Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 02:25

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: GTR1000
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 18:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:07
Viestit: 12
Paikkakunta: Helsinki
Terve!

Piti oikein rekisteröityä, vaikka Kawaa ei (vielä?) alla olekaan. Pari vuotta olen GSX1100F:llä (niiden monien pienempien jälkeen) ajellut, ja nyt alkoi kardaanivehje kiinnostamaan. Näkyi tuossa Vantaan Yamaha Centerissä olevan otsikon mukainen vehje http://motopalsta.com/showused.phtml?id=40778 eikä olis pahan hintainenkaan. Onko joku foorumilaisista käynyt katselemassa/kuulostelemassa ko. pyörää?
Entäs muuten, kaikki kokemukset kiinnostaa? Mitä häviää/voittaa, jos tuon Susnan vaihtaa pienempään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 19:21 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 13:14
Viestit: 244
Paikkakunta: Hausjärvi
Moi !

Gtr on varmaan hyvä peli lajissaan, matkamaisempi suzukiisi verrattuna. Tehossa, väännössä ja suorituskyvyssä hivenen joudut tinkimään, mutta saat suojaavamman katteen, pystymmän (paremman?) ajoasennon ja huolettoman keppivedon.

Gtr konehan on Gpz 1000 rx:n koneen kans samanlainen, hieman miedommalla viritysasteella. Venttiiliongelmia on ollut joissain yksilöissä. Eli se asia olisi syytä pystyä tarkastamaan.

Ja tärkein...tervetuloa Kawaporukoihin!

_________________
Gpz 1000 RX, ZZ-r 1100 D1, Z 1300 A5 ja pari "hontaa"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 19:27 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Joskus tuli kokeiltua koeajolla Frank Nymanilta ko. mallia silloin kun se tuli markkinoille. Tuohan oli Kawasakin vastine katetulle BMW K-mallille. Pyörä oli helppo mutta erittäin tylsä ajettava, meinasin nukahtaa Tarvontielle matkalla Helsinkiin päin, kun ei ollut mitään tekemistä ajamisen kanssa, liian sanoisinko automainen, joskin katteen plexi heilutteli kypärää ikävästi. Myöhemmissä malleissa tuo oli kai korjattu. Ei mikään raketti, mutta siirtää vaivattomasti kuskin matkustajineen ja kampsuineen pisteestä A pisteeseen B. Tekniikka tuttua ja turvallista GPZ vesijäähdytteistä, kuin laiskistettu 900R voimavaroiltaan. Ei kovinkaan omaperäisen tuntuinen pyörä. Joskus Sumekon Kawasaki Riders-meetingissä Kuusamossa kävin toistamiseen koeajolla, peli tuntui jostain syystä vielä laiskemmalta kuin taannoin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 19:35 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Su***n vaihtaminen kawasakiin kannattaa aina, vaikka pienempäänkin :mrgreen: Jos 810ccm nakukeppikawa kiinnostaa niin tälläkin foorumilla sellainen on kaupan... :oops:
Eikä hinta ole kowa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 19:53 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:07
Viestit: 12
Paikkakunta: Helsinki
Kiitti jiikoo tarjouksesta, mutta alkaa tota ikää olla senverran paljon (50+), että toi ykköspyörä sais olla kuitenkin katettu. Nakuiluun on työn alla veteraani-ikäinen GT380 ja rakentelussa vielä vanhempi Ural/Dnepr. Ajopyörä pitää olla sellainen jolla voi Retkeillä (=paeta tota naista joka kohta 30 vuotta on kuvitellut meillä asuneensa), ilman että seuraavan viikon on niska kipeänä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 11, 2006 08:41 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
9 vuotta pyörittelin -87 mallisella GTR:llä
On se kuitenkin urheilullisempi ajettava kuin mitä ulkonäkö antaa olettaa (vrt. esim. BMW RT)
Minäkin vaihdoin aikoinaan GSX 1100 EFE:n tuohon ja kyllä selkeästi parempaan suuntaan meni.
imuventtiilit kesti 90 000km vaikka siinä 4-7 kympin kohdalla jäi ne säädöt tarkastelematta ruuvisäädöstä huolimatta.
Mitään häiriöitä ei tuolla ajalla tullut.
Ai niin, olihan malleissa -86 ja -87 heikko nokkaketjun kiristäjä mutta se nyt ei enää koske mitenkään uudempia pyöriä, noihinkin vaihdettiin kaikkiin uudemman mallinen kiristäjä.
Eturenkaan sitten kannattaa käyttää alkuperäiskokoa, renkaan korkeusprofiilista ei kannata tinkiä, vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin merkittävästi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 11, 2006 20:13 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
GTR:stä löytyy netistäkin paljon ulkomaankielistä juttua, esim:
http://www.kawasaki-gtr1000.co.uk/buying.htm

On muuten mukavan pitkät tankkausvälit (28,5 litran tankki)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Tammi 11, 2006 22:52 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
Asiasta oikeastaan mitään tietämättä ajattelin minäkin kommentoida, Elikkä kaverilla on tälläinen peli ollut nyt useamman vuoden malli kaiketi 1998. Toimii hyvin ja kerkeää hyvin, "hieman" kankea muuta matkakäyttöön ilmeisen hyvä peli painoa taisi olla noin 330 kg. Tankkaus vain joka toisella asemalla kun Z1:een vertaa.
Etupyörän laakerit kovin pienet ja ilmeisesti syytä tarkastaa niiden kunto aika usein(ei painepesuria tänne). Etujarrulevyjä on myös mennyt kieroksi joitakin mutta ainakin yhteen syynä varkausyritys (lämpeneeköhän niin paljon että voisi vaikuttaa esim satella äkki jäähdytys).
Samainen kaverini oli nähnyt kysytynkin pöyrän ja mainitsi alla olevasta öljyläikästä, syy ei näy katteiden alta?
Toinenkin tälläinen tuli kaveripiiriini viime viikolla sekin 98 malli.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 12, 2006 00:01 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Kamulla on kans GTR, vanha ja paljon ajettu -85 tai -86 mallinen. Kävimpä testailemassa sitä ja kyllä kate tuntui mukavalta, kun olin juuri reuhtonut 1150km nakupyörällä sateessa ja tuiskussa pohjoiseen :roll:

Moottorin ääni kuului ajossa aika kawamaisen rouheena, mutta kate suojasi hyvin joa avopotalla ja vauhtiakin piisasi ihan tarpeeksi että sai poroja pelätä.
Noin 30 tkm välein sanoi venarempan tehneensä, mutta ei aikonut Kawasta luopua. Tyytyväinen siis oli.

Suitsan puuduttavat tärinät, jotka vaivaa ainakin vanhempi GSX:iä, olivat Kawasta poissa joten jo siitäkin syystä lähtisin reissuun ennemmin Kawalla.
Ja keppi on Kiva!
Osta pois!

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 12, 2006 07:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Venaremppa 30 välein! :!: :?: :shock: :?
Eikös Apriliapäivä ole vasta huhtikuussa. ;D
No ei, voihan sen tietysti tehdä mutta äkikseltään luulisi että hyvin tehtyä ei tarvitsisi uusia 30 jälkeen.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 12, 2006 18:02 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
"Venaremppa 30 välein! Exclamation Question Shocked Confused
Eikös Apriliapäivä ole vasta huhtikuussa. Laughing

Aprillijuttu olisi, että kawan vesikoneet on kestävämpiä kuin ilmakoneet.
;D :wink:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 12, 2006 19:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Vielä mitä!
Vesi vanhin voitehista.. :wink:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 10:46 
Poissa

Liittynyt: Ti Tammi 10, 2006 11:07
Viestit: 12
Paikkakunta: Helsinki
Joo, näitä urbaanilegendoja taitaa riittää, Kawan venttiilit, ja Hondan nokka-akselit. Mulla oli 15 vuotta VF750F (se nokkavikainen!) ilman mitään ongelmia. Vaimon veljellä oli aikoinaan GPZ500, siitä kansi meni, mutta eipä siitä venttiileitä säädettykään, ennen kuin käyminen loppui tyystin!

Sain YamahaCenteristä lisää kuvia pyörästä, tuontipyörähän tuokin on (niinkuin nykyinen GSX:kin, väliäkö hällä). Sen verran mielenkiintoinen että täytyy varmaan käydä paikanpäällä katsomassa, ja jos ei hirveetä riitaa tule hinnoista niin kukaties...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com