Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 03:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kumpi parempi?
ViestiLähetetty: Ke Syys 16, 2015 21:27 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Vaikka tuonnempana esiintyvä kaasutin kuuluukin yksisylinteriselle Roope Anttonille, uskoisin teorian olevan sovellettavissa kaikkiin kaasuttimiin.

Pohdintani kohteena on talvisäilytys + 98-oktaaninen viinabensa. Onko parempi:
A. jättää kaasutin gasoa täyteen. Koska teknisesti olen täysin tiiliskiven asteella, en tiedä, mitkä, vaan jotkut kumiosat ? tiivisteet vai? eivät kuivu, koska ne ovat kosketuksissa bensaan. Miinuspuolena sitten kuivuva bensa, jonka töhnä tukkii suuttimet (Roopen tapauksessa yksi suutin eli pääsuutin).
B. jättää kaasutin tyhjäksi. Vaikutukset käänteiset: kumi kuivuu ja haurastuu, vaan eipä bensamöhkä kuivuessaan tuki suutinta.

Siis kummin päin? Vai onko ylläolevassa pohdinnassani nyt teknisesti jotakin, joka ei pidä ollenkaan paikkaansa? Jos on, älkää turhaa yrittäkö juurtajaksain selittää, vaan selittäkää pääkohdat. Loput selittää Raato, näin toivon.

Tietysti yksi vaihtoehto voisi olla jättää kaasutin täyteen gasoa, ja käyttää Roope lämpimäksi parin viikon välein (=käydä ajamassa lumicrossia pellolla) koko seisonta-ajan. Vai olisiko vaihtoehto? On myös kovin vaativa, mikäli talvi kylmäksi heittäytyy.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kumpi parempi?
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2015 00:06 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Molempia tapoja harrastetaan (tai kolmantena sitä säännöllistä käyttöä, varmaan kuukauden väleinkin riittää)

Yleisempi taitaa olla kohokammion tyhjäksi valuttamisohje, mutta riippuu hieman kaasuttimestakin, kaikissa kun ei ole tyhjennysruuvia...
Noita ohjeita voi koettaa soveltaa:
http://www.bajahill.net/2001/09/moottor ... ointi.html

Jos jättää bensat kaasariin, niin tarvittaisiin kai bensiinin stabilointiainetta http://www.motonet.fi/fi/tuote/608071/L ... ilytysaine tms.

Jotku suosivat pienkonebensaa (ja jotkut taas ei), eli noista voi valita ihan minkä tahansa tavan (ja muistaa julistaa kaikille että tämä on paras ja ainoa tapa)

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kumpi parempi?
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2015 15:42 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
C. Pienkonebensa.
D. Pienkonebensa ja ajelu talvisin.

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kumpi parempi?
ViestiLähetetty: To Syys 17, 2015 17:16 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Pienkonebensa on pois laskuista. Siis päädyn vaihtoehtoon A. Talviajelua sillä edellytyksellä, että vaihteistoöljyt (ne ainoat, jotka lootassa pysyvät, muut ulkoistivat itsensä spontaanisti) sallivat vaihteitten käytön.


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com