Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on Pe Maalis 29, 2024 12:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: To Joulu 31, 2015 19:47 
Poissa

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 16:50
Viestit: 889
Paikkakunta: Niinijoki
Tuolla jäsenpalstalla J.G.:n tarinoista inspiroituneena kysynpä: mikä on näyttävin (lue: noloin) prätkänkaatosi?

Itselläni se oli Soson = 650 SR kellautus. Olin päässyt nelipuolikkaasta H****sta eroon ja Raadon avustuksella sitoutunut pitkään velkavankeuteen ostamalla Frank Nymanilta Soson osamaksulla. Raato opetti minulle ensin parkkipaikalla kovin H****a ajo-ominaisuuksiltaan mukavammalta tuntuvan Soson peruskäsittelyä useita öitä, ja sitten oli aika lähteä Turun yöelämää katselemaan.

En ollut vielä oppinut, että Soso pysäytettäessä paikka pitää valita kuopattomaksi. Koska jalkani eivät yltäneet maahan Soson ollessa suorassa, pysähdyksissä Sosoa piti kallistaa vähän vinoon saadakseni toisen jalkani maahan riittävän lähelle Sosoa varmistamaan sen pystyssäpysyminen. Onnettomuudekseni tuolla kertaa pysäyttäessäni Soson Stop-merkin taakse sattui kohdallamme olemaan kuivuneen vesilätäkön monttu. Jouduin asettamaan stoppijalkani niin kauas Sososta, että kallistuskulma ylitti käsivoimieni rajat - ja siihen laskeutui kyljelleen koko komeus. :storm: Onneksi ei ollut vielä AV:n suuresti rakastama Driverin varttikate paikallaan kuten eivät sivulaukutkaan. Niin paljon sattumus minua hermostutti, että jollain käsittämättömällä voimalla onnistuin nostamaan Soson yksin pystyyn. Ei huono suoritus, sillä painoi se bensoineen kuitenkin kolmattasataa kiloa. Syynä ylimaallisiin voimiini lienee nolous, v*****s ja äärimmäinen häpeäntunne.

Ei liity kylläkään prätkän kaatamiseen, mutta samaisilla seuduilla, Turun Puistomäessä, päätin töistä yöllä Puistomäen Otontielle = silloiseen kotiini palatessani antaa paikallisen kaupan portailla notkuvalle nuorisolle vähän ääninäytettä keskari-Kawan ärjähdyksistä. Y-risteyksessä vauhti mateluksi, kakkonen silmään ja kaasu täysille! Joittenkin minua vihaavien jumalten vuoksi kuitenkin kytkinkäteni lipesi kytkimeltä ja ampaisimme Soson kanssa näyttävästi kohti kadunvarteen parkkeerattuja autoja. Viime tingassa sain autot väistettyä minulle vieläkin hämäräksi jäääneellä liikkeellä, ja tapaus opetti konkreettisesti vanhan suomalaisen sanonnan "Ylpeys käy lankeemuksen edellä" merkityksen. Enää ei tehnyt mieli esitellä nuorisolle Soson äänivarantoa...tuskin ne olisivat edes osanneet sitä arvostaa. :puna:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Joulu 31, 2015 22:44 
Poissa
El PreZ1dent
El PreZ1dent
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 20, 2005 20:53
Viestit: 3400
Paikkakunta: Nurmijärvi
ST:n kanssa oppi jo aika pystyssä olemaan, mutta ekan pyörän LTD 440 kanssa tuli kontattua tuon tuostakin :cycle: :cycle:
Eka kerta tais olla pahin. 1983 meillä oli EMK (Espoon Moottori Kerho) matkajaoksen kanssa tapana torstaisin lähteä Laajalaakson urheilukentältä pikku mutkatiepätkille aina johonkin päin.
Tuolloin loppukesää, elokuuta taisi olla lähdimme Espoon Suvisaaristoon päin letkailemaan. Letka eteni vauhdikkaasti, jossain vaiheessa himmailivat ja ajattelin vetää useamman pyörän ohi (ei järkeä päässä silloinkaan :hammer: ) keulille ja pääsinkin, havaitakseni että edessä olikin T-tien risteys :kiipeaa: ja vauhtia varmaan vielä 60 km/h.
No eipä siinä muuta kuin risteys suoriksi ja kuinka kohtalo olikin kasvattanut paksun puun suoraan ajolinjalle, minä sitten paksun pääni ja Kawan kanssa aika keskelle puuta ja siinähän voi arvata kumpi joustaa.
Minä pidin vaan kahvoista kiinni niin perkeleesti ja eturengas kosahti keskelle männyn vartta, ja minä ohjaustanko vipuvartena toimien kroppa päin mäntyä pystyyn, niin että jalat osoitti ylöspäin. Varmaan aika koominen näky se tilanne oli muiden paitsi omasta mielestäni silloin.
Kawahan kärsi silloin kovimmat vauriot mun hoteissani. Keulaputket vääntyivät melkoisesti, rengas oli 20 cm päässä koneesta ja stonga vääntyi siinä kiinnipitäessä aika kippuraan eteenpäin. Jalka osui koneen sytytystulpan hattuun halkaisten sen kahtia.
Vielä kun tulin puusta alas samaa vipuvartta kiinni pitäen, osui perse tankkiin, tehden siihen ikävän näköisen painauman.
Alkushokin, noin 2 sekuntia jälkeen alkoin repimään pyörää ojanpohjalta tielle päin alkoi jo porukkaa tulla avuksi. kaikki oli vaan huolissaan miten mulle kävi, minä taas vain Kawan kuosista.
No pyörä oli vielä ajettavissa, renkaan ilmakin oli pysynyt kumin paremmalla puolella, tulpanhattu pysyi kiinni tulpassa, vaihdekiksi otti kiinni laturin koppaan. Ajettavuus hieman rakkikoiramainen, piti kokoajan kammeta toiseen suuntaan että pyörää voi suoraan ajaa.
Olimme jo lähellä paikkaa, johon olimmekin matkalla ja ilta alkoi jo pimetä (ei siis kuskilla)
Tuumasin vielä porukalle että vois vielä Dixin kessalla käydä mutkan ennen kotiin menoa (silloin pidin majaa mummolassa Etelä-Haagassa)
Huotsikalla kävin kumminkin ja sieltä sitten kohti Haagaa ja peli parkkikselle ja linkutin kotiin. Nilkaa oli aika kipeä ja otin buutseja (siis silloin ei vielä ollut niitä crossisaappaita :tooth: ) pois ja huomasin että läpi oli isku tullut ja nilkassa avohaava ja aika arka se jo alkoi olla.
Seuraavana aamuna herätessäni oli koko kroppa kuin isolla männyllä hakatun tuntuinen, hyvä että päätä saattoi kääntää, hartiat aivan lukossa. Soittoa faijalle että lähtiskö se lekurissa käyttään. Ei ollut sentään murtumia, nilkassa melkoinen turvotus ja joka paikka jumissa. Viikon saikkua siitä sai, duunissa pomo tietysti haukku että tahallaan siellä kaatuilee sen moottoripyörän kanssa. Silloinkaan ei moottoripyöräharrastetta :heppa: oikein hyväksytty, vaikka Koivisto oli jo presidenttinä kekkoslovakiassa.
Kawassa oli onneksi kasko, mutta Sumekolla kaikki tilaustavaraa. Silloinkaan ei mikään ollut muuttunut tähään päivään mennessä. Sumekolla ei ennen ollut asiat sen paremmin, mieli pahoittui jo silloin :storm: :storm: :storm:
Syksyllä sain keulan ennen ajokauden päättymistä kuntoon ja uuden ohjaustangon ja tankin. Siinä sitten erään räntäkelin aikana kerkisin lipata Haagan vanhainkodin bussipysäkin edessä jossa oli paljon katsojia tietysti. Varsinkin kun olin juuri ajellut sladissa Haagan liikenneympyrää pari kierrosta hienosti pystyssä pysyen, mutta siellähän ei ollutkaan ketään katsomassa.
Se oli semmoinen kesä :manaa:

_________________
Only, I've got a bronze badge to say I'm one of the good guys.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 01, 2016 11:46 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Ehkä kaikkein komein lippa oli Sukevalla vuonna 1987. Olin tulossa Rovaniemeltä Siilinjärvelle Z650SR:llä. Pikkuisen sateli vettä ja tienpinta märkä. Sukevan paikkeilla huomasin, että tie oli luvattoman huonossa kunnossa: pitkiä pitkittäisiä routahalkeamia koko tien leveydeltä. Yht'äkkiä ihmettelin, että miksi asfaltti on noin jumalattoman kaukana. Sitten tajusin, että ympärihän sitä oltiin menossa eturenkaan varassa. Maan vetovoima piti huolen alastulosta. Luistelin vielä asfaltilla toistakymmentä metriä - minä edellä ja SR muutaman metrin perässä. Kun vauhti loppui, niin ei muuta kuin vahinkoja tutkimaan. Itselläni ei tullut muuta kuin kipeä polvi, mutta SR oli melko lohduttomassa kunnossa - etuiskarit mutkalla ja kate kappaleina. Seuraava viikko menikin sitten rattoisasti osia Sumekolta hakien ja Kawaa fiksaten, mutta niinpä sain sen kuitenkin ajokelpoisesksi Pyhätunturin Kontioon. Onneksi TVL myönsi tien huonon kunnon ja maksoi minulle 4500 markkaa korjauskustannuksiin yms. - paikalla ei nimittäin ollut minkäänlaista varoitusta noista urista.

Seuraava kippa olikin sitten 2000-luvun alkuvuosina Nokialla, kun umpisokea mersukuski tuli sivutieltä GT750:n kylkeen, mutta tästä lipasta oli komeus kaukana...

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 01, 2016 23:13 
Poissa

Liittynyt: Ti Kesä 13, 2006 08:53
Viestit: 1217
Paikkakunta: Turku
Noloin oli Turun keskustassa päiväsaikaan ja ihan paikaltaan.

Olin pysähtyneenä ydinkeskustassa kadunvarteen Z-650:llä ja jostain syystä ripustin kypärän stongan päähän ennen kuin kallistin pyörää edes sivujalalle. Kypärä tipahti kahvan päältä maahan, ihan melkein käden ulottuville, hieman pyörää kallistamalla ulottuisinkin, mutta kun kypärä kieri pirullisen hitaasti kauemmas, niin lisää kallistuskulma ja lopulta polven kantokyky ylitettiin ja näyttävä kippaus-loikkaus-kiroaminen siitä tuli - ja tietysti juuri kun erityisen kaunis nuori turkulaisneitonen käveli ohitse. Ei muita vahinkoja kuin naarmuja kypärään ja lommoja sieluun.

_________________
GPZ 1100 A1 1983


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 07, 2016 12:13 
Poissa
Keskariguru
Keskariguru
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 17:52
Viestit: 3291
Paikkakunta: Siilinjärvi
Meikäläisen noloin lippa tapahtui Z650SR:llä Siilinjärven keskustassa. Olin ilta-ajelulla ja cruisailin päämäärättömästi keskustassa. Poliisiaseman nurkalla oli 90 asteen kadunkulma ja meikäläinen tuli siihen hiukan kavelyvauhtia kovempaa. Tarkoitus oli kääntyä tuo 90 astetta tyylipuhtaasti, risteyksessä oli soraa, jota en huomannut eli eturengas liukui soralla, kunnes sai jälleen pitoa asfaltista. Ja sitten testattiin Raadon lentokyky, joka todettiin melko huonoksi. Lentorata kulki tangon ja pleksin (Driver CX2) yli, lentokorkeus oli turhan pieni ja takerruin Driveriin ja siitä sitten alas asfaltille. Kawaan ei tullut näkyviä vaurioita. Hetkistä myöhemmin poliisit lähtivät iltakahville paikalliselle huoltikselle naamat leveässä virneessä - he olivat kai nähneet valvontakamerasta Raadon epäonnistuneen lentoharjoituksen :yesyes: Ja minä jatkoin cruisailua varoen tarkemmin soritettuja kadunkulmia :moto:

_________________
Kun prätkistä puhutaan, niin vuodesta 1978 lähtien eli 45 vuotta ainoastaan Kawasakeja (14 kpl). Nykyisin reissu- ja käyttöpelinä Jörön ex-ZG1200B4:n ja Larryn yhdistelmä. Hätäkulkineena Riepulta ostettu Roope Anttoni.
Kaikkea v..tuilua ei kannata ottaa vakavasti!


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 07, 2016 16:56 
Poissa
Rämpyttäjä
Rämpyttäjä
Avatar

Liittynyt: Ti Joulu 06, 2005 23:32
Viestit: 774
Paikkakunta: Vihtu
Motoristi on sellainen joka on kaatunut. Tai ei ole vielä.
:yesyes:

Nuorempanahan aina sattui ja tapahtui. Nykyään vaan sattuu.
Kyllä meitsin ehdoton listaykkönen lipoissa menee kauas kevari-ikään ja Lapin jänkhille:
Kaverilla oli 125cc LepakkoSuzuki ja mulla TS 125. Kerran kamu taas kehuskeli kylillä että Lepakko kulkee yli 130 km/h, ja sitähän en voinut totena pitää tietenkään. Kamu kimmastui tästä ja kehoitti minua kokeilemaan, epäuskoista. Siis avopotta päähän ja Lepakolla kiihdyttämään parin kilsan asfalttisuoraa, jonka päässä sopivasti olikin Sairaala! Viiden markan halpisreiskat vaan lepatti päässä kun tihrusin vetistävin silmin nopeusmittaria naru kireellä ja perse pitkällä. Kyllähän se siellä 120 paikkeilla viipotti ja vauhtikin vaan pikkuhiljaa kiihtyi. Kun siirsin tihrukatseeni tiehen niin huomasin että oli juuri kaahaamassa sairaalan isolle p-paikalle.. rumpujarrut vinkuen soraisella parkkiksella matka jatkui kohti p-paikan reunalla olevaa rotvallia. Suitsahan jysähti rotvalliin ja meikä lähti komeessa kaaressa kohti useamman metrin päässä olevaa juhannusruusupusikkoa! En tiedä pelastiko ruusupuska pahemmilta vammoilta, mutta perk.leesti siitä ainakin piikkejä ja oksia paljaaseen nahkaan tarttui. Könysin verissäni puskasta ylös tarkastelemaan Suitsan vammoja, kun samalla huomasin sairaalan ovesta ryntäävän pari holhoamisviettistä valkotakkista tapahtumapaikkaa kohti. Siispä äkkiä puolikaasulla nurtsilla huutavan Lepakon päälle ja eturengas pompottaen ja stonga vinossa karkuun! Vaistoissa ei ollut ainakaan vikaa!!

Kamu oli xsidentistä pitkään vihainen, vaikka kehuinkin ylisanoin Lepakon kulkemiskykyä. Muistoksikaan ei sentään jäänyt kuin pari kivannäköistä lippatatskaa. :)

_________________
Pysykää kaidalla tiellä..


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: To Tammi 07, 2016 20:45 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Näyttävin ehkä mutta noloin jääköön vielä kertomatta :yesyes: sitä tarinaa seuraavan myötähäpeän määrää ei kenellekään toivoisi :oops:
Vuosi -76 syksyä mentiin ja alla hienokuntoinen -74 S2 joka oli hiljattain hankittu, piikkisen TS Suitsan jälkeen Kawan tuoman lisäpotentiaalin vaatima ajotavan päivitys oli sujunut suotuisasti, mitä nyt kylänmiehet vihaisena huomauttelivat kun tollanen 150 lasissa päästelin menemään aina kun suoran tien edessään näki.
Niin ne lipat :fu:
Ei muista tarkemmin miten olin ajautunut siihen tilanteeseen että olin yksin Kawalla Parolan urheilukentän sadan metrin lähtösuoran alkupäässä tarkoituksena vetää urku auki 100m, ilmeisesti joku kavereista sai yllytettyä ja siihen ei paljoa vaadittu siihen aikaan :mrgreen:
Hyvinhän se satku menikin hiilimurskalla sutien eikä aikaakaan kun maaliviivan jälkeen edessä oli yllättävä :eitajuu: kaarre vasempaan, siinä oli saanut vauhtia jo sen verran aikaiseksi että ei ollut toivoakaan kantata kaarretta kotiin, vissiin siinä kyljelleen heti ja rataa reunustavasta puurimasta osumaa ja nurmialuetta pitkin liukumalla aluetta reunustavaa verkkoaitaa kohti..
Kawan tankki ainakin lommolle mikä harmitti eniten.. :jojo:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: Pe Tammi 08, 2016 20:01 
Poissa
Kartturi
Kartturi
Avatar

Liittynyt: La Maalis 25, 2006 18:01
Viestit: 1327
Paikkakunta: Hämeenlinna
Tässä toisessa tilanteessa tota edellistä aikasemmin olis ollut itellä potentiaalia vetää aidan läpi lehmien sekaan (autuaammille) laitumille, Kawa pysyi jotenkin nippanappa räpylässä sillä kertaa :manaa:
S2 alla ja lämmintä elokuuta -76 mentiin, Parolan toinen? S2 hurja (Nolte) joka muuten veti ennen tätä omansa aivan paskaksi, selvisi ite siitä lipasta suht vähillä vammoilla.
Nolte tuli siinä meille himaan laittamaan mun S2 kulkua kohdalleen, sääti mm. sytkän silleen että tunki sormensa tulpanhattuun ja samalla kiersi ehkä konetta tai kärkien ajoitusta ja otti sen iskun sieltä tulpanjohdosta näpeilleen, tuumas vaan että tietää tarkkaan koska kipinä tulee ja saa näin ajoituksen siihen mihin haluaa :fingers: :spank: 8)
Kawa pian säädöissä ja mielessä kaiveli vanhemman veljen aikaisemmat elostelut että hänellä oli hallussa kotikylältä Rietoon tien suoralla nopeusennätys 120 kmh 250cc jawan mittarin mukaan :yesyes:
Tuumasin siinä että perkele siitä enkasta tulee historiaa just nyt, polkasin Kawan käyntiin, menoksi t-paita ja farkuista revityt shortsit jalassa, ehkä jokkut tennarit vielä ja ilman kypärää liikkeekke tietenkin.
Kawa kapean Rietoon hiekkatien suoran päähän lähtövalmiiksi, joka tie oli kilsa tai max puoltoista mittanen ja päättyy ysikympin mutkaan oikealle.
Tiedossa oli että kulkua riittää 17o kmh asti, enempää ei irtoa.
Kawa liikkeelle ja sutii hiekalla varmaan kolmoselle asti kahva tiukasti nurin kokoajan että nyt ei anneta periksi, tienpätkän puolivälin kohdalla käytän nopeesti silmät vettä valuen katsetta mittareissa ja totean että 150 kmh vauhtia on tarpeeksi, varovaista jarruttelua loppumatka että saa pysymään Kawan pystyssä, tie alkaa käymään lyhyeksi aika nopsaan siinä vauhdissa mutta saan ihme kyllä tien lopussa olevan kurvin klaarattua kaatumatta.
Oli ne aikoja ne, nuoruus ja hulluus otti valtaansa silloin, joten voi tässä olla syystäkin tyytyväinen että jätin sen haaveilemani H2 silloin ostamatta, sellasta kiertelin ympäri Harri Salon liikkeessä linjoilla Kalliossa setelitukko taskussa..
Painelin siitä kuitenkin samalla pyöränhakureissulla Tikkurilaan missä tiesin S2 olevan myynnissä yhdessä autoliikkeessä.
Hieman meni tämä juttu ohi aiheesta, mutta olkaapa hyvät :vislaa:

_________________
Kawasaki! katujen ääni


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com