Kawazi.Net
http://forum.kawazi.net/

Sugomi
http://forum.kawazi.net/viewtopic.php?f=2&t=8328
Sivu 2/3

Kirjoittaja:  tuoppi [ Pe Helmi 07, 2014 16:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Jim Goose kirjoitti:
Sivunumeroita ei ole mainittu, mutta 32 mm paksu teos on.


Kansien paksuus.....sisäarkkien paksuus.........hmmmm....... olisko se sitten pauttiarallaa semmone 394 sivua...?... Nimimerkillä wanhakirjapainolainen... 8)

Kirjoittaja:  Kutos-z [ Pe Helmi 07, 2014 21:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Onnittelen synttäri ostoksesta varmaan tuntemuksia.Mutta raaskiiko sillä ajella vai meneekö hyllylle.meinaan kun on niitä ajopelejä?

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Pe Helmi 07, 2014 22:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Kyllähän peli starttaa 1.5. neitsytlennolleen, sisäänajoon :miekka:
Ensin pienet muutokset ulkoiseen olemukseen silmää enemmän miellyttämään :axe2:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ti Helmi 11, 2014 18:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Tänään alkoi roskis täyttyä vakio-osista, eli hyllyn hämäriin lähti ekana tuo kaamea :fu: takavilkku/kilpiteline häkkyrä. Pyöräkin näytti melkein metrin lyhyemmältä, kun puoli metriä lähtee pois. Vilkuille ja kilvelle teen omat nysät rosterista, joten ne jää perälipan välittömään läheisyyteen. Pitää ensin tehdä vilkun kiinnikkeille pahvisabluunat, niin saa omat vilkut takaisin oikeaan kulmaan. Tulee ovaalia reikää ym, niin helpompi poraa ne ekana peltiin ja sitten vasta leikata pelti muotoonsa.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Maalis 02, 2014 20:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Rosteria, rälläkkää, poraa ja Dremeliä johan alkoi vilkunkiinnikkeet ja kilpiteline syntymään. Taas kasaus jäi vaiheeseen 5mm kupumutterien puutteeseen, muutoin sirommat telineet ovat paikallaan. Jälki nyt oli välttävää, mutta toimivat ja ennenkaikkea kaamea teline on korvattu ja pyörä näyttää lyhyemmältä.

Kirjoittaja:  hansci [ Ti Maalis 04, 2014 21:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Liitteet:
sugomi.JPG
sugomi.JPG [ 52.81 KiB | Katsottu 16199 kertaa ]

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ti Maalis 04, 2014 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

No onnistuihan se kuvan lähetyskin "etänä" Kiitos jäsen Hanscille. Sitä vaan on ite niin käsi näissä tiedonsiirroissa :pcknock:
Kawan pyrstö typistettynä, hieman tehtasvalmiista puoli metriä pois.
Vielä etuloksuun jatkopalan teko, ettei kura lennä suoraan syyläriin ja putkille.

Kirjoittaja:  KooJii [ Ti Maalis 04, 2014 21:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Tee jatkopala wisiiristä... ;)
Goosen pitäs olla pääsuunnittelijana Kawan tehtaalla!!! 8)
Komio tulee!!! :jump:

Kirjoittaja:  JaL3 [ Ke Maalis 05, 2014 20:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Onnitukset täältäkin, ärtsyn komio peli on tuo. Etenkin siistityllä perällä, tuo alkuperänen kurasiipi oli aika karsee..

Toivomma joutuisaa sekä lämmintä kevättä.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ke Maalis 05, 2014 22:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Juu, tattis vaan. Etuloksuun meinasin jatkoa kirppislöytö tehdasuutta loksua hyödyntää, kun on vielä Wihreeki.. Ei kai nyt käytettyjä osia uuteen pyörään :mrgreen:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ To Maalis 06, 2014 20:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Tuli ährättyä MRA Racing Screen nokalle ja etuloksuun jatkopala crossi-Kawan vihreänä tietysti. Jos syyläri nyt säästyisi pahimmilta roiskeilta. Rupeaa olemaan kohta käyttökelpoinen kampe pohjolan oloihin.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Pe Maalis 07, 2014 16:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Tuossa klipissä pääsee hieman maistelemaan Sugomin kyytiä, kun ei vielä pääse ite tyyppäämään.
Testikuski pulisee koko ajan, mutta tuntuu pitävän laitteesta. Aika ripeän oloinen peli.
http://www.youtube.com/watch?v=7dQBBO6ESts

Kirjoittaja:  tuoppi [ Pe Maalis 07, 2014 20:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Jim Goose kirjoitti:
Tuossa klipissä pääsee hieman maistelemaan Sugomin kyytiä, kun ei vielä pääse ite tyyppäämään.
Testikuski pulisee koko ajan, mutta tuntuu pitävän laitteesta. Aika ripeän oloinen peli.
http://www.youtube.com/watch?v=7dQBBO6ESts



Heh heh juu ei tod. meikäläiselle tätä pyörää, ei tulis harrastuksesta mitään kun olis kortti kuivumassa koko ajan... :surrender:

Erinomaisen hyvin tuon videon kautta aistittavissa se, että TOI pyörä TODELLA kerjää koko ajan lisää kierroksia ja vaihteita ja kierroksia ja vaihteita... :king: ..se oikeen rakastaa sitä.

Vaikuttaa mahtavalta! \:)/

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Maalis 09, 2014 10:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

En sitten enää malttanut odottaa :wc:
Aamulla hapotin akun, tunnin korkkituuletuksen jälkeen korkkilevy paikalleen ja kaadoin kanisterisen pienkonebensaa tankkiin ja 9.30. kytkin sydämmen paikalleen, käänsin avaimesta ja muutaman kymmenen sekunnin sahailun jälkeen peto käynnistyi. Melko pitkään ECU pitää kierroksia 2000 korvilla ennekuin laski tonnin korville tasaista joutokäyntiä humisemaan. Oli penkki vielä pois paikaltaan, niin toiseen äänenvaimentajaan menevää venttiiliä ohjaava penkin alla oleva servo reagoi kaasun kääntöön heti kun kaasua antoi.
Akashsissa ovat kilometrin ajelleet testiajoa, tripeissa oli molemmissa 0,9 km lukemat. Noista lukemista sitten parantelemaan kun ajot alkaa. Rauhallista sisäänajoa 1600 km.. :mur:
Lamput lähettivät hieman sinertävää valoa, aika kirkasta kylläkin. Takavilkutkin oli takaa näköjään kytkenyt takaisin oikein päin.
Lämmöt käytin 85 asteessa, ei viitsinyt paikallaan korventaa uutta pataa flektille asti. Kellon asettelin aikaan.
Plexi, jonka laitoin heijasti hieman mittariston nokassa olevaa parkkipolttimon valoa taakse päin, mutta ei häiritsevästi, sen verran viistosti se siinä on.
Nyt sitten vaan ototellaan.. :uaa: Onneksi Meanie on valmiina ajoon valmiina.

Kirjoittaja:  kawabata [ Su Maalis 16, 2014 22:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

onnea gooselle omasta ja hurjan nopeasta uudesta zetasta, tonnisesta.

Kirjoittaja:  Tero k [ Ma Maalis 17, 2014 16:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Ja tuosta "halvalla". komia se on.

http://www.huutokaupat.com/fi/v/65964

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ma Maalis 17, 2014 17:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Yli-yli-yli-ylivuotisen uusien myynti ei taida herkkua olla, kun niitä ei juurikaan halvemmalla voi myydä ilman tappiota kuin mitä niiden listahinta oli maahantuontivuonna. Eri asia olisi jos vanhempi klassikko olisi kyseessä, näitten Zetojen kanssa menee ainakin 30 vuotta, onko ne klassikkoja sittenkään, sen aika näyttää.

Tälläinen huutokauppa lienee ainoa keino saada peli myytyä, jos siitä edes saa omiaan, riippuu huutajien yli-innokkuudesta.

Ainahan sitä toivoo että vastaan tulisi joku vanha Z1 tai Z 1000 tehtaan paketissa, mutta saahan sitä haaveilla.
Joku aika taaksepäin oli jenkkilöissä myynnissä 79 tai 80 mallinen Z 1000 tehtaan paketissa :P Voisi tulla kiire ottaa yhteyttä Jal3:lle jos myyntihinta vaan pysyisi älyn rajoissa.

Kirjoittaja:  Tero k [ Ma Maalis 17, 2014 20:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Joo näin on,ja noissa huutokaupoissa yleensä myyjä ei hyväksy tarjottua hintaa.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ke Maalis 26, 2014 21:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Innostuin laittamaan vielä OSCO ketjunvoitelupumpun. Ohjehan oli laittaa se tiputtamaan ketjusuojan päältä takarattaan kohtaan. Omasta mielestä tuo on huono paikka voidella ketjua. Laitoin letkunpään eturataskopan sisään syöttämään alaketjua, tuosta se voitelee tehokkaammin koko ketjun, eikä heitä niin paljon heti ketjulta pois.
Eturattaan takana oli 6 mm kierre lohkoissa joutilaana, johon sai klipsin ruuvattua letkunpäätä pitelemään. Letkun sain pujoteltua rataskopan päällä olevan muoviräppänän reijistä pujottamalla koneen yli säiliölle, jonka laitoin takajarrusäiliön taakse.
Siitä pääsee voitelumäntää vetämään ajon aikana, jolloin letkullinen ketjuöljyä alkaa valumaan letkussa.

Kirjoittaja:  Raato [ To Maalis 27, 2014 09:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Tuo OSCO on melko hyvin toimiva systeemi - minulla oli se Turbossa. Tosin keppi on aina keppi :P

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ke Huhti 02, 2014 21:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Tuunaus jatkuu. Sain hullun idean Black Sabbathin Dio ajalta Neon Knights piisistä ja hulluuksissani hain Motonetista 90 cm pätkän vihreätä LED nauhaa ja viksailin sen bellybanin sisään, josta se kajastaa koneen suuntaan Kawanvihreätä hohtoa. Sarjan johdon joka oli aikas ohutta, pujottelin sen muovisukkaan ja johdin sen penkin alle, josta laitoin vanhan kilpivalon johtoihin kiinni, joka taas jäi pois käytöstä kilpitelinemuutoksen johdosta.

Sitten vielä pähkin navitelineelle paikkaa, kun Meaniesta jäi aikaisempi Garminteline rikkinäisenä jouten. Tila oli aika kortilla ja sain taas hullun idean ruuvata vanha pallojalka, joka oli varrestaan poikki, peilin varteen jossa on 5mm kierre suojakuorta varten. Pallojalkaan porasin läpi 5 mm reijän ja pallon puolelle vielä 8,5 mm syvennys kuusioruuville. Koko komeus kiinni ja tuli aika siro kokonaisuus. Näppärästi vasemman käden ulottuvilla.

Jos tuolla Special Sugomilla pääsisi kelivarauksella 7.5. Haltialaan. Siihen asti mennään Meaniella, kunhan kelit alkavat ensin suosimaan.

Kirjoittaja:  hansci [ To Huhti 03, 2014 07:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Törkeätä liikenneturvallisuuden vaarantamista! Suomi on sentään vanhana liikennekulttuurivaikuttajana kuulunut AINA liikenneturvallisuuden edelläkävijämaiden terävimpään kärkeen / lujimpaan ytimeen, ja yksi tämän maineen luoneista peruskivistä on ollut kaikenlaisten valojen ylenmääräisen ajonevoihinkylvämisen rajoittaminen! Liekö edes EU-liikennekäyttöön hyväksytyt moiset LED-tuikut? Nehän saattaa häikäistä! Ainakin ne olisi syytä kirjata muutoskatsastuksen yhteydessä rekisteriotteeseen! :aatu:
.
7.5. Haltiala myös omissa suunnitelmissa "ajukauden avaajana". Sillä kelivarauksella toki. Tuntuu vuosi vuodelta viruvan kevään alku... :puna:

:heppa:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ To Huhti 03, 2014 15:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Hieman puolirikollisin mielinhän tuota tarranauhaa liimailin, toivottavasti saan virkavallan kanssa asiasta keskustella :assspank:
Se ledihän on tavallaan ajoneuvon sisäpuolella koska toisella puolella bellybania se olisi ulkopuolella, niinkuin mittarivalotkin.
Pitäisköhän laittaa rekisterikilpi siipimuttereilla kiinni, niin vallesmannit saavat kilven nopeammin irti, niin niillekkin jää enemmän aikaa oikeisiin rikoksiin. Tokkopa ne Kyllikki Saarenkaan tapausta ovat vielä ratkaisseet :fu:

Kirjoittaja:  Kawa LTD [ To Huhti 03, 2014 15:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Jim Goose kirjoitti:
Tokkopa ne Kyllikki Saarenkaan tapausta ovat vielä ratkaisseet :fu:

Bodom järven tapahtumista puhumattakaan... :manaa: ja ei ne tuoreemmatkaan jutut aina luista, esim tapaus Auer...
Tämä totaalisen off topik

Kirjoittaja:  tuoppi [ To Huhti 03, 2014 20:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Hyvät on hermot Goosella, vielä melkein kuukausi kärvistelyä. Itse olisin korkannut tuon jo moneen kertaan... :surrender:

Ihan tulee oma mopoiän kynnyksen kidutus mieleen, kun sain melkein koko kesän vain ihailla uuden karheaa mopetia tallissa, elokuussa kun tuli vasta 15 täyteen.... :tooth:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ To Huhti 03, 2014 22:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Kyllähän se polttelee käydä kokeilemaan :vislaa: , mutta ajattelin viikonloppuna käydä kokaisemassa samankaltaista kampetta Biketeamissa. Olisi jo valmiiksi sisäänajettu, niin ei tarvi nuukailla kaasun kanssa :twisted:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Huhti 05, 2014 15:04 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Eipä noita ollutkaan enää koeajettavaksi. Pari viikoa aikaisemmin oli, mutta olin ilman ajovehkeitä silloin liikkeellä, niin tuumailin tulla pyörällä käydessäni seuraavan kerran.
No kärvistellään ensi kuuhun sitten, tähän ikään mennessä jaksaa hyvää jo odotella :wc: . Tulihan käytyä Meanieta tutisuttamassa ja samalla tankattua tuoreet gasot syksyisten tilalle. Pito oli jo parempi kuin viime kerralla vajaa kuukausi takaperin, puuskittainen tuuli hieman painoi metsäaukeamilla, mutta Meanien ajolinjaan ei juurikaan vaikutusta, peli meni kuin juna.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ke Huhti 09, 2014 18:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Olikin ne Kawat jossain toisessa liikkeessä koeajossa. Ensi la olisivat taas Biketeamilla Vantaalla Z 1000 ja Z 1000 SX koelennettävissä. Lupakirja mukaan ja matalalentoa kokeilemaan uudestaan. Täytynee kokeilaa molempia versioita.
Saa nähä tuleeko tuolla Z 1000 Kawalla H2 mallin tapaista devaju tunnetta, kun silloin ekaa kertaa Kawaa kokeili :shock:

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ti Huhti 22, 2014 14:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Tänään tuli postiluukkuun Sumekolta suomennettu käyttöohjekirja. Olin aika yllättynyt, että ne ovat moisen käännöksen tehneet. 148 sivuinen eepos oli tietty tuttua kauraa, mutta kiva saada sellainen suomeksi tehtynäkin.
Reilun viikon päästä vappuna saakin sitten ottaa Kawa tallista ensilennolle rauhalliselle sisäänajolle, näin sitä sitten ei ehtinyt testaamaan toista yksilöä ennen tätä, mutta näillä mennään.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Pe Touko 02, 2014 11:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

No niin, viimein tänään keli suosi sen verran, että pienelle pyrähdykselle pääsi kokeilemaan. Oli aikomus käydä pidempikin lenkki, mutta kuten hanhilla Himalajan ylityksessä, piti lumikuuron takia kääntyä kohti tallia parempia kelejä odottamaan, kesä antaa odottaa itseään..
Ensivaikutelmia pyörästä :
- Vaihdevälit tiuhat, kytkin ottaa melko lopussa kiinni ja pienellä liikevaralla
- Sisäänajon kierrokset 4000 rpm rajoittaa vauhdin 90 km nopeuksiin
- Kaasuun vastaamien oli ilmiömäistä, joap 6. vaihteella lähtee 50 km nopeudesta heti vetämään ilman mitään rutinoita
- Customiin verrattuna kaasun liikerata kierroksiin nähden on millimetrejä senttien sijaan
- Ketteryys on melkoinen, kuin olisi jollain fyysisesti 600 cc pelillä ajossa.
- Hieman ranteisiin otti köröttelynopeudella ajaminen, saattaa kovemmassa nopeudessa olla leppoisa ajettava
- MRA pleksi toimii tosi hyvin heittäen tuulen pois rintakehältä
- Kiihdyttäessä imuäänet kuuluvat hienosti
- Jarrut ovat tosi tehokkaan oloiset, etujarru yhden sormen käytettävissä
- Ajoasento aika rento, pitkäselkäisenä ehkä aavistuksen korkeampi stonga olisi parempi, mutta ihan ok näinkin
- Jalkatappien sijainti hyvä, polvikulma on tarpeeksi loiva
- Pyörän mittari näytti sen 5 km/h liikaa naviin nähden
- Satasen nopeudessa kuutosella kone kiertää 4500 rpm
- Kuskin smaili :yesyes: ajon jälkeen
- Tuskin maltan odottaa sisäänajon loppumista :wc:

Sivu 2/3 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/