Kawazi.Net
http://forum.kawazi.net/

KLX 110 Vol. 1
http://forum.kawazi.net/viewtopic.php?f=2&t=7825
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ti Huhti 23, 2013 14:52 ]
Viestin otsikko:  KLX 110 Vol. 1

Ja minä kun luulin etten koskaan saa kokea sitä kaikkien Kawamiesten suurinta haavetta, saada pyörä suoraan tehtaan paketissa. Nyt sekin onni on piakkoin koettu, ei vaan ihan vielä.

Jantterilla (jälkikasvu) tuntui alkavan olevan "tylsää" jos ei ole konetta tai kännykkää hakkaamassa. Sain ajatuksen että nyt kunnon harraste pojalle.

Poikkesin Biketeamilla eilen ja Tommille (Hovimyyjäni) tuumailin huoleni, muuten ei taida noita Kawan minicrosseja KLX 110 mallia Sumekollakaan olla. Tommi sanoi että niitä on ollut tosi heikosti saatavilla, pariin vuoteen ei ole tuotu ollenkaan, mutta soitti Sumekolle ja tiedusteli asiaa. Sieltä tuli Kawan vihreetä valoa asian tiimoilta. Homma eteni salamasodan tavoin ripeästi. Tommi teki tarjouksen josta ei voinut Kawamies kieltäytyä.
http://www.kawasaki.fi/KLX110
Tänä aamuna täytettiin tarvittavat viisumit ja papyryskääreet ja arvatkaapa kenen suupielet olivat tänään iltapäivällä hymyssä päin kun ajelin auton peräkärryssä avaamaton KLX 110 -13 tehtaan jäljiltä. Oli nimenomainen vaatimukseni että saan sen kasaamattomana. Nyt on peli tuossa tonteilla, pitää vielä siirtää tallin piiloon, että jantterin yllätys tulee olemaan totaalinen, kun ei edes tiedä koko asiasta mitään. Meininki on kasata peli kimpassa kokoon.
Tähän asti se on saannut ajella Kawasakin 20" polkupyörällä, josta on toki ylpeä ollut.
Ajattelin vkl jutun paljastaa vesselille :whisper:

Naputellaan piakkoin lisää, itelläki vaikka olen vanha mies jo niin posket hohkaa asian tiimoilta. :oops:

Kirjoittaja:  GTRwing [ Ti Huhti 23, 2013 16:01 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

Siitähän se lähtee!! tai jatkuu kun kerran jalkrattaalla jo alkoi. The ultimate tavoite on tietenkin 1982 KR500 ja ikuisesti 2t-öljynkäryinen olo....

Tuliko Ikea tyyppiset kasaus-ohjeet mukaan vai meneekö Cokiksen (ja keskioluen :soso: ) voimalla tuo ajokuntoon??

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ti Huhti 23, 2013 16:13 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

Raotin pahvia sen verran että aika ehjänä se on sinne laitettu. Ohjaustanko, jalkatapit ja etumuovi sekä akun hapot olivat paketoitu siististi peltiseen kehikkoon, johon Kawa oli pultattu hyvin kiinni.
Owners manual oli tyypillisesti usealla kiellellä oleva raamattu.
Netistä mulkaisin service manualia niin ekan 5 h ajon jälkeen on öljyn ja filsun vaihto.
Käyttötunti mittari pitänee hommata vekottimeen, Stormilla näkyi olevan Koson sellainen rpm näytöllä extrattuna.
Kasaus menee vichyn voimin jo neljättä vuotta. :beer:

Kirjoittaja:  ope [ Ti Huhti 23, 2013 19:28 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

No johan nyt!
Kateeksi käy poikaa, vielä vähän aikaa..
Tuommoiset yllätykset jäävät ikimuistoisiksi!

Koitan päästä ensi viikolla katselemaan.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Huhti 27, 2013 15:14 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

No niin, peli on kasattu ja eka ajotunti on takana. Tuo eka tunti olikin sisäänajotunti, jolloin kevyellä kuormituksella pöristellään menemään.

Muksut olivat aika otetut, kun ekaa kertaa pääsivät ihan itse ajamaan moottoripyörää. Aluksi ennen ajoa oli ilmeet aika vakavat, tuli mieleen, miltähän ite näytti kun ekan kerran H2 Kawaa pääsi kokeilemaan, silloin kieltämättä hieman pelotti.
Naamat oli molemmilla aika muikeat kun ekoja metrejä pääsivät eteenpäin. Tyttö meinasi vetää parin kierroksen jälkeen marjapensaisiin, paniikki pääsi hetkeksi päälle. Heti vaan uudestaan, niin pääsi yli siitä.

Itse sisäänajon suorittelin itse. Hieman norsu lasikaupassa fiilis oli kun pikkucrossilla ajelin vajaan tunnin taloa ympäri. Nurmikko oli aika märkää vielä, ajouraa alkoi sytymään, ihan tuli vanhat mopoajat mieleen :twisted:

Laitoin kaasukahvaan kierroksen rajoitusruuvin 3/8 asteisen, ettei muksut ole heti selällään vehkeen kanssa, seuraavaksi kun taidot kehittyvät niin 1/2 asteinen kehiin ja myöhemmin täysi skaala käyttöön.

Koson käyttötuntimittarille tein telineen ohjaustangon kiinnitys pultteihin, nyt näkee ajetut määrät ja kierrokset.

Valothan tuohon olisi hyvä ainakin keulalle rakentaa, niin voisi pimeelläkin pöristellä. Jenkkilöissä näkyi jotain kittiä olevankin.

Muksut tuntuivat kovasti pitävän ajokista ja täytyy itsekkin myöntää :yes: että pirun kiva pöristin se on, oispa tuommoinen itellä ollu 40 vuotta sitten. No mopo oli sitten myöhemmin 15 vuotiaana, mutta se on eri juttu.

Tankkasin heti siihen pienkonebensaa ja aika yllätys oli ettei se edes haissut bensalle, eikä pakokaasut haisseet juuri ollenkaan. Aika metka litku, vähän tyyris, Nesteellä 23e / 5 litran kanisteri, täytyy jatkossa käydä hakemassa Eltsun Nesteeltä pumppukamana samaa isompi kanisteri.

Nyt vaan ajoa kohti ekaa huoltoa :tooth:

Kirjoittaja:  JAMPPERI [ La Huhti 27, 2013 21:20 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

Hienoja juttuja pienille ihmisille tuommoiset hyvät muistot jää tulevaisuuteen :!:

Meidänkin juniori 7v ajoi tänään ekaa kertaa tuolla sukisuki ds 80.llä, pikkasen liikaa tehoja siinäkin on pitää miettiä miten sen kuristelis, kytkimen käyttökin onnistui nopean opastuksen jälkeen kun vanhalta tekijältä pienet on nopeita oppimaan :cycle:

Kirjoittaja:  JaL3 [ Su Huhti 28, 2013 17:44 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

Asijaa! Onnitukset uutella Kawalle!

Oispa ollu moinen itelläkin aikanaan juu.

Oli vaan joku Tecnomoto, Italian rieska. Se ei kauaa kestäny.. Siitä jäi kauhu makaroonimaan vehkeisiin samoten kun Talbot Horiskontista ranskalaisiin, eka auto oli se.

Kirjoittaja:  kawabata [ Ma Huhti 29, 2013 01:07 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

huippuhomma, hoippuhumma, pöriö. oikein 110cc, jestas. ittellä oli vain 49cc tunaa ja suolivieteriä, niin ja mankki. tuollainen klx jos olis ollut silloin 70-luvulla, niin olispa kylän pojat olleet kawakateudesta vihreinä.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Maalis 23, 2014 10:05 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

Eilen löytyi allright poistohyllystä Polisport maski kahdella halogeenillä, KLX on taas pykälän vihreempi, kun vanha valoton maski oli valkoinen.
http://www.moto-seinajoki.fi/polisport- ... 02054.html
Nyt muksut voi pimeälläkin treenailla ajoa. Nakersin kytkimen katteen sivuun, oma lähtö akulta sulakkeelta, saa valot pois päältä päiväsaikaan pöristellessä.

Kirjoittaja:  hansci [ Su Maalis 23, 2014 15:50 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

kawabata kirjoitti:
huippuhomma, hoippuhumma, pöriö. oikein 110cc, jestas. ittellä oli vain 49cc tunaa ja suolivieteriä, niin ja mankki. tuollainen klx jos olis ollut silloin 70-luvulla, niin olispa kylän pojat olleet kawakateudesta vihreinä.
Jos kylän pojat jotain olis ymmärtänny, vois jopa tällaanen kerettiläisehkö Mankki olla jonkinasteinen kateuden aihe. Vai mitä sanoo Jim Goose? :boing:
Liitteet:
JimG-monkeyMFP50.jpg
JimG-monkeyMFP50.jpg [ 50.38 KiB | Katsottu 7222 kertaa ]


Tietysti autenttisuuden nimeen voisi vannoa sevverran, että valitsisi aihioksi Ho**an sijasta Kawasakin KV75:n. Mutta ikävän harvassa maassamme onvat net. :noidea:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Maalis 23, 2014 16:01 ]
Viestin otsikko:  Re: KLX 110 Vol. 1

Älkääs nyt, aikoinaan tavoittelun äärimmäinen täyttymys olisi ollut Solifer GT, musta varttikatteella sekä perälipalla olisi ollut polleata.
Rivimiehen(pojan) oli tyytyminen SM 77A malliin, joka sekin sai aikanaan maistaa neljättä kierrosta mittaria ympäri kaikenlaista pinnoitetta pahennusta herättäen.
http://www.kotinet.com/korkki/faktaa/hi ... _esite.jpg

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/