Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Touko 19, 2024 11:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vanteiden kiillotusta
ViestiLähetetty: Su Loka 17, 2010 18:50 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Hu hu! Tänään aloitin Möhkön levitettyjen vanteiden kiillotus urakan. 3.5 tuntia töitä ja yksi puolienväli valmis ja sekin vaan toiselta puolen. Pikaisella laskutoimituksella valmista pitäs olla noin kuukauden kuluttua :axe2: ja sekin vaan jos jaksaa tehdä ton reilun 3 tuntia putkeen :kiipeaa:

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vanteiden kiillotusta
ViestiLähetetty: Ma Loka 18, 2010 14:20 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Hui, vaikuttaa elämää suuremmalta urakalta. Onko puolienväli Möhkössä myös röpelöinen valumuotinjälki, kuten monessa muussakin? Eli ensin on hiottava röpelöt sileeksi ja sen jälkeen kiillotettava vasta?
Ja nyt kun siihen on ryhtynyt, eli yksi väli on erilainen kuin muut, niin loppuun saakka on painettava... :help:

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vanteiden kiillotusta
ViestiLähetetty: Ma Loka 18, 2010 16:49 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Aika työläältä vaikuttaa. Siihen ei liene olemassa sopivaa konetta/työkalua jolla urakka helpottuisi tyyliin Dremel tms. Itsellä olisi samankaltainen työ edessä Gpz vanteiden kanssa. Täytyisi saada ne maalattua uudelleen alkuperäisen tyylin mukaan eli vanha maali pois ja kuvassa "kiiltävät" reunat kiiloitettua uudelleen.
Mielessä on käynyt et mitenkä mahtaa nuo maalin poistoaineet toimia, onko soveliaita käyttää alumiinivanteille tms.?
Hiontatyö maalatun osan kohdalta ei oikein kiinnosta ja haluaisin säilyttää sen alkuperäisen röpelöisen pinnan.
Tuon reunan/puolien reunat voi ehkä jotenkin koneellisesti saada tehtyä kiiltäväksi ja sitten lakkaa koko vanteen niin saattaa pysyä kiiltävänä kun ei heti hapetu uudelleen.

Kuva

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vanteiden kiillotusta
ViestiLähetetty: Ma Loka 18, 2010 20:44 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1708
Paikkakunta: hyvinge
Soodapuhallus ei ole maalinpoistovaihtoehdoista se kaikkein huonoin. Luulen voivani jopa suositella. :ope:

:heppa:

_________________
W800 Special Edition, Parallel Twin "Pikkumöhkö" -12
***epämääräinen röykkiö KAWASAKI-osia***
***(TARJOTKAA JOTAIN KOKO LÄJÄSTÄ???***


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vanteiden kiillotusta
ViestiLähetetty: Ma Loka 18, 2010 20:54 
Poissa

Liittynyt: Ti Maalis 11, 2008 15:33
Viestit: 219
Paikkakunta: Lahti
Hyvin ne maalit ja lakat on lähteny maalinpoistoaineillakin. Siinä kiillottaessa vaan tulee "ylikiillottuneet" kohdat niiden alkuperäisten koneistettujen tilalle. Riippuu kuitenkin kuinka orginellia haluaa, vai onko enemmän blig blig miehiä.

Joo kyllä siinä on se röpeliäinen valujälki. Koholla olevat kohdat ei ongelmia, vaan sisäkulmien huokoset pinnan tuntumassa, niissä sitä puuhaa riittää. Ikävintä koko hommassa on se, et jos ei tuukkaan hyvän näköistä ja pitää maalata kaikki.
En oo ainakaan löytänyt kuvia levitetyistä ja kiillotettuista Möhkön vanteista.

_________________
-12 sylinteriä kuuluu Ferrariin ja 6 Kawaan-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vanteiden kiillotusta
ViestiLähetetty: Ke Loka 20, 2010 15:55 
Poissa

Liittynyt: La Touko 13, 2006 19:12
Viestit: 426
Paikkakunta: Pori
Kyllä mä ajattelin et yritän saada ne bling bling kuntoon :tooth: . Mut kyl ne on uutenakin jonkin verran kiiltäneet, ainakin mitä on uskominen tätä ebay-kauppiasta.
Ilmeisesti NOS-osa kyseessä.

_________________
"Se ei ole uutinen että Kawasaki on siellä, missä puhutaan suorituskyvystä. Näin on ollut läpi historian ja tulee olemaan" Moto-Ykkönen 8/07
Gpz 750 -83
Gpz 900R -91


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com