Kawazi.Net
http://forum.kawazi.net/

Ekat Gpz900R:t Suomessa?
http://forum.kawazi.net/viewtopic.php?f=2&t=9663
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Eroz [ Ke Loka 02, 2019 10:48 ]
Viestin otsikko:  Ekat Gpz900R:t Suomessa?

Arvon foorumiväki,

kävin pelastamassa Tampereelta GPZ900R:n puolikkaan, josta oli puolet rungosta ja keula luovutettu kupla-Triken etupääksi. Aika surullisessa kunnossa oli koko fillari muutenkin, muovit mattamustalla vedetty, koiranluita jatkettu tigillä, vahva viimeiset pommitukset ja näkemiin-fiilis välittyi tuosta kasasta.

Tutkailin läjää tarkemmin ja osakasasta löytyi pleksi, jossa oli Kontio-ralli tarrat vuosilta 1984 ja 1985. Mukana tullut ylimääräinen kone (ilmeisesti alkuperäinen) oli sarjanumeroltaan kolminumeroinen (ZX900AE000752) ja rungostakin löytyi A1-mallin tunnistava M10 pultti takaiskarin yläkiinnikkeestä. Bensatankin pohjasta löytyi viiteitä sinisestä maalipinnasta

Nämä seikat saivat minut kuulemaan historian siipien havinaa. Olisiko foorumiväellä tiedossa Kawasakin myyntimääriä 1984 Suomessa? Epäilemättä joku 1980-luvulta järjissään selvinnyt voi vaikka jokaisen pyöräyksilönkin muistaa, mikseipä sitten tuotakin. Rungon ollessa katki tuskin taidan tuosta kalua saada enää, mutta onhan tällä suurta antropologista merkitystä silti.

Kirjoittaja:  AV [ To Loka 03, 2019 15:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Ekat Gpz900R:t Suomessa?

Joo kyllä. Henk. koht. kokemukset GPz 900 R:stä ovat jääneet vähäksi. Yhtä sinistä yksilöä olin ostattelemassa keväällä -92 mutta siinäpä se. Mutta mutta, nyt en voi välttyä muistelemasta koulukaverini Mäksyn lapsuudentoveria Masaa Hyrylästä, jonka tapoihin kuului hankkia ainakin -80-luvulla nopein mahdollinen uutuuspyörä jo ennakkotietojen perusteella. Muistelisin tämän tilanneen uuden GPz 900 R:n heti kun se vain suinkin onnistui ja olikohan vielä niin että se oli sininen. Hypoteettista arvailuahan tämä taas on, mutta mitäs jos kyseessä on sama pyörä? Masa vaihtoi sen keväällä -86 GSX 1100 R:een periaatteittensa mukaisesti ja autonasentajamiehenä sen "kiuasta kutittelikin" vielä vähän lisää. Toimittaja T. Kiira pyöri samoissa porukoissa, mutta oliko jo ysisatasaikoina kuvioissa, sitä tiedä en.
Tämä on taas näitä Jurvan Kynäilijälle tyypillisiä täydelliseen tietämättömyyteen perustuvia "entäs jos"-horinoita, mutta todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää. Ei olisi ensi kerta kun kadonneeksi luultu Kawa jostain putkahtaa esiin.

Kirjoittaja:  Eroz [ Su Loka 06, 2019 13:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Ekat Gpz900R:t Suomessa?

No tämähän oli juuri sen kaltaista legendaa mitä lähdin hakemaankin. Tarina on niin vahva, että sen voi kohta jo kertoa totuutena. Viimeistään, jos joku muistaisi Masan moottoripyörän värin, tai edes että osallistui aina Kontioihin.

Kirjoittaja:  AV [ Ma Loka 07, 2019 18:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Ekat Gpz900R:t Suomessa?

Joo kyllä ja miksi pilata hyvää tarinaa jos voi omata joustavan suhteen totuuteen? Halunnemme nyt siis kaikki uskoa että se Masan pyörä oli sininen/hopea. Miten muuten näissä -80-luvun vesiKawoissa, onko niissä "matching numbers" ? Kuussatosesta ei tullut koskaan tarkistettua.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/