Kawazi.Net

Kawasakihenkisten kohtauspaikka
Tänään on To Maalis 28, 2024 13:28

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kontioralli 2022
ViestiLähetetty: Ma Heinä 04, 2022 11:16 
Poissa

Liittynyt: Ke Huhti 27, 2022 12:00
Viestit: 3
Paikkakunta: Sipoo
Lime Green (Z1100R -84) saapui taloon viime lokakuussa ja vasta nyt oli mahdollisuus lähteä sillä vähän pidemmälle. Hyvin pyörä on pelannut tässä nurkissakin pyöriessä ja tuli sillä käytyä kaksi päällä Mansoniemessä (CBW) viime kuussa. Yhteisiä kilometrejä tämän pyörän kanssa oli siis jo kymppitonnin verran ennen Kontioon lähtöä.

Kontiossa tuli nuorempana käytyä useasti, mutta viime kerrasta oli jo lähes 30 vuotta. Tuli vaan mieleen näyttää Lime Greenille pohjoisempia maisemia, kun rekkarinkin mukaan tämä taitaa olla alkujaan lappilainen. Ainakin Kontiossa yksi kaveri veikkasi Lime Greeniä pyöräksi, minkä torniolainen kaveri oli ostanut uutena Granista. Tiedä sitten oliko oikeassa.

Mukaan reissuun sain pari kaveria ja treffattiin Valkealassa jo torstaina. Heillä oli ajopyörinä kasisatanen Kessu ja tonnikakssatanen 80-luvun Wingi. Bemari olikin mainio valinta, sillä reissussa ajettiin lähes sata kilsaa sorateitä.

Valkealasta suunnattiin Voikosken kautta Mäntyharjulle, sieltä vitostielle mistä Mikkelin jälkeen käännyttiin Pieksämäen suuntaan. Ajettiin Suonenjoen, Kuopion, Iisalmen ja Kajaanin ohi Paltamoon ja sieltä Puolankaan. Puolangalla yövyttiin vanhassa koulussa minkä hintaan, 34e per nuppi, kuului myös aamiaiset. Saunankin olisi paikan pitäjä illalla lämmittänyt, mutta meille riitti muutama kylmä olut ja lämmin suihku.

Mulla näitä ilmajäähdytteisiä pyöriä on ollut vuosien varrella aika monta, eikä tämäkään eronnut aiemmista, sillä öljyä kului reissussa litra per tuhat kilsaa. No olihan se matkavauhtikin ihan reipas ja kelikin koko ajan rapiat 30 astetta. Kuumuudesta huolimatta eka ajopäivä oli pelkkää nautintoa. Big, green & brutal, kuten ex-omistaja Lime Greeniä kuvailee, toimi kuin unelma, eikä ajokaveritkaan moittineet pyöriään.

Aamulla jatkettiin matkaa Rovaniemen suuntaan. Tuli huomattua miten vähän Lime Green vei bensaa, reilusti alle 4,5 litraa satasella, ihan reippaassakin matkavauhdissa. Mitään muuta en tuohon pyörään ole muuttanut kuin vaihtanut neulaputket ja harventanut välitystä. Rovaniemeltä suunnattiin Sodankylää kohti. Kontiorallin kontrolli oli sen lähellä paikassa nimeltä Kierinki, missä saatiin kuulla, että tämän vuoden Kontio on Levillä. Loppumatkasta päästiin siis nauttimaan myös sorateistä.

Meille kerrottiin, että tänä vuonna osallistujia oli reilusti alle viissataa. Epäilivät kuumuuden vaikuttaneen osallistujamäärään. Yövyttiin vanhaan malliin teltassa ja aamuisin ei kyllä pitkään nukuttu kuumuuden takia. Jo seiskalta ainakin minun piti siirtyä nauttimaan viileämmästä ilmasta teltan ulkopuolelle, tosin siellä sai kimppuunsa hyttyset. Pienempi paha kuitenkin verrattuna teltassa saunomiseen.

Järjestelyt toimivat meistä hyvin ja osallistumismaksuun kuuluneet ateriat oli maittavat. Nopeasti se viikonloppu hujahti mukavien motoristien seurassa. Tuli tutustuttua moneen uuteen kawamieheen ja Lime Greenistä riitti useammalla juttua, koska olivat lukeneet Viitalan kirjat. Yksi kertoi olleensa yhdessä kirjan kuvassa. Toinen taas halusi ostaa pyörän kolmella tonnilla, mutta en olisi myynyt, vaikka olisi laittanut ykkösen kolmosen eteen. Sen verran vähän tuolla on tullut vasta ajettua.

Vanhoja pyöriä näin Kontiossa tosi vähän, siis 80-luvun tai vanhempia. Pääasiassa näkyi uudempia pyöriä ja paljon oli katuenduroita. Tai voihan olla, että vanhempia pyöriä oli parkissa hotellin lähellä, mutta ei vaan osunut mun silmiin, kun en siellä majoittunut. Yllättävän moni tuntui lähtevän jo lauantaina kotiin, mutta me suunnattiin kohti etelää vasta sunnuntaiaamusta.

Kotiin ajettiin Rovaniemen, Kemin, Oulun ja Jyväskylän kautta Heinolaan, missä lähdettiin eri suuntiin. Kotimatkalla pysähdyttiin vain, kun piti tankata ja siinä tuli vähän taukoiltua samalla. Ei taaskaan moitteen sanaa Lime Greenistä, sillä tuhat kilometriä (noin 13h) sujui taas ilman ongelmia. Voin siis lämpimästi suositella reilun 2000 kilometrin pidennettyä viikonloppureissua ainakin tällä pyörämallilla.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kontioralli 2022
ViestiLähetetty: Ma Heinä 04, 2022 18:45 
Poissa
Kynäilijä
Kynäilijä

Liittynyt: Ke Joulu 07, 2005 06:20
Viestit: 1176
Paikkakunta: Vantaa
Joo kyllä. MuKawaa on lukea jotta Lime Green miellyttää. Ja jottei ollut matkalla harmia. Tosiaan, ikään kuin olisin myös muistavinani, jotta Torniosta on aikoinaan ensimmäinen omistaja löytynyt. Nimenkin olen tainnut kuulla, mutta se on jäänyt unholaan. Ja joo kyllä, näitä kolmen tonnin tarjouksia ilmoille heiteltiin kun sitä ammoin, (liki joka kevät), kaupittelin. Mutta lopulta jäsen Hansci rohkaisi hurjan luontonsa ja niin alkoi Lime Greenille baanat maittaa. Ja sama peli tuntuu onneksi nykyään jatkuvan.

_________________
Mun kans on sitte heleppo olla,on vain justihin niinku mä sanon. Ja siksi toiseksi, tarvittoopa mun kans ruveta...


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Kontioralli 2022
ViestiLähetetty: La Heinä 09, 2022 15:37 
Poissa
Tiedottaja
Tiedottaja

Liittynyt: Pe Joulu 09, 2005 20:49
Viestit: 1706
Paikkakunta: hyvinge
Näin se menee! JOS nyt jotain hyvää pitää Lime Greenin hukkaamisesta etsiä, on kovasti hienoa, että oikein hyvään kotiin se pääsi!


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com