Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 03:36

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kawasaki ZZR1400
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 09:21 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 09:19
Viestit: 1
Paikkakunta: Finland, Espoo
Milloin pyörästä tulee klassikko?
Ehkä jo syntyessään?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 09:32 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1100
Paikkakunta: Hesa
Aika paljon asiaan vaikuttaa muiden merkkien tekemiset. Muut ovat "ehkä" keskittyneet muihin osa-alueisiin tällä hetkellä. Faktaahan on, että pelkkä hyvyys ei ratkaise mitään vaan klassikoksi nouseminen on monien tekijöiden summa. Jos ZZR 1400 jäisi viimeiseksi nopeaksi pyöräksi, siitä ilman muuta tulisi tiettyjen piirien kulttipeli.

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 09:34 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Kai se jonkun meriitin tarvitsee, tai sit mopon pitää olla vaan yksinkertaisesti parempi kun kilpailijoiden luomukset mutta sithän kaikki Kawurit on klassikoita :''


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 12:43 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
Jaaha... oisko isot myyntiluvut ja pitkään muuttumattomana tuotannossa sellaisia asioita jotka tekee klassikon? :roll: joskun mietin,että minkä takia ei vois jotain mallia oli se auto tai prätkä, vois pitää kokoajan samanlaisena tuotannossa ? onhan niitä pubejakin maailmalla joissa sama sisustus alusta alkaen ja hirvittävän suosittuja...on ne. ;D


Viimeksi muokannut lewis päivämäärä Ti Joulu 20, 2005 15:34, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 13:16 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
No, GT750 säilyi tuotannossa melkeinpä muuttumattomana melko kauan. Eikä möhköönkään suuria muutoksia tullut 10 vuoden aikana. Mutta niinhän se on, että hyvää ei tarvitse muuttaa :P

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 15:23 
Poissa

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 16:43
Viestit: 1171
Paikkakunta: Imatra
Mites kuppel wagen valmistus alkoi varmaan jo 30 luvun lopulla tai sit 40 luvun alussa ja loppui muistaakseni viime vuonna, eikö ole jo aika pitkä aika ilman mitään ihme muutoksia :shock:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ti Joulu 20, 2005 15:36 
Poissa

Liittynyt: Su Joulu 04, 2005 11:38
Viestit: 712
Paikkakunta: helsinki
JAMPPERI kirjoitti:
Mites kuppel wagen valmistus alkoi varmaan jo 30 luvun lopulla tai sit 40 luvun alussa ja loppui muistaakseni viime vuonna, eikö ole jo aika pitkä aika ilman mitään ihme muutoksia :shock:


varma klassikko on WW.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 01:23 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 18:34
Viestit: 630
Paikkakunta: San Diego, CA
Kawan GTR, tahi taallapain Concours on edelleen myynnissa, tais olla -86 kun tuli myyntiin ekan kerran. Onko se sitten sen takia klassikko onkin sitte toinen juttu. ZZR1400>sta en viela osaa sanoa, ehka enempi sitte kun on paassy koeajamaan.

Vaan muutaman tunnin paasta menen hakemaan oman (kalssikon?) myyjalta, '03 ZRX1200R tulee kodio, jee! Kuvia seuraa myoh..


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Joulu 21, 2005 07:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 13:44
Viestit: 115
Paikkakunta: Billnäs
Onnittelut Reksistä!
Lawson-replikoissa on jotain klassista kyllä.

Mutta klassikoista yleensä, millaisen merkityksen millekkin antaa.
Toisaalta tuossa ZZR:ssä ei ole mitään muista poikkeavaa erikoisuutta rakenteeltaan että sille tulisi kovin laajalti kulttipyörän asemaa. Ainoastaan jos kukaan muu ei tee enää tehokkaampia laitteita niin sitten pyörä voi jäädä sen puolesta joksikin virstanpylvääksi.
Toisaalta ZZR 1100 on edelleen arvostettu ja haluttu pyörä käytettynäkin. 1200 malli taas ei jostain syystä saanut samaa asemaa.
Möhkössä taas oli kaikki klassikon ainekset, uutta rivikuutosta tuskin on tulossa ja pyörä sai aikanaan jo pelkällä koollaan jotkut haukkomaan henkeä.

Miten sitten loppuen lopuksi voi määritellä sen mikä jossain mallissa erityisesti iskee?
Jossain on fiilistä jota ei voi numeroilla eikä teknisillä jutuilla suoraan perustella, monien osien ja mielikuvien summa, siitä vaan pidetään.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2005 02:41 
Poissa

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 04:48
Viestit: 69
Paikkakunta: Oulu
on se hieno..12 vuotta ja klassikko tai sitte 5 :roll:


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Joulu 22, 2005 21:47 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1268
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
zzr1100 on mielestäni jo jonkinlainen klassikkomalli, aikansa nopein, piti nopeimman vakioisen sarjavalmisteisen titteliä hallussaan esittelyvuodestaan 1989 alkaen aina vuoteen 1997, jolloin hondurasia teki tuplaäksän joka oli himpun nopeampi. miksei tuo zrx-sarjakin ole klassikko, ainakin klassikon uudelleenlämmittelymallina, zrx-r-mallit etenkin, tavallaan klassikko ja erittäin komea ja hieno, toimiva kowakawa.

sitten myös zx10, se vanhempi 1988 - 1990 on samoin perustein kuin zzr1100 eli zx11, varsinkin C-mallina, klassikko. siis zx10 on kawan koodistossa B-malli samaa konesarjaa kuin ikään zetori.

uudemmista zx12r saattaa ehkä muodostua jonkinlaiseksi klassikoksi, antaa ajan kulua ja katsoo sitten.

zzr1400 tai zx14 kwaakusta ei vielä voi sanoa varmaa, mutta on varmasti aineksia vaikka mihin. klassikkoarvoon riittää voima, nopeus, harvinaisuus, haluttavuus, kulttitekijät, wanhuus, ja sen sellaiset tekijät.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2005 10:01 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 17:12
Viestit: 103
Paikkakunta: Porkkalanniemi, Knummi
Joo, pääosin samaa mieltä kuin kaikkien kawasakistien klassikko kawabata ; )

Ehkä mä kuiteski siirrän vähän nopeammin pyöriä "klassikko-kategoriaan" kuin muut, mutta mun mielestä zx-12r on jo klassikko, kun zzr1400 tuli sitä syrjäyttämään ; )

kiva kun tallissa on sitten kaksi kawaklassikkoa : ))))))
....ihan uutta pyörää en haluaisikaan.

kapsu

kawabatalle: ai, niin väänsin eilen kumiletkuista jne. kaasareiden synkkausvehkeen (->zzr), joten jos siulla ei ole, niin tervetuloa talvella/keväällä lainaamaan. Tänään laite menee testiin...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Joulu 23, 2005 17:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 10:04
Viestit: 330
Paikkakunta: Vantaa
Mulla on edelleen kaasarinsykkaus vempele, jota saa kyllä lainata...!!!

_________________
Elämä etenee, ei aina hyväänsuuntaan, mutta etenee kuitenkin.
Ei riemulla rajaa...
Kawasaki ZG 1200
Kawasaki GPz 750 Turbo


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com