Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Syys 18, 2020 18:53

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kawasakilta ahdettu moottori
ViestiLähetetty: Ke Joulu 04, 2013 22:23 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 185
Paikkakunta: Pori
http://www.bike.fi/uutiset/kawasakilta-ahdettu-moottori
Lisävoima ei ole koskaan pahaksi!

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 05, 2013 15:12 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 347
Äkkiseltään katsottuna näyttää siltä että pari pyttyä puuttuu... Jospa sitten tuotantoversiossa asia olisi korjattu :mrgreen: .

_________________
Kantapääakatemia koulii
http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... %20kootut/
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Joulu 10, 2013 22:41 
Poissa

Liittynyt: To Syys 11, 2008 12:19
Viestit: 185
Paikkakunta: Pori
No älä muuta virka, ahdettu kuutonen möhkön "retromallissa" olisi juurikin sitä mitä herra Kawasakin tulisi nyt tehdä! No voisi se olla vaikka vapaastihengittäväkin, sekin kelpais...
Bemarillahan on mukavan oloinen kuutonen tuotannossa, olen kuvitellut miltä se näyttäisi kokonaan ilman noita pakkausmuoveja.
Niin että miksei Kawakin tuota modernia kuutosta saisi markkinoille...
Mutta taitaa nuo ameriikan markkinat vetää vaan noita "retroharrikkakawasakeja". Huoh.

_________________
Kawasaki Zephyr 1100 -94
Kawasaki ZXR 750 H2 -90


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 11, 2013 10:14 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 489
Paikkakunta: Seinäjoki
Taitaa olla kehitelmä tuosta vesijetin koneesta.

http://www.kawasaki.com/Products/Produc ... =23&id=708

Tehot olis mukavat mutta taitaa ketjut venyä.

Kunhan eivät menisi tekemään 1000 cc konetta vaan pysyisivät tuolla 1,5 litran paikkeilla.

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Joulu 11, 2013 16:10 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3267
Paikkakunta: Nurmijärvi
Poikkeaa melkoisesti mistään aikaisemmista Kawan ahtimista, kyseessä on monivaiheinen eli muuttuvilla välityksillä varustettu mekaaninen ahdin.
Vaikuttaa aika mielenkiintoiselta :twisted: Pitääköhän sitä vanhoilla päivillään hommata tuollainenkin härpätin. :cycle:

http://www.asphaltandrubber.com/news/ka ... ne-patent/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Touko 13, 2014 14:05 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 18, 2012 12:05
Viestit: 111
jussih kirjoitti:
No älä muuta virka, ahdettu kuutonen möhkön "retromallissa" olisi juurikin sitä mitä herra Kawasakin tulisi nyt tehdä! No voisi se olla vaikka vapaastihengittäväkin, sekin kelpais...


Paljon mahdollista että Möhkön " retropyörälle " löytyisi kysyntää. Vielä kun saataisiin hintakin pidettyä järkevänä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2014 12:34 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
kompura-ahdetusta kawan moottorista muistelen lukeneeni ensimmäisiä kertoja n. 2000-luvun alussa kun kawa esitteli konseptipyöräänsä. silloin jo odoteltiin ahdettua myllyä johonkin kawan prätkämalliin. sitä ei tullut. toivon, että viimein tulisi, vaikka tuollainen 4-pyttyinen zzr1400 - 1500cc vesijetin koneen muokkausversio. olisi siinä taas toisilla mp-valmistajilla nieleksimistä.

tietysti joku huippumalli voisi olla kutoskoneinen vaikka 1700-1800cc ahdettu möhköretro. olisi kuten tämä suunniteltukin ahtomalli suorastaan isku persiille muille valmistajille, jotka yrittävät "vihertää" ja pukkaavat toinen toistaan hanakammin kaikenlaisia sähköpyöriä markkinoille.

onhan jokaisen itseään kunnioittavan valmistajan pitänyt näemmä joku sähköfillarikonsepti esitellä, niin kawankin, mutta minussa semmoinen ei herätä minkäänlaisia ostohaluja. kawa on aina osannut iskeä miehekkäämmin ja aidoilla asioilla äijien mieliin - tehoilla ja kyrväkkyydellä.

kompura jättäisi pakoäänetkin vapaaksi toisin kuin turbo, joka vaimentaa itessään jo aika paljon pakosoundeja lussummiksi jollain tapaa, vrt. nykyformula 1 vs vanhemmat vapariformulat esim.

tulispa tosiaan tuo ahdettu markkinoille. olisi taas jotakin mitä tavoitella. vesijettinä ottavat 300 hv siitä koneesta. vaikka ottaisivat hiukan vähemmänkin prätkässä, niin olisi kuitenkin sellainen jyrä moottoripyörämaailmassa, että oksat pois. ja ainahan sitä voisi virittää...

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Kesä 21, 2014 18:09 
Poissa

Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 04:04
Viestit: 347
kawabata kirjoitti:
..tietysti joku huippumalli voisi olla kutoskoneinen vaikka 1700-1800cc ahdettu möhköretro. olisi kuten tämä suunniteltukin ahtomalli suorastaan isku persiille muille valmistajille...


Niin, jotakin tämän sorttista varmaan tarvittaisiin. Olihan aikoinaan Z1300 tullessaan aikamoinen "isku" mutta tänä päivänä vaatimustaso on noussut joten millään köykäisellä viritelmällä ei kohua nosteta...

_________________
Kantapääakatemia koulii
http://s1184.photobucket.com/albums/z32 ... %20kootut/
Z 1300 -89


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 04, 2014 04:25 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3267
Paikkakunta: Nurmijärvi
30.9. julkaisevat Kawan ahdetun mallin Ninja H2 Intermot näyttelyssä.
Teasereita muutama.
http://www.ninja-h2.com/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Syys 24, 2014 21:05 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3267
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vielä 5 päivää julkaisuun :wc: . Kawan oma laskuri :
http://www.kawasaki-ninjah2.eu/

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 25, 2014 14:38 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1036
Paikkakunta: Hesa
Aika haasteelliseen urakkaan ovat Kawatehtaalla ryhtyneet, kun aikovat saada aikaiseksi pelin, joka ylittäisi alkuperäisen H2:n urbaaneihin legendoihin perustuneen maailmanmaineen. Maailman nopeimman moottoripyörän tekeminenhän on tietysti Kawalle helppo nakki, niistähän on jo useita esimerkkejä vuosien varrelta. Enemmän arveluttaa nuo muut vertaansa vailla olleet ominaisuudet esim. kulutus. Joka jätkähän tietää, että aito H2 vei helevetisti bensaa. Kaiken järjen mukaan ja tekniikan suomien mahdollisuuksien myötä uuden mallin pitäisi viedä ainakin 25 litraa sadalla, jotta sillä olisi mahiksia päästä legendojen galleriaan. Toinen juttu on tekniikka, aito H2 kilautti keskimmäisen pytyn paskaksi alta aikayksikön. Uuden version pitäisi tehdä tämäkin näyttävämmin. Kawan inssit ovat ratkaisseet asian valitsemalla moottorityypiksi nelosen, jolloin homma hoituu posauttamalla molemmat keskimmäiset pytyt kertalaakilla. Vaikeinta on varmaankin ollut suunniteltaessa ajo-ominaisuuksia. nykyäänhän kaikissa härveleissä on paremmat ominaisuudet kuin silloin kultaisella 70-luvulla, kun H2 syntyi. En epäile, etteivätkö Kawainssit ole tämänkin probleeman tavalla tai toisella ratkaisseet ja näemmekin sellaista woblausta ettei ole ennen nähty (ehkä trialpyörän keula ja tunturin takasvingi).
Elämme mielenkiintoisia aikoja. Erittäin jännittävää nähdä, mitä lopulta tulee nähtäväksemme. Kawaspirittiä on ilmassa.
(sori, jos karkasi vähän mopo käsistä, mutta iloiset Kawauutiset saavat aina mielikuvituksen valloilleen)

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Syys 25, 2014 23:02 
Poissa
Waatturi
Waatturi
Avatar

Liittynyt: La Helmi 10, 2007 14:49
Viestit: 2567
Paikkakunta: Kausala
^ :yesyes:

_________________
550 LTD -83 sekä 400 LTD -83
"Si vis pacem, para bellum"


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 29, 2014 16:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3267
Paikkakunta: Nurmijärvi
300 heppainen sittenkin tulossa ? :shock: :shock: :shock:
http://www.ninjah2.org/forum/members/ni ... nja-h2.jpg

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 29, 2014 18:31 
Poissa

Liittynyt: To Kesä 22, 2006 23:30
Viestit: 489
Paikkakunta: Seinäjoki
Tuolla puhutaan "tuotantovalmiista". Woimaa on 250 hp ja huippunopeusherrasmiessopimus lentää kerrasta romukoppaan. Putkirunko, 10 erilaista tehokarttaa, toispuoleinen takahaarukka. Näitä kannattaa ostaa. EU alkaa varmaan miettiä huippunopeuden rajoitusta lakiteitä....

_________________
Kawasaki H1 - More thrills per mile

H1B 1972 edelleen lievä rojekti
S1 250 1972 Ralliputkilla
S1 250 1972 Juhtbacka
H2 750 1972
Z1 900 -72 low VIN
S2 350 1973
F11 250 1973
z 750 Twin Ltd 1982 Twin Power !
Gpz 1100 1981
Gpz 1100 1983 UT
ZZR 1200 2002


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ma Syys 29, 2014 20:03 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3267
Paikkakunta: Nurmijärvi
Ny on Häjyn näkönen kampe :twisted: :twisted: Toimii hyvin taustakuvanakin koneella :pcknock:
http://www.ninjah2.org/forum/members/1k ... ja-h2r.jpg

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ti Syys 30, 2014 22:42 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
300 hv. 1000 cc. h2r. leskentekijän paluu.
ps. voikohan sitä virittää, hehiö.

http://youtu.be/cv2q3yh4wxc

http://www.cycleworld.com/2014/09/30/20 ... ycle-show/

"HOW FAST? REALLY?
How fast will 300 horsepower drive a motorcycle? Back in 1973, our H2Rs made about 90 hp and reached just over 170 mph. As speed increases roughly as the cube root of the horsepower ratio (which is 300/90 = 3.33), that suggests 1.5 x 170 = 250 to 260 mph. But come back to earth: If we geared the H2R for that dreamland top speed, we’d be shifting out of first at 110 mph!"

alhaalta lähtee kuin nato-ohjus, eiku h2-ohjus. tulevaisuudessa nato-ohjuksista sanotaan, että lähtee kuin h2-ohjus.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Ke Loka 01, 2014 10:38 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1036
Paikkakunta: Hesa
Jatkan hieman itsekseni puhelua tuntemuksista Kawan tuotua uuden entistä kowemman pelin ihmeteltäväksemme.
Sanoisin, että fiilis onhieman sekava. Ei osaa olla oikein innostunut niin kuin silloin kun aito H2 tuli markkinoille. Tämä on vissiin sitä vanhuuden alkua ja "kaikki on jo nähty"-tunnelmaa, ei oikein jaksa innostua. Silloin 70-luvulla pienimmätkin specialiteetit saivat Kawakuumeen kohoamaan. Mainitsen pari esimerkkiä: H2:sen takakoppa oli jotain niin poikkeavaa, että sitä jaksoi ihailla ja ihmetellä tehtaan muotoilijoiden rohkeutta, pyörän räjähtävä teho ja keuliminen kahvaa kääntämällä oli jotain käsittämätöntä.
Tänä päivänä vastaavien fibojen synnyttäminen on mennyt melkein mahdottomaksi. Tavalliselle pulliaiselle on yhdentekevää onko jossain erikoismallissa 300 tai 400 pollea. Ulkonäköön on tullut siipiä ym. härpäkettä, mutta ei ne innosta ostopäätöksen tekoon.
Tämmöisen meikäläisen voisi saada vielä innostumaan vähän toisenlaisella ominaisuuksien kokonaisuudella. Ajan henkeen liittyen pyörän pitäisi kulkea litralla sata kilsaa, silti siinä voi olla ne kaikki 300 heppaa. Ulkonäön pitäisi olla sellainen, että voisin olla pyörän kanssa samassa kuvassa. Nythän tilanne olisi lähinnä olisi hajuvettä ja lihapullia- tyylinen.
No olemme saaneet vasta ensivaikutelmia uudesta uusia turboratkaisuja sisältävästä Kawatykistä. Katsotaan mitä tuleman pitää, saammeko me tavallisetkin Kawaharrastajatalliaiset jotakin, jonka muistamme vielä neljänkymmenen vuoden päästä!
Kawabata kirjoitteli toisaalla H2-ohjuksesta. Muistan joskus lukeeni japanilaisesta H2-nimisestä oikeasta avaruusraketista, joka kylläkin oli ehkä enemmän aidon H2:n kaltainen. Se nimittäin posahti tuhannen pirstaleiksi laukaisun jälkeen.
Nimimerkki ikuinen Kawasakifani, mutta ehkä jo vähän vanha!

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 04, 2014 21:26 
Poissa
Kawaraanari
Kawaraanari
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 14:20
Viestit: 1258
Paikkakunta: Rovaniemi, Lapland, Finland
mosanmasa, joo muistan saman h2 -raketin, joka räjähti yläilmoissa komeasti posahtaen uutisoiduksi.

kun itsekään en niin ihan nuorukainen ole enää, niin siinä melkein samoilla aatoksilla, että miltä näyttäisi parrakas vanha gubbe ja star trekin ja mad maxin risteytykseltä näyttävä ohjus. toki moni odottaisi kuten on sanonutkin, että tämännäköisellä olisi ha.... da..sonni, mieluummin laiska matkamalli.

jos olisi varaa niin ihan ekana ottaisin ilman muuta sen star trekin ja mad maxin. h2r sopisi jotenkin omaan ajatusmaailmaani ja tyylittömyyteeni hyvin.

_________________
tutkimusten mukaan koirarodut ovat geneettisesti lähempänä sutta kuin n******t ihmistä. muokattu uusien 2012 tulevien lakien takia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: La Loka 04, 2014 22:25 
Poissa
Jäsenasiavastaava
Jäsenasiavastaava

Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 11:36
Viestit: 1036
Paikkakunta: Hesa
Mietiskelin mikä NinjaH2R:n funktio oikeastaan on jatkossa. Tietenkin se toimii perustana sille joku päivä tulevalle katulailliselle pelille, mutta onko sille jotain käyttöä jossain kilpaluokassa, näyttelyissähän sitä tietenkin esitellään ympäri maailmaa. Vai käykö niin, että joudumme Kawabatan kanssa vaan keskenämme kisailemaan jossain Pesämäen uudella kilparadalla (tämähän tapahtuu välittömästi, kun me molemmat voitamme Lotossa).

_________________
KAWASAKI - mielenkiintoinen ja haluttu myös vanhempana - sopivasti erilainen!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com