Kawazi.Net
http://forum.kawazi.net/

Sugomi
http://forum.kawazi.net/viewtopic.php?f=2&t=8328
Sivu 3/3

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Su Kesä 22, 2014 13:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

No niin, eka tonnikilsaa alkaa olemaan lasissa, 990 km. Vaihdoin aamusella eturattaan pykälää isommaksi 15 piikkisestä 16 piikkiseen, oli lievää tuskaa tosin saada se menemään paikalleen ketjun tuoreudesta johtuen, säätövara ei meinannut riittää, piti irroittaa jarrun reaktiotanko irti että sai akselin pyörähtämään tarpeeksi eteen. Menihan se sinne sitten paikalleen ja rojut takaisin kiinni.
Koeajossa peli oli jotenkin rauhallisempi ajaa, kierrokset laskivat 500 rpm edellisiin välityksiin nähden. Mittarivirhe 100 km nopeudella nousi 5 km/h lukemasta 7 km/h kun naviin vertasi lukemia. Tuossa kun nopeus lasketaan takarenkaan reikäkiekon välittämänä ECUlle, josta se taas lähtee jollain laskukaavalla mittarille. Jos se olisi suoraan kiekolta lukevaa mallia, sen ei pitäisi muuttua miksikään. Nyt satasta ajellessa kone kiertää 6. vaihteella rauhallisemmalla 4000 rpm lukemia.
Vielä kun pannu hieman jäähtyy käsitetltävään lämpötilaan on ekan öljynvaihdon aika. Huomasin vaan kun Motonetista hain Kawasakin alkuperäisiä öljyfilsuja, niissä luki made in china.
Meaniessa tuntui sama fislu toimivan kun siihen liemet vaihdoin viime viikolla. Mutta lievän epäilyksen varjon se toki harrasteeseen toi. Ehkä mielummin niitä made in Japan malleja jatkossa kumminkin.

Kirjoittaja:  kawabata [ Su Kesä 22, 2014 23:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

arvelinkin sen 500rpm laskevan. nyt on suunnilleen sama kuin zzr1100 kawassa runtut.

komiannäköinen peli. tehopainosuhde saattaa olla melko sama tai karvan jopa parempi kuin aikanaan maailmannopeimmassa zetorikawassa. ymmärsin, että painoa on 219 kg, mutta onko se kuiva- vai märkäpainoa mitä on ilmoitettu?

zetori painoi ilmoitetusti kuivana 228 kg ja oli 147 hv ilmoitettuna. jos z1000:n paino on märkäpainoa, niin on jopa selkeästi parempi tehopainosuhde kuin vanhassa zetorissa. vaikka 5 hv antaa tasoitustakin. ranskanpojilla oli punaisensävyinen z1000 testissä:

http://youtu.be/lUHYLJfBmuo

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Pe Heinä 25, 2014 21:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Aussien tekemä parodiasävytteinen Mad Max tyylinen esittely uudesta Z 1000 mallista

http://www.youtube.com/watch?v=jcmxZ-X8ohs

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Elo 09, 2014 22:33 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Sisäänajo 1600 km lähestyy loppuaan, reipasta 15 km keskimääräistä rautapersepäivävauhtia on matkaa kertynyt 100 päivän aikana. Ei ihan maratoonia ole päässyt syntymään, vaikka pisimmät reissut on olleet Ahvenistolle ja tänään Rikus Motorilla Lahdessa. Mean Streakilla on sitten käyttöpyöränä kilsoja tullut enempikin.
Kyllä Z 1000 ajoasentoon alkaa ruoto pikkuhiljaa tottumaan, vaikka hiukka korkeampaa ohjaustankoa voisi sovitella paikalleen. Josko vaikka lapinreissun tuolla heittäisi sen jälkeen, koipikulma on aika passeli. Mutta siihen asti mennään lähikulmilla matalalentoa. Hepco&Becker tekee tuohon sportrackkiä, joka vaihdetaan takapenkin tilalle, siihen saisi sitten vähät matkatavarat kötystettyä.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ma Elo 25, 2014 18:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Intiassa koeajotkin on hieman toisenlaisia. Vilkkujen tilalla käytetään äänimerkkiä. Taitavat myydä näitä siellä pikalähettikäyttöön :shock:
Jätkä antaa happea ihan tosissaan ABS malliselle, ABS:ssit voivat olla kyllä tuolla tarpeenkin.. Ruuhkassa muiden seassa ja lujaa. Itteä hirvitti jo pelkkä katselu :pappa:
http://www.youtube.com/watch?v=iu18QGv7gVo

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ti Syys 16, 2014 08:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Ensi vuoden mallissa vihreä laajenee entisestään. Muuten vaikuttaa aika muuttumattomalta.
http://www.kawasaki.com/Products/Produc ... d=6&id=853

Kirjoittaja:  Jim Goose [ Ke Loka 01, 2014 20:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Ajokausi päättyi Sugomilla kun oli tuo valmiilla seisonta-ajalla varustettu vakuutus. Kilsoja kerkisi kertymään vain alle 3000 yksikköä. Hieman säästellen mentiin tämä kesä, Meaniellakaan ei tainnut 10000 kilsaa päästä. Siinä on taas se ympärivuoden vakuutus, oli huokeampi.
Talven modauksia luvassa putkien suhteen, mutta niistä lisää valaisevaa speksiä sitten talvemmalla lisää. Ohjaustankoa voisi kokeilla hieman korkeampaa tilalle.
Mitä enemmän tuolla ajeli, sitä paremmalta se alkoi tuntumaan. Pitemmätkin ajosessiot alkoivat sujumaan kun keväällä jo pelkkä ajatuskin matka-ajosta tuntui tuskalliselta :assspank: Toisaalta Meanie on tuntunut koko ajan laiskemmalta :heppa:
Norjan mutkateille tuolla Z 1000:lla täytyy päästä joku kesä pyörähtämään :))

Kirjoittaja:  z13 [ To Loka 02, 2014 12:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Tuolla Stavangerin vuonon pohjukassa vois olla sopiva pätkä

http://9gag.com/gag/a9MAAK0

Kirjoittaja:  Jim Goose [ To Loka 02, 2014 15:15 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

z13 kirjoitti:
Tuolla Stavangerin vuonon pohjukassa vois olla sopiva pätkä

http://9gag.com/gag/a9MAAK0


Onkos toi Lysebotn ? Siellä tuli vedettyä pari suvea sitten. Rinne oli vaan sumussa kun laskettiin 30 neulansilmää ennen tunnelia, joka teki 180 asteen käännöksen. Oli toki kiva vetää customillakin, mutta tällä tonnisella saisi vetää hieman eri kyytiä alas, ei rojut ottaisi niin pahasti kiinni joka mutkassa :P

Kirjoittaja:  z13 [ To Loka 02, 2014 17:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Jep. Itse olin heinäkuussa 150km päässä,mutta aika ei riittänyt tonne.Mutta kyllä tuolla vielä käydään...on sen verran mielenkiintoinen toi Fv500 tie.
Tossa vähän parempi selvitys mutkatiestä google mapsiin Lysevegen Road

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Marras 29, 2014 20:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Pientä näpertelyä lunta odotellessa. Hommasin hyväkuntoiset 2010 mallin Z 1000 vaimentimet, sellaiset kellertävää rosteria mustilla päätylätkillä, joiden läpi ovaalit piiput töröttävät kuin neidon nännit. Päätylappuihin kuumaliimasin punaiset led nauhat, joista epäsuorasti rosterista peilaten kajastaa valoa taaksepäin. Putket, jotka ovat mitoiltaan identtiset uudempiin, laitoin omasta alaosiin mustat kuoret, istuivat putkiston muihin osiin paremmin.
Keksin vielä 90 cm pitkälle vihreälle lednauhalle oivan paikan tankin koristekuoren ja tankin väliin, josta kajastaa vihreätä raoista ulos.
Tanko Renthalilta odottelee seuraavaksi, niihin meinaan ympätä 1000 SX:n kahvalämppärit.
Muut rojektit ei ole juurikaan edistyneet, ikuisuus sellaisia kun ovat.

Kirjoittaja:  Jim Goose [ La Huhti 04, 2015 10:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Sugomi

Eilen näperrelty Motonetin musta Renthallin Fatbar tanko alkuperäisen tilalle. Samalla modasin sähkökalikoista muovitapit pois että saa kalikat hieman eri asentoon jos tarvii tangon asentoa säädellä, kaasun kalikalle porasin tappia varten kolon, sen soisi pysyvän paikallaan ajossa.
Meinasi mennä katteet purkuun mittariston purun yhteydessä yhden ohjuriprikan putoamisesta tankin ja syylärin välistä jonnekkin kannen sopukoihin, onneksi teleskooppi magneetti pelasti tilanteen ja sain noukittua sen koneen sopukoista. Ei ollut iso kolo mistä se sinne pääsi putoamaan, mutta Muphyn lain mukaan jos se on teoriassa mahdollista, niin näin käy.. taas :fu:

Ajoasento muuttui hieman rennommaksi muutaman sentin leveämmällä tangolla, joka tuli myös samalla hieman edemmäksi. Rannekulma on tuossa selvästi loivempi. Vielä jäi tankopainojen fixaaminen paikalleen, kun alkuperäisessä on kierteet tangon päissä niille, nyt pitää laittaa alkuperäiset takaisin kumitulppien prikan ja mutterin kera paikalleen.

Sivu 3/3 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/