Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 11:55

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ekat Gpz900R:t Suomessa?
ViestiLähetetty: Ke Loka 02, 2019 10:48 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
Arvon foorumiväki,

kävin pelastamassa Tampereelta GPZ900R:n puolikkaan, josta oli puolet rungosta ja keula luovutettu kupla-Triken etupääksi. Aika surullisessa kunnossa oli koko fillari muutenkin, muovit mattamustalla vedetty, koiranluita jatkettu tigillä, vahva viimeiset pommitukset ja näkemiin-fiilis välittyi tuosta kasasta.

Tutkailin läjää tarkemmin ja osakasasta löytyi pleksi, jossa oli Kontio-ralli tarrat vuosilta 1984 ja 1985. Mukana tullut ylimääräinen kone (ilmeisesti alkuperäinen) oli sarjanumeroltaan kolminumeroinen (ZX900AE000752) ja rungostakin löytyi A1-mallin tunnistava M10 pultti takaiskarin yläkiinnikkeestä. Bensatankin pohjasta löytyi viiteitä sinisestä maalipinnasta

Nämä seikat saivat minut kuulemaan historian siipien havinaa. Olisiko foorumiväellä tiedossa Kawasakin myyntimääriä 1984 Suomessa? Epäilemättä joku 1980-luvulta järjissään selvinnyt voi vaikka jokaisen pyöräyksilönkin muistaa, mikseipä sitten tuotakin. Rungon ollessa katki tuskin taidan tuosta kalua saada enää, mutta onhan tällä suurta antropologista merkitystä silti.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ekat Gpz900R:t Suomessa?
ViestiLähetetty: To Loka 03, 2019 15:35 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. Henk. koht. kokemukset GPz 900 R:stä ovat jääneet vähäksi. Yhtä sinistä yksilöä olin ostattelemassa keväällä -92 mutta siinäpä se. Mutta mutta, nyt en voi välttyä muistelemasta koulukaverini Mäksyn lapsuudentoveria Masaa Hyrylästä, jonka tapoihin kuului hankkia ainakin -80-luvulla nopein mahdollinen uutuuspyörä jo ennakkotietojen perusteella. Muistelisin tämän tilanneen uuden GPz 900 R:n heti kun se vain suinkin onnistui ja olikohan vielä niin että se oli sininen. Hypoteettista arvailuahan tämä taas on, mutta mitäs jos kyseessä on sama pyörä? Masa vaihtoi sen keväällä -86 GSX 1100 R:een periaatteittensa mukaisesti ja autonasentajamiehenä sen "kiuasta kutittelikin" vielä vähän lisää. Toimittaja T. Kiira pyöri samoissa porukoissa, mutta oliko jo ysisatasaikoina kuvioissa, sitä tiedä en.
Tämä on taas näitä Jurvan Kynäilijälle tyypillisiä täydelliseen tietämättömyyteen perustuvia "entäs jos"-horinoita, mutta todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää. Ei olisi ensi kerta kun kadonneeksi luultu Kawa jostain putkahtaa esiin.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ekat Gpz900R:t Suomessa?
ViestiLähetetty: Su Loka 06, 2019 13:32 
Poissa

Liittynyt: Su Heinä 05, 2009 19:58
Viestit: 184
No tämähän oli juuri sen kaltaista legendaa mitä lähdin hakemaankin. Tarina on niin vahva, että sen voi kohta jo kertoa totuutena. Viimeistään, jos joku muistaisi Masan moottoripyörän värin, tai edes että osallistui aina Kontioihin.

_________________
ZZR1400 '09 Black
GPZ 900 R '86 - 636 puolat, ZX-10 koko keula, 5,5" ZX-9 takavanne ja jarru, +4 sytkä, 4-1, yms
ZL 1000 '87 Liki vakio ja liki ruma
Ex Z 750 Ltd twin '82/83, Ex Aprilia Tuareg 125 '88
Rock on rajaton riemu!


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Ekat Gpz900R:t Suomessa?
ViestiLähetetty: Ma Loka 07, 2019 18:39 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä ja miksi pilata hyvää tarinaa jos voi omata joustavan suhteen totuuteen? Halunnemme nyt siis kaikki uskoa että se Masan pyörä oli sininen/hopea. Miten muuten näissä -80-luvun vesiKawoissa, onko niissä "matching numbers" ? Kuussatosesta ei tullut koskaan tarkistettua.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 4 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 65 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com