Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 08:54

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uusin CMM
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 00:39 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Tupsahti sitten CMM:n tammikuun numero postilaatikkoon ja sisältö saa vanhan Kawahtaneen melkeinpä sekaisin - onko se edes mahdollista :P Eli löytyy juttua Z1:n konerempasta, Z1:n ja uuden Z1000:n vertailu, GPZ550:n ostajan opas, GPZ305:n esittely... Tuon lehdykän mukanani Maunulaan 4.1 - kioskiltahan sen saa vasta noin 3 viikon kuluttua.

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 06:24 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo,varsin oli Kawa-pitoinen tuo numero.305 jaksaa tosin kiinnostaa niin kovin vähän,aika tylsä kapistus on se.Olisikohan sillä ollut Suomessa koskaan mitään markkinoita?Tuskin..

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 06:17 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No niin,eilen tuli vähän paremmin syvennyttyä koko lehteen.Siinä kun pantiin Kingin myllyä kukonmuruiksi,niin suuri oli hämmästykseni,kun jutussa väitettiin ettei kytkinkoria saa pois muuta kuin irroittamalla lohkot toisistaan!Onko tosiaan näin.Z1100R:ssä se kyllä onnistui aikoinaan.Onko kaikkivoipaisessa vanhemmassa Z-moottorissa tosiaankin tällainen ominaisuus?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 08:12 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
AV kirjoitti:
No niin,eilen tuli vähän paremmin syvennyttyä koko lehteen.Siinä kun pantiin Kingin myllyä kukonmuruiksi,niin suuri oli hämmästykseni,kun jutussa väitettiin ettei kytkinkoria saa pois muuta kuin irroittamalla lohkot toisistaan!Onko tosiaan näin.Z1100R:ssä se kyllä onnistui aikoinaan.Onko kaikkivoipaisessa vanhemmassa Z-moottorissa tosiaankin tällainen ominaisuus?

No saamari, niinhän siinä väitetään - enpä olis uskonu. Kytkinkorin mutterin irrotuksen yhteydessä mainitaan myös että kytkinrumpua voi pitää paikallaan joko erikoistyökalulla tai sitten takajarrun avulla. Tuohon takajarru-metodiin en kyllä oikein usko, koska mutteri on ainakin keskareissa kiristetty 14 kiloon - vaatii hyvän pulttipyssyn jotta tuo onnistuisi. Samassa yhteydessä CMM:n kuva on älä-tee-tätä-kotona -tyyppinen: kaveri pitää lyhytvartista avainta sellaisella kevyellä peukalo-etusormi -otteella eli löysällä saa mutteri olla, jos tuolla otteella irti lähtee! Käytännössä vaatii joko pulttipyssyä tai aikamoista jatkovartta avaimen päähän!

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 08:56 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Ja eritoten tuohon takajarrumetodiin en usko metriäkään.Z1100R:ssä on muistaakseni sama 14 kg ja kyllä piti erikoistyökalu siihen teettää,sano.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 12:06 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
mulla lähti hyvin silleen, että vaihde päälle ja paksulla rautatangolla lukitsin takapyörän swingin välistä ja metrisellä jatkovarrella väänsin. Don´t try this at home ;D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 13:58 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Eikös ketjupelin eturattaan mutterilla ole 10 kilon lukitus? Ällän mutterin vedin auki ja kiinni jarrulla.. Mutta siinä ei olekaan välityksen momenttia :P


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 14:33 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Tuota,varmaankin eturatas sillä konstilla lähtee,mutta kytkinkori?Ainakaan silloin kun kytkinlevyjä ei enää ole paikallaan,kun mutteriin pitää päästä käsiksi.Vai puhummeko me nyt samasta asiasta?

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 14:56 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
siis kytkinkorista oli mun kohalla puhe.. 14kg vai mitä se ny sit olikaan ,mutta lähti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 15:08 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
AV kirjoitti:
Tuota,varmaankin eturatas sillä konstilla lähtee,mutta kytkinkori?Ainakaan silloin kun kytkinlevyjä ei enää ole paikallaan,kun mutteriin pitää päästä käsiksi.Vai puhummeko me nyt samasta asiasta?


Pointti olikin siinä, että kytkimeltä eturattaalle on välitykset eli vääntö suurempi kuin mainitsemassani tapauksessa mikäli 1. vaihde on päällä ; pelkkä jarrun painaminen on melko tehotonta silloin. Viitosella saattaisi irrotakin. Siitä hymiö :P perässä :wink:
Muuten 10kg ja 14kg on melkeinpä samassa sarjassa...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 15:38 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
No olinpas minä sitten taas tyhmä ainakin omasta mielestäni.Jaa että silläkin konstilla lähtee,eipä ole tullut koskaan kokeiltua.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 15:46 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
Sekin tulee varmaan tämän talven aikan testattua. Siis lähteekö noin irti vai ei, nimittäin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 19:09 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
AV kirjoitti:
No niin,eilen tuli vähän paremmin syvennyttyä koko lehteen.Siinä kun pantiin Kingin myllyä kukonmuruiksi,niin suuri oli hämmästykseni,kun jutussa väitettiin ettei kytkinkoria saa pois muuta kuin irroittamalla lohkot toisistaan!Onko tosiaan näin.Z1100R:ssä se kyllä onnistui aikoinaan.Onko kaikkivoipaisessa vanhemmassa Z-moottorissa tosiaankin tällainen ominaisuus?


Z1 motin kytkimenkoria ei saa pois lohkot paikoillaan, jää parista sentistä kiinni. Vasta -81 J-motin myötä oli tuo kori akseliinsa kiinnitetty erillisen holkin välityksellä, jonka ensin irroittamalla saa korin keploteltua paikoiltaan.
Jaa miksikö? Eipä noita kytkimen kehiä tarvinnut pahemmin irroitella noissa vanhemmissa. Kytkimen korin nykäyksen vaimennus oli tehty jousilla, jotka kestivät pitkään ennen löystymistään.
Vai ominaisuus? Ei kun luonteenpiirre muutoin niin vahvassa koneessa!

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2005 06:23 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo,pidimme eilen pienen puhelinpalaverin aiheesta Mr Walkerin kanssa,ja tämän holkkiasian muistin ottaa puheeksi.Mutta kun muistelisin,että jouset olisi Z1100R:nkin kytkinkorissa.Voinpa tutkaista asian.Muuta siinä kytkinkorin vaihto oli aika helppoa.Vanhoja Kawazineja lukeneet muistanevat tapauksen.Eikä ollut halpaa se...

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2005 11:26 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
AV kirjoitti:
Joo,pidimme eilen pienen puhelinpalaverin aiheesta Mr Walkerin kanssa,ja tämän holkkiasian muistin ottaa puheeksi.Mutta kun muistelisin,että jouset olisi Z1100R:nkin kytkinkorissa.Voinpa tutkaista asian.Muuta siinä kytkinkorin vaihto oli aika helppoa.Vanhoja Kawazineja lukeneet muistanevat tapauksen.Eikä ollut halpaa se...


Jouset toki löytyy kytkinkorista ison J-luokan koneistakin. Pienemmän kokoluokan Z-malleissa homma on hoidettu kumeilla.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 28, 2005 07:44 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 15:49
Viestit: 183
Paikkakunta: Kurikka
No niin, irtosihan se keskimutteri CMM:n konstilla. Iso vaihde päälle, takajarru pohjaan ja pitkällä jatkovarrella mutteri auki.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 28, 2005 10:08 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Jaahas,sitä on sitten siis päästy itse asiaan.Eipä se CMM:n konsti sitten pöllömpi ollutkaan,vaikka en siihen ensi lukemalta uskonut.Aina viisastuu vähän.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 28, 2005 11:02 
Poissa
Kawioso
Kawioso

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 09:00
Viestit: 1439
Paikkakunta: Karkkila
Mr. Walker kirjoitti:
No niin, irtosihan se keskimutteri CMM:n konstilla. Iso vaihde päälle, takajarru pohjaan ja pitkällä jatkovarrella mutteri auki.


Mitäs minä sanoin? :P Momentissa se voima piilee.., wihreän wärin lisäksi ;D Näin se Archimedeskin muinaisessa Kreikassa pohti syntyjä syviä kun kepilla kiveä kangersi..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 28, 2005 13:35 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Mr. Walker kirjoitti:
No niin, irtosihan se keskimutteri CMM:n konstilla. Iso vaihde päälle, takajarru pohjaan ja pitkällä jatkovarrella mutteri auki.

Niin, tuossa on merkittävä se iso vaihde - ykkösellä ei kannata edes yrittää...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com