Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 10:28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2007 22:38 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 30, 2007 20:30
Viestit: 75
Paikkakunta: Sotkamo
Se oli kevät 1979, kun pyöräkaveri kertoi ostaneensa ISO moottoripyörän. Merkkiä hän ei maininnut. Mutta elokuussa se sitten tuli, yksi niistä viidestä ensimäisestä Kawasaki z1300:ta Suomessa. Sain olla sinä onnellisessa asemassa, että sain jo toisena päivänä käydä tällä ISOLLa pyörällä ajamassa. Niin se kuume alkoi kasvaa. Joulukuun kymmenes päivä tein kaupat z1300:ta ja goldwing meni vaihtoon. Kawa tuli vasta 28.5.1980 ja voi sitä odotuksen aikaa. Maksoi muuten silloin 36900 mk. Siitä alkaen on kuljettu yhdessä ja siinä sivussa on perhe kasvanut. Nyt on pojallakin oma Möhkö. Paljon on matkan varrella mukavia tapahtumia ollut ja uusia ystäviä tullut. Kahdeksakymmentä luvun lopulla oli muutaman vuoden sellainen aika, että melkein sylkivät päälle kun tuollaisella antikkipyörällä ajelet. Nyt on ajat muuttuneet ja MÖHKÖstä on tullut salonki kelpoinen ja kaikki haluaisivat itselleen sellaisen.

_________________
Z1300 jo vuodesta 1980


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Maalis 12, 2007 23:04 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
hienoja tarinoita tämmöiset,jotta sama vehje edelleen alla. olis mukava kuulla lisää juttuja,joissa alusta saakka on ollut sama pyörä ja varsinkin sen vaiheista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2007 11:47 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
lewis kirjoitti:
hienoja tarinoita tämmöiset,jotta sama vehje edelleen alla. olis mukava kuulla lisää juttuja,joissa alusta saakka on ollut sama pyörä ja varsinkin sen vaiheista.


CBW 2004 kokkareissa paikalla ollut kaweri kertoili omista Z1 vaiheistaan, joskus nuorena omisti nykyisen Z1:sensä mutta oli sen jossain vaiheessa myynyt, vuosien saatossa pyörä oli eri omistajilla päässyt huonoon kuntoon kunnes ympyrä sulkeutui ja Z tuli takaisin alkuperäiselle omistajalleen, perusteellisen kunnostuksen ja entisöintityön sekä monien vuosien käytön jälkeen Z kiilteli Calpiksen pihalla uutta vastaavassa kunnossa.
Hieno tarina Kawasakista eri vaiheineen näin lyhyesti, oranssi/ruskea Z-omistaja saattaa olla joku kerholaisista, jokatapauksessa pyörä on jälleen oikealla omistajallaan.

Oma kiinostukseni kawasakiin heräsi kun mopoikäisenä seurasin Parolassa olleita S1, S2 ja 125cc kalustoa, kawa oli siis merkkinä selkeästi vähemmistössä, mutta kawan hankkiminen oli mielessäni ainoa haave tuohon aikaan, aluksi menin kuitenkin muiden mukana ja vasta kahden suzuki kokeilun jälkeen aika oli kypsä ja ikää riittävästi hankkia oma kawasaki S2.
Viimeinen pisara oli kun meillä ranchilla töissä ollut kaivinkoneurakoitsija eräänä kauniina päivänä tuli käymään uudella sinisellä S2:lla, kyselyihin kawasta vastasi että "ostin piruuttani" :mrgreen:, maksoikohan n. 5000 silloin.

EDIT: Kaiwinkone oli Rengosta, Velj. Oksanen

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Viimeksi muokannut coistinen päivämäärä Ti Maalis 13, 2007 15:39, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2007 12:20 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Eihän se kaivinkone urakoitsija vaan ollu Rengosta yks
Mäkelän weljeksistä :? ...
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2007 22:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Kai se silloin ihan pikkupoikana jäi kun Eelis, paikallinen huimapää kävi meidän kylällä silloin ihkauudella 71 H1:llä aina silloin tällöin kääntymässä ja kun isot pojat kertoi että tuo on nopein prätkä mitä on olemassa niin eihän sitä vähemmästä ollut haaveileminen pikkupojallakaan.

Piti olla nopein.

Sitten kun Z1 tuli markkinoille ollessani 10 vuotias tiesin minkä prätkän sitten aikanaan haluan kun siihen joskus rahkeet riittää.

Jostain syystä vaan jässähdin siihen ajatukseen. Vaikka aikaa on kulunut 35 vuotta ja paljon vettä virrannut vantaassa niin silti mikään ei vaan senjälkeen ole samalla tavalla kolahtanut.

Onhan se minua uskollisesti 15 vuotta palvellut. Aina vienyt perille ja tunne sitäkohtaan kaikkein lähimpänä pysynyt samana.

Nyt se saa huilata. On se sen ansainnut. Möhkö saa ottaa sen paikan jokapäiväisenä kulkuneuvona. Siinäkin on kyllä omat hauskuutensa tai sanotaan nyt suoraan.... Sen ääni on niin upea että sitä tuskin koskaan kyllästyy kuuntelemaan..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2007 22:55 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
vielä selvennykseksi, kaikki joilla on ollut yksi ja sama Kawasaki uudesta saakka(siis sieltä 70-80-luvulta..) kirjoittaisi tarinaa...se vasta mukavaa luettavaa olisi! löytyykö? tässä hyvä uusi aihe!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Maalis 13, 2007 23:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Mahtaakohan jäädä Mosanmasan harteille, ja viellä kaksin kappalein :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 12:01 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Suorituskyky ratkaisi vuonna -70. H1 500 ja Sunellin juttu TM:ssä pani pään niin sekaisin, että merkinvalinta oli helppo. Oma luonne sallii asioiden tekemisen yleisen mielipiteen vastaisestikin. Kavereilla oli brittipyöriä ym., joten Kawan valinta sopi hyvin. Tekniikan "luotettavuudesta" en kantanut huolta. Kahden H-ykkösen jälkeen tuli H2 ja kyyti vaan parani. En malta olla mainitsematta, että ei ole vieläkään tullut vastaan yhtä helppohoitoista mp:tä - ei mitään huollettavaa! H2:n jälkeen pulpahti maailmaan Z1, tunsin itseni petetyksi. Kawasaki oli mielestäni 2-tahtipyörien tekijä ja 4-tahtisen tekeminen tuntui huijaukselta ( en tuntenut Kawasakin historiaa). Tunne meni kuitenkin pian ohi ja vaikka ensimmäinen ajatus oli, että tuollaista rohjoa en ikinä hanki, jouduin joukkohysterian valtaan ja tilasin broidin ja kaverin kanssa Ysin. Kaksi punaista ja yksi keltainen kulkivat usein peräkkäin numerojärjestyksessä AP-333, AP-334 ja mun AP-335. 333:n olen nähnyt olevan elossa, mutta 334:stä ei ole havaintoa.

Moottoripyöräharrastukseni hiljeni vuosien myötä - armeija, opiskelut, kaverit myivät pyöränsä ja siirtyivät autoihin - Z1 jäi kuitenkin talliin ja on ollut joka kesä ajossa. Halusin olla edelleen Kawaharrastaja vaikka kaverit vaihtoivatkin harrastustaan. Uusi nuoruus tuli vasta Kawakerhon kautta - kiitos alkuperäisen kerhon perustajien (Goose ja kumppanit).

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 12:29 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Mosanmasa kirjoitti:
Moottoripyöräharrastukseni hiljeni vuosien myötä - armeija, opiskelut, kaverit myivät pyöränsä ja siirtyivät autoihin - Z1 jäi kuitenkin talliin ja on ollut joka kesä ajossa. Halusin olla edelleen Kawaharrastaja vaikka kaverit vaihtoivatkin harrastustaan. Uusi nuoruus tuli vasta Kawakerhon kautta - kiitos alkuperäisen kerhon perustajien (Goose ja kumppanit).

Minullakin oli 90-luku Kawatonta aikaa, mutta oikeastaan CKCF on (osa)syyllinen siihen, että Kawa tuli talliin taas hankittua - ensin F6 js sitten Riepun ex-SR (=Soso). Tulloin oli vielä ajatuksena ajella vain näillä Itä-Uusimaan mutkateillä, mutta GeeTeen myötä ajatus muuttui ja kilsoja alkoi tulla mittariin aika kiivaaseen tahtiin. No, se eka GeeTee kohtasi sitten loppunsa Nokialla 22.8.2004 sokean mersukuskin tungettua itsensä hieman liian lähelle. Vakuutusrahoilla sitten uusi GT (=Korpisusi) Sakasasta tilalle ja matka jatkui. Sitten tuli hankittua sille vielä kaveriksi Turbo, jolla ajaminen on jäänyt kyllä aika vähille. Kaiken kaikkiaan CKCFllä on siis aivan selvästi hulluutta pahentava vaikutus :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 16:40 
Poissa

Liittynyt: To Elo 03, 2006 07:16
Viestit: 367
Paikkakunta: Vantaa
Moe,

Keväällä -84 sain eka duunipaikan silloisen Kymmene Oy:n perustuotanto-osastolta Sippolan Haukkasuon turvetyömaalta, ja piti saada ajoneuvo alle. 6A:lta Sippolaan ei ihan munamankelilla viitsinyt sotkea... Faija ehdotti ett osta pärrä kotilon asemesta, ja näin notta tehtiin. Mäntyharjulta löytyi -75 H***a CB 350 Four, ja sillä hitaasti kiiruhdin peräti 11 vee !!!! Hävettää tunnustaa olevansa siipimies niin pitkään, mutta nuorna miehenä ei se oikea ( vihreä ) maailmankatsomus ollut kohdallaan vielä... Annettakoon anteeksi ????

Anyhow siipipeli alkoi hajoileen ( 100 000 alkoi lähestymään ), Pakkanen teki siihen konerempan, CB heitti öljyt ulos Leikarin kohalla just menossa Haminan Kauppiksen tärkeeseen kokeeseen jne jne... Long story short Vierula myi mulle Y****a Diversion 600 -92. Se kesti yhen ajokauden ja 7 000 km. Ei juuri sytyttänt mua.

Toukokuussa -96 näin telkussa Veteraani mp-klubin ohjelman, ja siinä vilahti -73 Z1 oranssi-ruskea, ja siltä istumalta Vierulan pakeille kauppoja hieromaan Retro-pyörästä kun sattui sinä vuonna olemaan oikea värityskin ja ne pinnavanteet ! Kaupat tehtiin ja Zephyrin sain saman kuun lopussa, oli kuulemma viimeisiä -96 Suomen kappaleita. Muistan aina kun hain tämän ekan uuden prätkäni liikkeestä, siihen tuli sikäläinen Italopyörä -guru ihastelemaan uutuuttaan kiiltävää Retroa. Etenkin moottorin ulkonäköä hän kehui. Tuli vielä parempi olo kun muista " ryhmittymistä " tullaan kehumaan...

2002 syyskuussa hommasin 21 000 km ajetun laukku / pleksihirvitys -93:sen josta rakennettiin sen talven aikana "uusi uljas SRV".

Kummassakin 58 000 mittarissa, ja paluuta muihin merkkeihin ei ole, aina kaan tällä tietoa, tosin HD-tyypit kärttää, mut anta kärttä vaan...

90-luvun lopussa tutustuin CFCK:n porukkaan, ja eiköhän mut buutsit edellä tästä porukasta viedä... They must pry my Kwaka away from my cold, cold hands !

J

_________________
... Eiiiku mä vaan ajan näillä....


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Maalis 14, 2007 17:53 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Raato kirjoitti:
Kaiken kaikkiaan CKCFllä on siis aivan selvästi hulluutta pahentava vaikutus :P


juuri näin! ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Maalis 15, 2007 22:00 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla toi ST:n hommaaminen 1985 oli hieman tuurikauppaa. Ajelut kolmantena kesänä LTD 440:llä alkoi jo hieman puuduttaa ja isompaa peliä teki mieli, markkinoilla oli jo Spectre joka teki vaikutuksen LTD:llä ajelevaan, mutta resurssien puute asetti hintahaarukan puoleen tuon pelin pyynneistä. Ainoat mitä täyttivät kriteerit, olivat 77-78 Z 1000 mallit. Kerralla iso peli, ei tarvi olla vaihtamassa ja siihen sijoitettu aika ja osat maksavat itsensä pitkänä toimintavarmuutena takaisin. Lisäksi ison pelin voimavarat riittäisivät omiin tarpeisiin pitkäksi aikaa. Alkukesä -85 meni joitakin pieniä kokkareita koluten ja jossain kokoontumisessa porukat lähtivät päivälenkille lähistölle, mukana peräkkäin pari kulmikkaan ja jyljän näköistä peliä, sivukopissa luki Z 1000 ja alla ST, sitten huomio kiinnittyi siihen että nämähän olivat keppivetoisia pelejä, hitsi tollainenhan sen pitäis olla, kestäis pitkään ja oli ison pyörän näköinenkin, tuumin silloin. Eikun kiertelemään myöhemmin silloista Gran Motoria Ruusulankadulle ja siellä oli hommissa Paanasen Era, jolta kyselemään oisko ST Kawoja tarjolla, eipä ollut sillä kertaa ja etsintä jatkui Hikolle Hietalahden kadulle, jossa Korppu Korpela vei kellariin jossa olikin peräti 2 kpl ST:tä kaupan. Toinen oli -79 Luminous Green liki 80tkm ajettuna ja toinen -80 Black Pearl 65tkm kilsaa lasissa ja juuri mäntärempattuna, toinen kiehtoi värin puolesta, toinen vähempien kilsojen ja rempattuna kuittien kera toisaalta enemmän. Tämä Musta Helmi sitten koeajoon ja jestas miten isolta se tuntui LTD:n jälkeen, mutta se vääntö, peli väänsi liki joutokäynnillä Hikon kellarista ylös, voima huokui pelin olemuksesta. Pienen lenkin jälkeen päätös oli helppo tehdä, sanoin TAHDON, ja tuosta päivästä 20.8.85 ollaan oltu kuin paita ja perse, loppu onkin sitten historiaa.. LTD jäi sinne ja onnellinen Kawa-kuski lähti jätillä liikenteeseen, eikä ole tarvinnu katua, varmaan paras investointi koskaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Siksi Kawasaki
ViestiLähetetty: Pe Maalis 16, 2007 17:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 19:24
Viestit: 267
Paikkakunta: Turku
Mukavia tarinoita! Oma kiinnostukseni heräsi Viron vapautumisen ( sen toisen ) aikoihin. Annoin sisarenpojalleni vähän rahaa ja pyysin tuomaan eteläisestä naapurimaasta jonkinlaisen koneella kulkevan kaksipyöräisen. Onneksi ei löytynyt yhtään omin voimin liikkuvaa. Ajatus muhi kymmenisen vuotta, ja sitten alkoi tapahtua: Vanha kissani tutustutti minut Riepuun, joka taas tutustutti minut Raatoon, ja eipä aikaakaan, kun oltiin jo menossa katsomaan lehti-ilmoituksesta löytynyttä Z viissatasta. Merkin PITI kuulemma olla Kawasaki, joten todennäköisesti minulta ei kysytty. Vähän ennen ostosmatkaa olin käynyt puolitutun liikenneopiston omistajan pitämän harjoittelukurssin kaikkine kommervenkkeineen ja nöyrin mielin. Siitä se alkoi VPK:lla, ja yhteiselo PGT:n kanssa jatkuu toivottavasti vielä pitkään - suhteemme on lämmennyt ja syventynyt jatkuvasti. Joten Kawa taisi olla - ei sattuman vaan ropaajan sanelema juttu! Tähän voi vielä lisätä lapsen saaneen entisen piian sanat: Kiitos kaikille tyköauttaneille! :) :) :) :) :) :moto:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2007 00:30 
Poissa

Liittynyt: Ti Huhti 18, 2006 06:44
Viestit: 836
Paikkakunta: Kerava
Moro miun pyöräily alkoi Norrtoneilla jos ei mopoja luveta :moto: mutta kumminnii hoolla alkava 71 750nen sitten tuli volvo amatsooni ja ne vaihrettiin ensimmäiseen Kawasakiin Kawaan oli 750L no sit sain kokeilla z1000j:tä 200 oli heti taulussa mä olin heti myyty
Kwasaki mies ja oon viieläkin nyt on se mitä halusin Z1300


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Siksi Kawasaki
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2007 02:55 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
sk kirjoitti:
Mukavia tarinoita! Oma kiinnostukseni heräsi Viron vapautumisen ( sen toisen ) aikoihin. Annoin sisarenpojalleni vähän rahaa ja pyysin tuomaan eteläisestä naapurimaasta jonkinlaisen koneella kulkevan kaksipyöräisen. Onneksi ei löytynyt yhtään omin voimin liikkuvaa. Ajatus muhi kymmenisen vuotta, ja sitten alkoi tapahtua: Vanha kissani tutustutti minut Riepuun, joka taas tutustutti minut Raatoon, ja eipä aikaakaan, kun oltiin jo menossa katsomaan lehti-ilmoituksesta löytynyttä Z viissatasta. Merkin PITI kuulemma olla Kawasaki, joten todennäköisesti minulta ei kysytty. Vähän ennen ostosmatkaa olin käynyt puolitutun liikenneopiston omistajan pitämän harjoittelukurssin kaikkine kommervenkkeineen ja nöyrin mielin. Siitä se alkoi VPK:lla, ja yhteiselo PGT:n kanssa jatkuu toivottavasti vielä pitkään - suhteemme on lämmennyt ja syventynyt jatkuvasti. Joten Kawa taisi olla - ei sattuman vaan ropaajan sanelema juttu! Tähän voi vielä lisätä lapsen saaneen entisen piian sanat: Kiitos kaikille tyköauttaneille! :) :) :) :) :) :moto:

Ja tuo menestyksekäs keppivetoiseen PGT:hen käännyttäminen aloitettiin Smoton risteilyllä Silja Europalla toissa vuonna. Ja mikäs ettei yhteiselo jatkuisi vielä pitkään. kun kone rempattiin öljyletkuvaurion jälkeen viime vuonna ja muutenkin peli on vielä hyvässä kunnossa.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Maalis 17, 2007 13:17 
Poissa

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 22:31
Viestit: 141
Paikkakunta: Helsinski
Oiskohan se ollut syssyllä -72 Keimolan vakiopyöräkisoissa, kun paikalle kaarsi outo pyörä! Iso ja kaunis kuin mikä (niiden värien perusteella ostin sata vuotta myöhemmin tuon Zephyrin). Mukana oli silloin aikoinaan kamera ja niistä ysinegoista on sen jälkeen tehty paljon erikokoisia vedoksia.
Ennen ysiaikaa esiteltiin MP-näyttelyssä, joka pidettiin tuossa nykyisessä Siljan terminaalissa, se punainen kolmepuolikas, nätti kuin mikä.
Olen matkalla ajellut niillä muillakin merkeillä eikä niistäkään ole mitään pahaa sanottavaa.
Siinä se kesä lähestyy.......

OPe

/\.
\L_ /)\ Kawasaki Zephyr 750
(')-= (`)

--------Drive carefully, most drivers are caused by accident-------

_________________
Drive carefully - most drivers are caused by accident


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Huhti 03, 2007 21:00 
Poissa

Liittynyt: To Maalis 29, 2007 09:54
Viestit: 9
Paikkakunta: Vantaa
Varmaan suuri syy on se, että pääsin isän Z500 kyytiin pienenä, noin 4-5 vuotiaana (pyörä on muuten vieläkin tallissa. Voi jopa olla myynnissä. Ajettu 21 000km, vm 82 tais olla).

Kawassa ON MUNAA!
... muuta Jaappanilaista tuskin tulee koskaan olemaan.
Kawalla on kiwa ajaa, ja kawa sen pitää olla! :P

_________________
(2005-2007): Kawa ZR-7
(2007-2010): Kawa Rex 1200r
(2012-): Kawa Z500 '82


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Miksi Kawasaki
ViestiLähetetty: Ti Huhti 03, 2007 22:18 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 19:24
Viestit: 267
Paikkakunta: Turku
Kyllähän PGT on hyvässä kunnossa - tuli vajaat 400 kilsaa kokeiltua ennen tätä pohjatuulen tuomaa takatalvea - kuskin kunto kun vaan kestäis. :( :moto:

_________________
Ikääntymisen huomaa siitä, että avara mieli ja kapea vyötärö vaihtavat paikkaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 04, 2007 08:24 
Poissa

Liittynyt: Ke Helmi 22, 2006 09:00
Viestit: 126
Paikkakunta: jyväskylä
10.vuotta sitten piti saada pyörä jolla uskaltaa lahteä ulkomaan reissuille ja MK2 oli siinä keltaisessa pörssissä myynnissä.turun suunnalta sen sitten kävin hakemassa.kaupan tehtyäni huomasin että myyjällä oli sama sukunimi kuin minulla.hetken aikaa oli tunne että häh! höh. :o

_________________
Have a mercy


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Huhti 04, 2007 11:01 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 09, 2006 07:55
Viestit: 64
Paikkakunta: Kangasala
Mulla tauti tarttui tuossa 90-luvun alussa, ajelin siihen aikaan -73 mallisella tuuttihondalla. Tuutti oli aika huonossa kunnossa, ja kun ZZR 1100 tuli markkinoille, ja sen mainoksia katselin, iski se kuin miljuuna volttia, et tuon pyörän minä joskus vielä hankin. No, tuutti tuli hävitettyä pilkkahintaan aikoinaan, ja tuli sellainen 10 vuoden prätkätön kausi. Pari vuotta sitten toteutin tuon itämään jääneen unelman, ja nyt mulla on D-mallin Zetori -95. Ongelmiakin on ollut, mutta niistä on selvitty, ja onnellinen yhteiselo jatkuu, tänä keväänä noin 700 km takana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Jaha...
ViestiLähetetty: Su Huhti 08, 2007 07:34 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 18:11
Viestit: 356
Paikkakunta: Tervola
sällit täällä höpisee ;)
Kuvaavaa on, että kun ketjua vilkaisin, niin kavat on myyty ja tuosta asusta kone sanoo, että kuvaa ei voida näyttää..... 8)
Menkää ajelemaan..... ;D ;D ;D

_________________
I'm blonde, so hwat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Kawasaki?
ViestiLähetetty: Su Touko 25, 2008 20:05 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Jokunen uusi jäsenkin tullut mukaan, joten uppista tällekkin aiheelle...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Kawasaki?
ViestiLähetetty: La Touko 31, 2008 21:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Tammi 26, 2008 20:45
Viestit: 342
Paikkakunta: Tornio
Syksyllä 1972 menin ammattikouluun Lapualle.Siellä oli ainakin pari 750 ja yks viissatku kakstahti kawaa.Yks lämmin syysilta kun mopoilla siellä pörrättiin pojat innostui vähän ajelemaan pääkatua.Lähtivät stop merkin takaa ja keulittivat aika rajusti.Oli uskomattoman hienon näköistä kun valot osoitti pimeässä taivaalle.Se oli semmonen ilta ettei ole vieläkään unohtunut.Silloin syntyi päätös että vielä minäkin.
Kylläkin eka pyörä oli Honda cb 125 mutta kun kesällä 73 tuli eka ysikawa vastaan ja moikkas ,ei meinannu nahoissaan pysyä.
Sitten menikin jokunen vuosi ilman pyörää kun armeijan jälkeen piti säästellä isompaa varten.1977 sitten muutama kuukausi tuli ajeltua jytärillä.Syksyllä -77 tuumain että nyt ihka uus peli alle.Kauhea funtsiminen kumpi kawa 650 vai honda 750.Kawa oli jonkun saturaisen kalliimpi siihen aikaa ja kun oli vähän pienempikin päädyin hondaan.Voipi sanoa että oli yks niitä typeriä päätöksiä joita on tullut tehtyä.
En oikein tykästynyt hontaan ja kun Teuvalla Rahnasto ky ilmoitti lehdessä että niillä on myynnissä uus kawa Z 1000 heti vaihtokaupoille.Kyllähän sitä sai maksella mutta oli hivelevää olla Ylihärmän "kunkku"kun oli suurin pyörä.
Pyörähistoriasta näkyykin mitä kaikkea meikäläisellä on ollut.
Tämän vuoden tammikuussa eksyin japsiraudan sivulle ja siellä oli just samanlainen ja vihreä -77 Z 1000 myynnissä.
Silloin nostalgia pukkas päätään ja eikun kyselemään pyörästä.Se oli valitettavasti myyty jo niin päädyin sitten ostamaan
Kawasaki KZ 1000 LTD-77.
Muutamana viime vuosina pyöräilykipinä meinas totaalisesti sammua,mutta näiden kawojen myötä innostus heräsi uuteen liekkiin.
Kun on ollut vain pääasiassa uusia pyöriä on toi ruuvaaminen jäänyt vähälle.
Näiden vanhojen kanssa värkkääminen on ihan hupaa hommaa ja pikkuhiljaahan sitä oppii uutta vaikka välis avaimet meinaa lentääkkin vähä kiukkusta seinään. :mrgreen:
Ja tämä foorumi on melkoinen apu ongelmatilanteissa. :yes:
Siinäpä sitä tulikin tarinaa asiaa ja asian vierestä. :o

_________________
Kawasaki 750 H2 -72
Kawasaki KZ 550 LTD-81
Kawasaki 350 S2-72


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Kawasaki?
ViestiLähetetty: Ma Kesä 02, 2008 11:38 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Hauska lukea näitä kavereiden juttuja aiheesta. Näistä tulee hyvin esiin yhteinen piirre, jossain vaiheessa elämää päässä naksahti ja Kawasakista tuli ainoa haluttava vaihtoehto.
Näin se meni mullakin aikoinaan. Oli jopa hieman uhoakin mukana ja halusin tehdä mp-asiassani ikioman ratkaisun. Seurauksena oli ihmettelyä ja vieroksuntaa ja joku piti ihan pimeenä ja joku sanoi sen ääneenkin. Mutta hauskaa on ollut ja uskon, että merkinvalinta on antanut jotain sellaista ekstraa, jota muilla merkeillä ei olisi saanut. No joskus on ollut koettelevia hetkiä, kun on pitänyt luottaa omaan merkkiin vaikka menestys, jollakin osa-alueella on ollut onnetonta. Juuri nyt on hieman alakuloista seurata Kawan edistymistä MotoGP:ssä. Yritystä on, kuskit vaihtuu, mutta kaikki menee pieleen!
Kawakuski on kuitenkin lujaluonteinen. Muiden irvailut vain lujittavat uskoa omaan merkkiin ja sen omaleimaisuuteen. Vai löytyykö toista merkkiä, jota määräänsä nähden yhtä innokkaasti kerhonkin muodossa harrastetaan, ei taida löytyä, ei japseista ainakaan!
Vielä tuosta "päässä naksahtamisesta", oletteko koskaan kuulleet motoristista, jolla olisi myös "naksahtanut" ja hän olisi vuosikausien haaveilun jälkeen hankkinut hondan, jammun tai susnan, en minä ainakaan. Nehän on vaan moottoripyöriä, Kawa on jotain paljon enemmän!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Kawasaki?
ViestiLähetetty: Ti Kesä 03, 2008 18:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 20:32
Viestit: 60
Paikkakunta: Helsinki, Herttoniemi
Noin parikymppisenä tuli Hikolta se "eka iso" hommattua, GPZ 750 -85 hopean värisenä ja muutaman vuoden ikäisenä.
En edes muista, paljonko oli pyöritelty. Olisiko ollut jotain 18000ml.
Kuitenkin mopojen, piikkien ja ekan auton myötä ei voinut olla tuota hankkimatta...
"Hauskana" yksityiskohtana tuli silloisen tyttöystävän kanssa pyörittyä reilu viikonloppu ihmetellen,
kun kaikki tulee perävalot päällä vastaan, ennen kuin päässä syttyi valo, että mailimittarihan
se tässä on.
Kuvaa aika hyvin kiirettä, millä kaupat tehtiin ja sen aikaista "perehdyttämistä" liikkeen puolelta.
Hauska oli vekotin, mutta jotenkin ei kyykkypyörämäisyys kuitenkaan sytyttänyt.
Ei kai vain ajoasento ja jyrkkä keula oikein sopinut pääosin kaupunkikruisailuun.

Sitten siinä kävikin niin, että myyntiin meni ja parikymmentä vuotta meni ilman omaa pyörää.

Noh, tänä keväänähän se taas korjaantui ja merkistä ei ollut hirveämmin arpomista, vaikka
löytyyhän noita muitakin muutama mielenkiintoinen.

Mukavaa on ollut ja toivottavasti jatkuukin :)

Edit: oli kyllä teinivuosina kolmella isommalla pojalla muistaakseni 500, 700 ja 900 Kawat ja
kyllähän me niitä tuijoteltiin suut niin auki, että Telkkä olisi voinut pesän tehdä.
Kai tuollaiset asiat vaikuttavat...

_________________
Very hot black ZL 900 :)...Funny bike

Honda Valkyrie SuperCharged, nice one...FAST ONE!

The truth is out there...


Viimeksi muokannut JJ19 päivämäärä Ke Kesä 04, 2008 05:18, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Kawasaki?
ViestiLähetetty: Ti Kesä 03, 2008 21:03 
Poissa

Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 22:32
Viestit: 13
Paikkakunta: >Hikiä
enpä nyt osaa sanoa miksi juuri Kawa vaan kyllä kyse on tietyn tyylisten pyörien ihannoinnista...

Junnuna Etelä-Haagassa jäi lähtemättömästi mielee Henkka niminen kaveri pyörineen, jota me skidit ihmeteltiin..
muistaakseni Henkalla oli tuutti-Hondia jotka oli porattu 900 seksi... ja jos en ihan väärin muista niin myöhemmin möhkö..

asphalttiin jäi raitaa, donitsia ja kaikista suurin ihastuksen kohde oli kun henkka ajoi takarenkaalla Isonnevantien päästäpäähän..
ja ei ollut yksi tai kaksi kertaa kun näkyi kun Haagan poliisi sakotti tätä vauhtiveikkoa...

esi-bomberi ;D

noh. omalta kohdalta ei noi temput ole se jutta vaan kyllä ne pyörät jäi mieleen...

-J-

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=fFZfx3r- ... re=related


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Kawasaki?
ViestiLähetetty: Ke Maalis 11, 2009 19:23 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kausi kohta aukee ja pientä tarinan tynkää (jos saa pyytää) joka ei ole vielä osallistunut...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Kawasaki?
ViestiLähetetty: Ma Huhti 20, 2009 01:10 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
Aikoinaan 84'-85' (joo, olen nuori ;D "aikoinaan") niin siis minun aikoinaan, velipojan (3v. vanhempi) kanssa ajeltiin vanhalla soliferilla ja pappiksella, erään kerran serkulle kylään pärtsäiltiin tuohon parin kilsan päähän jossa kesäisellä pihalla kiilteli uutuuttaan Kawa kX80 crossari, ja kylläpähän oli komia (väritys!!!) laite, ja se miltä se kuulosti... prrrrr...kle :)) Siitä kateellisena haaveilin vuosia kunnes se eräänä kauniina päivänä ostettiin velipojalle.. aijjai sitä kateuden määrää.

Sitä sitten kuitenkin joskus pääsin kokeilemaan ja olihan hienoa, jotain 92'-93' kun tehtiin kaupat, veljelle tuli 125 h****a ja MINULLe tuo kawa :jump: sillä sitten kaahasin kaverin kanssa jolla oli h*****an 80:nen ja eihän se kerenny perässä eikä kuulostanu yhtään miltään! 8)

Jotakin näitä aikoja sitten näin jossain mainoksen tms.. ZZR1100... ja huhhuh... se kolisi, ja KOWAA ;D
siitä sitten etsin kaiken maholliset kuwat ja livenäkin sellaisen jossain wälillä näin ja haaveilu oli jotain aivan järjetöntä! sitten tuli wiuna ja naiset ja PV, jonka jälkeen reilun vuoden kuolattuani vanhemman kaverin KMX 125:sta saatiin siitä kaupat aikaiseksi. Oi sitä mielihyvän määrää kun sillä pääs kulkemaan, ja se ainut oikia väri, vihreä/valkoinen.. :moto: Kunnes 98' tavoitettiin tuo himoittu ajokortti/ikä ja autoilu vei kaiken ajan jne. Wiunan lisäksi siis, ja joskus jopa naisten..

Muttei Kawasaki koskaan jäänyt, aina silloin tällöin se käwäisi wihreänä mielessä..
Jossain vaiheessa 2tuhat lukua möin sitten molemmat KX/KMX:xsät sukuun eteenpäin (nuoremmille serkuilleni missä tänäkin pv:nä kawat pärisee niinkuin ennenkin!) Oi tuo KMX:xsä varsinkin, käsittämättömän hyvä peli ja luotettava, mitään siinä ei koskaan ollu wikaa, bemua vaan tankkiin ja "onta routa keen" :moto:

Kunnes tullaan 06'-07' aikaan jolloin tapasin tuttuni joka oli juuri hankkinut pakasta vejetyn zuzuzuki gsx1000r:n Tuosta tapaamisesta jäi kytemään ajatus että petkele, pyörä ois kyllä kiwa..
2008 tammikuussa eksyin netissä motomyyntipalstahässäkälle ja silmiini sattui ZZR1100 myynti ilmoitus, siitä selaamaan niitä ja päässä napsahti, "tuollainen on saataWA!" vanha haave sai benziiniä liekkeihinsä ja reippaasti, kertoilin sitä kavereille et nyt on mopo saatava ja mainitsin mallin, pari kaveria on jo mopoillut vuosia ja heti tuli kauhee kuorohuuto et
eieieieieie kawaa eikä varsinkaan ZZR1100 ku "ostelet sitte venansäätöpaloja ja säätelet niitä sitte koko ajan ja koneet paukkuu ja ois ku lehmällä ajais jnejnejne.."

Sillä sekunnilla se kirkaistui täysin varmaksi että helewetti, se hankitaan ja se on sitten niin maan perusteellisen varmasti juuri ZZR1100! ;D (kai sitä kawereille tarvii pikkusen vastaan laittaa..)

Noh, siitä sitten kevääseen (ja/tai siihen hetkeen kun näille siwuille eksyin ja varsinkin Batan kommentit sain kyselyyni) että hywä ois ko. vekotin, C:eessä jotain pientä mutta että D:eessä ois jo vähän paranneltu, sinetti, eikun ilmoituksia selaamaan, tuli vastaan vanha ja ajettu mutta siisti 93':nen, soittelin tohkeissani myyjälle että et suatana myy sitä, tulen kattomaan (tässä vaiheessa sanomaan ukolle että lähet nyt muute reissuun, ja ajamaan mahollisesti mopon kotia, korttiahan ei vielä ollut... :mrgreen: .. ) joten eikun soittelemaan autokouluun.

Hilpastiin seur. aamuna kawan viereen ja kyllä kutitti wattassa ku tuon käppänän päälle istahin ja kattelin, laittelin eka kertaa tulille ja pihalla seisoneena kevätkylymässä lähti ku palmun alta jytisemään ja ai helewetti että teki kylmiä väreitä ku kuunteli! Rohinaa ja pauketta ja niin KAWASAKIA että! käskytin ukon kiireesti koeajolle ja neuvoin (batan/kummp.) winkkien mukaan testailemaan kakkosvaihetta jneyms. mitä sitä nyt kaikkea olikin, ukko mopo miehenä itekkin ajeli vajaan tunnin ja tuli takas naama valkosena "jmlauta täähän kulkee" tottunu vfs750 hotoon ni oli vissiin käppänän veto ollu vähä toista ku motarille tarjos :mrgreen: , saneli että ei kyllä tunnu mitää ihmeellistä, jarrutteli ja rynkytteli ja kiihytteli ja temppuili mut tuntus ihan kunnon peliltä, totesin vaan että on neuvottu et jos ei oo muutaku pientä rallatusta ja rullutusta ja ryminää ni sit se on ehta kawa! :jump:

Harakanvarvasnäytteet lappuihin ja kotia kohti, kyllä oli nahoissa kestämistä ku motarin rampista päästiin ni ukko "anto venttiilille vähän nousua" ja rääkäsi ohi.. :mur: :jump:
Oli pisin kotimatkani ikinä!! ja rystyset valkoset perillä.. ja heti ku kotio päästiin ni käppänän kyytiin ja "luwatta" omille kyläteille.... ensimmäistä kertaa ikinä niin hartaan unelman puikoissa! :moto: huhhuh...

Sitten ajelin korttia ja välillä aina pikkusen "omilla teillä" piti sitä käyä iltasin ulkoiluttamassa, eisitä waan ihminen kuulkaa ihan mahottomia malta ;D

500-700km tuli viime kesänä, ja hurmos on sellainen et tuskin ikinä tuosta maltan luopua, joskus jos uuemman ostan nin ok mutta tuo on ja pysyy :))

ps. kiitoksiwa muuten vielä Batalle/kummp. Kawasaki se olisi ollut, luultavasti vielä juurikin ZZR1100 jokatapauksessa vaikka olisitte haukkuneet alimpaan "pimiöön", MUtta, vaikutti ne kommentit silti erittäin myönteisesti valintaan ja vieläpä juurikin tuohon D1 versioon, vanhimman mahd. halusin, missä oli pikkusen jo jotain "lastentautia" laitettu :beer:

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Kawasaki?
ViestiLähetetty: Ma Huhti 20, 2009 15:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Touko 31, 2008 08:17
Viestit: 118
Paikkakunta: savonlinna
Itselläni joskus ala-asteikäsenä (v.89-90) alko jo poltella tuo ZXR:ä 750, joka nyt tallissa onkin. Siihen aikaan tehokkaimmasta päästä ja 2 pyöreetä etuvaloa kruunas kilpapyörämäisen kokonaisuuden. olen uudemmillakin pyörillä ajanut mutta ei ole sellasta fiilistä tullu kun '89 "Race Green" ZXR:llä...ja suorituskykyinen laitehan se on vielä nykyäänkin...mulle riittää voimat oikein hyvin :)

Monikaan ei tykkää tuosta Kawan saundista mutta omasta mielestäni ainakin omassa Micron carbonin siivittämänä saundissa ja pyörässä on luonnetta vaikka hondille ja suitsille jakaa...hieman repivä ja raaka saundi...

Tuttavalla on 1000cc CBR Fireblade RR...170Kg ja yli 170Hp...kyllähän sellanen kulkee perkeleellisesti ja keulii ja tekee vaikka mitä temppua jos sellaselle tarvetta on...eli ei ole...kun päälle menee istumaan niin tuntuu niinkun ois jonkun kevarin selässä (toki tunne voi muuttua jos värkki on käynnissä, hehheh). Pointti oli se että varsinkin vanhemmat kawat, kyykyt, pystyt, customit...ne näyttää moottoripyölriltä...ei mopoilta.

Henkilökohtaisesti voisin kyllä omistaa jonkin muun merkkisen toisen pyörän mutta ZXR ei tallista lähe mihinkään.

_________________
Kun tekköö ite nii suap semmosen ku tulloo :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Miksi juuri Kawasaki?
ViestiLähetetty: Ma Huhti 20, 2009 18:53 
Poissa

Liittynyt: To Tammi 03, 2008 16:45
Viestit: 27
Paikkakunta: Toivala
Jokin aika sitten löysin äiteen valokuva kokoelmasta kuvan jossa istun enon h2:sen selässä. Ikää oli tuskin ees viittä vuotta. Naamalla oli tosin sellainen riemun täyttämä irvistys josta voi lukea että jotain maailman parasta on juuri löydetty. Lieneekö tässä syy. Vain Kawasaki on kyllin hyvä tarjoamaan elämän parhaimpia nautintoja!!!!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com