Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Huhti 25, 2024 02:19

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sumppiräpellys
ViestiLähetetty: Su Loka 27, 2013 11:34 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 15:19
Viestit: 49
Paikkakunta: vaasa
Onko kenenkään silmään sattunut nettiä surffatessa osumaan tuollaista pientä nopeus/kierroslukumittaria, jossa mukana myös moottorin jäähdytysnesteen lämpötila. Saisi tuo nopeusmittari toimia vaikka erillisellä anturilla vaijerin sijaan. Eikä kierroslukumittarikaan ole mitenkään pakollinen. Riittäisi nopeus/lämpötilakin.

Tarkoitus olisi löytää jostain tuohon gpz projektiin yksi pieni pyöreä mittari, tuon taulutelevision kokoisen mittariston sijaan. Tarkoitus olisi rakentaa siitä cafe tyylinen sekasikiö. Vai saako tässä yhteydessä ees mainita cafe sanaa. Onko se synti :manaa: :jojo:

Pistetään muutama kuva tuohon oheen. Tuo käsitelty kuva antaa osviittaa siitä mihin pyritään. Lopputuloshan ei ole sinne päinkään.


Liitteet:
Pikkukuva2.jpg
Pikkukuva2.jpg [ 129.41 KiB | Katsottu 4894 kertaa ]
Pikkukuva3.jpg
Pikkukuva3.jpg [ 143.29 KiB | Katsottu 4894 kertaa ]
Pikkukuva1.jpg
Pikkukuva1.jpg [ 134.63 KiB | Katsottu 4894 kertaa ]


Viimeksi muokannut lusmu päivämäärä Ma Loka 28, 2013 22:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 27, 2013 18:56 
Poissa
Avatar

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 08:00
Viestit: 37
Paikkakunta: Dzoukkila
Höpö höpö, cafen aihioksi kelpaa vaikka h***sohva, jos niikseen tulee.

Mutta asiaan: miten olisi vaikka tämmöinen?

Toinen vaihtoehto ei ole ihan pyöreä, mutta sopinee muuten tyyliin eli tällainen.

_________________
Mikä on kun ei taidot riitä, mikä on kun ei onnistu?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Su Loka 27, 2013 19:11 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2579
Paikkakunta: Kausala
Tuosta lämpömittari

ja tästä nopeus ja varvikello

Googleen hakusanaksi KOSO niin löytyy joka kukkarolle sopivaa mallia.

_________________
550 LTD -83 poistunut keskuudesta sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 28, 2013 21:28 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Kyllä, hyvin sopii aihioksi! Nuo vanteet on tuossa ehkä se ensimmäinen tuunauskohde jos itse alkaisin tuosta, aika hassun näköinen tuo 16"/18"-yhdistelmä... 17-tuumaiset leveät vaan molempiin päihin, tekee ihmeitä ulkonäölle.
Mulla on tuo Ltd:n vinkkaama Koso DL-02 Zephyrissä toimittamassa nopeusmittarin virkaa, on pelannut nyt kolmisen vuotta hyvin, lukemat pysyneet muistissa ja aika helppo säätää tarkaksi. Anturin kiinnikkeen rakentelu ehkä isoin homma, ja mulla ei ole tuota kromikuorta siinä paikallaan, upotin vakiomittarin paikalle toiseen kelloon.
Ja erillisinä nuo mittarit minä hankkisin, näytön vaihtelu kesken ajon rukkaset kädessä on aika jännää puuhaa.

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Loka 28, 2013 21:58 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 15:19
Viestit: 49
Paikkakunta: vaasa
No joo nyt alko löytymään mittareita. Kiitoksia linkeistä. Noista Murtsin ehdokeista tuo pyöreä malli menis hyvin. Pääsis yhdellä pienellä kellolla. Tosin Kosoltakin näytti löytyvän siistejä mittareita. Menee vaan pariasennukseksi koson kelloilla. Jotenkin haluais vaan saada tuon keulan mahdollisimman minimalistiseksi. No pitää funtsia.

Jussih:n kommentti noista rinkuloista kyllä osu ja uppos. Rupesin itekkin kiikaroimaan mittasuhteita. Kyllä oot ihan oikeessa. Tosin mulle tuo etuvanne ja tämänhetkinen rengas passaa. Tossa on kumminkin ajan henkeen kapee keula ja tuo rengas sopii ihan hyvin mun silmään. Muullahan ei sitten ookkaan väliä. Tuo takavanne kyllä näyttää liian isolta. Tulee mieleen joku robottiruohonleikkuri. Taakse vois kattella 17" vanteen. Onko vinkkejä mistä pyörästä menis pienellä sorvaamisella?? Tuo takahaarukka ei ilman modausta kyllä ota kovin leveetä kumia. Enkä oikeestaan haluakaan tähän mitään auton rengasta taakse.

Tuota perää oon koittanu visioida, että mihin suuntaan sitä lähtis muokkaamaan. Onko ideoita?

Muokkasin tuon otsikon osuvammaksi, kun tää kysely nyt ei noihin mittareihin sitten rajoitukkaan.


Liitteet:
Pikkuperä2.jpg
Pikkuperä2.jpg [ 138.81 KiB | Katsottu 4816 kertaa ]
Pikkuperä1.jpg
Pikkuperä1.jpg [ 138.63 KiB | Katsottu 4816 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sumppiräpellys
ViestiLähetetty: Ma Loka 28, 2013 22:27 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 186
Paikkakunta: Pori
Ei tuo vanteiden vaihtaminen ole kovin suurta salatiedettä, itte laitoin Zephyriin taakse 6 x 17" Hayabusan vanteen ja etunen on myös 17", leveys muistaakseni 3,5". On Kawa 636:sta. Sorvaten vaan sopivan kokoisia holkkeja väliin. Ketjulinja ratkaisee tietysti myös jonkun verran, on toki siirrettävissä sekin. Myös jarrusatulat ja -kiinnikkeet on sovitettava, mutta sorvi auttaa niihinkin. Nuo mp-purkaamot on pullollaan sopivia palikoita, mun hovihankkijana toimi Nakkilassa sijaitseva Korvanto http://www.korvanto.fi/
Talvihan siinä enemmän kuin äkkiä vierähtää, mutta hauskaa hommaa ja palkitsee, ainakin jos sattuu muutokset toimimaan! :boing:
Ja perän muotoja voisi hakea vaikka liimaamalla uretaanilevyn palasia yhteen ja siitä veistelemään!

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90
Kawasaki ZXR 750 H1 -89 (tosin ilman moottoria...)
Kawasaki Z1300 -80


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Sumppiräpellys
ViestiLähetetty: Ti Loka 29, 2013 14:01 
Poissa

Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 15:19
Viestit: 49
Paikkakunta: vaasa
Juu. Mulla oli jossain vaiheessa ajatuksena vaihtaa tuohon 9r:n takahaarukka hilppeineen. Samaten keulan vaihto modernimpaan on ollut mielessä. Ei noita vaan kaikkia yhtenä talvena kötöstellä, kun pitäis muutakin ehtiä.

Tuolla finfoamilla/styroxilla aattelin kyllä nuo muodot tuohon perään hakea. Tosin tuossa koiraa lenkittäessä yhtenä päivänä panin merkille, että kaivavat ojaa tuossa talon liepeillä. Siitä sais rekkakaupalla saveakin. Onko kukaan sitä kokeillut. Siihenhän sais helposti sileän pinnankin. Kestäis varmaan laminoida heti kuivuttuaan päällekkin ja muotti helppo irrottaa pilkkomalla :axe2:


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com