Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 07:04

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 16, 2005 22:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:18
Viestit: 682
Paikkakunta: Posio
Jarru kirjoitti:
KooJii kirjoitti:
Em mää oo isopoika, mää oon pikkupoika :oops:

Niin tarkootin kyllä jotta, minä en muistanut. Mutta muistelin muitten muistamisia, muistaakseni. Mulla hyvä taipumus tulla väärinymmärretyksi :wink:


Missä muka ;D ;D

_________________
Voiman väri on vihreä.
Kawasaki kz1300 -79 x3
Kawasaki kz1300-80
Suzuki gsx1400 -04


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: ZL
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 00:20 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 14, 2005 18:46
Viestit: 34
Paikkakunta: Q Sanko Ski
Juu aika hankalaa löytää noista edes 80 luvun pyöristä suoritusarvoja...
Mutta tämmönen löyty omasta vekottimesta...
Heh... Niin toi Eliminaattori vissii oli aikasa nopein 0-50m !
...No niinhä ne Kawat on aina ollukin!


Zl 900 GPZ 900

0-50m 2,954 3,087

1/4 mile 11,027 10,976

_________________
http://pohjois-kymi.vapaa-ajattelijat.fi/


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 16:47 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Taas muistelen seitkytlukua, taitaa olla vanhuuden merkki :P
Mutta silloin oli Kawan Z1 900 mainoslauseessa. o-100km/h
karvan alle neljä sekunttia. Onko muita pappoja muistelemassa.
Pitääköhän muistikuva paikkaansa :P


Viimeksi muokannut Jarru päivämäärä Ke Joulu 21, 2005 20:56, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 20:15 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
H2 on nopein tapa siirtyä paikasta toiseen. :)
-klik-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 21:25 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Näinhän H2:a sanottiin Tekniikan Maailmassa 3/-73:
Ohittaa kaikki muut,paitsi bensa-asemat :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 07:31 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Ja jossain loppuvuoden -71 ensiesittelyssä TM:ssä Sunell uumoili,että H2:lla on teoriassa mahdollista ajaa tankki tyhjäksi alle puolessa tunnissa.S-na että se vaan on makee peli,fiilistelläkseni -70-lukuisesti.Koskahan sitä oikein toimeutuisi,mahtaako siinä oikein nuortua sillä ajellessa?Kovin tunnelmallista se oli silloin viimeksi -94...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 08:59 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Kyllä sillä AV nuortuu, ihan tippu 20v pois mittarista kun vähä päästeli ;D ...
Ja huomasinpa siinä vähä päästellessä että suhtautuminen virkavaltaankin oli kuin 20v sitten 8) ...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 09:46 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Ajettiin kaverin kanssa Tapanilasta (Pohjois-Helsingissä) Mäntsälän kautta Porvooseen, tai siis piti ajaa. Kaverin H2:sta loppui bensa Mäntsälän ja Porvoon välille kun oli edellisenä iltana tankannut Tapiolassa tuossa Hesan kupeessa. Minä tankkasin kotoa lähtiessä ja pääsin omalla H2:llani hakemaan Porvoosta kannulla lisää bensaa. Ajotyyli oli sellainen reipas.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 11:30 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
H2:n kone lienee suunniteltu samallalailla kun kireimmät kisakoneet eli ovat ajoviiman lisäksi polttoaine jäähdytteisiä :mrgreen:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2005 20:57 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 21:29
Viestit: 166
Paikkakunta: vantaa
Koojiin muistelema TM:n koeajo oli muistaakseni otsikoitu: TORPEEDO KAHDELLA PYÖRÄLLÄ sillä maalla mulla on karmea kasa vanhoja tekareita mutta harmikseni en kyseistä numeroa nipusta löytänyt.
Muistaakseni mr Lindell ei ajo-ominaisuuksia liiemmin kehunut mutta nopeuden suhteen se tosiaan ohitti kaikki muut paitsi bensa-asemat.
Joskus on kiva selata vanhoja lehtiä, koeajoja, mainoksia- niistä näkyy hyvin ajan henki.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2005 22:24 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
joo-ooh.. oikeesti ne tehopelit jäähtyvät osaltaan polttoaineella. samaa ominaisuutta on tuossa uudessa zx12r kwaakussakin, syö pensaa melkosen palio, on sitten sitä kulkuakin ja käy melko kuumana vaikka on saastevehkeet poistettu, niiden kanssahan lämpesi sikanopeasti tyhjäkäynnilläkin ihan turhan kuumaksi. ei tietysti kuluta läheskään samaa mitä H2 normaalisti, mutta nelitahtiseksi melkoisesti, normaalimaantieajossa kesälämpimillä 7 - 8 litraa menee helposti, syyskylmillä jopa enemmän ja sama kevätviileillä. onhan siinä sitten tehoakin, kuten on hookakkosessakin ikäänsä ja kokoonsa nähden, kakstoistasatasessa semmoset 180 luupäätä ihan vakiona kampuralla ja pienillä hengitysten avarruksilla ja ruiskun ym. säädöillä saa kampuralle jopa laskennallisesti semmoset 200 - 210 hv eli takapyörälle tulee sama kuin on vakiossa ilmoitettuna kampuralle. tämä kaikki siis ilman mekaanista virittämistä tai kummempia osian vaihtoja, tosin pakoputkisto piti vaihtaa ja ruiskunohojain asentaa, niin ja koo et ännät tai vastaavat asentaa.

mitenhän lie tuo uus kawan tykki zzr1400, syökö kans palio, noh, veikkaan, että syö kun kone on samaa sukua zx12r:n kanssa ja vielä enemmän tehoa siinä, tosin jos kovaa alavääntöä malttaa hyödyntää voi ehkä säästää, teoriassa. vuan kukapa sitä säästääkseen ajelee prätkällä, näillä hinnoilla ja erinäisillä maksuilla. harvempi. sitten pitäis ajaa kait kakspuolikkaalla z250 kawalla, yks pytty ja nelitahti ja.. hyvää joulua.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 31, 2005 21:00 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
KooJii kirjoitti:
Näinhän H2:a sanottiin Tekniikan Maailmassa 3/-73:
Ohittaa kaikki muut,paitsi bensa-asemat :mrgreen:

Tekniikan Maaima 4/-73 mainoksessa:
Kun ohjaimissasi on Mach IV, määräät Sinä tahdin liikkeellelähdössä ja saapumisessa.
model H2-A

Samassa mainoksessa 900 Super 4 model Z 1 :
Moottoripyöräilyn arvoesine.

Mitä nykymainoksissa on yhtä "sävähdyttäviä" 8) ;D

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: La Joulu 31, 2005 22:09 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
tuossa taisin kirjoittaakin joskus,että mihin on kadonneet hauskat ja humoristiset mainoslauseet nykypäivänä? menkääpä tonkimaan esim. 70-luvun TM lehtiä niin suu korvissa saapi lukea mainoksia ;D Kawasaki: "vääntöä riittää ; naapureillekin" 8)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ma Tammi 02, 2006 14:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 22:25
Viestit: 206
Paikkakunta: pieksämmäki
kone kävi kuin sepelimylly johon on heitetty sylillinen polkupyörän soittokelloja ;D ;D ;D ;D ;D parasta pitkään aikaan!!!

_________________
ei oo myytävänä,not sell.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 06:20 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Joo,lehti on ostettu ja testi luettu.Vaan jotenkin oli ylimalkaisen tuntuinen koko juttu,vähän niin kuin sinnepäin ja hyvästä ideasta huolimatta pakkopullan tuntuinen.Jäi vähän sellainen,"höh,eikö näistä muuta kerrottavaa ollut?"-tunnelma.No,saahan tuollaista jutunkirjoittamaista lähteä kokeilemaan,ei se niin helppoa liene.
Toisaalta,tämänkaltaisia testejä saisi olla lisää.Josko vaikka Z1000ST/MK.II-GS1000E/G-CBX1000?Miltäpähän ne testaajien mielestä saattaisivat tuntua nykypäivänä?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 11:01 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
VM esitteli 1978 mm. otsikolla Viisi litraa pyörätestin. Sinä oli Kawasaki Z1-R, Honda CBX 1000, Suzuki GS 1000 EC, Harley-Davidson XLCH 1000 Sporster sekä BMW R1000/7.
Testi oli aika suppea ja loppukommentit Kawasta jäivät H-D rinnalle kommentilla "koostaan huolimatta lähiö- ja urheilupyöriä. Vaikka voihan polttoainesäiliön vaihtaa isompaankin."
Myöhemmin 1979 VM esitteli Kolme kovaa konepyörää. Siinä oli napit vastakkain Kawasaki Z 1000 ST, Honda CB 900 F sekä BMW R 100 RT. Aika suppea oli tuokin testi.
TM vertaili 1979 Keskiraskaan sarjan keppihevoset. Siinä oli Kawasaki Z 1000 ST,Suzuki GS 850 E sekä BMW R 100 RT. Tuo oli jo kattavampi testi, jossa pyöriä ajettiin tositominnassa Norjan vuoristossa. Testissä sai pyöristä jonkunlaisen tuntuman lukeman perusteella.
VM teki 1981 vertailun kahdesta Kawasta Z1100 ja GPZ 1100. Porakorven Akseliksi siinä keppimalli ristittiin. Siinä testissä niillä sentään ajettiin vähän reippaammin.
Myöhempiä yhteiskoeajoja en muista kummastakaan lehdestä, ainakaan 80-luvun alkupuolelta isoista ilmajäähdytteisistä nelikoista.

Jokin päivitetty testi mallien orgiskuntoisten Kawasaki Z 1100, Suzuki GS 1100 G, Yamaha XS 1100 S (Hondalla ei ollut kuin Gold Wing tässä kokoluokassa, eikä sekään rivinelikko) olisi mielenkiintoista luettavaa arvostelulla keskenään.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 12:24 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Yhdyn täysin AV:n käsitykseen viimeisestä TM-tarinasta. Kaverini Erkki (vaaleatukkainen ekassa kuvassa - vanha H1-mies) kertoi monenlaisia juttuja kesällä tehdyn koeajohomman jälkeen, mutta eihän ne jutut lehteen mahdu. Voisi sanoa, että parhaat makupalat jäivät lehdestä pois. Jos jutusta jotakin "uutta" yrittää löytää niin jarrut eivät ehkä olleetkaan niin surkeat mitä yleisesti ajatellaan. Puristaa sai mutta kyllä ne sitten pysähtyivätkin. Kaverilla oli tuplalevyt H2:ssa. Pysähtyi kuin seinään ja oli ihan herkkä käyttää, että se niistä seiskytluvun paskoista jarruista! Ps. tämä jarruttelukokemus on vasta muutaman vuoden vanha, ei vanhan muistelua.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 22:04 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 08:00
Viestit: 37
Paikkakunta: Dzoukkila
Jim Goose kirjoitti:
VM esitteli 1978 mm. otsikolla Viisi litraa pyörätestin. Sinä oli Kawasaki Z1-R, Honda CBX 1000, Suzuki GS 1000 EC, Harley-Davidson XLCH 1000 Sporster sekä BMW R1000/7.
Testi oli aika suppea ja loppukommentit Kawasta jäivät H-D rinnalle kommentilla "koostaan huolimatta lähiö- ja urheilupyöriä. Vaikka voihan polttoainesäiliön vaihtaa isompaankin."
Myöhemmin 1979 VM esitteli Kolme kovaa konepyörää. Siinä oli napit vastakkain Kawasaki Z 1000 ST, Honda CB 900 F sekä BMW R 100 RT. Aika suppea oli tuokin testi.


Sallittaneen pieni oikaisu: kummassakaan tapauksessa lehti ei ollut VM vaan Tuulilasi. Noihin aikoihin ko. aviisia vielä kelpasi lukeakin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Tammi 10, 2006 22:23 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Murtsi kirjoitti:
Jim Goose kirjoitti:
VM esitteli 1978 mm. otsikolla Viisi litraa pyörätestin. Sinä oli Kawasaki Z1-R, Honda CBX 1000, Suzuki GS 1000 EC, Harley-Davidson XLCH 1000 Sporster sekä BMW R1000/7.
Testi oli aika suppea ja loppukommentit Kawasta jäivät H-D rinnalle kommentilla "koostaan huolimatta lähiö- ja urheilupyöriä. Vaikka voihan polttoainesäiliön vaihtaa isompaankin."
Myöhemmin 1979 VM esitteli Kolme kovaa konepyörää. Siinä oli napit vastakkain Kawasaki Z 1000 ST, Honda CB 900 F sekä BMW R 100 RT. Aika suppea oli tuokin testi.


Sallittaneen pieni oikaisu: kummassakaan tapauksessa lehti ei ollut VM vaan Tuulilasi. Noihin aikoihin ko. aviisia vielä kelpasi lukeakin.


Kappas, näin onkin. Tuulilasihan se oli tosiaan.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 12, 2006 21:31 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
Minunkin mielestä juttu jätti jotenkin tyhjän olon, olisi odottanut enemmän mutta ehkä se on se aika joka kultaa muistot ;D .
Itsekin 70 luvun alussa ajoharrastuksen aloittaneena muistelee vanhoja hyviä aikoja ja vapaita nopeuksia. Ajo-ominaisuudet eivät onneksi kokonaan loppuneet omalta kohdalta eikä niitä oikeastaan osannut edes kaivata lisää vaikka matkanopeudet usein olivat 120--150 välillä. Useinmiten kaks päällä ja pidemmät reissut illalla ja öisin, oli teillä tilaa :P.
70 luvun alkupuolelle osin moottoripöyräilyyn useita isoja muutoksia, eli:
- 16 vuotta =>piikki
- moottoripöyräveron huima nousu
- yleinen 80 kilometrin rajoitus yms.
Kiinnostuin asiasta sen verran että tutkin tilastoja huikkasen ;D
Pöyräkanta oli 1966 noin 74100 kpl josta putosi (taisi työmatkakäyttö vähentyä dramaattisesti) vuoteen 1970 noin 44000 kappaleeseen, nousi vuoteen 1985 noin 50000 kpl:seen ja edelleen vuoden 97 (68000) jälkeen huima nousu (taisi muitakin vanhuksia tulla liikenteeseen) 04:n 143000:een.
Kuoleman tapaukset
-70 38 kpl (1/1161 pöyrää)
-75 56 kpl (1/876) tämän jälkeen kai olivat suurimmat muutokset
-80 21 kpl (1/2065)
-90 28 kpl (1/2863)
-95 1/5007
2000 1/9087
-04 1/7135

Luvuissa nyt näkyy taas varmaan vähän ajaneet "uudet" vanhat harrastajat isoine pyörineen.

Eli oliko kysy puuttuvista ajo-ominaisuuksista vai esim vapaissa nopeuksissa :? :?:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Tammi 12, 2006 23:07 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Eli oliko kysy puuttuvista ajo-ominaisuuksista vai esim vapaissa nopeuksissa Confused Question

On se jännää miten aina puhutaan olemattomista ajo-ominaisuuksista wanhuksia koskien. Eikös se ole oravanpyörä: vuonna 2030 nykyisiä kikottimia pidetään ihan Pulteri-kivipyörän veroisina hengenvaarallisina ajolaitteina.
Koeajajatkin 60-70 luvuilla suitsuttivat monenkin nykyveteraanin loisto ajo-ominaisuuksia ja jarruja, joten ne ei liene syynä onnettomuuksiin.
Kysymys on kai siitä mihin tottuu ja millä ominaisuuksilla oppii ajamaan!
Ei joku nykypyörään tottunut voi mitenkään tuntea oloaan kotoisaksi esim. H2:n sarvissa.

Luulen että turvavarusteiden puute (kypäränhihnatkin lepatti yleensä auki), sorapintaiset tiet, sekä aika holtiton liikennekäyttäytyminen kaikilla osapuolilla olivat pääsyitä suuriin vainajalukuihin.

:roll:

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 05:15 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
JIMJAK kirjoitti:
Eli oliko kysy puuttuvista ajo-ominaisuuksista vai esim vapaissa nopeuksissa Confused Question

On se jännää miten aina puhutaan olemattomista ajo-ominaisuuksista wanhuksia koskien. Eikös se ole oravanpyörä: vuonna 2030 nykyisiä kikottimia pidetään ihan Pulteri-kivipyörän veroisina hengenvaarallisina ajolaitteina.
Koeajajatkin 60-70 luvuilla suitsuttivat monenkin nykyveteraanin loisto ajo-ominaisuuksia ja jarruja, joten ne ei liene syynä onnettomuuksiin.
Kysymys on kai siitä mihin tottuu ja millä ominaisuuksilla oppii ajamaan!
Ei joku nykypyörään tottunut voi mitenkään tuntea oloaan kotoisaksi esim. H2:n sarvissa.

Luulen että turvavarusteiden puute (kypäränhihnatkin lepatti yleensä auki), sorapintaiset tiet, sekä aika holtiton liikennekäyttäytyminen kaikilla osapuolilla olivat pääsyitä suuriin vainajalukuihin.

:roll:

Jimjak puhuu asiaa - niinkuin aina! Tuosta liikennekäyttäytymisestä sen verran, että huonompaan suuntaan on menty viimeisten parin vuoden aikana. Liikenteeseen on tullut taas sellainen "minä ite"-asenne - ajellaan kuten muita ei liikkeellä olisikaan. Valvonta on keskittynyt ainoastaan ylinopeuksiin vaikka valvonnan painopiste pitäisi olla enemmän ajotapa-valvonnan puolella. Tien reunustat täytetään telkänpontöillä ja ylinopeussakkoja jaellaan mukavasti kirjoituspöydän äärestä. Viranomaisten ohjenuorana on (sakko)tulojen maksimointi mohdollisimman pienillä menoilla. Tästä ajatusmallista sain todisteita taannoin, kun poliisien erinomainen tietojärjestelmä väitti, että meikäläisellä olisi käyttövoimaveroja maksamatta. Kilvethän siinä olisi lähtenyt, mutta sain poliisit suostumaan siihen, että käyn maksamassa verot lähimmällä maksuautomaatilla vaikka olin ne jo maksanut. Niiinpä sitten ajelin poliisisaattueessa Valkealan keskustaan maksuautomaatille. Poliisit sanoivat suoraan, että katsastamattomalla autolla ajelu ei välttämättä johda kilpien poistamiseen, mutta rästissä olevat verot johtavat ilman poikkeuksia - tälläiset ohjeet on annettu!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 09:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
JIMJAK kirjoitti:
Luulen että turvavarusteiden puute (kypäränhihnatkin lepatti yleensä auki), sorapintaiset tiet, sekä aika holtiton liikennekäyttäytyminen kaikilla osapuolilla olivat pääsyitä suuriin vainajalukuihin.

:roll:


Ai niin ja se kypäräpakkohan taisi myös tulla -70 luvun alussa, ei meinaa kaikea muistaa kun tukka ei enää hulmua. Tietenki samalle ajelle osuu myös H1, H2, Z1, Tuutin yms. tulo markkinoille.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 10:27 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Kerran vielä,kypäräpakko tuli 1977,joko touko- tai kesäkuun alussa.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 10:30 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Mulla on sellainen mielikuva että 1972 sai 16 vuotias ajaa 750 H-2 Kawaa ilman kypärää, ilman nopeusrajoituksia. Voin olla väärässäkin, mites jermut kun silloin jo saitte ajaa, oliko näin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 12:10 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 15:23
Viestit: 792
Paikkakunta: Helsinki
Näin Oli ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 16:05 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:29
Viestit: 667
Paikkakunta: Hirvikallio
Jim Goose kirjoitti:
Mulla on sellainen mielikuva että 1972 sai 16 vuotias ajaa 750 H-2 Kawaa ilman kypärää, ilman nopeusrajoituksia. Voin olla väärässäkin, mites jermut kun silloin jo saitte ajaa, oliko näin.

Jep ja 1973 Ysiä, ja olla Kingi :P
Jossain vaiheessa tuli mopottimiin 120 katto :evil:

_________________
http://www.iltalehti.fi/autot/200707126345160_am.shtml


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 18:13 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos kanssa vielä ihan oikein muistan, Lapin läänissä tuli nopeusrajoitukset jonkun vuoden jälkijunassa myöhemmin käyttöön, olikohan prätkillä sama käytäntö?

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Tammi 13, 2006 19:34 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
Meillä ainakin nopeusrajoitus astuu voimaan siinä vaiheessa kun tämä parempi puoliso istahtaa penkille :mrgreen: ...
Witsi...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 59 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com