

Kawasaki Zl kirjoitti:
Tuohon on vaikea sanoa muuta kuin; veljeni, olet oikealla tiellä...
Noista peleistä puhuttaessa, tuli mieleen, et jossain Raahessa on myynnissä tutun entinen Eddie Lawson replika, jota ilmoitetaan 25 000 km ajomäärällä, vaik mittari on mennyt ympäri jo kahdesti.
Kauppias ei silti petkuta, ei vain tajua....
Jotta ei edes se käyttö näy....kunnosta puhumattakaan...


Eikös liikkeissä ilmoiteta hienovaraisesti vain mittarilukema 8)
Huvittavia lukemia vaikka nettimoton 80-luvun peleissä, kaikki reippaasti alle satatonnia lasissa. Eipä mullakaan oo ST:ssä ku 60 t km, ostaessa tais olla vähän päälle tuon, välillä uudestaan samat lukemat :wink:

Kirjoittaja:  jiikoo [ Pe Kesä 23, 2006 13:09 ]
Viestin otsikko: 

Jep. Mulla keväällä 74000, nyt 84000, syksyllä kait vaivaiset 4000 ajettuna... :P

Kirjoittaja:  Kawasaki Zl [ La Kesä 24, 2006 08:55 ]
Viestin otsikko: 

Näin vähän ajettuja kannattaa aina ostaa :D :D :D

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/