Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Su Touko 19, 2024 12:02

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2011 22:05 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 09, 2011 22:00
Viestit: 3
Moi!
Pyöräkuume on iskenyt. Juuri myin moposkootterin pois. Sillä tuli 7 vuotta ajeltua. Nyt vois olla aika siirtyä oikeisiin moottoripyöriin. Millainen tapaus olis Kawasaki EN 500cm3 vm. 1990 eka pyöräksi?
Olis 55 000 km ajettu koneremontoitu tarjolla.
Moottoripyöristä on vain sen verran kokemusta, että toissa kesänä yhden kaadoin etujarrulla ja vielä komea arpi on kyynärpäässä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2011 23:07 
Poissa

Liittynyt: To Heinä 22, 2010 20:50
Viestit: 104
Paikkakunta: Lappeenranta
Custom ei ekaks pyöräks parhain käsiteltävä. Mut kaikkeen tottuu, ku maltilla toimii :razz:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: La Huhti 09, 2011 23:10 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Tuohon saisi parhaan vastauksen joltain jolla EN on ollut ensimmäinen moottoripyörä, toivottavasti sellainen kokemus löytyy täältä.

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Viimeksi muokannut coistinen päivämäärä Su Huhti 10, 2011 12:36, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2011 07:11 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Minusta ihan ok pyörä vasta-alkajalle :razz:

Ei siinä niiiin piiitkää keulaa ole etteikö pysty kaarteita hallitsemaan, itelläni "eka iso mopo" 550 LTD customin irvikuva joka mielletään kustomiksi mutta ihan peruspyörä tuo on.

LTD ja EN on melko lailla samanlaisia. Sarvia vaihtamalla saat mieleisen ohjaustuntuman. Kaikki kaataa moponsa vähintään kerran. Ei muuta ku menoksi :tooth: :rock:

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2011 08:03 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Osta pois! Mä en ollut ajanut edes mopolla, ja eka harjoittelupyörä oli nelipuokki Honda. Sillä ajokilometrit jäivät tosi vähäisiksi teknisten murheiden takia, joten varsinainen eka pyörä oli 650 SR Kawa.

Jostain se pitää aloittaa. Hanki aluksi hyvä neuvoja! Raato opetti minut Turkkusen City-Marketin parkkipaikalla peruskuntoon. Sitten vain asenteella "väistän kaikkia ja koko ajan" liikkeelle.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2011 11:35 
Poissa

Liittynyt: La Huhti 09, 2011 22:00
Viestit: 3
coistinen kirjoitti:
Mitäs jos vaan ajelet sillä skopalla seuraavat seittemän vuotta ihan omaan tahtiin niin kuin ennenkin :jook:


Luepa tarkempaan: Mopo on myyty!
Mopoikäkin meni ja liki 30 v. sitten, että kai se ois jo aika kokeilla jotain isompaa.
Kokeilemallahan sitä oppii. Pitää mennä tinkaamaan.
Entäpä noin teknisesti? Onko luotettava pyörä?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2011 16:04 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 13, 2009 21:48
Viestit: 6
Ihan hyvä peruspyörä ja sopii hyvin ekakaksi pyöräksi. Yhtä luotettava kuin muutkin ja eikös siinä ole kone laitettu, mutta eihän sitä koskaan käytetyistä tiedä. Tevetuloa joukkoon. :beer:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: Su Huhti 10, 2011 17:48 
Poissa
ShowMan
ShowMan
Avatar

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 12:02
Viestit: 2620
Paikkakunta: Hattula
On warsin järkewää hommata ensipyöräksi tuollainen ei niin tehokas malli ettei käy kuten Ämpyilijällä :cycle: ... :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=IXVP5Qxgh8I

_________________
-kunnia meni mutta maine kasvaa-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: Ma Huhti 11, 2011 15:16 
Poissa

Liittynyt: Su Touko 11, 2008 20:13
Viestit: 182
Paikkakunta: Lappeenranta
krhhm.. no niin.. no.. :) Joo, eihän se huono idea oo eka pyöränä sellanen -ei hätäisin mitä löytyy, vaan toisaalta, se kaikki on vaan kiinni siitä asenteesta, ja siitä kuinka sitä kahvaa kääntää.. :roll:

Itelle tuo zetori tuli tosiaan ensipyöränä, eikä oo heikkoa tehny, pittää vaan malttaa..

Ja jostainhan sitä pittää alottaa, malttia vaan siihen touhuun ja kaikessa rauhassa alottelee ja tutustuu pyörään sekä sen käsittelyyn. Kyllä se siitä lähtee :moto:

ps. kulkee se tuokin sen verran/jos sitä ei esim. kaarteissa hallitse, käy kyllä huonosti siinä missä isommallakin..

_________________
-Ei paskin, mutta huonoimmasta päästä- 863

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kawa EN eka pyöräksi
ViestiLähetetty: Ti Huhti 12, 2011 00:57 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
mun eka "iso" pyörä oli cm400t kustomi-h*n*a. siinä oppi kyllä myös kun oli jo mopoista ja piikeistäkin kokemusta alla. suorituskyky ei yllättänyt, mutta tuntui kuin olisi vääntöä todella mahtavasti. nyt tuollainen muistikuva lähinnä huvittaa. kustomilla myös aika pian omat ajotaidot ylittivät pyörän ominaisuudet eli tapit raapivat asfalttia hyvin usein, melkein joka mutkassa.

pitkähkökeulaiset ovat hitaassa ajossa, n. juoksuvauhdista hitaammissa siis, hankalimpia hallita. toisaalta matala ajokorkeus ja pystyasento helpottaa, jos meinaa kipata ja en500 on melko kevyt ja helppo hallita.

kone on yllättävänkin kierrosherkkä ja pirteä kokoisekseen ja tyylisekseen 500 en kustoomissa. kulki muistaakseni täysillä ajaessa n. 170 km/t ykspäällä ja kakspäälläkin 150km/t kun semmoinen oli joskus yhellä naisellani ja mä olin innokkaana opastajana moottoripyöräilyn saloihin.. ajoin enän liikkeestäkin kotiinsa kun eihän nainen uskaltanut ajaa heti.. useampi sata km tuli ajeltua, varmaan yli tuhatkin.

nuissa vanhemmissa on hihnaveto. hihna kannattaa uusia määrävälein, koska se ei varoita ennakkoon aikansa loppumisesta. tarkkaan en tiiä mikä on vaihtoväli, mutta ehkä 60 000 km tai viis vuotta on hyvä nyrkkisääntö.

jostain. vm 1997 alkaen ovat ketjuvedolla ja ulkoasu muuttui matalammaksi ja leveämmäksi ym.

pieni bensankulutus, ketteryys, kestävä 2-mukinen kone, jollainen on myös er-5, gpz 500 s, kle 500 - malleissa ja edeltäjä ltd 400, 425, 450, 454 pienempinä iskutilavuuksina erilaisissa kustomeissa. varaosia on varmaan saatavilla hyvin jos tarvii.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 10 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com