Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Huhti 26, 2024 08:17

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Huhti 11, 2013 13:59 
Poissa

Liittynyt: Su Syys 19, 2010 15:18
Viestit: 14
:pappa: Uudet NGK. n tulpat ei sit kestänyt käyttöö kun pari tuhatta kilsaa, alko v..tuileen syksyllä jo toinen pytty pimeni kun piti lähtee lenkille, no ei kun takas pihaan ja vähän ihmettelyä ja taas heräs. Nyt talvella käytin niin lähti kohtuu hyvin käyntiin, no sitten eilen piti pistää taas tulille ei mitään kuin pitkää sahausta ja HELVETIN moinen jysäys startti releen suunalta. Otin tänään tulpat pois ja ihan kastuneet, ei kipinää no hyllystä vanhat joilla ajettu noin kakskyt tonnii ja paikalle, eikä tarttenut kuin nappiin koskea niin heräs heti henkiin... :stobe: Tulpat oli ohjekirjan mukaiset, onkohan muilla vastaava tullut eteen!?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 11, 2013 15:10 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
nakkeboy kirjoitti:
:pappa: Tulpat oli ohjekirjan mukaiset, onkohan muilla vastaava tullut eteen!?

Kyllä on!!

Hakutoiminnolla pääset tsekkaamaan vääntöä NGK - Denso.

Vaihda suosiolla Denson tulppiin. Toimii takuulla paremmin

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Huhti 11, 2013 15:13 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
Nyky NGK tulppien laatu on heikko tuon kastumisen suhteen. Moni on siirtynytkin Denson tulppien ääreen, ne ovat kai kestäneet paremmin.
Iridiumit ovat parempia, mutta maksavat 20e kipale.
Jossain vaiheessa NGK pakettien kylkeen ilmestyi lentokoneen kuva, jossa henkselit päällä. Ei siis ilmailu käyttöön, liekkö jotain tekemistä tämän pimenemisongelman kanssa ?
Saisi olla sama kielto myös mp-käyttöön.
Paha sanoa alkoiko tämä pimeiden tulppin aikakausi samaan aikaan, kun sirryttiin väkisin tähän etanolibensan käyttöönottoon.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 05:52 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1173
Paikkakunta: Vantaa
Ei alkanut, se oli vallalla jo -80-luvun alussa. Kaikillahan meillä on harha-askeleemme, minulla ehkä tavallista enemmän. GT 550, (ei siis ollut Kawan nelipyttyinen) vaan toisen merkin kolmisylinterinen kaksitahtinen, pimensi NGK:ita yksi kerrallaan 500-1000 km välein, mutta siirryttyäni tuolloisiin Nippondensoihin, ei tulppaongelmia enää ollut. Samaten tuo yksi kevarini, RD 125, on tuossa vuosien mittaan kastellut Densojaan useaan otteeseen, mutta noilla vuonna 2001 hankituilla tulpilla se vieläkin käy ja kukkuu, eikä toiveitakaan niitten....kuolemasta. Joskin olen joutunut RD:n ristimään "Rainmaker":iksi, aina kun sillä tuon maksimimatkansa Haltialaan koettaa tehdä, saadaan sadetta. H2 pimensi yhden NGK:istaan keväällä 2010 ensimmäisellä vastaavalla retkellään ja vaikka ajotyylini ei tunnetusti ole tulppien kastumista ehkäisevää, on syytä ihmetellä, miten ne saattavat vielä toimia. Tekovikaisiako? Työkalujen seasta uudet Densot kyllä löytyvät ja veikkaukseni on, että niitä vielä tarvitaan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 11:52 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3292
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tasapuolisuuden vuoksi on kerrottava tämä 80-luvun puolivälistä: olipa kerran Motoristin Kevätpäivä Turussa ja samalla viikolla vaihdoiin Z650SR:ään kokeilun vuosi uudet NipponDenson tulpat lämpöarvoltaan huoltomanuaalin mukaiset. Niinpä sitten noin 300 kilsan jälkeen alkoi yksi tulpista temppuilemaan juurikin paraatissa. Tyhjäkäyntiä kävi vielä jotenkuten ok, mutta kierrosten noustessa alkoi pätkimään urakalla - pauke oli melkoinen, kun poltteli seosta Jardinen putkissa. Paraatin jälkeen hankin sitten huoltoasemalta NGK:t (B7ES) ja siihen loppui pätkimiset välittömästi. NipponDensot lensivät huoltoaseman pihalta aika pitkälle, mutta ei kohti vesilintua, koska yhtään ei sattunut olemaan paikalla :P Onneksi tuo oli vielä aikaa, jolloin huoltoasemilta löytyi huolto-osia, kuten tulppia. Nyttemmin osat ovat vaihtuneet: huotoasemilta saa vain keskikaljaa ja NGK:t kelpaavat vain heittovälineiksi kohti vesilintuja.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Huhti 12, 2013 14:48 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Ja kun löytää sopivan tulpan niinku Nemin 400 ltd niitä on tilattava repullinen kerrallaan. Ei oota myydään usein (myös iridium joka on 25 e/kpl).

Onneks jokunen denso löyty ja tilasin firman sisäisenä siirtona kohti Kouvolaa. Otin parin-kolmen vuoden tarpeet kerralla. :mrgreen:

Omaani löytyy ihan hyllystä -vielä...

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Huhti 28, 2013 14:32 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Jatkampa tähän ketjuun...

Onko kellään kokemuksia Champpionin tulpista? Näyttäs olevan hyllyssä tuollaisia minulle sopivia? Hintaero minimaalinen, mutta onko toimiva? Kandeeko vaihtaa kokeiluun denson tulpista?

(Näyttäs olevan myös HD 883 -85 malliseen sopiva tulppa. Jos tuolla tiedolla ny kukaan mitään tekee...)

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com