Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 15:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 116 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Talviprojektivisioita!
ViestiLähetetty: La Loka 20, 2007 20:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
No niin, KawaWiisaat: nyt on aika taas kertoa, minkä muodonmuutoksen Kawa kokee ensi talvena!

Emmä mitään tekniikasta ymmärrä, mutta niitä on kiva lukea... 8)

Keväällä on myös lohdullista havaita, ettei kaikilla muillakaan nämä tulevaisuudenvisiot toteudu aina ihan alkuperäisten suunnitelmien mukaan. Mutta eikös kaikkein tärkeintä olekin se, että sentään suunnittelee jotain - se onkin sitten ihan eri juttu, mikä se lopputulos on - joskus ei ole lopputulosta ollenkaan... :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 20, 2007 21:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
:shock: Jaa Wiisaat ;D ;D

No joo, meinaan muuttaa pakoputket 4-1:stä 4-2:een. Tästä kuwasta näkyy, millanen mulla nyt on; Kuva
Aika outo systeemi sikäli, että vaimennin on vasemmalla pualella ja mopon oikea puali on hiukan "nakun" näkönen.
Ostin kesällä Jarrulta samanlaisen putken. Saa sit nähdä, miten sen saa tonne toiselle pualelle sopimaan, kun putki ja käyrät on wääränkätiset.

Muuten moppe tulee toivottavasti kokemaan sisäisen muodonmuutoksen venttiilien- ym säätöjen kanssa :P

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 21, 2007 08:47 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tuplasilimät eli jukurttipurkit keulaan, rähinää putkeen, isompaa tankkia ja policen / zetorin soloseat (jos löytyis täält maalta sellanen OIKEA zetorin penkki "rautaa" ni ostaisin poies)

Saas nährä kui käy. Tos ois mielenkiinnon kohteet. Kuitenkaan mitään radikaalia muutosta en uskalla alkaa suunnitella ko LTD on kyseessä... Toi on ainua sen Vaasalaisen kaverin kans joka on tuotu Suomeen...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2007 00:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Kuva
Tämä ei ole aito - tämä on Voortin :shock:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 22, 2007 06:02 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Njoooo, näyttää samallaiselta... On muutes hyvä istua... Tullu testattua useamman vuoren ajan sillo kakarana.

Tosin se jakkara jos mie vietin aikaa oli massikka. Zetorit jotka tääl seudul liikku oli helevetin isoja jo sillon.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2007 02:53 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Kawasaki Z1000 Excalibur...
http://www.youtube.com/watch?v=nNUV5Z3TSfg
Tämmösen miekkamopon, jos talvella väsäisisisis

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2007 07:45 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Joo, onhan noita visioita. Yhden mukaan Korpisusi turboaa talven aikana eli Turbon tekniikka istutetaan Korpisuteen. No, keväällä sen sitten näkee toteutuuko tuo visio :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2007 10:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 18:11
Viestit: 356
Paikkakunta: Tervola
Sylinterikansi pesty, hoonattu putket ja männät saatettu taas ihmismäisen näköisiksi...
Karstat lähti pesemällä ;)
Nyt sit ne männänrenkaat...mistäs edullisimmin...-87 600 Eliminator, siis muistutuksen vuoks ;)
Sumeko vai olisko joku edullisempi paikka?
Entäs moottorin tiivisteet? sarjana vai joutuuko ostamaan kaikki erillisinä?
Venttilivarren kumit on jo, siis niitä ei.
Ei ollut koneessa mitään silminnähtävää vaurioo, luonnollista kulumista lähinnä ja sitä ei edes silmämääräiseti nokistakaan näe...yhdessä sylinteriputkessa hiukka syöpymää, mut siinäpä se, männänrenkaat ehjät...joten savutukseen syyllistä etsitään vielä.
Venttiilikansi on viel purkamatta, jospa syyllinen piileksii siellä?
Kuva

_________________
I'm blonde, so hwat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2007 10:18 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
laaksonenster kirjoitti:
Kawasaki Z1000 Excalibur...
http://www.youtube.com/watch?v=nNUV5Z3TSfg
Tämmösen miekkamopon, jos talvella väsäisisisis


Menihän Teutulin ukotkin hiljasiksi kun kaveri pyyhkäisi Excaliburillaan sinne OCC:lle visiitille. Z-Kawa rules..
http://www.youtube.com/watch?v=FNmFEEA3znU

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2007 17:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Kumma, että seniorikin meni hiljaseks, kun sehän diggaa tosta "old school" tyylistä :D
Huomasin tuon viideon lopusta, että kawerilla on oikein kotisiwutkin,
http://www.excaliburbike.com/index4.htm ja hoi LTD,
moppe on LTD-mallia, olishan se pitänyt heti huomata :shock:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Loka 27, 2007 17:24 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Niin, sellanen "rajoittunut" tai "varauksellinen"...
Musta ku murjaani niinku limiitti :P

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2007 00:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:30
Viestit: 495
Paikkakunta: Kajaani, KZ650F3
Aika upea tuo Excalibur :!: Takajarrun reaktiotanko yksityiskohtana kiinnitti huomion - ketju näytti hienolta tossa kohti!

_________________
klassikokawoja ei vahingoitettu tätä viestiä kirjoitettaessa


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2007 10:17 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Kawasaki Zl kirjoitti:
Sylinterikansi pesty, hoonattu putket ja männät saatettu taas ihmismäisen näköisiksi...
Karstat lähti pesemällä ;)
Nyt sit ne männänrenkaat...mistäs edullisimmin...-87 600 Eliminator, siis muistutuksen vuoks ;)
Sumeko vai olisko joku edullisempi paikka?
Entäs moottorin tiivisteet? sarjana vai joutuuko ostamaan kaikki erillisinä?
Venttilivarren kumit on jo, siis niitä ei.

Jos tavoitteena on, että Ellu tulee ajoon useaksi vuodeksi ja öljytkin pysyvät koneen sisäpuolella, niin männänrenkaat ja tiivisteet kannattaa hankkia ehdottomasti Sumekolta. Tarviketiivisteet ovat kyllä edullisempia, mutta niiden kestoikä on myös huomattavasti lyhyempi. Kokemuksesta voin sanoa, että ei ole mukava purkaa konetta ennen aikojaan tiivisteiden öljyvuotojen takia :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2007 15:44 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 18:11
Viestit: 356
Paikkakunta: Tervola
Kuuntelen mestarin ääntä ;)))
Sumeko se siis on joka vähäiset pennoseni taskuunsa pistää ;)))
Vähän olin sillai itsekin ajatellut, että ehkäse alkuperäinen kuitenkin on paras...

_________________
I'm blonde, so hwat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2007 21:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Te, kauempana asuvat, ootteko tilanneet Sumekolta tai jonkun paikallisen kautta? Sumekon sivuilta löytyy TR-Pyörä, Molitor ja Bike-World, jotka on täällä Turussa päin.
Muistanko oikein, että joku olisi maininnut Sumekolta jonkun kawerin, jolta saisi parasta palvelua näihin wanhoihin mopoihin???
Sitten olisi noita ulkolaisia firmoja, Klasmo ja kumppanit, joita porukka tuntuu myös käyttävän ja joista saa orggiskamaa ja "muuta".
Myyjistä tuntuis olevan melkeen runsauden pula, mutta tietenkin just se osa, mitä tarttis, on loppu joka paikasta.
Tässä on noviisi pikkusen huuli pyöreenä, mistä kantsii ostaa mitäkin :? No kyselemällähän ne asiat vähitellen selviääpi :roll:
Kyllä mun olisi varmaan syytä vaihtaa kytkin ja kaasuvaijerit uusiin, ennen kun katkeavat tien päällä. Jarruletkut samoin pitäis kattoo ja vissiin varmuuden vuoksi uusia, kun mulla ei niidenkään iästä ole mitään tietoa. Semmoset, joissa on metallikudos ulkopinnassa vissiin olis parhaat.
Juu, mutta vielä jatkuu ajot, kun on näin lämpimät kelit :P
Jotkut varmaan aattelee, että on siinä yks pöljä, kun painelee päivittäin tommosella wanhuksella :shock:
Minä ja moponi - olemme erilaisia nuoria ;D

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2007 21:43 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
laaksonenster kirjoitti:
Jarruletkut samoin pitäis kattoo ja vissiin varmuuden vuoksi uusia, kun mulla ei niidenkään iästä ole mitään tietoa. Semmoset, joissa on metallikudos ulkopinnassa vissiin olis parhaat.
Juu, mutta vielä jatkuu ajot, kun on näin lämpimät kelit :P
Jotkut varmaan aattelee, että on siinä yks pöljä, kun painelee päivittäin tommosella wanhuksella :shock:
Minä ja moponi - olemme erilaisia nuoria ;D


Juu vaihda ihmeessä teräsvahvisteisiin letkuihin... Lewiksen jarruletku "eli" joka kerta ku jarrua paino... :shock: Mut kuulemma hyvin piti kuiteski.

Määrittele PÖLJÄ ! Mopoilu on tervettä liikkumista luonnossa (tai no kuka crossilla...) saa runsaasti raitista ilmaa ja välillä pulssikin nousee ihan kuin itestään tuonne aerobiselle tasolle ku tulee sellane liukas kohta renkaan alle... ;D ;D

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2007 21:51 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Jotenkin käy kateeks Kawasaki ZL:n werstasta :P ...
Warmasti kiwaa touhuta pyörää kuntoon ja katella samalla waikka telkkaa etc... 8) ...

-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2007 22:01 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Katos vaan verstasta, en heti huamannutkaan - häikäistyin, kun osatkin kiiltelee niinkun astianpesukoneen jäljiltä :wink:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Loka 28, 2007 23:36 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 03:10
Viestit: 491
Möhkö saa (toivottavasti) jarru- ja pakoputkipäivitystä, uutta väriä, eteen(kin) leveämmän vanteen.......
No, ainakin öljyt vaihdetaan koneeseen ;D
-pakko, sillä vanhat tuli laskettua pois kun vein talviunille.
Kattellaan sitte keväällä kuinka ahkeria sitä TAAS on talven aikana oltu.

--ainiin, pitäis tankista (ollut irrallaan monta vuotta) poistaa ruosteet sisäpuolelta, mikäs on nykyään se paras konsti?
Kannattaako pinnoittaa?
Onko ko. hommaan vapaaehtoisia, kohtuu korvauksella tietty!?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 29, 2007 20:29 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Kwaakku kirjoitti:
--ainiin, pitäis tankista (ollut irrallaan monta vuotta) poistaa ruosteet sisäpuolelta, mikäs on nykyään se paras konsti?
Kannattaako pinnoittaa?
Onko ko. hommaan vapaaehtoisia, kohtuu korvauksella tietty!?


Annitrollia jotkut ovat kehuneet jolla lähtöö tankki puhtaaksi... Motonet myy. Pitäis ilmimeisesti laittaa raakana tankkiin muhimaan päiväks pariks tai jotain. Mull oli, eikä se menny kurjuutta kummemmaksi. Tosin lantrasin sitä vedel, ko kukaan ei tienny miten sitä käytetään. Määki sain vinkin, joka ny ei toiminu... tai osannu käyttää... Kaani muistakseni suositteli, en oo varma.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 29, 2007 21:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
Kwaakku kirjoitti:
pitäis tankista poistaa ruosteet sisäpuolelta...

Miksei vois vaan laittaa hiekkaa sisälle ja vatkata nimmaanperketisti :P Eli tavallaan hiekkapuhaltaa...
Sillai ennen muinoon lasipulloista lähti pinttynyt lika.. :oops:

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 29, 2007 22:40 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Vois olla aikas vaikeeta saada se loppu hiekka poies sielt tankist. Siis enne ko bensat laitetaan... Vedel ko meinaat huuhrella. Ja taas ruastuu...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Loka 29, 2007 22:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: La Huhti 22, 2006 23:01
Viestit: 596
Paikkakunta: Masku
No jos tota itte kokeilisin, niin varmaan vedellä huuhtoisin ja sitten kuivaus kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla. Ei se niin äkkiä ruostu.
Eikös noita ihan oikeastikin hiekkapuhalleta?
No en tiedä miten toimii käytännössä - nää on niitä DIYDIY-juttuja - viimeinen kylähullu ja niin pois päin...

_________________
Ride and Let Ride...
Z1000 A2 1978


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2007 01:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Touko 10, 2006 10:35
Viestit: 82
Paikkakunta: RIKSU
Jos tankki ei ihan sikakovassa ruosteessa oo, vois kokeilla sitruunahappoa (elintarvikelisäaine E330 - käytetään mm. kotiviinien happamuudensäätöön, uuden betonilattian neutralointiin ja porsaiden ripulilääkkeenä... :P ), löytyy apteekista reilun vitosen/kilo. Halvemmalla on isompia eriä ainakin takavuosina tilailtu suoraan Vitabalansilta (http://www.vitabalans.fi). Tankki vaan täyteen, 20-25% seos käy hyvin, jauhe sekoitetaan kädenlämpöiseen veteen. Käy tietysti kaikenlaiseen ruosteenpoistoon, kokeilkaa vaikka johki muualle ensin, jos ette muuten usko.
Putsattavasta pinnasta poistetaan ennen käsittelyä rasva ja muukin kakkapaska, ettei ne hidasta ruosteenpoistorosessia, eikä pinnasta mahdollisesti irtoava emäs neutraloi happoa. Homma on hitaahkoa, ruosteisempi esine saa liota hapossa pari vrk, jopa reilun viikon.
Vaatii yleensä useamman käsittelykerran välipesuineen. Jos kappaletta ei voi upottaa happoon, voi hapon sotkea esim. tapettiliisteriin ja sivellä pintaan. On muistettava, että sinkki liukenee sitruunahappoon neutraloiden sen. Myös seosmetalleja happo voi syövyttää, joten tolokku mukana..
Käsittelyn jälkeen happojäänteet pitäis poistaa neutraloimalla jollain emäksisellä pesuaineella, esim. kidesoodaliuoksella ja erittäin huolellisesti huuhtelemalla. Bensatankin ku huuhtelee lopuks mahdollisimman lämpimällä (rohkeimmat puhuvat jopa kuumasta) vedellä, kuivuu äkkiä. Heleppoa ja hauskaa, eikö totta? Muistakaa sit, että happo ärsyttää silmiä ja ihoa, huuhteluvettä paikalla ja riittävä ilmanvaihto. :soso:

Mutta jos tankki on oikeen kunnolla ruosteessa, kai se vanha hiekka/mutterihinkutus (eikä tietysti kuivana, ku löpön, petrolin tms. kanssa) on paras ja nopein tapa. Oonpa nähny tankin betonimyllyssäkin pyörimässä, säästää verta, hikeä ja jopa kyyneleitä. Ainaki jos on kunnolla sidottu kiinni!

Ja ku ruostepeikko on ulostettu, ei kai muuta ku pensaa vaan täyteen, eihän se sillo mihinkään ruostu?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2007 06:43 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
laaksonenster kirjoitti:
No jos tota itte kokeilisin, niin varmaan vedellä huuhtoisin ja sitten kuivaus kuumailmapuhaltimella tai vastaavalla. Ei se niin äkkiä ruostu.
Eikös noita ihan oikeastikin hiekkapuhalleta?
No en tiedä miten toimii käytännössä - nää on niitä DIYDIY-juttuja - viimeinen kylähullu ja niin pois päin...


Kyllä nuo kaikki litkut vedellä huuhdellaan. Vai milläs sitten?
Hiekan vois tosin putsata vaikka paineilmalla, hiekasta kun ei noita kemikaaleja jää.

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Loka 30, 2007 21:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 19:25
Viestit: 68
Paikkakunta: Das Hausjärvi
Tämmöinen talvi-projekti:
Takana oleva projekti on täksi talveksi ja etualalla ole Anno Domini 200 on sitten tuleviksi talviksi :)



Kuva


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Marras 01, 2007 07:38 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Joulu 16, 2005 18:11
Viestit: 356
Paikkakunta: Tervola
Yllättävän hienoiks lähti, vaikka käytin vain osienpesukoneessa työmaalla...
Aikoinaan äijä ja Volkkarinosat lähti kuin leppäkeihäs pihalle, kun potkasin jalan pimeessä vessassa sylinteriputkeen.
Kyllä mä nyt ymmärrän sitä...olohuone on paras paikka tehä remppaa ;)

laaksonenster kirjoitti:
Katos vaan verstasta, en heti huamannutkaan - häikäistyin, kun osatkin kiiltelee niinkun astianpesukoneen jäljiltä :wink:

_________________
I'm blonde, so hwat?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Su Marras 04, 2007 19:29 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Kawasaki Zl kirjoitti:
...Aikoinaan äijä ja Volkkarinosat lähti kuin leppäkeihäs...

Niin. Negatiivisehkoa palautetta paljon ja suurilla kirjaimilla tuli takavuosina itsellenikin, kun tuleva ex-muija kotiutui odotettua aikaisemmin, ja löysi pakastimesta Fordin 390:n männäntapit, uunista saman padan kiertokanget (lämpölaajenemiseen perustuva puristesovitus kai viralliselta nmeltään?) ja astianpesukoneesta ´62 STW-Galaxien kylki- ja takaluukun listat. Siis vihje: Rosteriosat putsaantuu aika hyvin astianpesukoneessa, pesuaineannostus X5...:mrgreen:

Ja tohon terassi-tarssanin ruosteenpoistowinkwonkkiin: myös fosforihappoa voi kokeilla. On jopa tehokkaampaa ku sitruunahappo.
Myös sähköllä, esim. akkulaturilla lähtee pikkuruosteet, ei tosin tahdo onnistua tankin SISÄpuolen käsittely elektrolyysillä. Hellävarovainen menetelmä on se: Puhdistettava esine upotetaan katodiksi (-) kidesooda/vesi -liuokseen (seos 2-4%). Muoviastiaa käytettäessä tulee kappaleet pitää erillään seinämistä. Anodiksi (+) käy melkein mikä hyvänsä pellinpala. Kappaleiden välille kytketään matala jännite, esim 12V akkulaturi. Menetelmä on erittäin hellävarainen puhdistettavalle kappaleelle. Liuoksena vielä parempaa olisi lipeä, mutta kidesoodakin on riittävän vahvaa ilman saatavuus- ja käsittelyongelmia. Ripusta käsiteltävä kappale ja anodi kuparilangalla esim. altaan reuhoihin tuettujen kupariputkien varaan siten, että ne ovat kokonaan liuokseen upotettuina. Ja anodiin siis plus ja katodiin miinus.
Kidesooda- eli natriumkarbonaattiliuoksen väkevyys ei ole erityisen tarkoin määriteltyä, 2-4% on yleiseti suositeltu. Kidesoodaa saa rautakaupoista, kilon pussi maksaa 2-3 euroa. Virtalähteeksi käy halpa ja yksinkertainen akkulaturi, nykyaikainen automaattilaturi ei oikein toimi. Anodina voi käyttää lähimain pitä tahansa pellinpalaa. Katodin pelkistyessä anodi syöpyy joten ruostumaton teräs on katodina hyvä, ainakin jos aikoo puhdistaa paljon osia. Kidesooda ärsyttää ihoa ja silmiä - ja jostain syystä yleensä myös vaimoväkeä, ainakin jos operoidaan keittiössä... Roiskeita on varottava ja huuhteluvettä tulisi olla saatavilla. Ilmanvaihdon tulee olla riittävä, prosessissa syntyvä kaasu (vety) on paloherkähköä.

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Marras 09, 2007 10:32 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 05:59
Viestit: 33
Paikkakunta: Tampere
aika lailla on tota tekemistä järjesteety talveksi :)

- uuden takalokarin kavennus ja maalaus
- tankin ja etulokasuojan maalaus
- sähköt tangon sisään
- koneen poskien kiilloitus
- uuden putken tekeminen
- vanteiden kiiloitus/maalaus
ym kaikkea pientä

_________________
"Se mitä ei osata niin opetellaan ja sitä mitä ei oo niin tehdään itse"

LTD 450 Custom


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Marras 17, 2007 10:34 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 788
Paikkakunta: Helsinki
Omat projektit taitavat alkavana talvena rajoittua lähinnä hienosäätöihin ja pikkujuttuihin ettei käy niinkuin menneenä kesänä. Z1:een ehkä tuplalevyt kaasarijumppaa ja orggisputket :'' (jos röydän riihikuivaa) ketjut ja muuta pientä.
Green Hornet ei tarvi muuta kuin kaasarijumppaa, säätöja ja ai niin KARDAANIN PÖLYJEN PYYHINTÄ
Policessa lähinnä kosmeettista fiksausta sivulaukuille ja katteeseen uudet valot policevalojen tilalle.
Cafe racer vanhan ajan tyyliin kummittelee mielessä mullakin mutta sen tuleminen taitaa rajoittua lähinnä uusien vaatteiden suunnitteluun esim. Green Hornetin pohjalle.
Isommat työt on ajatus kohdistaa autoprojekteihin ja BSA A7:n 1951 Plungerin maalailuun ja kasailuun.
Täytyy olla varovainen että pyysyy edes yksi KAWA ajokunnossa ensi kesälle, eihän rakentelu kuitenkaan ole kaikki kaikessa eihän :?


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 116 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com